Parina iltana olen törmännyt outoon ilmiöön, että puussa sirittää joku, tosin samainen siritys on myös kuullut pensaikostakin. Ääni on hieman erilainen kuin heinäsirkalla, ehkä hieman matalampi. Ehkä sellainen mitä voi kuulla välimeren maissa. Mistä eläimestä/hyönteisestä on oikein kyse?
Toivottavasti joku tietäisi.
Siritys puussa
6
5133
Vastaukset
- heppu
siellä luuraa hepokatti... noin 5 com pitkä heinäsirkan sukulainen... meillä luokiteltu jo melusaasteeksi......
- Henna
Sirittäjä, lintu siis? Itse tuossa kuulin myös siritystä puusta ja ei kyllä tullut mieleen kuin kyseinen lintu.
- cat70
ne hepokatteja taitavat olla. Eihän linnut laulele yöaikaan.. Tavan heinäsirkat eivät kiipeile puissa, mutta hepokatilta taitaa sekin onnistua.
- Henna
cat70 kirjoitti:
ne hepokatteja taitavat olla. Eihän linnut laulele yöaikaan.. Tavan heinäsirkat eivät kiipeile puissa, mutta hepokatilta taitaa sekin onnistua.
Ei välttämättä yöllä laulele mut myöhään illalla kyllä. Itse ainakin olen aika varma et mun kuulemani oli lintu, hiljeni heti kun lähelle meni ja sirkat harvoin niin tekevät..
- -------
Henna kirjoitti:
Ei välttämättä yöllä laulele mut myöhään illalla kyllä. Itse ainakin olen aika varma et mun kuulemani oli lintu, hiljeni heti kun lähelle meni ja sirkat harvoin niin tekevät..
Kyllä lauleskelee moni lintu hämärän aikaan, varsinkin sirittäjä vain silloin. Tosin nyt taitaa olla jo lauluaika takanapäin, poikaset ovat jo opettelemassa muuttomatkaa varten, joten urosten ei tarvi reviirilauluja pidellä.
- Anonyymi
Sirkat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733941- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026