Olen kuullut että esim golfkentillä nurmikon kasvualustasta suuri osa on hiekkaa, ei multaa. Pitääkö kuitenkin olla multaakin ?
Ajoimme pihalle hiekkaa ja haluaisimme siihen sekä lasten leikkipaikaks isoveltuvan nurmikon että parkkipaikaksi soveltuvan vihreän kaistaleen, joka ei välttämättä olisi ruohoa koska märkä ruoho on niin liukas, ja paikka on viettävä, ehkä jotain maanpeitekasvia ?
Olisiko jollakulla ideoita
KAsvualusta + lajit ?
Zilga
1
357
Vastaukset 1
- ja multa
hiekka vaikuttaa tallauksen sietoon ja multa kosteuden sitomiseen. ko alueet on tehtävä erilaisiksi. pysäköintiin varattava alue tehdään joko kokonaan hiekkapintaiseksi ja annetaan rikkaruohottua; pihatatar, ratamo jne ( menee muutama kasvukausi tähän, siihen asti siedettävä hiekkapintaa ) tai sitten se päällystetään ns nurmikkokivillä; ovat betonituotteitä joissa on reikiä. nämä reiät täytetään mullalla joka sitten mahdollistaa kylvön ja vihreän pinnan. asennuspohjan teko tarkkaa ja ammattimaista otetta vaativaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1401041Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1171007En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213748- 62688
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25686- 135676
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57612- 38578
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58525