Ostimme vastikään asunnon, jossa huomasimme olevan lattiaongelman (myyntitilanteessa mattojen kätköissä). Lattiassa alla betonivalu, päällä kaksi muovimattoa, päällimmäisenä laminaatti. Koskapa betoni ei liene alla tarpeeksi tasainen, painuu laminaatti kohdittain lommolle käveltäessä.
Pahin kohta on käytävä-olohuone -kulkureitillä, ja ainakin sen haluaisimme korjata. Kysymykseni onkin:
- onko mahdollista purkaa tuosta kohtaa (kohta on kynnyksen vieressä eli laminaatin alkukohdasta n. 1 m;n verran) laminaattia, tasoittaa kuoppa jotenkin ja laittaa vanha laminaatti takaisin? Vai pitääkö purkaa koko lattia ja tasoitella parhaan mukaan ja ostaa uusi laminaatti tilalle?
En ole ennen käsitellyt laminaattia, joten en tiedä sen käyttäytymisestä.
Onko muuten tuo koko lattian tasoittaminen ammattimiehen hommaa?
Vanhan laminaatin uudelleen käyttäminen
4
1296
Vastaukset
- Laminaattori original
Jos siinä on lukko pontti, purkamisessa ja uudellen kokoamisessa ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Jos siinä on liima pontti ja saumat ovat hyvin kiinni, näkemättä lattiaa on hieman hankala neuvoa. Kunnollista siitä ei saa, ellei lattiaa oteta riittävässä määrin auki, mutta yksi "keino" voisi olla, että irroitat kynnykset ja listat sekä yrität jonkinlaisten kiilapalojen kanssa hieman kohottaa lattiaa niin, että saisit pujotettua kuoppapaikkaan esim. ohuen, reunoiltaan hyvin ohennetun jäykän kokolattiamaton palan. Jäykkä pahvikin voisi käydä.
Jos saumoissa on rakoa ja lattia on liimattavaponttinen, voisit yrittää ottaa siitä vaikka sen metrin osuuden irti ja laittaisit tiivistä tilkettä väliin. Puhdista ja liimaa laminaatin saumat sekä vedä kiristysliinoilla kiinni.
Sitä toista muovimattoa ei olisi aikoinaan saanut jättää sinne alle, mutta kun se nyt siellä on, niin on varmaan elettävä sen mukaan.
Voisi olla myös paikallaan, että käyttäisit paikalla jonkun luotettavan ammattilaisen.- lattiamies
Mikset hioisi sit... ai niin kyse olikin laminaatista. Sille ei tarvii tehdä mitään, se on ikuinen ja mukava jalan alla kunhan pitää villasukat jalassa.
- asentamo
lattiamies kirjoitti:
Mikset hioisi sit... ai niin kyse olikin laminaatista. Sille ei tarvii tehdä mitään, se on ikuinen ja mukava jalan alla kunhan pitää villasukat jalassa.
Niin ja hankintahinta on myöskin todella halpa!
Ja mitä vitun väliä sillä on että lautojen reunoista pinnoite irtoaa ja vuoden käytön jälkeen lattia on kuin kerrostalot DDR:ssä.
Täällä joku laminaattori jakaa ohjeitaan ja kehuu laminaattia ylivertaisena lattiapäällysteenä. Koskaan ei kuitenkaan kerro että on itse laminaatin myyjä ja saa täällä ilmaista mainosta tuotteilleen. - Laminaattori original
asentamo kirjoitti:
Niin ja hankintahinta on myöskin todella halpa!
Ja mitä vitun väliä sillä on että lautojen reunoista pinnoite irtoaa ja vuoden käytön jälkeen lattia on kuin kerrostalot DDR:ssä.
Täällä joku laminaattori jakaa ohjeitaan ja kehuu laminaattia ylivertaisena lattiapäällysteenä. Koskaan ei kuitenkaan kerro että on itse laminaatin myyjä ja saa täällä ilmaista mainosta tuotteilleen.Ensinnäkin tämä on keskustelupalsta, jossa voi ja on tarkoitus ottaa kantaa annettuun aiheeseen. Meno on monestikin kuin karaoke-baarissa, mutta niin pitää ollakin.
En yhdessäkään kommentissani ole parjannut mitään muuta lattianpäällystettä. Kaikilla lattianpäällysteillä on omat etunsa ja heikommat puolensa.
Olen työskennellyt nyt yli 10 vuotta täysipäiväisesti laminaattilattioiden kanssa ja pidän työstäni. Olen kyllä joskus tästä asiasta maininnut, mutta en ole todellakaan pyrkinyt toitottamaan asiaa joka kommentissani. Jos pelkäät, että olen päässyt tänä aikana rikastumaan, niin voit nukkua yösi rauhassa. Tämä on aivan samanlaista muurahaisena puurtamista kuin mikä muu työ tahansa. Olen tarkoituksellisesti pyrkinyt olemaan mainitsematta tuotteitamme nimeltä. Jos pystyt osoittamaan yhdenkin kommenttini, jossa mainostan omaa tuotettamme, lähetän sinulle jokaisesta löydöstäsi kossupullon.
Tällä palstalla, verrattuna moneen muuhun, on erittäin asiallinen ja asiantunteva keskustelujen taso. Olen yrittänyt parhaani, että ainakin minun osaltani yleistaso ei laskisi.
On ihan mukava vastata kysymyksiin, joita minulle on tehty.
Laminaatti jakaa edelleenkin yllättävän paljon tunteita. Jotkut täälläkin silloin tällöin tuntevat olevansa niin ylivertaisia omien rahojensa ja älynsä suhteen, että oikein julkisesti kuvaavat laminaattilattioita asentanutta tai asentamista kaavailevaa kansanosaa hulluiksi ja köyhiksi. Mene ja tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2762530Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis201639- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis531518Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1341376
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli741049