Onko kiire aikuistua?

Olen aina ihmetellyt sitä, että miksi nykyään kaikilla nuorilla on niin kiire kasvaa pois lapsuudesta (tai ei kasvaa, vaan olla niinkuin aikuinen). Minä ainakin olen iloinen, ja välillä jopa pikkuisen ylpeä siitä, että olen nuori ja persoonallinen. En halua kulkea joukon mukana, vaan mieluummin olen näkyvästi erilainen.

Esimerkiksi poikaystävän haku alkaa nykyään jo kymmenen vuoden iässä, tai joskus jopa heti, kun lapsi tajuaa, että hän on tyttö, ja tuo toinen on vastakkainen sukupuoli.

Minusta on niin hassua, kun niin moni kymmenvuotias käyttää lausetta "mä rakastan suo" jo ennenkuin edes tajuaa, mitä se tarkoittaa.

Minusta on jotenkin yliammuttua, kun joku kymmenvuotias kulkee pojan rinnalla kuin ihokarvaa myöten rakastunut sammakko. (Puhun nyt tytöistä, koska en tiedä miten pojat toimii.)

Ja sitten kun tulen suomi24:seen, niin joku sellanen kymmenvuotias kertoo, että mulle kävi näin: "odotan lasta" tai "rakastettu jätti" ja niin edelleen. Loputtoman suuria huolia pienillä lapsilla. En käsitä, miksi lapsilla ei enää ole lapsen elämää.

En voi käsittää, miksi niin moni sen ikäinen käyttää stringejä, minihameita, meikkejä... Luettelo on niin pitkä, etten jaksa erikseen niitä nimetä, mutta minusta nämä eivät kuulu lapsille. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta jotenkin se on minusta inhottavaa. Lapsi, joka ei vielä ymmärrä elämästään yhtään mitään, joka ei osaa ottaa vastuuta tekemisistään, käyttäytyy näin.

Vaikka olenkin jo seitsemäntoista, en ole kuin harva se päivä tällaiseen "aikuismaiseen käytökseen" hurahtanut. Voisin jopa sanoa, etten koskaan. Mutta minä olen vapaan elämän kannattaja. Haluan tuntea ne hetket, jolloin en ole äidin sanojen alla, en miehen sanojen alla, en minkään alla! Minä haluan tehdä niinkuin huvittaa ja haluttaa. Minä haluan keskittyä parantamaan maailmaa. heheh

Tämä kirjoitus sai alkunsa siitä, että tunnen yhden tällaisen teinin, josta puhuin, ja minua oikein alkaa huolestuttamaan, kun hänen elämäänsä ei tahdo mahtua muuta kuin yks poika, jonka kanssa vois olla ja harrastaa... Ei vitsi, jotenkin minusta tuntuu, että hän tulee pettymään, ettei parisuhde elämä olekaan sellaista kuin hän toivoisi.

En minä sitä sano, ettenkö minäkin kaipaisi omaa perhettä ja niin edelleen, mutta ei minulla ole mikään kiire. Minulla on elämää edessä. Opiskelen omaan ammattiin ja haaveilen täyteläisestä elämästä. Johonkin vaiheeseen sinne sopii se oma puolisokin, mutta nyt tuntuu siltä, että ei se sinne vielä mahdu. Ei minulla ole vielä 17-vuotiaana antaa aikaa omalle elämänkumppanille. Minä haluan toteuttaa itseäni ja unelmiani!

Eikö tällaisia nuoria ole enää olemassakaan? Kuuluuko kaikkien modernisten teinien maailmaan vain ja ainoastaan oma ehostus ja vastakkaisen sukupuolen etsiminen?

44

2258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miu_

      Hienoja on ajatuksesi! Voin allekirjoittaa melkein kaiken, sillä itselläni on hyvin samoja mielipiteitä mitä tuossa kirjoituksessasi kävi ilmi.(täytän 19) Ja ilman muuta on selvää, että kymmenvuotiaan ei kuuluisi vielä liikahtaa liian suuria askelia.

      Itselleni ei tullut tarvetta nostaa itseäni 'aikuisemman korokkeelle' vielä yläasteella, koska en tahtonut näyttää typerältä. Toki olen tahtonut pikkuhiljaa kokeilla uusia asioita, mutta milloinkaan en anna sen mennä överiksi. Mielestäni monet ikäiseni (vaikka virallisesti ovat täysi-ikäisiä) menevät liian lujaa, baarikärpäsinä pörräävät ja katsovat miten hyvin viina heille sopii.

      Ei se aina oo tervettä touhua mitä kavereiden juttuja kuuntelee; en tuomitse, mutta itse en kyllä lähde mukaan niihin leikkeihin, vaikka olenkin 'aikuinen'. Ja kun puhe oli nuoremmista, jopa kymmenvuotiaista lapsista, on varsin huolestuttavaa miten kaveripiiri ja 'kovilta kavereilta' kuultut jutut vaikuttavat jo heidän ikäisten tekemisiin.

      Aika moni asia (ympäristö) nykyään kyllä vaikuttaa siihen millaisen lapsuuden kukin saa ja miten ajattelee asioista. On kaveripiiri, vanhempien antama kasvatus, media, koulu... paljon sellaista joka pakottaa nuoren valitsemaan. Valitako eri tie, minkä muut ovat valinneet vai lähteäkö 'turvallisemmalle' tielle jossa on tukijoita ja ihailijoita, mutta joka vaatii oman kulttuurinsa.

      Ja toki joka tiellä on omat ihailijansa. ;)

      • Keijukainen

        No itse olen 20-vuotias ja tunnen olevani jotain 10-vuotiaan tasolla kun en ole "kuin ne muut". Jotenkin on sellainen olo että pitäisi mennä massan mukana niin voisi ehkä olla onnellisempi. Omassa lapsuudessani sain vielä olla lapsi, siihen aikaan lapset oli vielä lapsia. Nykyään on toisin ja siitä ei hyvää seuraa!


      • Nimetön

        vaikka tuuttekin 18 veeksi aikuistuminen ei ala siitä päivästä ei ainakaan oman tyttären kohdalla käynyt läheskään näin.


      • miu_
        Nimetön kirjoitti:

        vaikka tuuttekin 18 veeksi aikuistuminen ei ala siitä päivästä ei ainakaan oman tyttären kohdalla käynyt läheskään näin.

        ...tarkoitit minua, en suinkaan sano olevani vielä täysin aikuinen ja sen vuoksi käytinkin '-merkkiä.


    • sasaaas

      mä en ainakaa haluu aikustuu! päinvastaoin! vihaan menkkoja ja sitä et oon nii vanhajo! se on hirveetä :'(

    • mie vaan

      Jotenkin tuntuu, että veit jalat suustani:) Olen nimittäin aivan samaa mieltä kanssasi. Itsekin olen 17 vuotias "maailmapelastaja", joka haluaa olla nuori mutta sitoutumaton "vapaa". Eiköhän elämä mene painollaan, mihinkä tässä olisi vielä kiire...

    • 1977

      En enää muista oliko omasta lapsuudestani kiire aikuistua, mutta mikäli oli oli se erilaista kuin nykyään.

      Liian usein törmää "poikaystävä" ongelmaan ja tuntuu että aina vain nuorempien tyttöjen kanssa. En pidä pahana seurustelua, en, mutta neitsyyden menettäminen on nykyään niin kauhean kiireistä. Tytöt kehittyvät tuossa iässä nopeammin kuin pojat, joten jatkuvasti kuulee, että kun ne ikäiset pojat ovat vielä ihan pentuja. Etsitään siis vanhempia. Sanomattakin on selvää, että vanhemmalla ihmisellä on elämään ja parisuhteeseen erillaiset tarpeet, kuin nuorella likalla, jonka pitäisi vielä harjoitella vain pussaamista ja kädestä kiinni pitämistä.

      En ymmärrä miten nuoria tyttöjä saisi suojeltua, itse heillä ei ole halua suojata itseään, vaan tietävät jo mitä tekevät. Kuitenkin niin monelle on vielä tietämättä, että seksi on tarkoitettu myös naispuoleiselle nautittavaksi, mikäli se ei ole tyyydyttävää siitä saa ja on oikeus kieltäytyä. Pojille nuoret tytöt ovat taivas; ne eivät kyseenalaista mitään halutessaan oppia; sperma pitää niellä, vaikka kuvottaa, sillä poika nauttii siitä jne. Jotkut pervot etsivät juuri näitä pikkulikkoja, siksi, että kyseenalaistaminen ei vielä onnistu. Mutta tytöt luulevat sen rakastavan, koska kehuu ja puhuu nätisti.

      Tuntuu niin toivottomalta, tytöt eivät koskaan enää palaudu lapsiksi, maine ei enää palaudu, miksi ne eivät voi ymmärtää, kun ovat jo kuitenkin niin "aikuisia"?

      • dn-zg

        Olen kauan aikaa etsinyt sanoja ajatuksilleni, ja tässä ne nyt ovat.


      • Tuli tuosta mieleen eräs sanonta: "En halua olla aikuinen, haluan vain tulla kohdelluksi kuten aikuinen."

        Niinhän se vähän tuppaa olemaan ainakin minun mielestäni, että nuorempi polvi haluaisi aikuisten oikeudet, mutta eivät yleensä ota huomioon että sen mukana tulee velvollisuudetkin.

        Olisi niin kivaa jos vanhemmat ymmärtäisivät että välillä haluan kokeilla olla aikuinen, kokeilla siipiäni ja sitten välillä vaan olla lapsi ja vanhempien suojassa. Pitääkö paikkansa?


    • wannabe-vet

      Heips!
      Täällä on yksi sellainen lapsi, joka ajattelee aivan samoin kuin sinä. Olen siis 14-vuotias ja yksi suurimmista haaveistani on päästä lääketieteelliseen. Minulla ei ole kiire poikien kanssa, koska suurin osa heistä ei ole vielä henkisesti kasvanut (pojat, joita kiinnostaa vain ulkonäkö). Kiva, etten ole ainoa, joka miettii näin. :)

      • Tätä oli kiva lukea, että jollakin muullakin on elämässään tälläisia unelmia, kuin oma ammatti! Minäkin unelmoin kaikenlaisia 'suuria' asioita, ja minulla on kauhea into toteuttaa ne. Oikeastaan vaan en tiedä mistä aloittaisin, kun haaveilen olevani kirjailija, poliitikko, psykologi, lavastaja... No kunhan jotain hyvää edes ehtisin tekemään elämäni aikana. Se on tärkeintä ;).

        Kuten joku jo sanoikin, että ehkä ne 'pissisteinit' (en kyllä mielellään ketään näin nimittele, mutta en keksi parempaakaan sanaa tähän) tulevat näkyvämmin esille, ja siksi tuntuu, että niitä olisi paljon, niin sehän voi olla ihan totta. Joskus vaan tuntuu, että olen ihan erilainen, kun kuuntelen jotakuta. Mutta kai me olemme vaan omassa maailmassa huomaamattomina, niin emme löydä toistemme ajatuksia. =)

        Toivottavasti unelmanne toteutuu ja saamme yhdessä aikaan ihanan maailman ;D!


    • tyttö-14

      Olen 14- vuotias, ja olen samaa mieltä kanssasi. Itsestäni tuntuu jo nyt, että elämä luisuu käsistäni, kohta olen jo kolmekymppinen, ja mietin jo silloin: "oi niitä aikoja, oi niitä aikoja, ne tahtoisin niin elää uudelleen...". Ensi kesänä riparit, ja tuntuu aina että riparilainen on jo kamalan iso, mutta se olen vain minä!

      Ja olen vannoutunut Peter Pan- fani, ja täytyy tunnustaa, että olen monesti toivonut, että Peter tulee ikkunastani hakemaan minua Mikä-mikä-maahan, enkä kasva aikuiseksi ikinä...

    • Maaru

      Päinvastoin... Nykyään jopa yli parikymppiset aikuiset asuvat isin ja äidin helmoissa, eivätkä uskalla lähteä omaan elämään. Ennen muinoin oltiin jo 15v kihloissa ja 18v muutettiin omille teille.

      Nykyään pidetään "välivuosia" ja opiskelut viivästyy, siinä samalla tietysti ammatin saanti ja oma itsenäinen elämä. Ennen ei kukaan pitänyt mitään välivuosia.

      Lapsia hankitaan aina ja aina vain myöhemmin ja myöhemmin. Synnyttäjien keski-ikä on kohta yli kolmekymmentä ja itse luonto on suunnitellut että lapset tulisi tehdä aikaisemmin.

      On pelottavaa miten nykynuorista on tullut nössöjä ja "pulla-sukupolvea". Ennen oli hinoa päästä omaan elämään ja elää RIIPPUMATTA vanhemmistaan. Nykyään parikymppisetkin maksattaa vanhemmillaan vaatteitaan ja pahimmillaan antavat mm. kännykkälaskunsa suoraan isille. Missä on itsensä kunnioitus?? Missä on aikuistuminen?? Herätkää elämäänne ikuiset lapset...

      • tytti

        nythän ei ollutkaan kyse 20-30-vuotiaista, joiden ei kyl tarvi "asua" enään äitin helmoissa. Vaan n. 10-vuotiaista lapsista joiden kuuluu temmeltää menemään leikkipuistosa, ajattelematta "isojen ihmisten"-asioita. Ite vaikka oon "jo" 18v. mönkisin mieluummin tuolla jossain [ja möngin=)] riehumassa niinkuin pienet.


      • 1977

        Luojan kiitos, että yhteiskunta on muuttunut. Enää ei 18-vuotiaana aleta vanhemmiksi ja mennä naimisiin, se ei ole kuin positiivinen asia! Perheen perustamisen tulee aina olla tarkkaaan harkittu teko, kihlautuminen on päätös johon 15-vuotias ei vielä kykene.

        Luojan kiitos ihmisiä kiinnostaa nykyisin kouluttautuminen, vaikkakin se tekee taloudellisesti mahdottomaksi olla riippumaton vanhemmistaan edes täysi ikäisenä.

        Luojalle kiitos, mahdollisuudesta viettää välivuosia, kokeilla ja varmistua, sillä ammatissa täytyy voida nauttia. Ennenvanhaan tehtiin kouluttamattomina työtä mitä saatiin, ei mitä on haluttu.

        Luojan kiitos, että synnyttämisen keski-ikä on noussut, se merkitsee vain, että vanhemmilla on parempi pohja alkaa kasvattamaan lapsia, ammattitaiota ja kokemusta.

        Nauttikaa elämästänne ikuiset lapset, "aikuisena" ei siihen ole enää niin paljoa mahdollisuuksia, on vain vastuuta ja pysyvyyttä.


      • Olen miettinyt tätä asiaa, ja vaikka se toisaalta pikkuisen poikkeaa tästä muusta keskustelusta, on tässäkin itua. Mutta kyllä se johtuu vanhemmista. Vanhemmat haluavat pitää lapsiaan kauemmin kotona, ja mitä lapsi siinä kiiruhtaisi? Ennen muinoin oli vähän niinku pakko päästää lapset aikasemmin maailmaan, koska vanhemmilla ei ollut varaa elättää lapsiaan loputtomiin.

        Ja sit vielä sellanenki juttu: tällaset teinit, joista puhuin "aikuismaisena käytöksenä" eivät edes tulisi niin vähällä toimeen, kuin ne ennenvanhan nuoret neidot. Heidän pitää vaihtaa vaatteitaan päivittäin, shoppailla huippumuodikkaissa kalliskaupoissa ja tietää meikkilaaduista.

        Siksi nykyään ei ehditä avioon niin äkkiä. Ja vaikka poikaystävää haetaankin jo 10 veenä, ei se sano juuri mitään. Se on leikkiä, jota ei edes oteta vakavasti. Näin olettaisin.

        Mutta eihän lapsia ole kiiru saada. Mitä sellaisia edes synnyttää tänne kärsimään, kun meitä on jo nyt liikaa ?


    • minäkin jotain.

      tuntuipa hyvältä lukea tuo kirjoituksesi. asia on ehkä niinkin, että nuo liian varhain aikuista leikkivat lapset ovat näkyvämpiä kuin se joukko joka osaa elää ikänsä mukaan luonnollisesti. itselläni on 19-, 18- ja 16-vuotiaat lapset, eikä heidän kanssaan ole ollut tällaisia ongelmia. luulenpa, että paljon siitä johtuu vanhempien kyvyttömyydestä asettaa rajoja lapsilleen ja olla heidän kanssaan aikuinen eikä kaveri. he itse eivät ole kasvaneet aikuisiksi vaan elävät ikuista teini-ikää. usko pois, elän elämäni parasta aikaa, olen yli viidenkymmenen. luulisinpa kuitenkin että enemmistö nuorista on vieläkin ihan kunnollisia ja järkeviä. se näkyvä porukka saa vain ansaitsematonta huomiota, sitä kai he hakevatkin.

    • fffffffffff

      minä olen kyllä erimieltä teidän jokaisen kanssa.
      kenellekkään teistä ei tullut mieleen,että aikaisin aikuistuminen (EN TARKOITA MITÄÄN 10V.LAPSIA)voisi johtua ihan tästä nyky maailmasta missä minäkin joudun elämään??ei kaikkien vanhemmilla ole ollut aikaa tai halua kasvattaa lapsiaan ''ole vain lapsi,kasva rauhassa'' periaatteella.esim. minun tapauksessani sain 5v.alkaen siskoltani kunnolla turpaan joka päivä,kunnes olin tarpeeksi iso vetelemään takaisin,porukat ryyppäs koko mun lapsuus ajan.Nyt astuu kuvaan aikuistuminen: olin 14,kun löysin 19 vuotiaan pojan,joka oli tähän astisen maailmani ainoa joka on minua sanonut kauniiksi,rakastavansa ym.yhdessä ollaan edelleen,puolentista vuoden jälkeenkin (minä 16 hän 21)ja voin aivan rehellisesti sanoa, että vaikka rakastuminen ja yhdessä olo olivat minun lapsuuteni lopullinen loppu,hän pelasti minut itsemurhalta.
      Paikkakunnalla missä asun,kuuluvat huumeet ja niiden käyttäjät jokapäiväiseen elämään,niitä ei tarvitse etsiä,ne löytävät kyllä.enkä tod.asu missään pääkaupunki seudulla!
      nuo teidän kirjoituksenne pistivät vain pohtimaan,miten kauan te pystytte todellisuutta juoksemaan karkuun?minut paiskattiin sinne jo ennen syntymääni kun isäni yritti juovuspäissään kuristaa äidin.kaikilla ei ole valinnanvaraa.

      • Kirjoituksestasi sain käsityksen, että olet henkisesti kasvanut keskivertoa nopeammin. Ehkä se onkin ollut pakko, mutta tapa, jolla se on toteutunut, kuulosti jotenkin ikävältä. Onneksi sinulla oli onnea matkassa ja löysit ihmisen, jota rakastaa. Olen toki iloinen puolestasi.

        Tämä sinun tapauksesi oli erilainen. Tällaista aikuisuutta, mitä tästä sain ymmärtää, kunnioitan kovasti. Mutta sitä naurettavan lapsellista 'aikuisuuden esittämistä' minä jotenkin inhoan, vaikka tapansa kullakin ja mitä minä sitä tuomitsemaan. Käytitkö sinä kaikkea 'stringileuhkintaa' ja muuta sellaista hyväksesi, jotta löysit tämän toverisi? Uskoisin, että et, ja vaikka olisitkin käyttänyt, et sentakia ole tuossa elämäntilanteessa.

        Onnea sinulle ja kaikkea hyvää. Pidä ehdottomasti hauskaa ja nauti elämästäsi!
        t.rikkakasvi


    • ----->

      Puhut täyttää asiaa! Harvinaislaatuinen yksilö olet näinä hulluina aikoina. Uskallat olla aidosti sitä, miten ajattelet, mikä ei tosiaankaan ole vielä sinunkaan ikäisten keskuudessa mitenkään itsestäänselviö. Tiedän muutamia sinun ikäisiäsi ja jopa yli kaksikymmpisiä, jotka käyttäytyvät juuri kuten nämä ns. pissikset - jos olen termin oikein ymmärtänyt? - pussi- tai reppusidukat muassaan hilluvat kaupungilla, roikkuvat vanhempien poikien (jopa "aikamiesten") hihassa rakkautta vannoen, sauhuttelevat ja syljeksivät kuin mitkäkin hauskat (tai säälittävät) karikatyyrit, itkeskelevät sitten laskuhumalassa meikit naamalle levinneenä ja uhoavat kavereilleen tekevänsä itsemurhan kun "se oikea" ei lämmennytkään tai jätti.

      Eli osuit aivan naulan kantaan sanoessasi, miten 10-16-vuotiailla tosiaan on aivan liian suuria huolia aivan liian varhain - eivät osaa vielä suhtautua sellaisiin saati käsitellä niitä oikein. Se on kuin taivas putoaisi niskaan! Useilla sellainen johtaakin sitten entistä rajumpaan elämään, tulee kuvioihin ties mitkä aineet ja yhä epätoivoisemmin keinoin yritetään päästä näiden poikien/miesten suosioon - viis jostain seksivalituksesta, hiiteen neitsyys! Eikä tajuta sitä, että useimmat nuoret pojat ja nuoret miehet ottavat kyllä kun tarjotaan, eikä se tarkoita rakkautta - se on pelkkää seksiä! Kiitos ja näkemiin -tyyliin.

      Tuo lantiohousut stringit-yhdistelmä on todella naurettava ilmiö, en voi kuin huokailla sellaisia nähdessäni - markkinavoimat pukevat ihmiset nykyään miten tahtovat, ovat he niin pirun taitavia. Käytetään vain oikeita kanavia ja oikeita henkilöitä markkinoimaan tuotteita, niin mikä tahansa menee läpi.

      Sama juttu on vieläkin noiden tatuointien, lävistyksien sekä napa- ja kielikorujen suhteen. Teinit mankuvat vanhemmiltaan lupalappuja ja rahaa sellaiset saadakseen - ja mitä tekevät vanhemmat? Valitsevat helpoimman tien ja iskevät paperit kouraan. Nykyään olet poikkeava nuori mikäli sinulla ei ole kasvo- tai vartalolävistystä ja/tai tatuointia. (Puhun nyt 12-20-vuotiaista, ja tiedän ettei vastuuntuntoinen tatuoija edes tee tatskaa alle 18-vuotiaalle)

      Jorinoista asiaan...jos sinä RIKKAKASVI tämän satut lukemaan - luin jostakin kommentistasi, että harrastat kirjoittamista (minä myös). Ellet tiennyt, tässä sinulle hyvä foorumi, mistä saat ilmaista ja suht. hyvätasoista palautetta teksteillesi. Mikäli aiot joskus tarjota tekstejäsi kustatajille, suositellen luetuttamaan tarinasi paitsi ystävilläsi ja sukulaisillasi myös täällä:

      www.virhe.org

      Lykkyä tykö =)

      • Hmmm. Kiva lukea tällaista tekstiä. Jotenkin vaan tuntuu, että en ole nyt sillä tuulella, että saisin tähän valkoiselle alueelle sellaisia sanoja, joita nyt tarvitsisin.

        Sait mahtumaan tekstiisi juuri niitä asioita, joita vaihvihkaa ajattelin itsekin, vaikka en kirjoittanutkaan niitä! (Kiva löytää sielunsisaria!)

        JA kiitos tuosta loppuvinkistä! Suurkiitos!!! Kaikkea hyvää sinullekin.

        No, ehkä se tosiaan oli virhe kirjoittaa nyt tätä, sillä en saa millään tulemaan itsestäni irti niitä oikeita sanoja, jotka vastaavat kiitollisuuttani sinua kohtaan, mutta lähetän tämän kumminkin.


      • --------->
        rikkakasvi kirjoitti:

        Hmmm. Kiva lukea tällaista tekstiä. Jotenkin vaan tuntuu, että en ole nyt sillä tuulella, että saisin tähän valkoiselle alueelle sellaisia sanoja, joita nyt tarvitsisin.

        Sait mahtumaan tekstiisi juuri niitä asioita, joita vaihvihkaa ajattelin itsekin, vaikka en kirjoittanutkaan niitä! (Kiva löytää sielunsisaria!)

        JA kiitos tuosta loppuvinkistä! Suurkiitos!!! Kaikkea hyvää sinullekin.

        No, ehkä se tosiaan oli virhe kirjoittaa nyt tätä, sillä en saa millään tulemaan itsestäni irti niitä oikeita sanoja, jotka vastaavat kiitollisuuttani sinua kohtaan, mutta lähetän tämän kumminkin.

        "Kiva löytää sielunsisaria!"

        Pieni korjaus tuohon: sielunveljiä... =)
        No, sehän ei käynyt ilmi "nimimerkistä", jollaista en ole vieläkään saanut aikaiseksi.


      • ---------> kirjoitti:

        "Kiva löytää sielunsisaria!"

        Pieni korjaus tuohon: sielunveljiä... =)
        No, sehän ei käynyt ilmi "nimimerkistä", jollaista en ole vieläkään saanut aikaiseksi.

        Rikkakasvi haluu aina sanoo viimisen sanan, joten pakko sanoo taas se ;)!

        Anteeksi tuosta virheestä! Noo, niitä nyt ain mulla sattuu, mut tää oli jo isompi virhe. oi voi...

        Kaipa se nimimerkkikin vielä joskus löytyy ;).


      • rikkakasvi kirjoitti:

        Rikkakasvi haluu aina sanoo viimisen sanan, joten pakko sanoo taas se ;)!

        Anteeksi tuosta virheestä! Noo, niitä nyt ain mulla sattuu, mut tää oli jo isompi virhe. oi voi...

        Kaipa se nimimerkkikin vielä joskus löytyy ;).

        Vai haluat sinä aina päästä sanomaan viimeisen sanan...hmm...

        Jokos sitä on tullut viskottua teoksiaan foorumeille? Itse en ole vielä uskaltanut... se kun on vähän sama kuin nakkaisi lapsensa leijonanhäkkiin...! Ja meikäläinen kun on vielä niin hemmetin...no, perfektionisti-luonne, että löytää teksteistään aina jotain korjattavaa tai muutettavaa.

        Ellet vielä ole huomannut minä panin johonkin sinun vastaukseesi täällä lisää noita paikkoja, joissa voi esitellä teoksiaan ja saada niistä palautetta. En kyllä enää yhtään muista minkä otsikon alle he heitin... Mutta muistan ainakin www.toukokuu.comin ja www.ajatus.orgin. (En minä sinua yllyttämässä ole mihinkään, mutta... uhraa nyt sinä ensin itsesi niille alkupaloiksi, niin minä katselen vielä, heh!)

        Huomasitko muuten? Minä sain aikaiseksi sen nimimerkinkin! Kokeilin noin neljää tuhatta erilaista sanaa - kaikki jo varattuja, kunnes "percolator" tärppäsi. No, se sopikin meikäläiselle kuin nenä päähän!

        Ai niin, ja vielä: ihan näin hyvässä hengessä sanoen viimeisin sana on kylläkin TÄSSÄ =)


      • percolator kirjoitti:

        Vai haluat sinä aina päästä sanomaan viimeisen sanan...hmm...

        Jokos sitä on tullut viskottua teoksiaan foorumeille? Itse en ole vielä uskaltanut... se kun on vähän sama kuin nakkaisi lapsensa leijonanhäkkiin...! Ja meikäläinen kun on vielä niin hemmetin...no, perfektionisti-luonne, että löytää teksteistään aina jotain korjattavaa tai muutettavaa.

        Ellet vielä ole huomannut minä panin johonkin sinun vastaukseesi täällä lisää noita paikkoja, joissa voi esitellä teoksiaan ja saada niistä palautetta. En kyllä enää yhtään muista minkä otsikon alle he heitin... Mutta muistan ainakin www.toukokuu.comin ja www.ajatus.orgin. (En minä sinua yllyttämässä ole mihinkään, mutta... uhraa nyt sinä ensin itsesi niille alkupaloiksi, niin minä katselen vielä, heh!)

        Huomasitko muuten? Minä sain aikaiseksi sen nimimerkinkin! Kokeilin noin neljää tuhatta erilaista sanaa - kaikki jo varattuja, kunnes "percolator" tärppäsi. No, se sopikin meikäläiselle kuin nenä päähän!

        Ai niin, ja vielä: ihan näin hyvässä hengessä sanoen viimeisin sana on kylläkin TÄSSÄ =)

        No ei todellakaan ollu. Niinkös ihan tosissaan luulit? No, ehei nyt sentään Rikkakasvi sinua niin helpolla päästä ;). Koska rikkakasvi tulee sinne, minne sitä ei ole kylvetty, eikä mene sinne, minne sen toivotaan menevän. Niin iljettävä se mää oon kuule. Heh.

        En ole vielä viskonut mihinkään. Oon vaan katsonut minämäisellä hitaudella, ja tutustunut siihen. Ja nyt kun annoit lisää noita osoitteita, niin niitä täytyy oikein tutkia. (Oho, tulipas väärää tekstiä väärän otsikon alle!)

        Neljäätuhatta? En edes humalassa usko tuohon, mutta olkoon. Eihän sinulla ole edes päässä nii montaa sanaa! No heheh. tyhmä vitsi.

        No täs oli se vihoviiminen sana.


      • rikkakasvi kirjoitti:

        No ei todellakaan ollu. Niinkös ihan tosissaan luulit? No, ehei nyt sentään Rikkakasvi sinua niin helpolla päästä ;). Koska rikkakasvi tulee sinne, minne sitä ei ole kylvetty, eikä mene sinne, minne sen toivotaan menevän. Niin iljettävä se mää oon kuule. Heh.

        En ole vielä viskonut mihinkään. Oon vaan katsonut minämäisellä hitaudella, ja tutustunut siihen. Ja nyt kun annoit lisää noita osoitteita, niin niitä täytyy oikein tutkia. (Oho, tulipas väärää tekstiä väärän otsikon alle!)

        Neljäätuhatta? En edes humalassa usko tuohon, mutta olkoon. Eihän sinulla ole edes päässä nii montaa sanaa! No heheh. tyhmä vitsi.

        No täs oli se vihoviiminen sana.

        ...sä voitit. Sait viimeisen sa-...

        Hups! Etpäs saanutkaan! Tässä näitä tulee... =) sorry...


      • percolator kirjoitti:

        ...sä voitit. Sait viimeisen sa-...

        Hups! Etpäs saanutkaan! Tässä näitä tulee... =) sorry...

        Sain sain. Viiminen sana mulla.

        Tuli muuten yön aikana pari asiata mielee. Tuosta kirjoittamisesta. Yhen tekstin, minkä aijon nyt laittaa tonne foorumille on valmistunut kaksi vuotta sitten ja nyt olen korjaillut sitä viimisten vuosien aikana. Nyt tuntuu, että se olisi siinä valmiudessa, et sen kehtaa antaa luettavaksi, vaikka ei ookaa täydellinen.

        Muuten, missä mahtaa ne kaikki tyttökirjailijat olla? Luulin, että en löydä elämäni aikana muita kuin kirjoittavia tyttöjä, mutta eipä oo eteeni viel sattunu sellasiii... oonkoham mää sittenki pyrkimässä väärään unelmaan ? oho.

        Ehk tääki on aikuistumista! (siks täl palstalle ;))

        Ja nyt voitin. ;D JEE


      • rikkakasvi kirjoitti:

        Sain sain. Viiminen sana mulla.

        Tuli muuten yön aikana pari asiata mielee. Tuosta kirjoittamisesta. Yhen tekstin, minkä aijon nyt laittaa tonne foorumille on valmistunut kaksi vuotta sitten ja nyt olen korjaillut sitä viimisten vuosien aikana. Nyt tuntuu, että se olisi siinä valmiudessa, et sen kehtaa antaa luettavaksi, vaikka ei ookaa täydellinen.

        Muuten, missä mahtaa ne kaikki tyttökirjailijat olla? Luulin, että en löydä elämäni aikana muita kuin kirjoittavia tyttöjä, mutta eipä oo eteeni viel sattunu sellasiii... oonkoham mää sittenki pyrkimässä väärään unelmaan ? oho.

        Ehk tääki on aikuistumista! (siks täl palstalle ;))

        Ja nyt voitin. ;D JEE

        LÄL-LÄL-LÄL-LÄL-LÄÄ-LÄÄ!! =) Here I am...

        Kyllähän ne tytöt paljon kirjoittelee, mutta valitettavasti juuri pöytälaatikkoon (kuten minäkin edelleen...). En nyt tunne kotimaista kenttää niin hyvin, mutta mutu-tuntuma sanoisi, että kyllä nyt viime vuosina ainakin on enemmän tullut esille nuoria naiskirjailijoita. (Korjaa, jos tiedät paremmin. Tai, hei...! Äläs sittenkään...katos ku tää Viimeinen Sana on nyt Meitsin...jihuu!!!)

        Jos etsit tyttökirjailijoita, niin juuri noista ilmoittamistani linkeistä niitä löydät, monenikäisiä, monen tasoisia. Tytöillä on taipumus kuitenkin (huomasin) kirjoitella enimmäkseen runoja ja novelleja. Taikka sitten he ovat vain kaukonäköisempiä (toden tuntuisempi selitys!), sillä aika harva jaksaa kahlata kokonaista romaania läpi antaakseen siitä palautteen - paitsi tietenkin jos tarinan alku saa todella tempaistua mukaansa.

        Juu, laita ihmeessä! Olis hauska itsekkin vilkaista sitä.

        Mitä tulee tuohon unelmaasi - että ootkos vallan väärillä teillä - sanoisin, että et tietenkään! Vaikkei sinusta koskaan tulisikaan julkaisevaa kirjailijaa, kannattaa toki aina pitää sitä yllä vaikka vain harrastuksena, kuten minäkin. Se on kehittävää ja ah, niin mukavaa! Ellei oikeus toteudu tosielämässä, aina voi panna ilkeät kärsimään tarinoissa, kjäh-kjäh...

        Itseäni ajaa eteenpäin puhdas pakko. Nimittäin minulla tuota tarinaa syntyy ihan luonnostaan päässä koko ajan - olenhan luonteeltani pahuksenmoinen pohdiskelija ja ihmisten tarkkailija ja maailmanparantaja ja ties mitä muuta! "Miten moni potentiaalinen menestyskirjailija meillä onkaan valtion ylläpitämissä hoitolaitoksissa?" No, vitsi-vitsi... Mutta toiset käyttää itsensä (erityisesti pahan olonsa) nollaamiseen alkoholia, minä näyttöpäätettä ja näppistä =)

        No, totuuden nimissä eivät kaikki minun tarinani mitään stephenkingimäistä verimössöä ole (niin kuin ei mainitun mestarin itsensäkään), mutta kirjoittaminen on myöskin mainio tapa purkaa itseään. Ja se on myös paras tapa paljon lukemisen ohella kehittää mielikuvitustaan ja kertojan taitojaan.

        "Paras tapa tulla hyväksi tarinankertojaksi on edelleen paljo lukeminen, paljo kirjoittaminen, omien ja muiden tekstien tutkiskelu ja vertailu. Koulutuksesta on toki aina hyötyä ja apua, mutta se ei koskaan takaa menestystä"
        Jotakuinkin näin totesi Stephen King Kirjoittamisesta -teoksessaan.

        Tulipas monta "viimeistä sanaa"... *näyttää pitkää nenää!*


      • percolator kirjoitti:

        LÄL-LÄL-LÄL-LÄL-LÄÄ-LÄÄ!! =) Here I am...

        Kyllähän ne tytöt paljon kirjoittelee, mutta valitettavasti juuri pöytälaatikkoon (kuten minäkin edelleen...). En nyt tunne kotimaista kenttää niin hyvin, mutta mutu-tuntuma sanoisi, että kyllä nyt viime vuosina ainakin on enemmän tullut esille nuoria naiskirjailijoita. (Korjaa, jos tiedät paremmin. Tai, hei...! Äläs sittenkään...katos ku tää Viimeinen Sana on nyt Meitsin...jihuu!!!)

        Jos etsit tyttökirjailijoita, niin juuri noista ilmoittamistani linkeistä niitä löydät, monenikäisiä, monen tasoisia. Tytöillä on taipumus kuitenkin (huomasin) kirjoitella enimmäkseen runoja ja novelleja. Taikka sitten he ovat vain kaukonäköisempiä (toden tuntuisempi selitys!), sillä aika harva jaksaa kahlata kokonaista romaania läpi antaakseen siitä palautteen - paitsi tietenkin jos tarinan alku saa todella tempaistua mukaansa.

        Juu, laita ihmeessä! Olis hauska itsekkin vilkaista sitä.

        Mitä tulee tuohon unelmaasi - että ootkos vallan väärillä teillä - sanoisin, että et tietenkään! Vaikkei sinusta koskaan tulisikaan julkaisevaa kirjailijaa, kannattaa toki aina pitää sitä yllä vaikka vain harrastuksena, kuten minäkin. Se on kehittävää ja ah, niin mukavaa! Ellei oikeus toteudu tosielämässä, aina voi panna ilkeät kärsimään tarinoissa, kjäh-kjäh...

        Itseäni ajaa eteenpäin puhdas pakko. Nimittäin minulla tuota tarinaa syntyy ihan luonnostaan päässä koko ajan - olenhan luonteeltani pahuksenmoinen pohdiskelija ja ihmisten tarkkailija ja maailmanparantaja ja ties mitä muuta! "Miten moni potentiaalinen menestyskirjailija meillä onkaan valtion ylläpitämissä hoitolaitoksissa?" No, vitsi-vitsi... Mutta toiset käyttää itsensä (erityisesti pahan olonsa) nollaamiseen alkoholia, minä näyttöpäätettä ja näppistä =)

        No, totuuden nimissä eivät kaikki minun tarinani mitään stephenkingimäistä verimössöä ole (niin kuin ei mainitun mestarin itsensäkään), mutta kirjoittaminen on myöskin mainio tapa purkaa itseään. Ja se on myös paras tapa paljon lukemisen ohella kehittää mielikuvitustaan ja kertojan taitojaan.

        "Paras tapa tulla hyväksi tarinankertojaksi on edelleen paljo lukeminen, paljo kirjoittaminen, omien ja muiden tekstien tutkiskelu ja vertailu. Koulutuksesta on toki aina hyötyä ja apua, mutta se ei koskaan takaa menestystä"
        Jotakuinkin näin totesi Stephen King Kirjoittamisesta -teoksessaan.

        Tulipas monta "viimeistä sanaa"... *näyttää pitkää nenää!*

        No nyt tää loppu. Vaik oonki maailman kärsivällisin heppu, niin on mulkii sentää joku raja ;). Viimiset mun sanat nyt tulee siis tähän tekstiin.

        Kyllähän niitä naiskirjailijoita on suomessa niinku ihan julkisuudessakin (tiedän aika monia), mutta sellaisia aloittelijoita (lohduttavasti amatöörejä, niinkuin minäkin) ei täältä löydy. Mutta tosiaan, siellä niitä joitakin oli, ainakin siinä virheorgissa.

        Niin, siellä oli enimmäkseen kyllä novelleja, ja minäkin tulin siihen tuumaan, etten ainakaan koko teosta viiti tuoda nettiin, koska kukaan ei viitsi lukea täällä, en minäkään!

        "vaikka ei koskaan tulisikaan..." Tuo ei kelpaa minulle, sillä minusta ON PAKKO tulla. En huonompaan tyydy!

        Hei muuten, jos haluut niin, tuu juttelemaan mun "kirjoitustuonelaani". Ossa on ihan yksinkertaseti [email protected]. Siellä ainakin sanon aina viimeisen sanan... Mut varots viel, kai oot lukenu mun profiilin tekstin? ETTÄ KANNATTAA KARTELLA!!! heheheh

        Ja viiminen sana on niinki kaunis ku... hmmm. mikäköhän se olis... No pahus. Jos hävisin tään nii voi pahus! xD x) >=)


      • rikkakasvi kirjoitti:

        No nyt tää loppu. Vaik oonki maailman kärsivällisin heppu, niin on mulkii sentää joku raja ;). Viimiset mun sanat nyt tulee siis tähän tekstiin.

        Kyllähän niitä naiskirjailijoita on suomessa niinku ihan julkisuudessakin (tiedän aika monia), mutta sellaisia aloittelijoita (lohduttavasti amatöörejä, niinkuin minäkin) ei täältä löydy. Mutta tosiaan, siellä niitä joitakin oli, ainakin siinä virheorgissa.

        Niin, siellä oli enimmäkseen kyllä novelleja, ja minäkin tulin siihen tuumaan, etten ainakaan koko teosta viiti tuoda nettiin, koska kukaan ei viitsi lukea täällä, en minäkään!

        "vaikka ei koskaan tulisikaan..." Tuo ei kelpaa minulle, sillä minusta ON PAKKO tulla. En huonompaan tyydy!

        Hei muuten, jos haluut niin, tuu juttelemaan mun "kirjoitustuonelaani". Ossa on ihan yksinkertaseti [email protected]. Siellä ainakin sanon aina viimeisen sanan... Mut varots viel, kai oot lukenu mun profiilin tekstin? ETTÄ KANNATTAA KARTELLA!!! heheheh

        Ja viiminen sana on niinki kaunis ku... hmmm. mikäköhän se olis... No pahus. Jos hävisin tään nii voi pahus! xD x) >=)

        ...mut oli ihan pakko... =) Sormet ikään kuin vastoin omaa tahtoani liukuivat näppikselle ja alkoivat painella kirjaimia, sorry...! Vaikka miten yritin sanoa niille: "Tuhmat sormet, tuhmat sormet, ajatelkaas nyt vähän mitä te teette...! Ties miten se typykkä siellä toisessa päässä alkaa riehua, kun huomaakin "hävinneensä". Viskaa pian koko näyttöpäätteen ikkunasta ulos ja murhaa keskusyksikkönsä pajavarasalla, kiskoo tukan päästään ja repii seiniltä tapeetit!"
        Mikään ei auttanut. Ei ne mua kuuntele... Elikkäs, elä ny tee mittää harkittematonta, jookos?

        Hieno juttu, jos kerran olet noin päättäväinen tavoitteessasi. Olisinpa minäkin... Jep, ehkäpä poikkean juttusilla. Kyselemään miten tekstisi on otettu vastaan...kiinnostaa! Jep, ja luin kyllä myös VAROITUKSEN SANAT profiilistasi, mutta... no, minä nyt olen vähän tällainen toisinaan... pakko kokeilla onko kiehuvan kattilan ulkopinta tosiaan niin kuuma kuin sanotaan =)


      • percolator kirjoitti:

        ...mut oli ihan pakko... =) Sormet ikään kuin vastoin omaa tahtoani liukuivat näppikselle ja alkoivat painella kirjaimia, sorry...! Vaikka miten yritin sanoa niille: "Tuhmat sormet, tuhmat sormet, ajatelkaas nyt vähän mitä te teette...! Ties miten se typykkä siellä toisessa päässä alkaa riehua, kun huomaakin "hävinneensä". Viskaa pian koko näyttöpäätteen ikkunasta ulos ja murhaa keskusyksikkönsä pajavarasalla, kiskoo tukan päästään ja repii seiniltä tapeetit!"
        Mikään ei auttanut. Ei ne mua kuuntele... Elikkäs, elä ny tee mittää harkittematonta, jookos?

        Hieno juttu, jos kerran olet noin päättäväinen tavoitteessasi. Olisinpa minäkin... Jep, ehkäpä poikkean juttusilla. Kyselemään miten tekstisi on otettu vastaan...kiinnostaa! Jep, ja luin kyllä myös VAROITUKSEN SANAT profiilistasi, mutta... no, minä nyt olen vähän tällainen toisinaan... pakko kokeilla onko kiehuvan kattilan ulkopinta tosiaan niin kuuma kuin sanotaan =)

        No nii. Nyt sain ajettua sinut pois täältä. ja vaihvihkaa laitan tään viimisen sana ;)! heheh

        *toivoo ja toivoo, että se percolatorinpaska ei enää eksy tänne* hih hihh hi (noo älä suutu, jos luet tään, sillä täähän on pelkkää pilaa!!!)

        kiinnostaa... no siitä en oo niin varma....

        viiminen san on varma, koska rikkakasvin voitto oli alustasti varma ;)!!!!


      • rikkakasvi kirjoitti:

        No nii. Nyt sain ajettua sinut pois täältä. ja vaihvihkaa laitan tään viimisen sana ;)! heheh

        *toivoo ja toivoo, että se percolatorinpaska ei enää eksy tänne* hih hihh hi (noo älä suutu, jos luet tään, sillä täähän on pelkkää pilaa!!!)

        kiinnostaa... no siitä en oo niin varma....

        viiminen san on varma, koska rikkakasvin voitto oli alustasti varma ;)!!!!

        Nyt kaikki ihan hiljaa kun mä hiivin tähän ihan varpasillaan ja...

        Kiva portaikko syntynyt tuohon viestiketjuun, vai mitä? Ai niin, mut eihän se Rikkakasvi enää edes nää tätä, koska kukaan TÄYSJÄRKINEN EI VOI ENÄÄ käydä vilkaisemassa tätä viestiä!!!

        Huh, vastus oli kova, mutta voitto himaan, hyvä minä! Elikkäs kaikenmaailman RIKKAKASVIt on kitketty =)


      • percolator kirjoitti:

        Nyt kaikki ihan hiljaa kun mä hiivin tähän ihan varpasillaan ja...

        Kiva portaikko syntynyt tuohon viestiketjuun, vai mitä? Ai niin, mut eihän se Rikkakasvi enää edes nää tätä, koska kukaan TÄYSJÄRKINEN EI VOI ENÄÄ käydä vilkaisemassa tätä viestiä!!!

        Huh, vastus oli kova, mutta voitto himaan, hyvä minä! Elikkäs kaikenmaailman RIKKAKASVIt on kitketty =)

        Rikkakasvipa kuuli askelees ja samantien syöksy ovesta sisään; vaan jäi hetkeksi odottamaan, että poistut näköetäisyydeltä. Hehe…

        Nää portaat loppuu kohta hei… Anna nyt periksi, ennen kuin joudutaan jäämään tasapeliin ;).

        Onhan se nyt selvää, että mää oon se viimisen sanan sanoja…

        percolatorin viestejä ei enää oteta vastaan. Ylläpito ei huoli niitä. Älä ees kokeile!!! ;)


      • rikkakasvi kirjoitti:

        Rikkakasvipa kuuli askelees ja samantien syöksy ovesta sisään; vaan jäi hetkeksi odottamaan, että poistut näköetäisyydeltä. Hehe…

        Nää portaat loppuu kohta hei… Anna nyt periksi, ennen kuin joudutaan jäämään tasapeliin ;).

        Onhan se nyt selvää, että mää oon se viimisen sanan sanoja…

        percolatorin viestejä ei enää oteta vastaan. Ylläpito ei huoli niitä. Älä ees kokeile!!! ;)

        Eikä oo totta...! Kylläpä on sitkeessä Rikkakasvi tässä kukkapenkissä...

        Hmmm... Mistäs tämä oikein sai alkunsa tämä kaikki...? Kaks itsepäistä pässiä tais innostua kilpasille jostakin letkautuksesta. Mitähän nuo muutkin ajattelevat, jos sattuvat lukemaan tuon ketjun? Pitävät kyllä tärähtäneinä! No, tunnustan..., mutta tästä on nyt tullut jo ikään kuin kunniakysymys - elikkäs isomman luokan vakava probleema etten sanois.

        En ole tainnut kertoakaan, että minulla on maailmaennätystasoinen kärsivällisyys ja hermot. Joten...oisko mitenkään mahdollista, jos vaikka antaisit periksi ja tunnustaisit ihan näin hyvässä hengessä meikäläisen olevan The Viimeinen Sana tässä asiassa?

        Not so fast, young lady! Näpit irti siitä näppiksestä! Kun sinä nyt olet lopultakin päättänyt luovuttaa (viisas päätös, syvä kumarrus ja kiitokset hyvästä vastuksesta) ja siis tunnustaa minut voittajaksi, niin teet sen yksinkertaisesti - et suinkaan kirjoittamalla, vaan nimenomaan JÄTTÄMÄLLÄ kirjoittamatta voitontunnustamisviestiä tänne.

        Eiks jep? =)


      • percolator kirjoitti:

        Eikä oo totta...! Kylläpä on sitkeessä Rikkakasvi tässä kukkapenkissä...

        Hmmm... Mistäs tämä oikein sai alkunsa tämä kaikki...? Kaks itsepäistä pässiä tais innostua kilpasille jostakin letkautuksesta. Mitähän nuo muutkin ajattelevat, jos sattuvat lukemaan tuon ketjun? Pitävät kyllä tärähtäneinä! No, tunnustan..., mutta tästä on nyt tullut jo ikään kuin kunniakysymys - elikkäs isomman luokan vakava probleema etten sanois.

        En ole tainnut kertoakaan, että minulla on maailmaennätystasoinen kärsivällisyys ja hermot. Joten...oisko mitenkään mahdollista, jos vaikka antaisit periksi ja tunnustaisit ihan näin hyvässä hengessä meikäläisen olevan The Viimeinen Sana tässä asiassa?

        Not so fast, young lady! Näpit irti siitä näppiksestä! Kun sinä nyt olet lopultakin päättänyt luovuttaa (viisas päätös, syvä kumarrus ja kiitokset hyvästä vastuksesta) ja siis tunnustaa minut voittajaksi, niin teet sen yksinkertaisesti - et suinkaan kirjoittamalla, vaan nimenomaan JÄTTÄMÄLLÄ kirjoittamatta voitontunnustamisviestiä tänne.

        Eiks jep? =)

        Tiedän, et suuttuisit, jos en vastais, joten teen sen vaan pikasesti. Sait viimisen sanan munpuolest. Tee se vaikka kirjotustuonelaani, mutta älä tänne. Mää lopetin nyt. onhan tää pässimäistä kilpail ny yhestä sanasta.

        Mut hei, ootko tosiaan huipputasoa kärsivällisyydessä? Etten vaan häviä kellekää luuserille?


      • rikkakasvi kirjoitti:

        Tiedän, et suuttuisit, jos en vastais, joten teen sen vaan pikasesti. Sait viimisen sanan munpuolest. Tee se vaikka kirjotustuonelaani, mutta älä tänne. Mää lopetin nyt. onhan tää pässimäistä kilpail ny yhestä sanasta.

        Mut hei, ootko tosiaan huipputasoa kärsivällisyydessä? Etten vaan häviä kellekää luuserille?

        Huh... Hyvä ett tajusit lopettaa... tää tosiaan alko mennä överiks enkä mä oiska antanu enää tässä vaiheessa millään periks... kato niinku mä sanoin jo: mualimanennätystasoiset hermot ja kärsivällisyys =)

        ET HÄVINNY LUUSERILLE.

        Huh, kyllä nyt uni maittaa... zzzZZZzzz...


      • percolator kirjoitti:

        Huh... Hyvä ett tajusit lopettaa... tää tosiaan alko mennä överiks enkä mä oiska antanu enää tässä vaiheessa millään periks... kato niinku mä sanoin jo: mualimanennätystasoiset hermot ja kärsivällisyys =)

        ET HÄVINNY LUUSERILLE.

        Huh, kyllä nyt uni maittaa... zzzZZZzzz...

        Nonii... nukupas sinä vaan.

        *Katsomo myhäilee mutta ei pidä juuri minkäänlaista meteliä, kun voittaja hiipii näyttämöltä viimeisen kerran verhojen taakse.*

        Olipas tää ny hankala voittaa, mutta tulihan se tehtyy. huh

        Muuten, ETHÄN OLE PAINANUT TUOSTA haluan ilmoituksen sähköpostiini, kun viestiini vastataan? No eipäs autakaan mun hiippaillut.

        Mutta onneksi olet oikeudenkannalla, niin pidät sovinnoista kiinni, etkä tule tänne enää ;)!

        Ja nyt hyvä yleisö, kolme suosioinosoitusta onnistuneelle voittajalle!!!

        Tuomari löi nyrkin pöytään pelin päättymisen merkiksi.


      • Eräs neiti
        percolator kirjoitti:

        Eikä oo totta...! Kylläpä on sitkeessä Rikkakasvi tässä kukkapenkissä...

        Hmmm... Mistäs tämä oikein sai alkunsa tämä kaikki...? Kaks itsepäistä pässiä tais innostua kilpasille jostakin letkautuksesta. Mitähän nuo muutkin ajattelevat, jos sattuvat lukemaan tuon ketjun? Pitävät kyllä tärähtäneinä! No, tunnustan..., mutta tästä on nyt tullut jo ikään kuin kunniakysymys - elikkäs isomman luokan vakava probleema etten sanois.

        En ole tainnut kertoakaan, että minulla on maailmaennätystasoinen kärsivällisyys ja hermot. Joten...oisko mitenkään mahdollista, jos vaikka antaisit periksi ja tunnustaisit ihan näin hyvässä hengessä meikäläisen olevan The Viimeinen Sana tässä asiassa?

        Not so fast, young lady! Näpit irti siitä näppiksestä! Kun sinä nyt olet lopultakin päättänyt luovuttaa (viisas päätös, syvä kumarrus ja kiitokset hyvästä vastuksesta) ja siis tunnustaa minut voittajaksi, niin teet sen yksinkertaisesti - et suinkaan kirjoittamalla, vaan nimenomaan JÄTTÄMÄLLÄ kirjoittamatta voitontunnustamisviestiä tänne.

        Eiks jep? =)

        "Mitähän nuo muutkin ajattelevat, jos sattuvat lukemaan tuon ketjun? Pitävät kyllä tärähtäneinä!"

        Heheh, aivan!
        Miksiköhän oon näinkin sitkeästi jaksanut lukea nämä kaikki "portaat"?? Sitä vaan joskus ajautuu viestistä viestiin ja kommentista kommenttiin. Kinastelette kuin vanha pariskunta, ehkä kannattaisi harkita sokkotreffejä ;)


    • nawanda

      en nyt jaksanut alkaa muita vastauksia lukemaan, mutta kommentoin omasta puolestani kuitenkin.

      samaa olen minäkin useaan otteeseen ihmetellyt katsellessa kutosluokkalaisia pikkuteinejä pientäkin pienemmissä vaatteissa ja rööki huulessa tai kuunnellessa juttuja 14-vuotiaan tytön ja päälle parikymppisen jätkän kihloista.

      mikä kiire on aikuistua? miksei voi olla lapsi kun vielä saa? maailma menee, on mentävä mukana. tahti saisi kyllä vähän hidastua, ei ala-asteelaisten tarvitsisi tupakoida ja juoda. ei se tissien omistaminen tarkoita sitä, että pitäisi painella kaupunkiin tökkimään niitä kännipäisten parikymppisten kouriin.

      olen takuulla paras puhumaan joo, kun tätä ikääkin on jo niin hirveästi ja olen varsinainen siveyden sipuli, mutta siltikin. säälittää niiden pienimpien puolesta, jotka eivät oikeasti tiedä, mitä sen viinan kanssa läträämisen seurauksena voi olla. siinä vaiheessa, kun kaveri oksentaa mahanesteitään pihalle toista tuntia, ei tilanne enää olekaan niin juhlava, upea ja aikuismainen.

      jokaisen teinin pitäisi käydä keskustassa vilkaisemassa sitä meininkiä ennen kuin menee humalassa muiden mukaan sekoilemaan.

    • Misä ne kaikki teinit on, jotka ovat menettäneet jo neitsyyden? Olis kiva kuul teinki mielipiteitä elämästä!

      • ....................

        Luuletko että pissisten tupakan ja huumeiden saastuttamien pikkuaivojen kapasiteetti riittää tietokoneen käyttämiseen?


      • .....................
        .................... kirjoitti:

        Luuletko että pissisten tupakan ja huumeiden saastuttamien pikkuaivojen kapasiteetti riittää tietokoneen käyttämiseen?

        Ja heiltä puuttuu sellainenkin taito kuin perustelukyky. Ainoaa mitä osaavat näppäimistöstään pukata on

        "Jou oonX Wähän GoWa ku oon nussinu jätkien/muijien kans ja vedän röökii niinQ 10 askii päiväs ja polttelen maripiippuaki niinQ tulee niin kova ja kiihottunu olo siitä niinQ siis hei daa ryyppään ja viiltelen itteeni ku saan siitä niinQ kovan imagon itelleni ja musta pidetään koulussa ja vittu kaikki vanhukset ja sotaveteraanit pitäis tappaa vittu vittu vittu samoin myös kaikki ihmiset on niinQ nössöi ketkä ei niinQ siis tee näit meidän kovii juttui vittu"

        Tällaista se nykynuoriso on...


      • ..................... kirjoitti:

        Ja heiltä puuttuu sellainenkin taito kuin perustelukyky. Ainoaa mitä osaavat näppäimistöstään pukata on

        "Jou oonX Wähän GoWa ku oon nussinu jätkien/muijien kans ja vedän röökii niinQ 10 askii päiväs ja polttelen maripiippuaki niinQ tulee niin kova ja kiihottunu olo siitä niinQ siis hei daa ryyppään ja viiltelen itteeni ku saan siitä niinQ kovan imagon itelleni ja musta pidetään koulussa ja vittu kaikki vanhukset ja sotaveteraanit pitäis tappaa vittu vittu vittu samoin myös kaikki ihmiset on niinQ nössöi ketkä ei niinQ siis tee näit meidän kovii juttui vittu"

        Tällaista se nykynuoriso on...

        Voi ei! Onko todellakin kaikki?

        No, sen olen kyllä huomannut, että eihän niillä näytä olevan perustelukykyä, mutta kimpaantumiskyky kylläkin. Taisin kirjoittaa pikkusen huonon tekstin, kun ei vetänyt ketään puoleensa. Olis vaan ollu niin hauska kuulla sellaisia kärkeviä väitteitä. Pikkusiskoni olisi ainakin vetänyt minut pyllylleen: "taas näit sun vanhoollisia juttuja! Koska sää ymmärrät, että maailma muuttuu, ja siihen pitää tottua?"

        No enpähän saanu niitä kommentteja, joten pakko uskoa, että sehän on ihna sama miltä se näyttää/kuulostaa, kunhan vaan on hauskaa ja on sulautuvinaan joukkoon. Hmmm. Ehkä tyydyn sitten tähän vastaukseen.


    • Silver.Fox

      No on mustakin kymmenvuotiaalta vähän liikaa menettää neitsyys ja väittää olevansa rakastunut. Mä en ite ees myönnä ittelleni, että olisin rakastunut johonkin jätkään, huomasin ekan kerran, että oon rakastunut vähän yli viikko sitten - ja huonosti kävi... Mä tipuin tosi korkeelta, mutta ei haittaa elämä jatkuu. Ja neitsyenä olen pysynyt kuitenkin =)
      Mutta takas tohon aiheeseen, ei mun tartte aikuista esittää, koska en oo semmonen, en läheskään. Oon nuori, jolla on jonkin verran vastuuta ja pysyy omien sanojensa takana, eikä muuta mielipidettä heti kun kaverit muuttavat mielipiteensä. Musta aikuinen on vasta sitten kun pystyy pitämään mielipiteensä, seisomaan sanojen ja tekojensa takana ja ottamaan vastuun teoistaan. Ei mitkään pikku tytöt/ pojat semmoseen pysty. Eikä edes tän ikäiset (oon siis 14, kuten profiilista huomaa). 10 vuotiaana mä en tainnu ees miettii mitään seksii, leikin vaan barbeilla kavereiden kanssa. Ja mielelläni mä pysyisin ihmisenä, jonka ei tartte vastuuta ottaa, mutta sitä on nyt otettu kuitenkin koko pieni elämä. Oon joutunu pysyy omien tekojeni takana ja mä oon ylpee siitä, että oon jaksanu tehä niin.
      Elämässä tarvitaan jotain muutakin kuin vaan poikia, viinaa ja tupakkaa, vaikka nämäkin ovat ihan kivoja viihdykkeitä, niin ei koko ajan kiitos. Mulle koulu menee poikienkin edelle... Mulle on tärkeetä, että saan hyvän kouluksen ja työpaikan, en mä minnekkään vessoja siivoomaan haluu. Kunnianhimoa ihmisellä pitää olla, sillä selviää ;>
      Pikkutytöt ja pojat saa vielä leikkii hiekkalaatikolla ja nauttia vastuuttomasta elämästään, mutta jossain vaiheessa pitää myös opetella aikuistumaan. Jos kymmen vuotiaat stringejä käyttää, niin on maailman kirjat sekasin :S

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe