kosmetologiksi oppisopimuksella

tyhmäkö?

Voiko oppisopimuksella tulla kosmetologiksi?
olen nyt 16 vuotias ja minut on valittu yhtee ammattikouluu mutta luulen että se ala ei ole minun juttuni ja olen alkanut näin etukäteen miettimään uutta alaa, ja kosmetologin työt kiinnostaisi eniten. Kertokaa kokemuksista.
Ottaako kosmetologit helposti oppisopimusoppilaita?

5

15376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • setri

Kyllä varmasti otetaan myös kosmetologiksi oppisopimuksella aikovia töihin,mutta ikävä kyllä en usko että hirveän moni paikka ottaa alaikäistä,kysyä kannattaa jos vaikka joku löytyisi..Ikää kuitenkin varmaan kaipaavat lisää...

• ellu

en usko että se on iästä kiinni...kyllä kosmetologiksi voi oppisopimuksella opiskella mutta epäilen että se on kovan työn takana koska kosmetologi tekee hyvin itsenäistä työtä niin se voi olla aika vaikeaa. Mutta kannattaa kysyä oppisopimustoimistosta, heillä uskoisin olevan nimiä (siis kuka on aiemmin ottanut) joista kannattaa kysellä. Ja muutenkin kannattaa kysellä isommista firmoista!
        Tsemppiä

• lopiti
        ellu kirjoitti:

en usko että se on iästä kiinni...kyllä kosmetologiksi voi oppisopimuksella opiskella mutta epäilen että se on kovan työn takana koska kosmetologi tekee hyvin itsenäistä työtä niin se voi olla aika vaikeaa. Mutta kannattaa kysyä oppisopimustoimistosta, heillä uskoisin olevan nimiä (siis kuka on aiemmin ottanut) joista kannattaa kysellä. Ja muutenkin kannattaa kysellä isommista firmoista!
        Tsemppiä

Itse opiskelin oppisopimuksella kosmetologiksi,soitin vaan paikkoja läpi hirmuisesti ja sitten tärppäsi.ota numeroita vaikka puhelinluettelosta ja soittele tai käy vaikka paikan päällä.Mutta siskoni hakiessa 16 veenä ei paikkaa herunut ja vastattiin suoraan sen johtuvan iästä.ja tämä lähes joka paikassa näin.

• nanni
        lopiti kirjoitti:

Itse opiskelin oppisopimuksella kosmetologiksi,soitin vaan paikkoja läpi hirmuisesti ja sitten tärppäsi.ota numeroita vaikka puhelinluettelosta ja soittele tai käy vaikka paikan päällä.Mutta siskoni hakiessa 16 veenä ei paikkaa herunut ja vastattiin suoraan sen johtuvan iästä.ja tämä lähes joka paikassa näin.

eli kuinka kauan sulla meni aikaa ennen kuin olit täysin valmis kosmetologi?

• Ikävä kyllä

moni työnantaja pitää ikää motivaation tasona, eli hirveän nuoria ei oteta.

Kai tiedät ettei kosmetologin työ ole pelkkää meikkaamista? Olen kosmetologi ja opiskelin oppilaitoksessa. En ole päivääkään tehnyt sen alan työtä koska en voi sietää sitä että joudun koskemaan ihmisten jalkoihin, sheivaamaan ihokarvoja pois mitä ihmeellisimmistä paikoista.

Myös se etten voi itse (todellakaan) valita asiakkaita, vaan tulee niin parikymppisiä nättejä ja siistejä kuin myös keski-ikäisiä lihavia ukkoja.

Kannatan että jatkat sillä alalla missä sinulla on jo paikka koska sinulla on isommat mahdollisuudet päästä eteenpäin kun sinulla on jo koulutus. Esim minä opiskelin ensin kosmetologiksi kolmessa vuodessa hammasta purren ja jatkoin sen jälkeen tradenomiksi.

Kannattaa lukea ensin ei niin kiinnostava tutkinto loppuun että saat paperit, silloin olet hiukan vanhempi ja jos sen jälkeen tosiaan aiot kosmetologiksi niin sinun ei välttämättä tarvitse opiskella kolmea vuotta koska sinulla on jo jotakin ammattitaitoa edellisen tutkinnon takia.

ONNEA!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe