partisvauvat

hulabaloo

Elämäni ekat kalavauvat ovat tulossa - tai sitten eivät! Veden vaihdon yhteydessä ihmettelin reikäkivestä löytynyttä kumimaista oranssia rakkulaa kunnes tajusin että siinähän on kalavauvoja: pienet mustat silmät ja pyrstö! Ei siis ollut partisukko kauaa viivytellyt, kun vasta tuli taloon rouvan luo viikko sitten! Mutta miten niille pienille nyt käy, kun vaihdoin vettä ja rakkula osittain hajosi? Jääkö niistä kukaan henkiin vai kuoliko ne kaikki, kun jouduin käsittelemään niitä. Osalla heilui pyrstö, osa oli vielä ihan kiinni toisissaan. Tuleeko niitä uusia, jos nuo menivät?

3

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaari-o

      Omakohtainen kokemus;

      Hankin kerran partamonneja akvaliikkeestä 4kpl, pieniä kivan näköisiä ja niitä mä olin aaaaina halunnnnu.
      Kalat kasvoivat puolessa vuodessa sukukypsiksi ja odottelin jo poikuetta mutta mitään vaan ei tapahtunut. Tästä parin vuoden päästä eräänä aamuna entinen tyttöystäväni huomasi aamukahvia juodessaan mätiryppään kiven kolossa "katossa".
      Soitto tuli minulle yllätyksenä, enkä minä niitä pentuja pyytänyt.

      Aluksi kaikki meni hyvin pennuista säilyi n. 80% ja poikaset kasvoivat vinhaa vauhtia ja vielä nopeammin kun ne alkoivat syödä kasvejani, mun akvakasveja joita olin vaivalla saanut kasvatettuja komeiksi!

      Hankin poikas akvaarion kirppikseltä ja pennut sinne tarhaan.

      Saamari, kuukauden päästä isosta akvaariosta löytyi taas Partiksen pentuja n. satakunta.

      Eikun ostamaan toista poikasallasta. Liikakansoitusta alkoi olla jo 60 litrasessa.

      80 litrainen täyteen pentuja. Tässä vaiheessa rupesin haaveilemaan suurista rahasummista jota tulen tällä pentu bisneksellä saamaan.
      Soitto ensimäiseen akvaliikkeeseen palautti tossut maan pinnalle kun eivä huolisi sinne mun poikueita kun niitä tulee kuulemma joka harrastajalta jatkuvasti. Otti hei hieman pattiin siinä vaiheessa.

      Kolmannen pentusatsin jälkeen mulla oli neljä poikas allasta joita olin haalinut jokaisesta kirpputorilta joita pirkanmaalta löytyy.
      Keskenkasvuisia Partamonnin poikasia silmän kantamattomiin.

      Onneksi, Lielahteen avattiin uusi lemmikkikauppa. No ei se uusi ollut, muistin samaisen omistajan pitäneen Tampereen keskustassa liikettä ja olin vannonut etten osta heiltä koskaan enää mitää kun jokaisessa myynti altaassa lillui kuolleita kaloja ja lasit olivat levän peitossa. Eikä ne ottaneet ohjeistani vaariakaan vaikka kerroin julmasta tilanteesta.
      No. silti. Myynti mittaisia Partispentuja kauppaamaan vaan härskisti. Siihen menee n. 4-6kk että poikaset ovat myynti mittaisia, 2,5-3cm. Ja ruokaa palaa!!! Sain kuin saikin hirveellä tinkaamisella vaihdettua kalat tarvikkeisiin, kirjoihin, ruokaan jnejne n. 80 euron arvosta, 400 partispoikasta. HUHHUH! 0,2 EGEE/PENTU.

      Kotio päästyäni havin akat pois akvoista ja myin ne takaisin liikkeeseen mistä ne olin aikoja sitten ostanutkin ja lahjoitin yhden "kaverille" tuottamaan lisää pentuja kun se niitä niin halus, eipä oo jätkä paljoo enää soitellu???

      Että tällanen tapaus.

      Nyt mulla on enää komeita ukkoja koristamassa akvaariotteni kantojen koloja.

    • Vaari-o

      Ei enää koskaan Partis pariskuntaa samaan akvaarioon, EVÖ!

    • Vaari-o

      Meinas tuossa tohkeissani unohtaa vastata kysymyksiisi, hehe.

      Osa pennuista taisi menehtyä mutta ei hätää. Lisää on tulossa. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      155
      27408
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      191
      17396
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      340
      9139
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6328
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4083
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      191
      3738
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      21
      1614
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1457
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1205
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1134
    Aihe