Meillä on 5 vuotta vanha kerrostalo, jossa nyt talon rakennuttaja tekee takuutyönä kylppäreiden korjausremontit. Osassa kylppäreitä on kosteusvaurioita, joita nyt korjauksen yhteydessä kuivatetaan.
Meidän kylppärin kuivaus on jo kestänyt 5 viikkoa (toisella naapurilla on jo kestänyt 6 viikkoa). Onko tämä ihan normaalia vai voiko kuivatuksen kestäminen noinkin kauan johtua huonosta tai asiantuntemattomasta remonttiurakoitsijasta.
Kylppärimme on ihan normaalin kokoinen ja laatoitettu (sekä seinät ja lattiat) ja kosteusvaurio on suihkunurkkauksen kohdalla, jonka alueelta on revitty lattia- ja seinälaatat irti. Huoneessa on myös kosteuden kerääjä.
Mä en itse tiedä mitään remontoiunnista saati sitten kosteusvaurioiden korjauksista, mutta kuitenkin ihmetyttää toi kuivauksen pitkä aika.
Toivottavasti tämä remonttirifma (rakennuttajan aliurakoitsija) tekee "hyvää" jälkeä, kun tämän kylppärikorjauksen syy johtuu pelkästään todella surkeasta rakenuttajan laadusta, jolla se aikanaan rakensi talomme. Viimeiset kolme vuotta "riitelimme" tuon rakennuttajan kanssa siitä, korjaako se näitä kylppäreitä vai ei. Ja vasta sitten kun alkuperäisen rakennuttajan (rakennusliikkeen) osti suurempi rakennusliike he vihdoin ja viimein myöntyivät korjaamaan taloyhtiömme kylppärit.
Kauanko kuivauksen pitäisi kestää?
11
6735
Vastaukset
- vaurio
ei poistu kuivattamalla,, ainoastaan materiaalin vaihdolla.
- kuivataan
Jos kerrostalon runkorakenne on kostunut, ei sitä noin vain voi vaihtaa.
- täytyy
kuivataan kirjoitti:
Jos kerrostalon runkorakenne on kostunut, ei sitä noin vain voi vaihtaa.
tyytyä home asuntoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Vähän realismia
täytyy kirjoitti:
tyytyä home asuntoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos kylppärissä on ollut kosteutta rakenteissa ja jos ajatellaan, että lattia ja seinät on kivirakenteiset, niin mikä helvata siellä olisi homeessa sen jälkeen kun kaikki pintamateriaalit on revitty pois ja rakenteet on kuivattu??
Ootko sä joskus nähny homeista betonia? Mä en.. pinnalla saattaa sitä olla, mutta millä ihmeellä se home eläisi siellä betonin sisällä, kun se betoni on kuivattu?
Kun kuivauksen jälkeen vedetään pintaan tasoitteet, vesieristeet, ja laatat, niin aika fakiireja saa olla ne muutamat kuivat homehiukkaset, jos ne aikoo noiden kerrosten läpi hyökätä ihmisten päälle. - home
Vähän realismia kirjoitti:
Jos kylppärissä on ollut kosteutta rakenteissa ja jos ajatellaan, että lattia ja seinät on kivirakenteiset, niin mikä helvata siellä olisi homeessa sen jälkeen kun kaikki pintamateriaalit on revitty pois ja rakenteet on kuivattu??
Ootko sä joskus nähny homeista betonia? Mä en.. pinnalla saattaa sitä olla, mutta millä ihmeellä se home eläisi siellä betonin sisällä, kun se betoni on kuivattu?
Kun kuivauksen jälkeen vedetään pintaan tasoitteet, vesieristeet, ja laatat, niin aika fakiireja saa olla ne muutamat kuivat homehiukkaset, jos ne aikoo noiden kerrosten läpi hyökätä ihmisten päälle.tulee esim betonisesta alapohjasta läpi esim väärän alustäytön seurauksena??
Hyppääkö vaan betonin ohi?? - Tosi on
home kirjoitti:
tulee esim betonisesta alapohjasta läpi esim väärän alustäytön seurauksena??
Hyppääkö vaan betonin ohi??Betonin pinnalla mahdollisesti oleva orgaaninen aine, kuten muovimaton liima tms. voi homehtua.
Betoni itsessään on kiviainesta eikä siis homehdu.Home ei tule alapohjasta betonin läpi vaan mahdollinen kosteus joka homehduttaa muovimaton ja betonin välissä olevan liiman. Betonipinnan hionta, desinfiointi ja huolellinen kuivatus yhdessä virheellisen rakenteen oikeoppisen korjaamisen kanssa poistaa homeongelman.
- ppp
Ellei niillä ole kondenssikuivaajaa parempaa vehjettä, niin kyllä se 6-8 viikkoa voi ottaa. Ovatko jyrsineet tasoitteita edes pois?
Infrakuivaajilla/lämpömatoilla ja mitä kaikkea niitä nykyään onkaan, kuivaus kestäisi normaalitapauksessa max 3 viikkoa.- jusa
Kyllä ne jotain tasoitteita on jyrisnyt laattojen alta pois. Pitää kait kysellä tarkemmin miksei ne käytä tuollaisia infrakuivaajia.
Taisivat remonttimiehet mainita aluksi sen betonin kuivumisen periaatteen 1 cm/viikko.
- jake
Vanha nyrkkisääntö on, että betoni kuivaa sentin viikossa. Kuivaimilla pitäisi kuivua ainakin 2 kertaa nopeammin eli eiköhan ne pian laita teille jo uutta laattaa pintaan...
- Pete
Betonilaattaan ei voi laittaa vesieristettä, ellei se ole riittävän kuiva.
Kuivaaminen kestää melko kauan, yleensä käytetään eräänlaisia imeviä laitteita, joissa laattaan on porattu lukuisa joukko reikiä, joiden kautta kosteutta imetään pois. Laite itse puhisee yleensä ulkosalla.
Teillä ilmeisesti säästetään ja annetaan kuivua normaalia reittiä. Tosin onkohan laatan kosteutta edes mitattu kunnolla, eli laattaan porattu reikiä joiden kautta kosteus mitattu. Taitaa remontoija pelata varman päälle.- voiko olla näin
laattoja ei oteta pois, eikä lattiaa kuivata, vaan laitetaan kosteuseristeet ja uusi laatta päälle?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285