Tässä tulee nyt hölmö kysymys. Jos lapsivedet menee, voiko olla asiaa huomaamatta, jos vaikka pytyllä tai suihkussa?? Tuntuuko se sitten erilaiselta kun niitä on alkanut menemään? Eikös kropassa pitäis kuulua jokin naksahdus..?? Kiitos vastauksista!!
Hölmö kysymys
13
7112
Vastaukset
- pipsamami.
Mietin samaa raskaana ollessani, että mitäs jos en huomaakkaan. Minulla vedet eivät menneet, kalvot puhkaistiin synnytyssalissa ja voin kyllä sanoa että kyllä ainakin minä olisin huomannut vaikka olisin ollut suihkussa, pytyllä tms :)
- minä
Minulla kanssa puhkaistiin kalvot. Miksiköhän joillakin ei lapsivedet mene itsestään vann täytyy puhkasita? Ihmettelen sitäkin, että miksi minulta ne puhkaistiin, sillä sairaalaan tullessa olin jo avautunut 7cm:n(supistuksia oli kestänyt kotona n. 4h) ja ehdin olla vain vajaa tunnin synnytyssalissa, kun kalvot jo puhkaistiin. Ja tästä kahden ja puolen tunnin päästä vauva jo syntyikin. Olisikohan nopeaan avautumiseen vaikuttanut se, että minulle on kaksi kertaa tehty kaavinta tuulimunaraskauksien takia. Minulle ei selitetty, että miksi ne puhkaistiin???
- poika 02/05
kyllä sen huomaa...lisäksi on aika epätodennäköistä, että "kaikki" vedet menisivät kerralla...itselläni tuntui, ettei veden tulo lopu ikinä (uutta vettä muodostuu sinne saakka kunnes vauva syntyy). mutta tosiaan, kyllä sen huomaa...älä huoli :) onnea odotukseen...
- lähtö
Niin minulta lähti nukkuessa 2vkoa ennen laskettua aikaa. Heräsin kun vatsassa napsahti oli kuin vauva olisi potkaissut. (jalkapalloilija tulikin). Vesi on kirkasta ja tahmeata. Laitokselle täytyi lähteä heti.
- ----
"napsahti", kun vedet meni ja sitten hulvahti märät housuun. Kyllä sen huomasi, ja aika selvästi.. Siitä se jännitys sitten vasta alkoikin... ;)
- Jesmina
itse jo laitoksella kun vedet menivät. Seisoskelin parvekkeella ja puhuin mieheni kanssa puhelimessa. Ensin meni vähän, wc:ssä lisää ja sitten kun tehtiin sisätutkimusta niin loputkin ´hörähtivät´.Elikkäs aivan varmasti huomaat! Onnea vesien menon odotteluun ;)
- taannoin
Mulla alkoi tihkuen ehkä 00 aikaa (epäilin), mutta jatkoin unia kunnes 03 heräsin että alkkarit ja lakanankin hieman märkänä ja sitten lähdettiin. Vaikka tuli tosi vähän niin ei voinut erehtyä, sitä hulahteli sitten vuorokauden vielä sen jälkeen osastolla ollessani ja supistuksia odotellessa..
- Näin mulla ainakin.
huomaat vähän myöhemmin. Mulle oli yllätys, etteivät lapsivedet menneet "lopullisesti", vaan kun olivat menneet ihan leviämällä ja lorisemalla, ei mitenkään ihan vähän, sitä tuli koko ajan lisää, istukka siis tuottaa uutta lapsivettä koko ajan, lapsi ei ole siellä "kuiviltaan"!
Ja myös tuo uusi lapsivesi lorahtelee ihan kunnolla pois, sen kyllä huomaa.
Itse odottelin nimittäin 8 tuntia sektiota lapsivesien menon jälkeen ja lorinaa kesti koko tuon ajan.
- lapsi vedet
meni yöllä "tiputellen" alkoi n. 2 aikaan ja en ollut kyllä varma...=) mutta sitten kun sitä meni koko ajan piti laittaa jo jotain eteen ettei olisi koko sänky ollut märkä.(vesi on läpi näkyvää eikä juuri haise miltään) odottelin kuitenkin aamuun ja soitin neuvolaan. sielä sitten tutkittiin oliko lapsi vettä ja olihan se! ei muuta kuin sairaalaan. 2 päivää jouduin odottamaan että lähtisi omilla supistuksilla mutta ei lähtenyt ja sitten käynnistettiin. tuosta odottamisesta seurasi se että lapsella oli hengitysvaikeuksia... kannattaa siis vaatia ennemmin että synnytys käynnistetään... onnea vaan synnytykseen!!!
- Louise80
Minulta meni lapsivesi rv 27 1, poika syntyi vkolla 28 4, joten olin saitaalassa lähes 2 viikkoa makuuasennossa, ei edes pissalla saanut käydä..
Ensin kun lapsivettä alkoi tulla lulin että se oli valokovuotoa, mutta sitten kun sitä lorahteli aina vaan lisää niin soitin sairaalaan.. josta minut kuskattiin heti Tampereelle, jossa olin tosiaan sen melkein kaksi viikkoa. Poika on nyt 2 viikkoa vanha ja voi ihan hyvin.. painoa on 1290g.. ja kasvaa kovaa vauhtia. - Hanna
..mutta mä en ainakaan missään vaiheessa huomannut lapsivesien menoa. Meillä synnytys käynnistettiin ja ensimmäisten supistusten aikaan jotain lirahti vähän alkkareihin, mutta kätilö teki testin ja sanoi, ettei ole lapsivettä. Vauva sitten syntyi, kalvojakaan ei puhkaistu missään vaiheessa ja kätilökin myöhemmin mietti, että mitäköhän niiden lapsivesien kanssa tapahtui, kun ei synnytyksessäkään missään vaiheessa huomannut niiden menoa. Merkitsi kuitenkin papereihin lapsivesien menneen silloin, kun alkkareihin lirahti vaikka se ei kyllä ollut edes desiä, mitä sinne tuli.
- ainakin
sitä ei suihkussakaan olis voinu olla huomaamatta, vesi oli ihan vaaleanpunaista ja haisi "jännälle". Kalvorakkula oli kyllä jäänyt (kaikki vedet ei päässy tulemaan) joten sitä sitten valu 8h ennenkuin kätilö tajus puhkaista rakkulan ja sitte vauva laskeutu nopeasti ja synty muutaman tunnin päästä.
- minä
Se on yksilöllistä taas,niinkuin kaikki muukin tossa synnytysjutussa.Toisilla lapsivettä tulee lirahtamalla,toisilla desi ja toisilla voi tulla litroja.Yleensä .Lapsiveden voi erottaa esim pissasta sen "imelän"hajun perusteella..Yleensä se on kirkasta..Loppuraskaudesta valkovuotoa esiintyy enemmän joten voi luulla että vesi on kastellut pöksyt.Kätilö tekee niinsanotun lakmustestin joka osoittaa onko vesi mennyt vai ei.Mutta ohje ehkä on että jos miettii että onko vesi mennyt vai ei niin laittaa siteen ja odottelee rauhassa,sitä yleensä tulee lisää tai supistukset alkavat jos synnytys on käynnistynyt..Mutta esim "lusikallinen"siteessä ei aiheuttane suurempia kuin seurantaa kotona ja odottamista...Ja jos vettä tulee kunnolla esim suihkussa luulenpa että tuoksu paljastaa sen muuksi kuin vedeksi tai virtsaksi..Siis tarinoita vedenmenosta on monia...niinkuin synnyttäjiäkin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197