Viinapiru

tsiu

Mitä tehdä kun yrittää irti viinasta mutta sitten tulee se himo? Ajattelee, että ostanpa muutaman kaljan, eihän siinä mitään pahaa ole mutta kun se sitten aina menee siihen, että käy ostamassa lisää ja lopuksi lähtee kapakkaan.

Mieli on heikko. Viina vie ja minä vikisen vaikka irti yritänkin päästä. No, eipä ole ihme. Äitini ja kaksi enoani ovat alkoholisteja eli geeneissähän tällainen taitaa kulkea mutta kun tietää itsekin, että elämä olisi paljon parempaa kun ei vetäisi viinaa.

13

1603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko ajatellut hakea itsellesi apua?
      voit kirjoitella s-postiin jos haluat.

• Tsiu

Olen minä useinkin ajatellut hakea apua. Olen pariinkin kertaan ollut yhteydessä Tikkurilan AA-kerhoon ja ajatellut meneväni sinne mutta sitten kuitenkin on se "no enhän minä nyt tuollaista"-fiilis vienyt pitemmän korren.

Minulla kuitenkin on selvästi ongelma. Minä en sitä hallitse vaan olen kuin jokin robotti kun pääsen viinan makuun. Pahinta ja turhinta koko asiassa on se, että kännissä ei ole edes hauskaa. Vuosien varrella on toleranssi kasvanut niin, että sitä viinaa pitää litkiä ihan hirveästi ennen kuin on edes kännissä. Tosin, ei tarvii kuin pari kaljaa, että pääsee "makuun" ja sitten se on menoa.

Kun katselen äitiäni ja kahta enoani niin akjattelen, että minäkin olen tuossa pisteessä 25v päästä. Kenties paljon aikaisemminkin. Tämä kirous kulkee meidän suvussa.

• Tsiu kirjoitti:

Olen minä useinkin ajatellut hakea apua. Olen pariinkin kertaan ollut yhteydessä Tikkurilan AA-kerhoon ja ajatellut meneväni sinne mutta sitten kuitenkin on se "no enhän minä nyt tuollaista"-fiilis vienyt pitemmän korren.

Minulla kuitenkin on selvästi ongelma. Minä en sitä hallitse vaan olen kuin jokin robotti kun pääsen viinan makuun. Pahinta ja turhinta koko asiassa on se, että kännissä ei ole edes hauskaa. Vuosien varrella on toleranssi kasvanut niin, että sitä viinaa pitää litkiä ihan hirveästi ennen kuin on edes kännissä. Tosin, ei tarvii kuin pari kaljaa, että pääsee "makuun" ja sitten se on menoa.

Kun katselen äitiäni ja kahta enoani niin akjattelen, että minäkin olen tuossa pisteessä 25v päästä. Kenties paljon aikaisemminkin. Tämä kirous kulkee meidän suvussa.

Jos haluat [email protected] niin "jutellaan"

• Vanha deeku.
        Tsiu kirjoitti:

Sinulle kun ei viina sovi, niin ei. Ei se viinan juonti ole enää mukavaa minullekaan, vaan lähinnä ahdistavaa, mutta kännit pitää ottaa. Se on sitä humalahakuisuutta, ja vielä tosi typerää, kun maksaa siitä, että saa itsensä tautiseksi ja kaikki asiat sekaisin.
        Niele ylpeytesi, ja mene AA-kerhoon, siellä kaikki ovat tasavertaisia vailla häpeää, ja tukevat myös Sinua.
        Sinun on sisäistettävä, että Sinulle ei sovi ensimmäinen eikä yksikään kalja tai paukku.

• AA:han
        Tsiu kirjoitti:

AA on paikka jossa saat TAKUULLA apua, jos sitä TODELLA HALUAT!

Riittää kun myönnät ongelmasi ja TODELLAKIN HALUAT raitistua.

Minäkin raitistuin vasta AA:ssa, vaikka omin voiminkin kokeilin. Suosittelen!

• Pete
        Tsiu kirjoitti:

Sullahan on ihan samanlainen tilanne kuin mulla. Paitsi että mä oon nyt ollut muutaman päivän ihan kuivilla. Mutta sitä ennen meininki oli täsmälleen tuollaista kun kuvailit:o

• Pete kirjoitti:

Sullahan on ihan samanlainen tilanne kuin mulla. Paitsi että mä oon nyt ollut muutaman päivän ihan kuivilla. Mutta sitä ennen meininki oli täsmälleen tuollaista kun kuvailit:o

AA-laiset tenttaa tsiuta eikä peteä...kurjuutenne saatatte menettää, eikä maksa mitään ;)..ei muutakuin tuolta ryhmä esille www.suomenaa.fi ja menoksi.

• tsiu

Kiitos kaikille kannustavista viesteistä. Olen nyt ollut kaksi päivää selvin päin pitkän ryyppyputken jälkeen. Eilen kävi taas mielessä, että ostanpa muutaman kaljan. No, onneksi voitin sen tilanteen. Kiusaus on pahempi kuin uskoisikaan.

• päivää
        tsiu kirjoitti:

Kiitos kaikille kannustavista viesteistä. Olen nyt ollut kaksi päivää selvin päin pitkän ryyppyputken jälkeen. Eilen kävi taas mielessä, että ostanpa muutaman kaljan. No, onneksi voitin sen tilanteen. Kiusaus on pahempi kuin uskoisikaan.

Tänään tuli 1000 päivää täyteen raittiina. Ekat parisataa oli kummalliset, sitten lähti halu juoda, täysin! Selätin VIINAPIRUN!! Arvaas miten?

Taikasana on......AA!

• aahoohoo

Itse huomasin, että jos vatsa on täynnä, viinanhimo ei tunnu niin terävältä.
      Suklaakin on käyttökelpoinen hätävara, koska sen sisältämät aineet vaikuttavat aivojen mielihyväkeskukseen.

Mutta nämä ovat tietenkin vain sellaisia pieniä niksejä, joilla saattaa päästä hetken aikaa eteenpäin - itse taudin hoito tapahtuu kyllä parhaiten vertaisryhmissä.

Mikäli vakavissaan haluaa muutosta elämäänsä eikä alkoholistina haaveile kohtuukäytöstä tulevaisuudessa, niin ne itsehoitomuodot on syytä käyttää hyväkseen. Niitä on vain kourallinen lukumäärältään.

Itse joskus ajattelin ettei AA "sovi" minulle, mutta niin kävi, että nirsoilusta oli päästävä eroon. Alkoholismi on niin vakava juttu, että kaikki mikä edistää raittiutta, on käytettävä hyväkseen. Pilleriähän siihen ei ole.

• Hamara

Tämä kuuluisa viinapiru asustaa minussakin, ja monessa lähisukulaisessani.

Olen samanlainen kuin sinäkin, eli suuremman luokan valehtelia itseään kohtaan. Omalla kohtaa tämä tarkoittaa sitä että valehtelen itselleni pystyväni ottaa kohtuudella, ja minä perkele vielä itse uskon siihen.
      Lopputulos tästä valehtelusta on useimmiten kaoottinen, silti menen aina samaan yksinkertaiseen vipuun, herää kysymys että olenko tyhymä vai mistä tässä on kysymys?

Itse olen kyllä tosissani yrittämässä irti tästä itspetoksesta myöntymällä ettei musta kertakaikkiaan ole kohtuukäyttäjäksi, kuten ei näytä olevan sinustakaan mutta älä huoli, ei ole monesta muustakaan.

Listasin täs yksi päivä 10 parasta muistoa/kokemusta jotka olen saanut kokea elämäni aikana, ja yllätys-yllätys, ne on tapahtunut selvinpäin.
      Listasin myös elämäni 10 surkeinta muistoa/kokemusta, ja yllätys-yllätys, ne on tapahtunut ollessani perseet-olalla.

Joku sanoo että on PAKKO etsiä jotain viinan tilalle, mutta mitä jos ajateltaas niin että me SAADAAN jotain viinan tilalle. Olemme saman viinapirun vietävänä, mutta sovitaanko niin että seuraavankerran kun se näyttäytyy niin tapetaan se.

• uudet ihmiset

ympärillä voi tuoda muutoksen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3231
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57