Välivuosi laskee pisteitä?

Aria

Olen luullut tähän päivään asti että peruskoulun jälkeen pidetty välivuosi laskee pisteitä ja huonontaa mahdollisuuksia päästä seuraavana vuonna oppilaitoksiin? Voisiko joku viisas immeinen kertoa miten on asian laita? Olen tällä hetkellä aloittanut kauppiksessa mutta olisinkin tahtonut lukioon.. ja vaihtoehtoina on ilmeisesti olla joko tyhjänpanttina kauppaoppilaitoksessa ja mennä sinne lukioon ensi yhteishaussa, tai sitten välivuoden, mutta jos välivuosi huonontaa paljon mahdollisuuksia, en missään nimessä sitä tee. Päätökseni on paljon kiinni tästä tiedosta.

2

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikinä

kuullut että välivuosi huonontaisi mahiksia.Sanoisin tähän että pöty puhetta. Sinuna kyllä jatkaisin kauppiksessa sen vuoden verran koska eihän sitä koskaan tiedä miten käy ens kerralla yhteyshaussasi. Voit hyväl onnel saada hyväks lukuja lukiossa sit. =)

• En usko, että se huonontaisi yhtään mahdollisuuksia. Minun sisareni ovat kaikki pitäneet kahden vuoden välin, ennenkuin ovat lähteneet ammattioppilaitokseen peruskoulun jälkeen, ja kaikki heistä ovat päässeet kerralla. Uskon vahvasti, että niin teen myös minäkin ensivuonna, vaikka takana onkin välivuosia opiskeluista.

Sinun tilanteessasi pitäisin välivuoden, mutta toki, kyllä opiskelu tollaselle alalle toisi tietysti uusia ideoita, ja ehkä myös muuttaa näkökantaasi toiseen suuntaan, niin että keväällä et haluakaan enää pois siitä koulusta. Kuitenkin ehkä joku kokemusrikastyö voisi olla vaihtoehto. Tahdostahan se toki paljon riippuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      241
      5465
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      58
      4778
    3. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      17
      3610
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      291
      3328
    5. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      20
      3286
    6. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      182
      3199
    7. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      73
      2860
    8. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      65