Lukion arvosanat ammattikoulussa?

Noora

Eli olen menossa opiskelemaan yo pohjaiselle linjalle ammattikouluun.

Jääkö näiden lukuaineiden eli matikka, äikkä, enkku jne. lukion numerot amiksen todistukseen kun en aio niitä enää uudestaan opiskella? Vai tuleeko niistä pelkkä suoritusmerkintä?

Kun olisihan se aika epäreilua esim. kielissä lukiossa pitää kokeesta saada puolet oikein että saa vitosen. Amiksessa sillä saisi seiskan. Ei kuulosta oiken järkevältä jos noin on.
Itsellä lukion todistuksessa enkku 5 ja ruotti 6 ja kuitenkin osaan kohtalaisesti. Nuo olisivat tosiaan amiksessa 7 ja 8.

8

4691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki87

Ensinäkään ammattikouluja EI ole, vaan on ammattiopistoja, oppilatoksia sekä instituutteja...
      Ja numerot instituutissa menee 1-5 0=h

• justjoo

Kivaa kun täällä niin monet vastailee "ystävällisesti" kysymyksiin.
      Eli siis, miten olet ajatellut että amiksessa saisit seiskan tai kasin? Kaikissa tietämissäni ammattioppilaitoksissa arvosteluasteikko on 1-5 (vitonen paras), joten mielestäni on aika vaikea suhteuttaa peruskoulun tai lukion numeroita siihen.

• ++++++

Käsittääkseni yo-pohjalta saa näiden yleisaineiden hyväksiluvun (siksihän opiskeluaikakin on lyhempi), mutta ko. numerot muutetaan tietyn taulukon mukaan asteikolle 1-5

• Noora

No niin, eipäs takerruta pikkuasioihin! Tietysti tiedän että arvosanat menevät 1-5 mutta joku aivokatkos tuli enkä sitä heti hoksannut.

Mutta silti kuulostaa epäreilulta jos esim. minun enkun vitonen on 1 tai 2 :(. Kuitenkin piti niin v***sti päntätä että sai sen puolet oikein...

• Mimmu
        Noora kirjoitti:

No niin, eipäs takerruta pikkuasioihin! Tietysti tiedän että arvosanat menevät 1-5 mutta joku aivokatkos tuli enkä sitä heti hoksannut.

Mutta silti kuulostaa epäreilulta jos esim. minun enkun vitonen on 1 tai 2 :(. Kuitenkin piti niin v***sti päntätä että sai sen puolet oikein...

Mulla oli lukiossa enkku 6 ja ruotsi 7, ammattikorkeassa oli enkku 3 ja ruotsi 4, eikä ainakaan yhtään enempää tarttenu päntätä kuin lukiossa. Luulisin, että saat amiskassa helposti kielistä 3-5, jos niitä siellä tarttee opiskella.

• Lähihoitajaopiskelija

Heippa vaan! Ite oon tosiaan amikses...ja arvostelu menee 1-5.

Oon ylioppilaspohjaisella linjalla...kaikki yo-todistuksen numerot näkyvät myös lähihoitajakoulutuksen päästötodistuksessa (muunnettuna 1-5 asteikolle)

Tosiaan itteenikin toi harmittaa...kielet ku 2, muuten 3-5.

mut minkäs tolle voi =)

• Ruinaldo

Kyllä on nimenomaan ammattikouluja nimeltään.
        Ne voivat kuulua yhteen isompaan kokonaisuuteen eli johonkin ammattiopistoon.

Lukiossa 5 vastaa ammattikoulussa numeroa 1.
        6=2, 7=3, 8=4, 9 ja 10 =5.

• ...
        Ruinaldo kirjoitti:

Kyllä on nimenomaan ammattikouluja nimeltään.
        Ne voivat kuulua yhteen isompaan kokonaisuuteen eli johonkin ammattiopistoon.

Lukiossa 5 vastaa ammattikoulussa numeroa 1.
        6=2, 7=3, 8=4, 9 ja 10 =5.

numerot menevät kylläkin näin:
        10 = 5
        9 = 4
        8 = 3
        7&6 = 2
        5 = 1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe