Homoonihäiriö???

Kukka

Kosmetologin mukaan minulla on hormoonihäiriöstä johtuva akne!! Siis mistä hormoonista tässä on kyse???
Uskoisin sen siinä mielessä että lastakaan ei kuulu...

7

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin kysymään!

    • pänikkä

      Akne ON HORMONIPERÄINEN sairaus!

      Että sikäli!!!!!!!

    • kukka

      opettele ensin edes kirjoittamaan...kun sun otsikossa lukee homoonihäiriö!!!!!!;D

      • finninaama

        Aikuisiän acne voi iskeä tosi raisusti. Kuulemma hormoonit tai kosmetiikka-ärsytys. Ihotautilääkäriltä saa apua. Tetrasykliinit purevat tosi hyvin!


      • Kukka
        finninaama kirjoitti:

        Aikuisiän acne voi iskeä tosi raisusti. Kuulemma hormoonit tai kosmetiikka-ärsytys. Ihotautilääkäriltä saa apua. Tetrasykliinit purevat tosi hyvin!

        Kiitos vastauksista. Ei vaan kehtais mitään myrkkyjä käyttää kun lapsiakin sais tulla!!!
        Onko mitään muuta lääkettä kuin roa tai lääkekuurit???


      • ongelma täällä
        Kukka kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Ei vaan kehtais mitään myrkkyjä käyttää kun lapsiakin sais tulla!!!
        Onko mitään muuta lääkettä kuin roa tai lääkekuurit???

        ..niin no, paitsi että lapsia on kyllä siunaantunut, että en usko että nämä kasvojen hormooninäpyt liittyvät lapsettomuuteen millään tavoin, tosin mistä sitä meidän naisihmisten kaikista salaperäisyyksistä tietää. Kannattaa tosiaan käydä gynellä kyselemässä.

        Mutta siis...meikäläisellä on määrättyyn aikaan kuukaudesta tosi paha näppylä ongelma mihin ei lääkettä tunnu s a a v a n. Tällä tarkoitan, että lääkärit eivät tunnu allekirjoittavan hormoniperäisiä iho-ongelmia (ainakaan täällä meillä tk-lääkärit), kun taas kosmetologi sanoi heti ihoni nähtyään, että "selviä hormooninäppyjä".
        Kuulemma luontaistuotekaupoista saa jotain "hiivanpoisto" (??) ainetta, joka puskee nämä liat ihosta, mutta mutta, jos näppylät ovat hormooniperäisiä, niin eihän niihin auta silloin kuin joku hormoonihoito...vai?


      • ---
        ongelma täällä kirjoitti:

        ..niin no, paitsi että lapsia on kyllä siunaantunut, että en usko että nämä kasvojen hormooninäpyt liittyvät lapsettomuuteen millään tavoin, tosin mistä sitä meidän naisihmisten kaikista salaperäisyyksistä tietää. Kannattaa tosiaan käydä gynellä kyselemässä.

        Mutta siis...meikäläisellä on määrättyyn aikaan kuukaudesta tosi paha näppylä ongelma mihin ei lääkettä tunnu s a a v a n. Tällä tarkoitan, että lääkärit eivät tunnu allekirjoittavan hormoniperäisiä iho-ongelmia (ainakaan täällä meillä tk-lääkärit), kun taas kosmetologi sanoi heti ihoni nähtyään, että "selviä hormooninäppyjä".
        Kuulemma luontaistuotekaupoista saa jotain "hiivanpoisto" (??) ainetta, joka puskee nämä liat ihosta, mutta mutta, jos näppylät ovat hormooniperäisiä, niin eihän niihin auta silloin kuin joku hormoonihoito...vai?

        Turha sitä on gynekologilta mennä kysymään. Itse olen gynekologin kanssa jutellut. Ne eivät allekirjoita aikuisiän aknea hormoniperäiseksi ongelmaksi. Kai siksi, että antibioottien ja roan lääkemenekki heti kärsisi. Tää on kova väite, tiedän. Itsekin kosmetologia käyttäneenä ollaan puhuttu monesti tästä ongelmasta ja ne tuntuvat ymmärtävän.

        Mun hormonit meni sekaisin e-pillereistä. Hormonit voi mennä sekaisin myös huonosta ruokavaliosta -mun mielestä. Vaikka hormonit kuulostaa hienolta, niin ruoasta niitäkin muodostuu. Oikeista rasvoista ja proteiineista. Niin mä sen ymmärtäisin. Itse syön vitamiineja, omega 3:sia ja kiinnitän huomiota ruokaani. Ne auttoi paljon ja mielialaankin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe