HUMALAISET

nähty on!

HIENOA! MAHTAVAA! UPEETA!

Luin juuri kunnon riitelynne tupakoinnista - ah, se oli nannaa se! Mitenkäköhän tyhmän tappelun saisimme aikaan vaikkapa alkoholista? Yritetäänkö?

Minun mielestäni humalaisista ei ole muuta kuin haittaa niin itselleen kuin kanssaihmisilleen. Tuhoavat vähäisetkin jäljellä olevat aivosolunsa, kuseksivat kaupungilla minne huvittaa, ovat useimmiten väkivaltaisia niin kotona kuin ulkosalla, maksavat yhteiskunnalle enemmän kuin tupakoitsijat (kun lasketaan kaikki humalassa töppäilyt sekä niistä aiheutuneet kulut välillisine kuluineen kaikkineen), nolaavat itsensä ja kaverinsa, tekevät typeryyksiä häissä, ravinteleissa ja firman pikkujouluissa ym, ym. Humalaiset ovat öykkärimäisiä ja erittäin itsekkäitä, tungettelevat haisevine ja sylkeä syöksevine turpineen aivan iholle ja kuvittelevat sitten vielä olevansa hauskoja heppuleita tai ihania lyylejä! No, entäs sitten tämä alkoholin tuonnin vapautuminen? No, sehän se sai heti viinakansan hihkumaan riemusta ja ravaamaan laivoilla oikein rynnäköllä! Mikä onkaan säälittävämpi ja naurettavampi näky kuin suomi-Urhot ja -Ullat linkuttamassa ja ähkimässä pitkin terminaalin ramppikäytävää kilisevine kantamuksineen, kärryineen ja rullalaukkuineen - kiihkeimpien holistien kaasutellessa malttamattomina pakettiautoineen ja odotellen kuola suuliepistä valuen pääsyä ulos laivan pysäköintiruumasta?

Ai niin: ja kaiken lisäksi he haisevat pahalle!

Olisko jollain jotain lisättävää tai vastaansanomista...? ANTAA PAUKKUA!

12

1319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........................

Ovat nuokin keski-ikäiset juopot tuolla teillä makaamassa. Kun sitä nuorena ryhtyy alkoholistiksi, varsinkin heikkoluonteiset pissikset sellaisina pysyvät.

• Mies

Lässyn lässyn. Juon usein ja tiedän, että olen fiksu, hyvännäköinen, hyvässä kunnossa ja minulla on paljon ystäviä. Eri asia onkin sitten keskustella siitä, etteivät nämä moralistit täällä tajua mikä ero ihmisten välillä on. Toiset ovat yleisesti ottaen fiksumpia ja osaavat juoda "oikein", toiset ovat näitä perus-Jamppoja, jotka tuovat huonon maineen myös meille fiksuille, jotka juomme.

Olkaa vain hiljaa, tiedän että pärjään juomisestani huolimatta paljon teitä paremmin.

• epäilijä

Juot usein, allright, mutta millähän lailla?
        En kiistä mitä sanot, jos siis juot kuten väität. En itsekään vastusta saunakaljaa tms, mutta kännin vetäminen 2 kertaa viikossa voi jo vaikuttaa elämään vähän negatiivisemmin.

Olet aika lailla oikeassa, mutta muista silti että suuri osa 'holisteista ei voi noin sanoa.

Enkä kyllä tiedä voitko sinäkään muutaman vuoden päästä, mutta sehän onkin oma asiasi.

• Aloitit tuon keskustelun niin hienosti, että pakko vastata!!! Tai ainakin sanoa jotain.

Olen kuullut kaikkia hulluja juttuja ystäviltäni, kun he ovat olleet kavereidensa kanssa alkoholin vaikutuksen alaisena. Aina ne tarinat alkavat näin: "tuo oli ihan hullu, ja mä en tekis noin". Siis kaikki kertovat toisistaan ja heidän hulluuksistaan, ja loppujen lopuksi kaikki olivat yhtä hulluja. Eri asioissa vaan.

Minä en ole koskaan ollut humalainen, mutta juonut olen jonkinverran - mutta aina kohtuudella. Voisin kyllä väittää, että vaikka olisin kuinka hiprakassa humalassa tahansa, en tekisi mitään älytöntä.

Kyllä juoda saa, mutta toimeen on tultava itse. En pidä siitä yhteiskunnan holhouksesta, että työttömille, jotka juomisen takia potkitaan pois työpaikaltaan, annetaan työttömyysrahaa.

• neiti_nallekarhu

"En pidä siitä yhteiskunnan holhouksesta, että työttömille, jotka juomisen takia potkitaan pois työpaikaltaan, annetaan työttömyysrahaa"

Totta! Saisivat kuolla sinne sillan alle... Jos joku juo niin paljon, ettei pysty enää kunnolla töitä tehdä, niin se on ollut kyllä ihan henkilön oma päätös. Toisin kuin esim. alkoholin käytön ylipäätänsä aloittaminen, joka on saattanut johtua ryhmän painostuksesta (eli ei niin oma päätös kaikilla!).

• hik!

Niin, humalaisetkin ärsyttävät. Bussissa varsinkin, kun ei voi niin vain poistua paikalta. Monet heistä haisevat monen penkkirivin päähän ja näyttävät epäsiisteiltä, kaiken lisäksi puhuen mitä "mielenkiintoisimpia" juttua. "Ku mä eile shain juoppohullukhohtaukse nii kaadui shiihe olohuonee phöyälle ja hjoudu mhenemää terkkarii", on juttujen taso! Huokaan syvään, jos sellainen ihminen tai seurue jää pois samalla pysäkillä kuin minä. Kun pysäkkini sattuu olemaan vuokratalon vieressä, vaikka asunkin omakotitalossa...

• nähty on!

Yritin parhaani provosoida ihmisiä, mutta ilmeisesti tämä alkoholi on ihmisille aivan liian herkkä, rakas ja tabu aihe, ettei siitä yksinkertaisesti saa aikaiseksi kunnon väittelyä...? Mut kiitos nyt tähän mennessä osallistuneille.

En minä itsekään mikään absolutisti ole - kuulun tähän (harvoin ja) fiksusti drinksuttelevaan miesvähemmistöön, jotka tosiaan pitävät huolta itsestään ja kunnostaan ja osaavat käyttäytyä (eli ei mene överiksi eikä uhitteluksi), kuten pari täällä myös mainitsi.

Unohdin tosiaan tuon bussi-jutun... Muistui oitis elävästi mieleen muutamakin humalikko, jotka minun pahaksi onneksi vielä istuutuivat minun viereeni - pahin mahdollinen: olet seinän ja kännisen örveltäjän välissä...! Kauhun paikka! Ja vaikka miten yrität vältellä keskustelua, vastailla lyhyesti loukkaamatta humalikkoa, kaveri ei sitä tietenkään ota millään ymmärtääkseen..., vaan paasaa suu vaahdossa asioita, joista minulla ei ole aavistustakaan mitä ko. urho tarkoittaa. Se voisi ollakin ihan hauskaa joskus, jos se hien ja alkoholi löyhkä ei olisi mukana siinä tilanteessa.

Kiitos siis teille, jotka osallistuitte! Toivottavasti muutkin vielä tulevat juttusille erityisesti vastaväitteineen, jos niitä on...

• spider

viina ja alkoholi yleensäkin on hyvin kiistelty aihe suomessa ei niinkään tabu tai kielletty aihe...

en itsekään käytä alkoholia kuin "jouluna ja ja juhannuksena" mutta tuttavapiiriin kuuluu monia nuoria pussikaljan juojia joiden elämä kulkee perjantaista perjantaihin... alkuviikko menee selvitessä ja loppuviikko perjantaita odottaessa...

Suomi todellakin on viinakansaa. eräällä ulkomaanmatkallani sain tietää että hotellin yhteydessä on erillinen selviämishuone suomalaisturisteille joilla on mennyt juominen vähän överiksi...

mutta mikäpä muukaan suomalaisia yhditäisi kuin turunsinaappi, sauna, sisu, huono käytös ja etenkin viinanhinku...X/

• ---

mut alkoholismi on sairaus....

• Petri -86 from Funland

Tällä kannanotolla ei tule tappelua, koska olen kanssasi SAMAA MIELTÄ! Alkoholistit ovat raivostuttavia, inhottavia, kusipäisiä ja idiootteja, siinä mielipiteeni. Ja tiedoksi, olen alkoholistivanhempien lapsi ja elänyt nuoruuteni alkoholinhuuruisissa piireissä yrittäen pitää itseni sivistyneenä ja päästä pois sieltä... eli tiedän mistä puhun.

Fakta: Noin 75% prosenttia suomalaisista ei osaa käyttää alkoholia sivistyneesti.
      Se on totuus, ja ei todellakaan tarvitse olla tilastotieteilijä huomatakseen asian.
      Onhan se ymmärrettävää että kun elämä potkii munille, tulee bänät tai potkut töistä, kaikki masentaa eikä kukaan auta niin sitä sortuu liiankin helposti nestemäisiin. Mutta mielestäni aikuisen ihmisen on osattava järjestää asiansa siten ettei missään tilanteessa jää tyhjän päälle ja sorru juomaan!

Eli loppupeleissä jokainen alkoholisti on itse ongelmansa aiheuttanut ja itse kantakoon vastuun teoistaan!
      Järjetöntä ja raivostuttavaa on se, että koko ajan me fiksut ja ahkerat työmiehet ja -naiset maksamme veroillamme vastuuttomien, viinaa litkivien paskahousujen menoja!! Aaargh!
      Okei, saatan kuulostaa hirviöltä ja epäinhimilliseltä, mutta mielestäni sosiaalitoimiston ja muiden vastaavien tulisi yksinkertaisesti lopettaa alkoholistien elämisen kustantaminen, laittaa rahahanat poikki! Ne rahat voisi käyttää alkoholismin hoitamiseen, eli järjestää vieroitushoitoa ja muuta vastaavaa alkoholismin vähentämiseksi!

Niin kauan kun holisti saa säännöllisesti rahaa käteensä, juominen jatkuu.
      Jos taas vaihtoehtona on joko ilman rahaa jääminen tai katkaisuhoito, useimmat holistit luultavasti valitsevat jälkimmäisen ja kun juominen loppuu, valtion eläteistä tulee kunnollisia veronmaksajia... mutta eihän sellainen sovi, jatketaan vaan entiseen malliin niin ainakin juopoilla on hauskaa!

• nähty on!

Kyllä kyllä, mutta en todellakaan tarkoittanut alkuperäisessä viestissäni pelkästään rappioalkoholisteja tai edes alkoholisteiksi luokiteltavia, vaan ihan tavallisia työssäkäyviä jurpoja ja anneleita, jotka naukkailevat joka viikonloppu tai ainakin lähes - ja sellaiset kunnon "miehekkäät" ääliökännit, ja jotka ovat sitten viinapäissään todella ällöttäviä ja itsekeskeisiä, tungettelevia ja niin "estottomia" ja "hauskoja" ja ties mitä... Sosiaaliluukun luuserijuopot ovat sitten ihan eri tarina.

• puppeli-_

mä oon sitä mieltä että on jokaisen oma asia paljonkop sitä viinaa vetää esimerkiksi mä juon itteni hyvin harvoin änkyräkänneihin joka v-loppu juon mutta en nii että laatta lentää ja seuraavana päivänä mitään ei muisteta :DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5268
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3762
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      50
      3170
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3035
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2393
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      146
      1867
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe