Tänne vaan kertomaan hyvistä fiiliksistänne! Mulle soitti just täti Turun yliopistosta, et sisällä ollaan. Olotila on mitä mainioin! Onnittelut kaikille opintonsa aloittaville:)
MUITA ONNISTUJIA VARASIJOILTA?!?
30
9672
Vastaukset
- Vapaasti puhuva
ONNEA, ONNEA, ONNEA!
Minä edelleen odottelen sitä omaa soittoani.. toivottavasti sellainen tulee.- opettaja 34v
Hei. Aivan upeaa päästä yliopistoon. Kerrohan mitä opiskelet ja miltä sijalta pääsit. Onnittelen erittäin lämpimästi. Itse opiskelin yleistä kasvatustiedettä ja valmistuin muutama vuosi sitten. Ei päivääkään ole tarvinnut työttömänä olla ja nyt vakiduuni aikuiskoulutuksen parissa.
- abi05
opettaja 34v kirjoitti:
Hei. Aivan upeaa päästä yliopistoon. Kerrohan mitä opiskelet ja miltä sijalta pääsit. Onnittelen erittäin lämpimästi. Itse opiskelin yleistä kasvatustiedettä ja valmistuin muutama vuosi sitten. Ei päivääkään ole tarvinnut työttömänä olla ja nyt vakiduuni aikuiskoulutuksen parissa.
Heipsan! siis opiskelit kasvatustieteen maisteriksi?? Itse aloitan syksyllä opinnot ja kiinnostaisi kovasti tietää mielipiteitäsi ja kokemuksia alasta.. Onko töitä ja mitä luit sivuaineena, että pääsit aikuisopettajaksi..Itsekin haluaisin aikuisopen pätevyyden:) Mikä on muuten palkka jos saa kysyä..??:)
- jeeeeeeeeeeeeeeeeee
16. varasija ja sisälle päästiin! niin onnellinen!!!
- Vapaasti puhuva
WOW, 16. varasijalta! Hieno juttu. Itse olen ekalla varasijalla ja sitä kutsua ei ole tullut.. kyseessä ei ole edes mikään yli-suosittu ala, vaan ihan normaali humanistisen ala.
- nti
kaveri pääs varasijalla vaikka keskiarvo oli todella huono.itse sain tehä kauheesti töitä.eli oo vaan tyytyväinen lusmu!
- oot
hahahah haista sä vittu pelle Hahahahahahhaha!
t.kaveris - kasvatustieteilijä!
Oliko sinulla muu pohjakoulutus takana kuin valmistuit yleisestä kasvatustieteestä? Mistä yliopistosta? Miten muiden yleisen kasvatustieteilijöiden on käynyt? Olen vain kuullut, että yleiseltä puolelta on huonot työmarkkinat...
- tradenomi
Se on kuule ihan asenteesta kiinni. Ittekin pääsin ammattikorkeaan aikoinaan varasijalta ja kävin koulun loppuun paremmin kun moni muu. Kyllä siellä oli niitä "suoraan" päässeitä, joilla ei sitten rahkeet riittäny edes valmistumiseen!!!
- herra
Aivan sama, pääsikö sisään varasijalta vai suoraan 37 pistettä yli rajan. Pääsykoepisteillä ei tee sen jälkeen enää yhtään mitään. Kun opiskelut alkaa, on toinen ääni kellossa (nimittäin kaikki ovat humalassa).
Itsekin pääsin pistettä vajaa sisään, 2 on edelleenkin huonoin arvosanani ja cumut on tehty jo. - herra
herra kirjoitti:
Aivan sama, pääsikö sisään varasijalta vai suoraan 37 pistettä yli rajan. Pääsykoepisteillä ei tee sen jälkeen enää yhtään mitään. Kun opiskelut alkaa, on toinen ääni kellossa (nimittäin kaikki ovat humalassa).
Itsekin pääsin pistettä vajaa sisään, 2 on edelleenkin huonoin arvosanani ja cumut on tehty jo.tyhmä sitä turhaan lukee. Kerran pääsykoekirjat vaan päntätään, korkeintaan kaksi selaamismielessä. No, okei, luin kolme kertaa läpi. Pieni koijaus aina sallittua.
- Vapaasti puhuva
Sain tänään kutsun opiskelemaan Jyväskylän yliopistoon erästä humanista ainetta, ekalta varasijalta. Mieletön fiilis, harmitti kovin se puuttuva 0,33 pistettä..
Nyt elämä hymyilee!- utelias
kerro
- Vapaasti puhuva
utelias kirjoitti:
kerro
taiteentutk.
- ??????
onko joku päässyt maa ja metsään varasijoilta? miltä sijoilta olette päässeet?
- Iloinen
Helsingin yliopistoon varasijalta! Hyvä fiilis!
- --------
onko kukaan päässyt tampereen yliopistoon lukee kauppatieteitä varasijoilta? miltä sijoilta ootte päässy? itte oon varasijalla..(vasta 6)en varmaa sit päässy.
- 6.varasija
Jee! Pääsin 6.varasijalta luokanopettajakoulutukseen:) Nyt on tosi mahtava fiilis, sillä vihdoinkin yks unelmista toteutui!!
- Opiskelija
Mihin okl:n pääsit?Onnex olkoon aika harvinaista,et pääsit noin monelta varasijalta!!!Onneaaa paljon!!!
- vaikea valinta
Pääsin itse varasijalta AMK:hon, mutta alalle, joka ei todellakaan ole oma juttuni.
Pitäisikö mennä kouluun vain sen takia että on joku paikka, vaikka keksisin kyllä kymmenittäin hyödyllisempiä juttuja tulevan vuoden ajaksi?
Ensi vuonna aion joka tapauksessa hakea yliopistoon, ja oikeasti päästä sisään. Valmennuskurssi on jo varattu.- Vapaasti puhuva
Älä mene opiskelemaan vuodeksi aikaa kuluttaaksesi. Kulutat siinä vain opintotukikuukausia ja rahaa (materiaaleihin yms) kun taas voisit esim. tienata rahaa opiskeluja varten käymällä töissä, opiskella kieltä ulkomailla tai tehdä osa-aikaisena työtä ja valmistautua seuraavan vuoden pääsykokeisiin täysillä.
- =o)
Itse menin viime vuonna amk:hon kun en päässyt haluamaani paikkaan yliopistoon. Tänä vuonna tuli paksu kirje sitten kyseisestä yliopistosta. =) Ei se vuosi amk:ssa hukkaan mennyt. Kiva luokka ja uutta tietoa, tosin vaan ihan eri alalta,joka minua kiinnostaa.
- ABSOfuckingLUTELY
Hihii, minäkin sain pari viikkoa sitten tiedon, että olen päässyt yliopistoon opiskelemaan juuri sitä, mitä halusinkin. Nyt mennään voittajafiiliksellä! ;D
- mietiskelijä6
onko kukaan päässyt varasijoilta tampereen yliopistoon lukemaan kauppatieteitä? jos niin miltä sijalta ja mihin aineeseen?millä pisteillä? onko mahdollista että sinne ei ole otettu ketään varasijoilta kun pisterajat ei oo ainakaan muuttunut? tai onko mahdollista et ne ei oo vielä ilmottanu? onko ketään kenellä ois tietoa?
- onnekas
Kuulin, että joku ois varasijalta päässyt nyt tampereelle kauppatieteitä lukemaan, olikohan ekalta varasijalta.. taitaa olla niin haluttuja nuo opiskelupaikat kauppatieteellisessä, että harvoin varasijoilla olevia onnistaa.. sori! Itsellä opinnot alkavat kauppatieteellisessä kohta, jo jännittää..
- kovatytto
Onnea. Mun iso siskokin pääsi varasialta kouluun.
- hddhfhdfhdfhdf
http://www.mesenet.org/keskustelu/index.php
tuolla keskustellaan kuumeisesti aiheesta kuin iheesta - kukkanen
näin kävi mulle.
- miiru
meikä pääsi opiskelemaan teologiaa yliopistoon 9.varasijalta, aihetta juhlaan.
onnea kaikille, jotka pääsivät myös opinahjoon. ja tsemppistä teille, joilla vielä pääsykoeluvut edessä! itsekin hain pariin kertaan. - hyvähyvä
arvatkaas miten mulle kävi? pääsin lukiosta 3 vuotta sitte, kävin sen koulun 4 vuodessa ja kirjotin 4 a:ta ja yhen been. aika huikeeta!!:) sen jälkeen oon joka vuosi hakenu yliopistoon ja amk:hon, ja tänä vuonna se sitte tapahtu...pääsin yliopistoon ja vielä suoraan!!!:D:D:D pikkusen on hyvä fiilis, koko kesä on ollu yhtä ilmassa leijumista, ku oon ollu nii onessaan. motivaatio opintojen alottamiseen on n.110%:) nii että onnea kaikille, jotka sai opiskelupaikan! kyllä sen saa ennenpitkään, jos kovasti yrittää:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1785005Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194397Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271929
- 221757
- 341743
- 681741