kertokaapa mitä hyvää voisin tehdä mustaherukoista,muuta kuin mehua? meillä on paljon ylimääräistä ja tutuillakin tuntuu olevan jo tarpeeksi... oilisiko joku hyytelö tai hillo hyvää? meillä ei ole kellaria kyllä eli voisiko sitä sitten myös pakastaa...
mitä mustaherukoista
10
3031
Vastaukset
- siitä
vinkkuu =P
- nuori emäntä
vaihtoehto... meniskö lie sitte sekään kaupaksi...voishan tuota kokeilla!
- Mimmu
Pakasta ihmeessä.. Sellaisia sopivan pieniä annoksia. Niitä on sitten talvella ihana napostella. Itse laitan herukat terttuineen pakkaseen, toisiin laitan ripauksen sokeria, toiset jätän ilman. Tertut ovat myös kauniita kakun koristeita. Ja ovathan mustaherukat oikeita vitamiinipommeja!
Kokeileppas tehdä myös mustaherukkahyytelöä. Se vasta namia onkin.- nuori emäntä
tuo hyytelö kävi itelläkin mielessä,joskus on koulussa ollu jotai hyytelön tapasta jossa marjat on ollu kokonaisina. miten ton sit vois säilöä kun ei ole kellaria, voiko pakastaa? jääkaappiinkin ehkä alahyllylle vois mahtua... oisko sulla hyvää ohjetta ?
- mustaherukoita
nuori emäntä kirjoitti:
tuo hyytelö kävi itelläkin mielessä,joskus on koulussa ollu jotai hyytelön tapasta jossa marjat on ollu kokonaisina. miten ton sit vois säilöä kun ei ole kellaria, voiko pakastaa? jääkaappiinkin ehkä alahyllylle vois mahtua... oisko sulla hyvää ohjetta ?
saat niistä tehtyä talvella rahkajälkiruokia, noit käyttää juustokakkuun, hedelmäsalaattiin, leivontaam jne. Pakastetuista herukoista saa myös tehosekoittimessa tai monitoimikoneessa tehtyä ihanaa nektaria, joka on oikea vitamiinipommi.
- hillosokerin ystävä
Keitä hiljaisella tulella mehuksi, siivilöi siemenet ja kuoret, ja lisää hillosokeria. Lienee reseptikin pussin kyljessä. Jos ei niin pane hiukan enemmän sokeria kuin mehuun olet pannut. Tölkitä purkkiin, ei pulloon, sulje ja odota. Hyytyy itsekseen.
On kaunista ja maukasta kanan ja lihan kanssa. - aloitteleva tarhuri
Itse pakastan herukoita sellaisenaan pussiin, sulatan niitä talvella pieniä määriä kerralla ja soseutan joko sinällään tai jonkun muun marjan / marjojen kanssa ja syön viilin, jugurtin, myslin, yms. kanssa. Itse inhoan kaikissa marjoissa niitä siemeniä, joten soseutan kaikki ihan "vauvamössöksi", nam...
- mie..
tee kiisseliä.
- Käyttäjä
Me teemme kaikki viinimarjat höyrymehuksi ja pakastamme. Mehusta saamme laimentamalla hyvää juomaa. Osasta teemme kotiviiniä ja se käy hyvin illanistujaisissa hyvien ystävien kanssa.
- AnelmaS
Kun pakastetut marjat ovat kokonaisina lautasella, laitan kuuman puuron päälle. Näin aamupuuron mukana tulee vitamiinipommi joka aamu. Lisään siihen vielä jogurttia, jota teen itse, joten hyvää on ja maha toimii hyvin. Pakastettuna ei tarvitse otta koko latikkoa pois pakkasesta, vain sen mitä tarvitsen. Tarpeellinen määrä lähtee hyvin irti kokonaisina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk306201Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin193244Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521390Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_181345Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.251234PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1651199- 1301041
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport441028- 39926
- 145840