Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kerro rehellinen mielipiteesi!

kika

Olemme ajatelleet seuraavaa lomareissua romaniaan. Bulgarian sunny beachillä käyty justiinsa.
Kertokaa kumpi( mamaia vai neptun) olis parempi paikka kahdelle lapsiperheelle, molemmissa kolme lasta joiden iät 5-13 välillä.
Ja jos jollakin on kokemuksia sekä bulgariasta että romaniasta niin mielipiteet ovat tervetulleita.
Kertokaa myös hintatasosta yms.

10

2420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kika

      Elikä toivoisin niiltä bulgarian ja romanian kävijöiltä vertailuja, plussia ja miinuksia jne... :)

      • Hanna

        Selaapa aikaisempia keskusteluja tältä samaiselta palstalta, niin löydät viestin , jossa on vertailtu näitä kahta paikkaa:)


    • jemmu

      Minä suosittelisin ehkä ennemmin Neptunia tai Venusta, joka on aivan Neptunin vieressä. Itse olin Venuksessa, ja viihdyimme siellä hyvin. Paikka on pieni ja rauhallinen. Mamaia taas vaikutti ainakin minun makuuni liiankin täyteen ahdetulta, mitä nyt sitä parissa päivässä ehdin nähdä.

    • Sergiu

      En lähtisi vertaamaan slaavilaista (Bulgaria) ja latinalaista (Romania) kulttuuria keskenään edes rantakohteissa.

      Romaniassa lapsiystävällisempi on perhekeskeinen Neptun - siis jos vertaat Mamaiaan, jossa biletys on rankempaa.

      Sergiu

      • molemmat

        romania ja bulgaria.
        olen molemmissa käynyt. ei juuri eroa.
        länsi-eurooppalaiselta kulmalta katsottuna.


    • vbn

      Molemmissa käyneenä (Sunny Beach 2003 ja Mamaia 2005) valitsisin Bulgarian. Palvelutaso on siellä korkeampi ja turisti saa paremman kohtelun. Mamaialla on niin paljon oman maan kansalaisia lomalla ja Constantasta käymässä, että vieraisiin ei riitä mielenkiintoa ansaintamielessäkään.

      Mustan meren ranta on samanlainen kummassakin paikassa, lapsiystävällinen ja matala hiekkaranta, mutta Mamaialla kasvoi pohjassa enemmän levää. Se ei tosin tuntunut jalkapohjien alla mutta näytti hiukkasen epämiellyttävältä.

      Ei Mamaiakaan ole huono paikka, mutta kehotan valitsemaan yhtä tähteä korkeamman luokituksen hotellille.

      Ne torakan (?) näköiset koppakuoriaiset olivat myös inhottavia. Niitä tuli illalla parveke täyteen, aamulla ne tosin olivat häipyneet. Ovea ei voinut pitää yöllä auki.

      Baarien ja diskojen 24/7 hirvittävän melun takia ei parvekkeen ovea viitsinyt muutenkaan pitää auki. Jos olet herkkäuninen etkä välitä kuunnella teknon, latinalaisrytmien ja paikallisen ulinan muodostamaa meluseinää aamukuuteen, niin ota vakavasti esitteiden maininta "musiikki SAATTAA häiritä". Se ei ollut vain meteliä, se oli jotakin infernaalista. Ensimmäisinä öinä minut pelasti hermoromahdukselta vain korvatulpat.

      • kika

        Näillä näkymin siis neptuniin. Kroatiakin olis yks vaihtoehto..hmm.. vaikeeta. Täytyy vaan jatkaa lukemista ja miettiä mihin lähtis: Mutta kiitos kaikille vastauksista, lisääkin saa laittaa! =)


    • been there

      Hei!
      Bulgariassa en ole käynyt, eikä suoraan sanottuna huvittaisikaan...Jos haluaa vielä nähdä jotain aitoa ja länsimaalaisten turistien turmelematonta, Romaniaan vielä kun ehtii...
      Mamaia on mielestäni loistava juuri lapsiperheellekin. Upeat rannat, mahtava (!!!) vesipuisto, edullinen tivoli ja rantakadulla kulkeva minijuna viihdyttävät varmasti koko perhettä. Lisäksi Mamaian yllä kulkeva gondoli on sekin elämys perheen pienimmille. Joten Mamaiassa ei ainakaan ole tekemisen puutetta, toisin voi olla laita Neptunissa. Tosin jos haluaa vain maata hotellin altaalla, sittenhän se on sama missä lomansa viettää...
      Ja paikalliset turistit ovat todella tervetullut lisä, jos haluaa lomallaan olla tekemisissä muiden kuin suomalaisten kanssa...ei muuta kuin rohkeasti Mamaiaan ja nauttimaan mahtavasta lomasta!

      • kika

        Kiitos, kyllä mä oon kanssa kuitenkin kääntyny ton mamaijan puoleen. kiitos vastauksesta!


      • junttimaisuutta

        "Mamaia been threre":n teksti:
        "Bulgariassa en ole käynyt, eikä suoraan sanoen huvittaisikaan",
        Mielipide on, vaikka maasta ei ole mitään kokemuksia !

        Mutta olet oikeassa, olen käynyt molemmissa ja Romaniassa on sitä aitoa ja turmelematonta vielä enemmän: nimittäin monta miljoonaa aitoa mannea enemmän, joita rehellisyys ei ole päässyt turmelemaan !

        Turistipaikat ovat korkeatasoisempia ja viihtyisämpiä Bulgariassa, samoin ruoka parempaa, muuten ovat nämä kaksi maata melkein kuin "kaksi marjaa".
        Ei mitään "mesimarjoja", mutta mielenkiintoisia tavallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe