Lukion arvosanat ammattikoulussa?

Noora

Eli olen menossa opiskelemaan yo pohjaiselle linjalle ammattikouluun.

Jääkö näiden lukuaineiden eli matikka, äikkä, enkku jne. lukion numerot amiksen todistukseen kun en aio niitä enää uudestaan opiskella? Vai tuleeko niistä pelkkä suoritusmerkintä?

Kun olisihan se aika epäreilua esim. kielissä lukiossa pitää kokeesta saada puolet oikein että saa vitosen. Amiksessa sillä saisi seiskan. Ei kuulosta oiken järkevältä jos noin on.
Itsellä lukion todistuksessa enkku 5 ja ruotti 6 ja kuitenkin osaan kohtalaisesti. Nuo olisivat tosiaan amiksessa 7 ja 8.

8

4646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki87

Ensinäkään ammattikouluja EI ole, vaan on ammattiopistoja, oppilatoksia sekä instituutteja...
      Ja numerot instituutissa menee 1-5 0=h

• justjoo

Kivaa kun täällä niin monet vastailee "ystävällisesti" kysymyksiin.
      Eli siis, miten olet ajatellut että amiksessa saisit seiskan tai kasin? Kaikissa tietämissäni ammattioppilaitoksissa arvosteluasteikko on 1-5 (vitonen paras), joten mielestäni on aika vaikea suhteuttaa peruskoulun tai lukion numeroita siihen.

• ++++++

Käsittääkseni yo-pohjalta saa näiden yleisaineiden hyväksiluvun (siksihän opiskeluaikakin on lyhempi), mutta ko. numerot muutetaan tietyn taulukon mukaan asteikolle 1-5

• Noora

No niin, eipäs takerruta pikkuasioihin! Tietysti tiedän että arvosanat menevät 1-5 mutta joku aivokatkos tuli enkä sitä heti hoksannut.

Mutta silti kuulostaa epäreilulta jos esim. minun enkun vitonen on 1 tai 2 :(. Kuitenkin piti niin v***sti päntätä että sai sen puolet oikein...

• Mimmu
        Noora kirjoitti:

No niin, eipäs takerruta pikkuasioihin! Tietysti tiedän että arvosanat menevät 1-5 mutta joku aivokatkos tuli enkä sitä heti hoksannut.

Mutta silti kuulostaa epäreilulta jos esim. minun enkun vitonen on 1 tai 2 :(. Kuitenkin piti niin v***sti päntätä että sai sen puolet oikein...

Mulla oli lukiossa enkku 6 ja ruotsi 7, ammattikorkeassa oli enkku 3 ja ruotsi 4, eikä ainakaan yhtään enempää tarttenu päntätä kuin lukiossa. Luulisin, että saat amiskassa helposti kielistä 3-5, jos niitä siellä tarttee opiskella.

• Lähihoitajaopiskelija

Heippa vaan! Ite oon tosiaan amikses...ja arvostelu menee 1-5.

Oon ylioppilaspohjaisella linjalla...kaikki yo-todistuksen numerot näkyvät myös lähihoitajakoulutuksen päästötodistuksessa (muunnettuna 1-5 asteikolle)

Tosiaan itteenikin toi harmittaa...kielet ku 2, muuten 3-5.

mut minkäs tolle voi =)

• Ruinaldo

Kyllä on nimenomaan ammattikouluja nimeltään.
        Ne voivat kuulua yhteen isompaan kokonaisuuteen eli johonkin ammattiopistoon.

Lukiossa 5 vastaa ammattikoulussa numeroa 1.
        6=2, 7=3, 8=4, 9 ja 10 =5.

• ...
        Ruinaldo kirjoitti:

Kyllä on nimenomaan ammattikouluja nimeltään.
        Ne voivat kuulua yhteen isompaan kokonaisuuteen eli johonkin ammattiopistoon.

Lukiossa 5 vastaa ammattikoulussa numeroa 1.
        6=2, 7=3, 8=4, 9 ja 10 =5.

numerot menevät kylläkin näin:
        10 = 5
        9 = 4
        8 = 3
        7&6 = 2
        5 = 1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3488
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2186
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      224
      1522
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1261
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. 37
      1141
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1014
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1010
    Aihe