onko teiän mielestä...

banaanimies2

niin ajattelin kysyä onko teiän mielestä sellaset "kunnon faneja" (jos sen voi määritellä) jotka kattoo vaan elokuvia ja kelailee aina
sinne videon/dvd:n loppuun ja katsoo ne taistelut? sanon nyt vaan että minä kuten varmaan aika moni muukin innostu koko TSH:sta leffoista mutta ainakin mä tykkään myös tarinasta enkä vain taisteluista

13

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joooo

      Jos ne tyypit on ne leffat nähny parikymmentä kertaa, niin sitten ymmärrän, että ne kattoo vaan ne taistelut.

      • banaanimies2

        se on kyl totta mut mä meinaan vaan sellasii jotka ei ehkä edes ymmärrä koko tarinan hienoutta vaan ajattelee että se on vaan elokuva muiden joukossa (vaikka onhan se sitäkin) ja eivät jaksa edes lukea kirjaa, ja kyllä, tiedän etteivät kaikki pidä lukemisesta mutta tarkoitan että jotkut saattavat ajatella että taistelu on koko tarinan hienous ja että kirjassa ei voi olla mitään kiinnostavaa sillä "ainahan taistelua on kivempi katsoa kuin lukea".


      • banaanimies2
        banaanimies2 kirjoitti:

        se on kyl totta mut mä meinaan vaan sellasii jotka ei ehkä edes ymmärrä koko tarinan hienoutta vaan ajattelee että se on vaan elokuva muiden joukossa (vaikka onhan se sitäkin) ja eivät jaksa edes lukea kirjaa, ja kyllä, tiedän etteivät kaikki pidä lukemisesta mutta tarkoitan että jotkut saattavat ajatella että taistelu on koko tarinan hienous ja että kirjassa ei voi olla mitään kiinnostavaa sillä "ainahan taistelua on kivempi katsoa kuin lukea".

        tämä jäi pois siitä edellisestä. on munkin pakko myöntää että kyl mäki oon muutaman kerran kattonu lähes pelkästään taistelui.


      • sodankieltäjä
        banaanimies2 kirjoitti:

        tämä jäi pois siitä edellisestä. on munkin pakko myöntää että kyl mäki oon muutaman kerran kattonu lähes pelkästään taistelui.

        Pidän Somusten herrasta taisteluista huolimatta, en niiden takia. Ehkä siksi elokuvistakin ensimmäinen on paras, kun siinä ei tarina vielä hautaudu taistelujen alle. Kahdessa tornissa (elokuvassa) Ämyrilinnan taistelu kestää ja kestäää... kyllähähän sen eka kerran katsoi, mutta uudelleen katsoessa tekisi jo mieli hypätä yli, tylsä mikä tylsä. Eikä Kuninkaan paluun Gondorin piiritys ollut sen kummempi, saman toistoa. Oikeastaan ainut taistelukohtaus josta nautin myös uudelleen katsoessa on Rautapihan valtaus, kerrankin kohtauksen kestokin on järjellinen.

        Kirjassa taistelukohtaukset ovat onneksi lyhyempiä ja jännitystä luotu myös aikuisen makuun sopivin keinoin.


      • banaanimies2
        sodankieltäjä kirjoitti:

        Pidän Somusten herrasta taisteluista huolimatta, en niiden takia. Ehkä siksi elokuvistakin ensimmäinen on paras, kun siinä ei tarina vielä hautaudu taistelujen alle. Kahdessa tornissa (elokuvassa) Ämyrilinnan taistelu kestää ja kestäää... kyllähähän sen eka kerran katsoi, mutta uudelleen katsoessa tekisi jo mieli hypätä yli, tylsä mikä tylsä. Eikä Kuninkaan paluun Gondorin piiritys ollut sen kummempi, saman toistoa. Oikeastaan ainut taistelukohtaus josta nautin myös uudelleen katsoessa on Rautapihan valtaus, kerrankin kohtauksen kestokin on järjellinen.

        Kirjassa taistelukohtaukset ovat onneksi lyhyempiä ja jännitystä luotu myös aikuisen makuun sopivin keinoin.

        tyhmä kysymys vai?


      • sodankieltäjä
        banaanimies2 kirjoitti:

        tyhmä kysymys vai?

        Joo no musta sellanen joka kattoo vain taistelukohtaukset eikä oo lukenu koko kirjaa ei tajua koko jutusta mitään. Mutta kukin tyylillään.


      • banaanimies2
        sodankieltäjä kirjoitti:

        Joo no musta sellanen joka kattoo vain taistelukohtaukset eikä oo lukenu koko kirjaa ei tajua koko jutusta mitään. Mutta kukin tyylillään.

        totahan mä just meinasin. Muuten huomasin et mä oon tehny täst näköjään aika tyhmän keskustelun ku joudun vaan ite koko ajan kirjottelee tänne ja muit ei kiinnosta.


      • Mellon
        sodankieltäjä kirjoitti:

        Pidän Somusten herrasta taisteluista huolimatta, en niiden takia. Ehkä siksi elokuvistakin ensimmäinen on paras, kun siinä ei tarina vielä hautaudu taistelujen alle. Kahdessa tornissa (elokuvassa) Ämyrilinnan taistelu kestää ja kestäää... kyllähähän sen eka kerran katsoi, mutta uudelleen katsoessa tekisi jo mieli hypätä yli, tylsä mikä tylsä. Eikä Kuninkaan paluun Gondorin piiritys ollut sen kummempi, saman toistoa. Oikeastaan ainut taistelukohtaus josta nautin myös uudelleen katsoessa on Rautapihan valtaus, kerrankin kohtauksen kestokin on järjellinen.

        Kirjassa taistelukohtaukset ovat onneksi lyhyempiä ja jännitystä luotu myös aikuisen makuun sopivin keinoin.

        Olen tässä asiassa sodankieltäjän kanssa aika lailla samaa mieltä. En oikeastaan tiennytkään että on ihmisiä joita voisi kiinnostaa TSH-leffoissa vain ne taistelukohdat. :D No, siinäpä menettävät sitten koko tarinan syvällisemmän puolen. Minustakin trilogian kaunein osa on Sormuksen Ritarit, ja käytän sanaa "kaunein" nimenomaan siksi, että se osa ei ole niin sotaisa ja taistelukeskeinen kuin kaksi muuta osaa. Ovathan ne taistelut hienosti tehtyjä ja mahtipontisia ja ties mitä, mutta itse kyllä siltikin pidän ihan muunlaisia kohtauksia parhaina. Ja JOS olisin sellainen tyyppi joka kelailee leffoja vain tiettyihin kohtiin, kelailisin varmasti jotain ihan muita kohtia kuin taisteluja.:)


      • Atha
        Mellon kirjoitti:

        Olen tässä asiassa sodankieltäjän kanssa aika lailla samaa mieltä. En oikeastaan tiennytkään että on ihmisiä joita voisi kiinnostaa TSH-leffoissa vain ne taistelukohdat. :D No, siinäpä menettävät sitten koko tarinan syvällisemmän puolen. Minustakin trilogian kaunein osa on Sormuksen Ritarit, ja käytän sanaa "kaunein" nimenomaan siksi, että se osa ei ole niin sotaisa ja taistelukeskeinen kuin kaksi muuta osaa. Ovathan ne taistelut hienosti tehtyjä ja mahtipontisia ja ties mitä, mutta itse kyllä siltikin pidän ihan muunlaisia kohtauksia parhaina. Ja JOS olisin sellainen tyyppi joka kelailee leffoja vain tiettyihin kohtiin, kelailisin varmasti jotain ihan muita kohtia kuin taisteluja.:)

        Valehtelematta olen katsonut Sormusten ritarit ainakin 40 kertaa, jos ei enemmänkin. (Uudempia elokuvia nyt ei vielä ole yhtä montaa kertaa tullut katseltua kun ne ovat -noh, uudempia.) Ja olen kyllä lukenut kirjankin muutaman kerran ja aion lukea sitä vielä monta kertaa.

        Mutta kuitenkin, asiani oli tämä, että kyllä minäkin olen paremman tekemisen puutteessa katsellut vain joitain tiettyjä lempikohtiani elokuvista (ne eivät kyllä ole taistelukohtauksia). Mielestäni se ei määrittele "tosifaniutta" katseleeko elokuvaa joskus pätkissä vai ei. Faniuden määrittää taas mielestäni se, että mitä yleensä koko asiasta ajattelee. Olen kuullut joskus täällä että fanittamisen kohde mielletään usein jopa "pyhäksi".

        Jos nämä tyypit oikeasti katsovat vain pelkästään taisteluita eivätkä pidä elokuvaa muuten minään erikoisena eivätkä pysähdy miettimään mitään suurempaa tai syvällisempää niistä tai arvosta niitä niin... Kai sen nyt tajuaa etteivät he silloin voi olla kunnon faneja.


    • Jaska

      En tiedä kun en ole elokuvia nähnyt.
      En ole viitsinyt pilata loistavaa kirjallista nautintoa.

    • ¤eräs jonka mielestä haltia...

      Moi vaan!
      Mä rakastan elokuvia siksi, koska ne ovat vaan parhaita, ja ne on tosi monipuolisia (ajattele kuinka erilaisissa paikoissa ne käy esim. sormuksen ritareissa).
      Mutta mä rakastan eniten kaikkia kohtauksia haltioista, ja kirjastakin voisin lukea kaikki kappaleet joissa saattue on esim. Lothlorienissa tosi monta kertaa peräkkäin. Ja soundtrackin musiikki (1)haltioista ... ...se on niin salaperäistä ja ihanaa kuunneltavaa.
      Mutta mä pidän kyllä muistakin kohtauksista (erityisesti siitä kun Gandalf ja Pippin ratsastaa Minas Tirithiin, se musiikkikin on niin täydellistä siihen)! Mutta mä en mielelläni katso taistelukohtauksia, ne on vaan niin pelottavia jne.
      Kun hyvä voittaa pahan joissain kohdissa, niin niitä mä mieluiten katon, kohtauksia meinaan.
      Tarina on tosi ihana
      Joten maailmassa on ainakin yksi, joka ajattelee samalla tavalla kuin sinä!
      Namarie

      • banaanimies2

        sellasia kohtauksia kuten se jossa Sam puhuu siinä kahden tornin lopussa ja siin näytetään Helmin syvännettä ja Rautapihaa? kiva jos ees joku ajattelee samoin koska aloin jo aattelee et oonko vähän outo.


    • zonkku

      ei ne mitäään sormuksen herra faneja oo jos ne kattoo vaan ne taistelut... koska ei ne sillon fanita ite elokuvaa vaan pelkkiä taistelu kohtauksia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1708
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1049
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      885
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      711
    Aihe