Verenpurkaumat silmässä

toimistotyöntekijällä

Lieneekö pysyvää haittaa, kun mulla oikeaan silmään jokaikisenä työpäivänä tulee samaan kohtaan verenpurkauma, ja sitä kirvelee ja tuntuu ikävältä. Olen käyttänyt silmätippoja, mutta ei sanottavaa vaikutusta.

Työskentelen siis päätteellä n. 8h/pvä.. Käytän silmälaseja, ja silloin tällöin piilareita, ei eroa särkyyn/verenpurkaumaan. Tuntuu vaan vähän pahalta, kun se on niin kokoaikaista, ja silmä on niin herkkä paikka jotenkin, ja se on ikävän näköinen, ja syntyykö siihen pitemmän päälle jotain vammaa...?

10

7918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnistatko lisävaivaksesi kutinan? Onko äänesi tai nivelsiteesi ihan kunnossa?

• toimistotyöntekijä

Nivelsiteistä en osaa sanoa oikein. Ääni on jotenkin kroonistunut.. pettää tosi herkästi tai käheytyy nykyään. Kutina? Silmissäkö? Kyllähän ne kutiseekin.

• toimistotyöntekijä kirjoitti:

Nivelsiteistä en osaa sanoa oikein. Ääni on jotenkin kroonistunut.. pettää tosi herkästi tai käheytyy nykyään. Kutina? Silmissäkö? Kyllähän ne kutiseekin.

Kaksi selittävää tekijää – on muitakin – on, että elimistössäsi on liikaa rikkiä ja liian vähän kromia. Syyt ovat sekä sisäisiä että ulkoisia. Ulkoista rikkikuormitusta voit vähentää olemalla pidättyväinen seuraavien ruoka-aineitten kanssa: mustat viinimarjat, luumut, rikitetyt kuivatut hedelmät ja viinit, mustikka, keltasipuli, valkosipuli, hirssi, ruis, riisi, parsa, erikoisesti kiinankaali on hyvin rikkipitoinen, lehtikaali, sinappi, yleensä valkuaisaineet erityisesti kananmuna. Rikkiongelmalle eräs ilmentymä on todella pahanhajuiset ilmavaivat. Rikin käsittelyyn vatsasi tarvitsee maksasta riittävästi suolahappoa. Sen muodostusta voi yrittää parantaa nauttimalla puolukoita ja karpaloita. Samaa tarkoitusta palvelevat välillisesti mm. vehnänleseet, nokkonen ja yleensä kasvien vihreät osat, mausteyrtit. Ne mitkä parantavat anemiaa, parantavat myös suolahapon eritystä.

Kromia saa yleensä kasvien vihreistä osista. Koska tavallisessa sipulissa on rikkiä, yritä korvata sitä ruohosipulilla tai sipulien naateilla/varsilla. Punasipuli on rikitön, joten se on (raakana) sipuleista paras. Yrttiteet ja tavallinen musta tee ovat hyviä. Nokkonen on sinulle oikea aarre. Saat kromia ja muita sinulle hyödyllisiä aineita ja lisäksi se vaikuttaa erikoisesti juuri oikealle puolelle. Jos ihan lääkkeenä käyttää sitä, niin tehokkaimmin se vaikuttaa kun sen käyttää aamupäivällä tai kuitenkin ennen iltaneljää. Keräkaali voi olla eräs eloperäisen kromin lähde samoin koivun lehdet. Voit joskus kokeilla hieroa kämmenessäsi yhden kuivan koivunlehden ja sirotella sen vaikka jugurtin päälle.

En tietenkään osaa varmasti sanoa, mutta minulla on perusteltu epäilykseni siitä, että syöt aivan liikaa hedelmäsokeria. Muitakin makeita kannattaa syödä vain vähän jos ollenkaan, mutta hedelmäsokerista yritä pysyä ainakin jonkin aikaa erossa. Sitä jos pääsee elimistöön kertymään, siitä on vaikea päästä eroon. Se voi olla eräs alkusyy ongelmiisi ja siihen jos puhe-elimet eivät ole täysin kunnossa. Onko vasemman lapaluusi vieressä selkärangan puolella arka paikka jos siihen kädellä painaa? Jos on, niin liika hedelmäsokeri on asialla aiheuttamassa erilaisia komplikaatioita. Sokerikertymät voivat kutittaa silmiä, rikki ihoa.

• lakijaoikeus

Pistä vielä heiniä korvan taakse, kyllä paranee ! Ja nuku pähkinöitä selän alla ! Hahhah näitä "ohjeita" !
        Lailla pitäisi kieltää !

• Valelikinäköinen

Hei!

Verenpurkaukset silmässäsi voi johtua silmälihaskrampista eli akkommodaatiospasmista joka johtuu näyttöpäätetyöstä varsinkin jos katselet näyttöpäätettä kaukolasit päässä.

Näyttöpäätetyössä kannattaa käyttää näyttöpääte-etäisyydelle mitoitettuja ns. lähityölaseja koska niiden avulla silmälihasten akkommodaatiorasitus on minimaalinen.

Luku-etäisyydelle kannattaa käyttää luku-etäisyydelle mitoitettuja lukulaseja.

Karkeasti sanottuna lähilasit on 1,5d ja lukulasit 3d heikkotehoisemmat kuin likinäköisen kaukolasit. Vanhoja silmälaseja voi hyödyntää tähän tarkoitukseen.

Moniteholasit jossa alaosa on lukuetäisyydelle ja yläosa on näyttöpääte-etäisyydelle mitoitettu voi olla hyvä ratkaisu.

Työnantajasi pitäisi maksaa lähityölasit.

Näyttöpäätetyössä on hyvä räpytellä silmiä usein ettei ne kuiva liikaa ja siirtää katse usein pois näyttöpäätteeltä kauas koska silmälihakset rentoutuu kun katselee kauas.

Tässä on muutamia linkkejä aiheesta.

Silmien oikeat käyttöohjeet saat tästä linkistä:

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2004/140904_a.htm

Muita hyödyllisiä likkejä:

http://tyonako.org/56

http://www.prio.com/consumers/problem.cfm

http://www.preventmyopia.org/fdapetition.pdf

http://www.tyky.fi/tyky/Suomi/Yksilo/Tyo ja tyoolot/Nak emisen ergonomia/

• toimistotyöntekijä

Vai niin. Käytän kyllä juu laseja/piilareita joka päivä -1,5 vahvuus. Olen yrittänyt nykyään olla ilmankin välillä, mutta ei oikein osaa eikä nää. Työnantaja maksaa lähityölasit...? Näinköhän se maksaa tämmöselle määräaikaselle yhtään mitään? Pitää varmaan olla ihan silmälääkärin määräykset, vai?

Edelliselle kirjoittajalle; syön kylläkin paljon hedelmiä, ja myös proteiinipitoista ruokaa, koska harrastan kuntosalia. Ja se kipu muuten todella on mulla, mutta se on oikean lapaluun tienoilla.

• Valelikinäköinen
        toimistotyöntekijä kirjoitti:

Vai niin. Käytän kyllä juu laseja/piilareita joka päivä -1,5 vahvuus. Olen yrittänyt nykyään olla ilmankin välillä, mutta ei oikein osaa eikä nää. Työnantaja maksaa lähityölasit...? Näinköhän se maksaa tämmöselle määräaikaselle yhtään mitään? Pitää varmaan olla ihan silmälääkärin määräykset, vai?

Edelliselle kirjoittajalle; syön kylläkin paljon hedelmiä, ja myös proteiinipitoista ruokaa, koska harrastan kuntosalia. Ja se kipu muuten todella on mulla, mutta se on oikean lapaluun tienoilla.

Hei!

Nyt kun kerroit,että sinun kaukolasien voimakkuudet on -1,5d ja jos hajataittoa ei ole niin et tarvitse lähityölaseja koska kun otat lasit pois päästä sinulla on juuri sopivat lähityölasit tuon -1,5 taittovirheen takia.

Lukulaseiksi suosittelen 1,5d lukulaseja. Halpoja lukulaseja saa Tiimarista ja tavarataloista mutta parhaat saat kun teetät ne optikolla.

• toimistotyöntekijä
        Valelikinäköinen kirjoitti:

Hei!

Nyt kun kerroit,että sinun kaukolasien voimakkuudet on -1,5d ja jos hajataittoa ei ole niin et tarvitse lähityölaseja koska kun otat lasit pois päästä sinulla on juuri sopivat lähityölasit tuon -1,5 taittovirheen takia.

Lukulaseiksi suosittelen 1,5d lukulaseja. Halpoja lukulaseja saa Tiimarista ja tavarataloista mutta parhaat saat kun teetät ne optikolla.

Hajataittoa kyllä löytyy. Onkohan tuo vaan tottumiskysymys ettei nää tuohon näyttöruudulle..? Olen yrittänyt tämän päivän olla ilman rillejä, ja kyllä täytyy kurotella lähelle ruutua ja siristellä. Työnteko hidasta.

Jospa mä sitten tarvisin vaan paljon 'miedommat' lasit tähän työskentelyyn. Vois tietysti ens alkuun koittaa mun vanhempia rillejä... mutku ne on kyllä niin kauheet :)

• Valelikinäköinen
        toimistotyöntekijä kirjoitti:

Hajataittoa kyllä löytyy. Onkohan tuo vaan tottumiskysymys ettei nää tuohon näyttöruudulle..? Olen yrittänyt tämän päivän olla ilman rillejä, ja kyllä täytyy kurotella lähelle ruutua ja siristellä. Työnteko hidasta.

Jospa mä sitten tarvisin vaan paljon 'miedommat' lasit tähän työskentelyyn. Vois tietysti ens alkuun koittaa mun vanhempia rillejä... mutku ne on kyllä niin kauheet :)

Kannattaa ottaa käyttöön vanhat heikkotehoisemmat silmälasit tai mieluimmin hankit optikolta näyttöpääte-etäisyydelle mitoitetut silmälasit jossa on hajataitto huomioitu.

Ei kannata siristellä silmiä ja katsella ilman laseja koska se rasittaa silmiä ja ongelmasi voi vain pahentua.

• TerhiPäivikki

Verenpurkaumia minullakin ajoittain ja silloin silmän valkuainen menee kokonaan kirkkaan punaiseksi. Toipuminen kestää aina kaksi viikkoa. Nyt vaikutta siltä, että valkosipuli ja/tai tacomauste ovat tähän osallisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe