Sain siis töitä tehtaalta siivoojana,tai vielä pitää jotkut paperihommat selvittää.En tiedä vielä palkkaani,joten osaisiko kukaan veikata paljonko voisin saada tuntipalkkaa?
Olisin kuulemma siivooja/avustushommissa tehtaalla.
Siivoshommia tehtaalla
18
5838
Vastaukset
- siivooja
Kyllä sen tunti palkan pitäisi olla yli 9e.
- miu
Kiitos vastauksesta :)
- REBEL
miu kirjoitti:
Kiitos vastauksesta :)
Olin tehtaassa siivoojana ISS:llä 2 vuotta sitten (ts.palkat varmasti nousseet hieman) ja sain palkkaa 6.51e. kaikenlisäksi tuossa on elintarvike-lisä! Älä haaveile liikoja. En usko että 9e, veikkaan lähemmäs 7e. Kerro kun tiedät=).
- Mimmi
oletko siivousfirman palkkalistoilla ja mitä TES:iä sinuun sovelletaan..myöskin, käytätkö koneita, peruspesetkö, vahaatko, oletko tuotantotiloissa vai toimistosiivouksessa..
- miu
menossa siis tehtaalle töihin,niin että työnantajana on se tehdas.Eli en siis mene siivousfirmalle töihin.
En tiedä mitä TES:iä minuun sovelletaan...miten sen saa tietää?
Teen siivous ja avustajan hommia ihan siellä tehtaalla missä on paljon koneita ja muuta sellaista...
muuta en vielä tiedä.
Paljonko palkka sitten vois olla? - mimiu
miu kirjoitti:
menossa siis tehtaalle töihin,niin että työnantajana on se tehdas.Eli en siis mene siivousfirmalle töihin.
En tiedä mitä TES:iä minuun sovelletaan...miten sen saa tietää?
Teen siivous ja avustajan hommia ihan siellä tehtaalla missä on paljon koneita ja muuta sellaista...
muuta en vielä tiedä.
Paljonko palkka sitten vois olla?riippuu minkä alan tehdas on kyseessä. paperitehtaalla palkat on 8-12e/h. muista en tiedä. millä paikkakunnalla olet? sekin voi vaikuttaa asiaan.
- miu
mimiu kirjoitti:
riippuu minkä alan tehdas on kyseessä. paperitehtaalla palkat on 8-12e/h. muista en tiedä. millä paikkakunnalla olet? sekin voi vaikuttaa asiaan.
Olen menossa eristysfirmaan töihin joka toimii Ensolla...
- työsopimuksen?
miu kirjoitti:
Olen menossa eristysfirmaan töihin joka toimii Ensolla...
siinä pitää mainita mitä TES:iä noudatetaan.
- miu
työsopimuksen? kirjoitti:
Niin siis en ole tehnyt työsopimusta.Tämä pomoni kertoi puhelimessa aika huonosti mitä mun pitää tehdä yms.
Se vaan sanoi että pitää ensin hankkia työturvallisuuskortti(jonka läpäisin pari päivää sitten) ja että kyllä ne mulle jotain hommia keksii varmasti?
Soitan maanantaina sille työnantajalle ja kyselen siltä sitten enemmän mun työtehtävistä ja palkasta... - miu
työsopimuksen? kirjoitti:
Miten Tes:issä sitten menee siivoojan palkat?
En osaa lukea niitä taulukoita kun en ymmärrä niistä mitään...=/ - Mimmi
miu kirjoitti:
Miten Tes:issä sitten menee siivoojan palkat?
En osaa lukea niitä taulukoita kun en ymmärrä niistä mitään...=/ovat erilaisia eri aloilla, siksi pitäisi tietää millä alalla toimit. Mulla on edessäni puhdistus- ja siivousalan sekä majoitus- ja ravitsemisalan TES
Ja metallin tessikin löytyy kun vähän etsin. Kaikissa on eri palkka siivoojalle, mut alin mahdollinen on pkl 1:ssä 6,92. Seuraava on 7,27 ja sitten 7,63 jne. - miu
Mimmi kirjoitti:
ovat erilaisia eri aloilla, siksi pitäisi tietää millä alalla toimit. Mulla on edessäni puhdistus- ja siivousalan sekä majoitus- ja ravitsemisalan TES
Ja metallin tessikin löytyy kun vähän etsin. Kaikissa on eri palkka siivoojalle, mut alin mahdollinen on pkl 1:ssä 6,92. Seuraava on 7,27 ja sitten 7,63 jne.Kiitos mimmi :)
- miu
Soitin tänään työnantajalle ja sovimme että menen huomenna töihin.Teen siis eristyshommia(?),ei selittänyt niistä sen enempää.En siis tiedä millaista se on mutta siellähän mulle sitten opetetaan.Samalla on varmaan siivoamistakin...
Työnantaja ei kertonut mulle puhelimessa palkkaa eikä neuvonut pukeutumisessakaan.Eli siis mitkä vaatteet laitan päälle tehtaalle?
Vai saanko sieltä turvakengät ja haalarin?Mutta mitkä vaatteet sopii haalarin alle?
Entäs työsopimus?Pyydänkö pomoa heti tekemään työsopimuksen mun kanssa kun menen paikanpäälle,vai koska se työsopimus yleensä tehdään?
Olen aika ulkona nyt kun ei mulle oikein kerrottu mitään siinä puhelimessa =/ Palkkaakin kysyin mutta ei sanonut mitään :/
Kokemuksia tällaisestä työstä kenelläkään?- Mimmi
ei ole, enkä vieläkään tiedä mihin oikein olet menossa, "eristyshommiin". Onko se rakennusalaa vai mitä ?
Joka tapauksessa, pyydä se työsopimus ensin ja siinä olisi sovittava ainakin näistä asioista :
-koeajan pituus
-onko työsuhde vakituinen vai määräaikainen
-palkka, luontoisedut sekä palkanmaksukausi
-työtehtävien laatu
- työaika
- vuosiloma ja lomaraha
- sairausajan palkanmaksu
- irtisanomisaika
- noudatettava työehtosopimus
Vaaatetuksesta en osaa mitään sanoa, kun ei ole tietoa työpaikasta, mutta laita vaikka verkkapuku, suojavaatetus pitäisi tulla talon puolesta.
Ja suosittelen liittymään alan ammattiliittoon, jotenkin haistan, että vaikeuksia voi olla tulossa, koska palkkaakaan ei sanottu. Lycka till!! - miu
Mimmi kirjoitti:
ei ole, enkä vieläkään tiedä mihin oikein olet menossa, "eristyshommiin". Onko se rakennusalaa vai mitä ?
Joka tapauksessa, pyydä se työsopimus ensin ja siinä olisi sovittava ainakin näistä asioista :
-koeajan pituus
-onko työsuhde vakituinen vai määräaikainen
-palkka, luontoisedut sekä palkanmaksukausi
-työtehtävien laatu
- työaika
- vuosiloma ja lomaraha
- sairausajan palkanmaksu
- irtisanomisaika
- noudatettava työehtosopimus
Vaaatetuksesta en osaa mitään sanoa, kun ei ole tietoa työpaikasta, mutta laita vaikka verkkapuku, suojavaatetus pitäisi tulla talon puolesta.
Ja suosittelen liittymään alan ammattiliittoon, jotenkin haistan, että vaikeuksia voi olla tulossa, koska palkkaakaan ei sanottu. Lycka till!!Kiitos mimmi kun viitsit vastailla.
Munkin mielestä tää juttu nyt vähän haiskahtaa kun ei se pomo voinut sanoa puhelimessa paljon mitään!=/
En tiedä onko se rakennusalaa...kai se on kun siellä eristetään putkia?
Se ei puhunut mitään työsopimuksestakaan enkä tietenkään tajunnut sitä itsekkään kysyä.
Iskä sanoi että niillä ainakin(sillä on oma firma)
tehdään työsopimus vaikka vasta 2 kuukauden päästä kun on tullut hommiin,että sillä ei kuulemma ole mitään kiirettä.Mutta kyllä toi ois mun mielestä ihan "turvallista" tehdä tuo sopimus mahd.pian kun menee töihin.
En ole ennen tehnyt mitään työsopimusta kun en ole ollut varsinaisesti ennen hommissa(paitsi lyhytkestoisissa kesätöissä),joten en tiedä yhtään miten tämä asia sovitaan =/
Mainitsenko minä siitä pomolle että voitaisko tehdä työsopimus?
Tehdäänkö se ihan normaalille paperille ja molempien nimikirjoitukset alle?
vai onko olemassa jokin lomake josta löytyy noi kaikki tärkeät tiedot?
En voi muistaa ulkoa noita kaikkia työsopimukseen kuuluvia ehtoja mitä luettelit mimmi =/
Laitan päälle tummat farkut,lenkkarit ja jonkun hihattoman/t-paidan ja sitten joku pitkähihanen.
Sieltä sitten saan varmaan haalarin tai jonkun takin ja turvakengät(?).
Mua oikeesti jännittää että neuvookohan ne mua edes tarpeeksi siellä kun ei puhelimessakaan sanonut melkein mitään? =/ Pelkään että möhlin jotenkin kun tuo homma on mulle ihan uutta enkä edes tiedä tarkalleen mitä eristäminen
tarkoittaa =/Ja jos ne ei edes neuvo tarpeeksi...
Ei olla sovittu työnantajan kanssa mitään varsinaista työsuhde aikaa...kai olen siellä niin kauan aikaa kun ne mua tarvitsevat(?),tai sitten niin kauan aikaa kun jaksan siellä olla.Riippuu millasta se työ on... - Mimmi
miu kirjoitti:
Kiitos mimmi kun viitsit vastailla.
Munkin mielestä tää juttu nyt vähän haiskahtaa kun ei se pomo voinut sanoa puhelimessa paljon mitään!=/
En tiedä onko se rakennusalaa...kai se on kun siellä eristetään putkia?
Se ei puhunut mitään työsopimuksestakaan enkä tietenkään tajunnut sitä itsekkään kysyä.
Iskä sanoi että niillä ainakin(sillä on oma firma)
tehdään työsopimus vaikka vasta 2 kuukauden päästä kun on tullut hommiin,että sillä ei kuulemma ole mitään kiirettä.Mutta kyllä toi ois mun mielestä ihan "turvallista" tehdä tuo sopimus mahd.pian kun menee töihin.
En ole ennen tehnyt mitään työsopimusta kun en ole ollut varsinaisesti ennen hommissa(paitsi lyhytkestoisissa kesätöissä),joten en tiedä yhtään miten tämä asia sovitaan =/
Mainitsenko minä siitä pomolle että voitaisko tehdä työsopimus?
Tehdäänkö se ihan normaalille paperille ja molempien nimikirjoitukset alle?
vai onko olemassa jokin lomake josta löytyy noi kaikki tärkeät tiedot?
En voi muistaa ulkoa noita kaikkia työsopimukseen kuuluvia ehtoja mitä luettelit mimmi =/
Laitan päälle tummat farkut,lenkkarit ja jonkun hihattoman/t-paidan ja sitten joku pitkähihanen.
Sieltä sitten saan varmaan haalarin tai jonkun takin ja turvakengät(?).
Mua oikeesti jännittää että neuvookohan ne mua edes tarpeeksi siellä kun ei puhelimessakaan sanonut melkein mitään? =/ Pelkään että möhlin jotenkin kun tuo homma on mulle ihan uutta enkä edes tiedä tarkalleen mitä eristäminen
tarkoittaa =/Ja jos ne ei edes neuvo tarpeeksi...
Ei olla sovittu työnantajan kanssa mitään varsinaista työsuhde aikaa...kai olen siellä niin kauan aikaa kun ne mua tarvitsevat(?),tai sitten niin kauan aikaa kun jaksan siellä olla.Riippuu millasta se työ on...miten meni ensimmäinen työpäivä...
- miu
Mimmi kirjoitti:
miten meni ensimmäinen työpäivä...
meni :) Työnantaja ja työkaverit kivoja :)
Sain takin,housut ja turvakengätkin.Välillä tuli ihan tuskaisen kuuma siinä puvussa kun kantelin putkenpätkiä tai jotain siellä tehtaan sisällä,mutta muuten oli ihan ok homma :) Työntekijät ja työnantajat on kivoja ja rentoja :)
Palkankin sain tietää.Työpäivät ovat 7-16,mutta perjantaisin lopetetaan aikaisemmin. - miu
miu kirjoitti:
meni :) Työnantaja ja työkaverit kivoja :)
Sain takin,housut ja turvakengätkin.Välillä tuli ihan tuskaisen kuuma siinä puvussa kun kantelin putkenpätkiä tai jotain siellä tehtaan sisällä,mutta muuten oli ihan ok homma :) Työntekijät ja työnantajat on kivoja ja rentoja :)
Palkankin sain tietää.Työpäivät ovat 7-16,mutta perjantaisin lopetetaan aikaisemmin.palkka on 8,15e/h joku ruokaraha(?)7-8e jokaiselta työpäivältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827