ihmiset, meri ja syömäpaikat? AGADIR

nova

olen menossa marokkoon ja haluaisin tietää jonkun ehkä kokemuksesta, että ovatko ihmiset Agadirissa ystävällisiä?
Ja kun olen menossa Agadir Beach Club hotelliin niin onko lähellä syömäpaikkoja? tai yleensäkin, onko?
Ja vielä millaista merenelävää siellä on? Onko rannalla simpukoita tai merisiilejä jne... ?
kiitos! :)

5

3077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iina

      Olime viime keväänä Agadirissa ja voin lämpimästi suositella kohdetta suomalaisille. Ainakin meitä palveltiin hyvin. Oliko syynä sitten vieraanvaraisuusvai se ettei silloin vielä ollut kausi kunnolla käynnistynyt, mutta joka tapauksessa me viihdyimme. Voin suosiitella myös Aurinkomatkoja. Olen matkustellut paljon ja käynyt monien matkanjärjestäjien lomilla.Eka kertaa olin Aurinkomatkojen lomalla ja kylläpä siellä oli asiansa osaavat ja hyvät oppaat, kun vertaa vaikkapa Deturin oppaisiin!Paikalliset saattavat tuntua meistä suomalaisista liian innokkailta(kauppiaat), mutta kyllä niitten kans pärjää, kun muistaa ettei olla Suomessa ja eletään maassa maan tavalla. Heidän kulttuurinsa on niin erilainen. Ainoa huono puoli oli, ettei me pystytty oikein basaarialueella kulkemaan,hajut ovat niin kuvottavia ja meressä ei voinut oikein uida, kun oli niin kiivas vuorovesivaihtelu ja aallot isoja. Mut muuten hiekkaranta oli upean pitkä. Syömässä käytiin kerran meren eläviä satamassa, mutta siellä oli huomattavasti kaliimpaa syödä kin paikallisten asuinalueella missä hotellimme Sindibad sijaitsi. Söimme satamassa jotain kalaruokaa. Ei ollut minusta kovin häävistä hintaan nähden. Ruuat eivät olleet kovin erikoisia Marokossa mutta kahvilakulttuuri on vilkasta ja sieltä voi ostaa halvalla ihania leivoksia lähesmisävain kahvilasta. Voi kun pääsisi käymään uudelleen siellä.. No hyvää reissua teille!

      • iina

        Ei me ainakaan nähty merisiilejä tm. Rannalla turvallista, niinkuin myös meressä. Tosin eihän me päästy kyllä mereen uimaan. Kahlaamassa kävin.Ruokapaikkoja on paljon, valinnanvaraa riittää. Yksi ruokapaikka jäi hyvin mieleeni, jazz ravintola. Oli mukava istuskella siellä kun samalla pääsi kuuntelemaan live musaa kynttilän valossa ja annokset olivat hyvät.En muista kyllä paikan nimeä, mut yksi hienoimmista matkanjärjestäjän esitteen mukaankin. Olihan se vähän kalliimpi vaihtoehto, mutta kävimme siellä viimeisenä iltana ja se oli hyvä valinta.


    • Ruokapaikat

      Agadirissä on lukematon määrä ruokapaikkoja.Hintataso on erilainen ranta-alueella kuin keskustan pääkadulla Hassan II:lla
      ja toisaalta Taljbortin kaupunginosassa.Hotelli Sindibadin vieressä on 3-4 pientä ravintolaa, joissa saa paikallista ruokaa.Niistä ei kannata tilata sipuli-ym pihveja, koska ravintolat eivät niitä oikein osaa valmistaa.Niistä voi huoletta tilata esim. tagine-pataruokia.Itse pidän kovasti harira-keitosta (meikäläistä hernekeittoa muistuttavaa ja tagi de kefta- pataruuasta. Siinä on pieniä lihapyöryköitä ja kananmunaa sekä jotain vihanneksia.
      Hintataso näissä paikoissa oli viime keväänä ateria 35-40 dirhamia (alkuruoka:keitto/salaatti, pääruoka ja jälkiruoka, yleensä hedelmiä ja paikallista minttuteetä.Lisäksi patonkia, voita,oliiveja. Näistä paikoista ei saa mitään alkoholia. Dirhamin kurssi oli kevallä n.0,10 euroa.Keskustassa Hassan II -kadulla on useita ravintoloita esim. Scampi, Via Venetto ym.Hintataso on sitten jo erilainen kuin aikaisemmin mainituissa.Ranta-alueella, jossa on mm hotellinne on useita ravintoloita.Hotellia vastaapäätä kadun toisella puolella on joitakin, ja näiden vierestä lyhyttä kadunpätkää ylos "20 ayot-"kadulla on runsaasti.Esim Jardin d´eaue, Foguet ja kadulla Kasbahille päin myöskin useita.Rantabulevardilla on useita. Hotellialueella ja rannan tuntumassa hintataso on kalliinpaa kuin keskustassa ja Taljbortin kaupunginosassa.Eli valinnanvaraa on kyllä. Lisäksi kaupungissa on useita etnisiä ravintoloita. Löytyypä kaksi Mac Donalssia ja yksi Piza Hut.-Ihmiset ovat Agadirissä hyvin ystävällisiä turistia kohtaan.-Ainoa seikka joka meikäläistä matkailijaa kiusaa on basaarikauppiaat. He ovat varsin innokkaita myymään.Kuitenkin heidänkin kohdallaan on leivästä kysymys. Myyjät ovat useimmiten provisiopalkkaisia.Kun asiaa pohtii tältä kannalta niin kiihkeydenkin jotenkin ymmärtää.Tähän kyllä auttaa ystävällinen ei kiitos tai arabiaksi:la shokran.Rantaa on noin seitsemisen kilometriä, ja varsinkin keväällä siellä on tuulista.Rannalla suosittelen aidattuja maksullisia alueita, koska näille alueille ei pääse kaikenmaailman kaupustelijat.Tuo oma hotellinne on rannalla, joten siinä on jo oma aidattu alueensa.Jos viivytte Agadirissä kaksi viikkoa, niin silloin suosittelen Marrakechin matkaa.Matkalla sinne kuulee oppailta paikallisten elämästä ja itse
      kaupunki on elämys. No minun oman mielipiteeni mukaan. Siellä varsinkin Medina ja sen markkina-alue sekä Sadunkertojien tori.Ko torilla näkee jos jotakin.Matka on vähän raskas, mutta se kyllä kannattaa.-Tässä joitakin haja-asioita kaupungista. Itse olen taas kerran menossa Agadiriin kauden aloittavalla lennolla. Toivotan oikein mukavaa matkaa ja antoisaa lomaa.

    • Käynyt

      Olen samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa, ihimiset olivat hyvin ystävällisiä ja avuliaista. Yli-innokkaat kaupustelijat ovat tosiaankin pieni miinus, mutta kaikkeen tottuu ja oikealla suhtautumisella tilanteista selviää hyvin (ja kun loma etenee, kaupustelijoiden intokin tuntuu vähenevän. Uusi "valkea" porukka kiinostaa, mutta kun rusketusta alkaa tulla, et ole enää niin kiinostava... en tiedä pitääkö paikkansa, mutta jäi tällainen tuntuma).
      Merisiilejä en nähnyt, mutta virtaukset ovat voimakkaita joten oppaatkaan eivät suositelleet uimista kuin aivan rannan tuntumassa.
      Ruokapaikkoja on hotellialueella ja Avanue Hassan II varrella useita. Jos haluaa turvautua aivan Suomalaiseen Menuun, löytyy monesta ravintolasta myös sellainen (ainakin hotellimme vieressä oli ravintola Scampi).
      Kaiken kaikkiaan hyvä paikka, suosittelen!

    • minä

      Marokkoa kiertäneenä voin sanoa et Agadir on länsimaalaisin kaupunki Marokossa. Ja siellä on baareja, diskoja, alkoholia (muualla Marokossa aika vähän) Mutta miehet...Liiankin ystävällisiä. Luulevat kaikkien naisten olevan helppoja... Siis huutelevat ja sanovat hello/Bonjour jne. vaikka kävelet lapsen kanssa ja et edes katso heihin. Mut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Muuten rannalla on simpukoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe