Ruostesuojaliikkeet tarjoaa kahden tyyppistä äänieristyskäsittelyä
1. äänieristeelliset lokarit, jolloin monia nykyautoja vaivaavan rengasmelun pitäisi vaimentua havaittavasti.
2. Finikor-liikkeet mainostaa Stop-Sonic -käsittelyä, joka on jonkinlaista äänieristysmassaa.
Onko kokemusta, kumpi kannattaa ottaa jos haluaa vaimentaa rengasmelua (tietysti seuraavat renkaatkin valitaan huolella)?
Äänieristyskäsittelyt
20
12564
Vastaukset
- konkari..
Ota molemmat, mitä sitä arpomaan. Ei se ääni varmaan liikaa pääse vaimenemaan.
Jos haluaa nuukailla, niin ottaisin ensin kyllä nuo lokarit ja vahvistaisin niiden vaimennusta vielä itse. Sitten vasta Stop-Sonic käsittely.
Suomen teillä meteli tulee renkaista, piste. - masa
paitsi k......apuoluetta ja kansantanhuja. Itsekin kuulun niihin, joita rengasmelu häiritsee. Irrotin nykyisen tila-auton takaosan sivupaneelit ja lisäsin äänieristysmateriaaleja. Vaikutus oli kyllä selvä sillä takaosan kohina väheni merkittävästi ainakin etupenkiltä kuunneltaessa. Tosin tässä japaninihmeessä on niin ohuet pellit, että vesilätäkköön ajo säikäyttää. Muutaman päivän kuluttua voit lukea kokemuksia Stop sonic( ruosteenesto) -käsittelystä Toyota Avensis (Verso) -palstalta.
- pinnoitusta eri tavalla kuin ennen
LINE-X on erikoistunut
ruiskutettavaan polyuretaaniin.
Pääasialliset käyttökohteet
* Katot, pysäköintitasot, sillat ja stadionit
Näihin kohteisiin käytetään eniten ruiskutettavaa polyuretaani elastomeeria. Pysäköintitasoilla ei välttämättä tarvita elastomeerin päällä suojaavaa asfalttikerrosta, koska se kestää täysin ajoneuvorasituksen vieläpä nastarenkain.
* Iv-konehuoneet
Iv-konehuoneissa elastomeeri on parhaimmillaan. Se voidaan ruiskuttaa jo kuukauden kuluttua betonin valusta ja kestää hyvin rakentamisen aikaiset rasitukset.
* Lattiat
Ruiskutettavalla polyuretaanilla saavutetaan lattialla elastisuuden ansiosta se etu, että pinnoitteeseen ei tule halkeamia, joiden vaikutuksesta saattaa koko pinnoitus lohkeilla pois. Kosteiden tilojen (saunat, keittiöt, suihku- ja WC-tilat) vedeneristeeksi elastomeeri soveltuu hyvin.
* Altaat
Uimahallien, suihku- ja kahluualtaiden eristeenä on mahdollista käyttää ruiskutettavaa polyuretaani elastomeeria.
* Muut käyttökohteet
Maatalous (navetat ym.), öljysäiliöt, vesisäiliöt, laiturit, ponttoonit, öljynporauslautat, laivat, veneet, autot...
LINE-X pinnoitteet on perusteellisesti testattu teollisuudessa lukuisien kenttäkokeiden ansiosta. Ruiskutettavat elastomeeripinnoitteet edellyttävät erikoisia laitteita yhdistettynä oikeanlaiseen tuotetietoon. Huippuunsa kehitetyn tuotteen ja hioutuneen ammattitaitonsa ansiosta LINE-X on ollut markkinajohtaja yli 10 vuotta.
LINE-X pinnoitteet ovat vastustuskykyisiä useimmille liuottimille ja hapoille, mikä tekee niistä ihanteellisia teollisiin ja kaupallisiin sovelluksiin, joissa korroosio on yleistä. Käyttämällä LINE-X ruiskutettavaa polyuretaanipinnoitetta laajennetaan merkittävästi laitteiden ja ajoneuvojen elinikää. Sen suuri kovuusluokitus tarjoaa erinomaisen iskunkestävyyden ja vetolujuuden.
LINE-X on ensimmäisenä yhdistänyt korkealla lämpötilalla ja korkeapaineruiskutuksella elastomeeripinnoitteen, sekä ensimmäisenä kehittänyt räjähdyssuojapinnoitteen. Tämän pinnoite on läpikäynyt perusteelliset testit Army Corps of Engineersin ja Air Force Research Laboratoryn toimesta.
LINE-X perheen kaikki tuotteet ovat kaksikomponenttituotteita. Koska LINE-X ruiskutetaan, se on valmis vedenpitävä sinetti.
Sopii lähes kaikille pinnoille
* Puu, metallit, muovit, betoni, maalatut pinnat, eps, ym.
Uutisia
* Toyota pioneerina - LINE-X pinnoite Hiluxiin ensimmäisenä
* LINE-X konserni laajentuu Suomeen 14.09.2009
Testimonials
Päivitetään lähiaikoina!
Kyllä. Tilaan maksuttoman mallipalan!
email address: Leave this field email-address blank:
Homepage: Leave this field homepage blank:
URL: Leave this field url blank:
Comment: Leave this field comment blank:
Nimi*:
Email*:
Puhelin*:
Soita meille:
020 720 9780
Pinnoitetyö Helsinki Oy
Sahaajankatu 35 A
00880 Helsinki
- Kokemusta
Itse otin ensin Stop Sonic käsittelyn pari vuotta sitten uuteen japanilaiseen perheautooni ja vaikutus rengasmeluun oli selvä. Melua kuitenkin oli edelleen vähän liikaa, joten asennutin autoon taakse äänieristetyt lokarit heti kun ne automalliini oli saatavilla ja vaikutusta silläkin oli jonkin verran takaa kuuluviin rengasääniin.
Edestä kuuluu edelleen turhan paljon rengasmelua, mutta siihen on varmaan osasyynä kuluneet renkaat. Molemmat kannattaa ottaa, mutta valitettavasti lokareita saa useimpiin autoihin vain taakse, joten taakse asennettuina ne ei kuskin korviin kuuluvaa eturengasmelua kovin paljon vaimenna. Äänieristeenä muovisissa lokareissa käytetään liimattavaa bitumilevyä, jota voi tietysti itsekin liimailla auton omiin lokareihin. Omassa autossa takana oli huopalokarit, joten vaihdatin ne muovisiin osaksi myös ruostesuojauksen takia. - jopo
Ite Ostin Tectyliltä Noise stopping äänieristyksen ja lokarit jotka he käsittelivät kanssa äänieristys massalla! Ihan törkee ero! ei meinannu samaksi autoksi tuntea!
www.tectyl.fi
löytyy lisää infoa!- Utelias
Paljokos käsittely maksaa?
- masa
oli kyseessä?
- jopo
Utelias kirjoitti:
Paljokos käsittely maksaa?
Sain jonkun tarjous hinnan ja se oli siinä 250 eur! tosin kyseessä on farmari auto et se oli siihen vähä kalliimpi mut en kadu!
Niillä oli joku erikois vekotin millä ne sitä ruiskutti!
Käy tsekkaamassa www.salontakuusuojaus.fi! siellä sen teetin!
Ja oli muuten asiallinen palvelu! - käsittely
masa kirjoitti:
oli kyseessä?
Tuolla näytti olevan jotain siitä äänieristekäsittelystä.
http://www.jmhalme.com/ruosteenesto/
oli testejä ja kaikkee - 2+13
käsittely kirjoitti:
Tuolla näytti olevan jotain siitä äänieristekäsittelystä.
http://www.jmhalme.com/ruosteenesto/
oli testejä ja kaikkeeOvatko nämä käsittelyt kehittyneet 5 vuodessa mihinkään ja ovatko hinnat pysyneet samoina? Te jotka olette niitä ottaneet, onko vaikutus edelleen sama?
- työntekijä
Juu ja nyt vielä viis vuotta myöhemmin käsittelyt parantuneet ja hinnat laskeneet.
- mihinlaskeneet
hinnat laskeneet? finikor tai tectyl maksa vähintään 600e ja paras käsittely vähintään 800e sisälokari reilusti 100e
- eimelua
Nastaterenkaiden käytön vuoksi tiet joudutaan pinnoittamaan karkeasta sepelistä valmistetulla asfalttimassalla. Näin renkaisiin siirtyy rankka perusmelu. Nastat poistavat vaimentavan bitumikerroksen nopeasti uudenkin tien pinnoitteesta lisäten rengasmelua paljon. Sitten vielä nastarenkaiden aiheuttama kova lisämelu. Siinä sitten ollaan muka renkaat ovat äänekkäitä. Jokainen voisi käydä vaikka ensi kesän lomallaan kokeamassa renkaiden äänettömyyttä niissä maissa, joissa teitä ei saa rikkoa kovamelallilla ja kuulla ensi kertää autonsa moottoriäänen.
- brunel
Itsekin ajelin koko Euoroopan läpi ja takaisin viime kesänä. Todella hienopintaiset tiet oli koko matkan, ei muistunut rengasmelu mieleen, eikä voisi kuvitellakaan sinne pintaa rikkovia nastarenkaita!
- ihanOikeasti
Minä ajelin Britanniassa viime kesänä ja kyllä ainakin Vauxhall Insignian rengasäänet oli melkoiset ja paljon karheaa tietä.
- Turkki-2014
""""Jokainen voisi käydä vaikka ensi kesän lomallaan kokeamassa renkaiden äänettömyyttä niissä maissa, joissa teitä ei saa rikkoa kovamelallilla ja kuulla ensi kertää autonsa moottoriäänen. """"
Joo, Turkin Alanias ja ympäristössä ajeltu muutamilla autoilla. Tiet urilla ja kuluneet karkeat asfaltit, ihan kuten Suomessakin, ei mitään eroa. En nähnyt nastoja missään autossa, että mikäköhän sielä niitä teitä kuluttaa? Varsinkin Antaliaan menevä tie oli erittäin urainen.- Balttiarallaa
Heikko tien runko antaa periksi ja painuu raskaan liikenteen vaikutuksesta kuumuuttaan joustavan asfalttikerroksen alla, jolloin tie painuu urille kuten Suomessa nastarenkaiden jyrsivän vaikutuksen johdosta.
Ajoin toukokuussa 2014 Via Balticaa pitkin (Viro-Latvia-Liettua-Puola...) Keski-Eurooppaan. Tie oli saatu (massiivisella EU-tuella!) varsin hyvään kuntoon melkein koko matkalla. Vain parikymmentä ensimmäistä kilometriä Latviassa (Viron ja Latvian väliseltä rajalta etelään päin) oli kuin pottupellossa olisi ajanut – tiehen oli painunut todella järkyttävät urat! Saattaa olla, että tuokin pätkä on sittemmin saatu kuntoon.
Tšekissä Prahan itäpuolella ajamallani moottoritiellä oli runsaasti tietyömaita – motarista käytössä vain puolet. Rekkoja sai ohitella täten tosi kapeaksi jääneillä kaistoilla kieli keskellä suuta ja paikoitellen unohtaa ohittamiset kokonaan.
VW Golf Variantin (2008) rengasmelua on moitiskeltu, mutta tuolla Keski-Euroopan sileillä baanoilla asia pääsi jokseenkin unohtumaan.
Heinäkuussa 2015 sain alleni M-B C 180 T A:n (S205). Jo alkujaan hiljainen auto hiljeni mielestäni lisää ottaessani siihen pelkästään alustan ruostesuojauskäsittelyn ilman varsinaisia meluntorjuntatoimenpiteitä.
- sdfcvb
Mun nasta-talvirenkaat on hiljaisemmat kuin kesärenkaat.
- tiemestar
Suomalainen asvaltti on rakenteeltaan erilainen, kuin Euroopassa yleensä. Meillä on kiviainesta enemmän, jolloin pinnoitteesta tulee karkeampi, siksi myös rengasmelu on voimakkaampi.
- avensis1999
itse vetäsin tänään palokatko uretaania avensiksen helmat täyteen. sitä ennen kolme purkkia kotelosuojaa, yksi purkki alustasuojaa ja yksi purkki kiveniskusuojaa tuli ruiskutettua ennen uretaanin laittoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897