Lupin&Tonks?

snoop

Mitä mieltä Lupinista ja Tonksista? Meneekö yhteen?

22

1242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös ne ole jo yhdessä? Lupin yrittää toki puhua Tonksia pois koko hommasta, mutta en usko, että se vain sillä tavalla lopahtaa.

      • ...

        Ainaskin kirjan lopussa puhuttiin jotain, että he istuivat hautajaisissa käsi kädessä.
        Mutta tämä juttu on muutenkin vähän omituinen. Ja samoin Billin ja Fleurin juttu. Molemmat olivat todellisia shokkeja, ´ja ihmettelin kummasti, että mitä hittoa Rowling hommaa. Ja kun ensin Harry&co miettivät, että Tonks olisi ihastunut omaan serkkuunsa..en ymmärrä mitä he siinä oikein ajattelivat, heidänhän pitäisi olla aika nokkelia..en ymmärrä.

        Periaatteessa ei ja kyllä..
        Ei siinä mielessä, että mun mielestä Lupinin koko hahmo perustui siihen, että hän oli vähän tällainen..yksinäinen, tai miten sen nyt sanoisi.
        Ja kyllä siinä mielessä, että hyvä kun Lupin on löytänyt jonkun, joka häntä rakastaa, vaikka yritti/yrittää estää sen tapahtumista. Mutta näyttää siltä, että hän on vihdoin antanut periksi.

        Ihme juttu, että Tonks noin vain masentui siitä, että Lupin ensin ei tahtonut seurustella. Mutta Harry ei ole mokiskaan, kun Sirius ja DD kuolivat..ihme..


      • Twil
        ... kirjoitti:

        Ainaskin kirjan lopussa puhuttiin jotain, että he istuivat hautajaisissa käsi kädessä.
        Mutta tämä juttu on muutenkin vähän omituinen. Ja samoin Billin ja Fleurin juttu. Molemmat olivat todellisia shokkeja, ´ja ihmettelin kummasti, että mitä hittoa Rowling hommaa. Ja kun ensin Harry&co miettivät, että Tonks olisi ihastunut omaan serkkuunsa..en ymmärrä mitä he siinä oikein ajattelivat, heidänhän pitäisi olla aika nokkelia..en ymmärrä.

        Periaatteessa ei ja kyllä..
        Ei siinä mielessä, että mun mielestä Lupinin koko hahmo perustui siihen, että hän oli vähän tällainen..yksinäinen, tai miten sen nyt sanoisi.
        Ja kyllä siinä mielessä, että hyvä kun Lupin on löytänyt jonkun, joka häntä rakastaa, vaikka yritti/yrittää estää sen tapahtumista. Mutta näyttää siltä, että hän on vihdoin antanut periksi.

        Ihme juttu, että Tonks noin vain masentui siitä, että Lupin ensin ei tahtonut seurustella. Mutta Harry ei ole mokiskaan, kun Sirius ja DD kuolivat..ihme..

        Hmm. Hassua,nehän tosiaan oli serkuksia. No,jos Harry ei kurtistele kulmiaan pienelle sisäsiittoisuudelle...

        Tuosta Lupin/Tonks-jutusta, musta se tuntui jotenkin päälleliimatulta.Turhalta. Mietittyäni asiaa tuli mieleen, että josko voisi nyt viivata Lupinin nimen yli todennäköisesti veivinsä heittävien listalta. Tarkoitan, että mitä järkeä olisi lätätä sille joku tyttöystävä, ja seuraavaksi ottaa henki.Muuten Lupin näytti tuossa kirjassa jo hirressä roikkuvalta. (Tai sitten yritän epätoivoisesti alitajunnassani miettiä oikeutusta tuolle suhteelle. Se kun vaikutti niin ylimääräiseltä ja turhalta, kun kummastakaan hahmosta ei muuten puhuttu miltei ollenkaan, ja kun kirjassa muutenkin oli sataviissataa romanssinpoikasta.)

        Tonksin yltiöpäistä masennusta mäkin ihmettelin. Olen vakuuttunut että asiassa oli niin sanotusti koira haudattuna.


      • .......
        Twil kirjoitti:

        Hmm. Hassua,nehän tosiaan oli serkuksia. No,jos Harry ei kurtistele kulmiaan pienelle sisäsiittoisuudelle...

        Tuosta Lupin/Tonks-jutusta, musta se tuntui jotenkin päälleliimatulta.Turhalta. Mietittyäni asiaa tuli mieleen, että josko voisi nyt viivata Lupinin nimen yli todennäköisesti veivinsä heittävien listalta. Tarkoitan, että mitä järkeä olisi lätätä sille joku tyttöystävä, ja seuraavaksi ottaa henki.Muuten Lupin näytti tuossa kirjassa jo hirressä roikkuvalta. (Tai sitten yritän epätoivoisesti alitajunnassani miettiä oikeutusta tuolle suhteelle. Se kun vaikutti niin ylimääräiseltä ja turhalta, kun kummastakaan hahmosta ei muuten puhuttu miltei ollenkaan, ja kun kirjassa muutenkin oli sataviissataa romanssinpoikasta.)

        Tonksin yltiöpäistä masennusta mäkin ihmettelin. Olen vakuuttunut että asiassa oli niin sanotusti koira haudattuna.

        ketkä oli serkuksia?


      • ???
        ....... kirjoitti:

        ketkä oli serkuksia?

        tarkoittivat että Tonks ja Sirius olis ollu serkuksia, mutta eikö se ollut oikeasti niin että Tonksin äiti oli Siriuksen serkku?
        Mitä tulee sisäsiittoisuus-juttuun, saahan serkukset kai jopa mennä naimisiin ainakin Suomessa? Vaikka en kyllä voisi kuvitella ihastuvani omaan serkkuun, tuntuu se kuitenkin vähän liian läheiseltä sukulaiselta.


      • Anonyymi
        Twil kirjoitti:

        Hmm. Hassua,nehän tosiaan oli serkuksia. No,jos Harry ei kurtistele kulmiaan pienelle sisäsiittoisuudelle...

        Tuosta Lupin/Tonks-jutusta, musta se tuntui jotenkin päälleliimatulta.Turhalta. Mietittyäni asiaa tuli mieleen, että josko voisi nyt viivata Lupinin nimen yli todennäköisesti veivinsä heittävien listalta. Tarkoitan, että mitä järkeä olisi lätätä sille joku tyttöystävä, ja seuraavaksi ottaa henki.Muuten Lupin näytti tuossa kirjassa jo hirressä roikkuvalta. (Tai sitten yritän epätoivoisesti alitajunnassani miettiä oikeutusta tuolle suhteelle. Se kun vaikutti niin ylimääräiseltä ja turhalta, kun kummastakaan hahmosta ei muuten puhuttu miltei ollenkaan, ja kun kirjassa muutenkin oli sataviissataa romanssinpoikasta.)

        Tonksin yltiöpäistä masennusta mäkin ihmettelin. Olen vakuuttunut että asiassa oli niin sanotusti koira haudattuna.

        Mun mielestä kylläkin Sirius oli Tonksin äidin,Andromedan serkku.Ainakin 5:kirjassa kun katsotaan Mustan sukupuuta,Sirius huomauttaa:"Andromeedakaan ei ole tässä,hän oli lempiserkkuni."


    • Pikitys.

      Huomasittehan kaikki että tuossa alkuperäisessä kysymyksessä kysyttiin myös MITÄ MIELTÄ olette Lupinin ja Tonksin romanssista. Kertokaapa siis mielipiteitänne siihen, olisi ihan mielenkiintoista nähdä, onko se teidän mielestänne hyvä juttu vai ei... sopivatko ne kaksi yleensä toisilleen? :) Ja onko tuollainen aikuisromanssi yleensä kiinnostava Potterien tapaisissa kirjoissa joissa kuitenkin pääosassa ovat lapset/nuoret??

      • MsA

        Englanninkielen sana cousin tarkoittaa laajemmin sukulaista kuin serkku. Sana käännetään kyllä serkuksi, mutta cousin voi olla esim. mitä me sanoisimme pikkuserkuksi, tai vaikka äidin serkku, niin kuin joku täällä asian esittikin.

        Moni on täällä valittanut näistä 6. kirjan rakastavaisista. Yhtenä kirjan ja tai oikeastaan koko sarjan teemoista on kuitenkin rakkaus - voima jota Voldemortilla ei ole. Tonks ja Lupin kuuluu siis omalta osaltaan vaan vahvistaa tätä.


      • ...
        MsA kirjoitti:

        Englanninkielen sana cousin tarkoittaa laajemmin sukulaista kuin serkku. Sana käännetään kyllä serkuksi, mutta cousin voi olla esim. mitä me sanoisimme pikkuserkuksi, tai vaikka äidin serkku, niin kuin joku täällä asian esittikin.

        Moni on täällä valittanut näistä 6. kirjan rakastavaisista. Yhtenä kirjan ja tai oikeastaan koko sarjan teemoista on kuitenkin rakkaus - voima jota Voldemortilla ei ole. Tonks ja Lupin kuuluu siis omalta osaltaan vaan vahvistaa tätä.

        Muuten, pikkuserkulle on olemassa ihan oma englanninkielinen vastine: second cousin.

        Ja mun mielestä cousin tarkoittaa vain serkkua. Katsoin jopa parista sanakirjasta, eikä niissä ollut mainittu mitään muista merkityksistä. Yleensäkkin sanakirjoissa mainitaan muitakin merkityksiä, mitä sanoille on, eikä vain yhtä (no joo, kyllä jokainen nyt ton tajuaa :D)..
        Eikä ´sukulainen´-sanakaan saanut yhtään ´cousin´ vastinetta. Jos sitä tarkoitit. Ellen ymmärtänyt ihan väärin.


      • Asha
        MsA kirjoitti:

        Englanninkielen sana cousin tarkoittaa laajemmin sukulaista kuin serkku. Sana käännetään kyllä serkuksi, mutta cousin voi olla esim. mitä me sanoisimme pikkuserkuksi, tai vaikka äidin serkku, niin kuin joku täällä asian esittikin.

        Moni on täällä valittanut näistä 6. kirjan rakastavaisista. Yhtenä kirjan ja tai oikeastaan koko sarjan teemoista on kuitenkin rakkaus - voima jota Voldemortilla ei ole. Tonks ja Lupin kuuluu siis omalta osaltaan vaan vahvistaa tätä.

        Olen tuossa rakkausasiassa ihan samaa mieltä. Miksi suurin osa täällä haluaa kirjasarjalle surkean lopun ja valittaa näistä rakastavaisista? Rakkaushan nimenomaan käynnisti koko sarjan! Jos Harryn äiti ei olisi rakastanut häntä niin paljon, Harry ei olisi edes selvinnyt Voldemortin hyökkäyksestä ensimmäisellä kerralla ollenkaan!
        Minä ainekin toivon, että Harry ja Ginny menee yhteen ja kaikki muutkin "parit".


      • tarkennusta
        Asha kirjoitti:

        Olen tuossa rakkausasiassa ihan samaa mieltä. Miksi suurin osa täällä haluaa kirjasarjalle surkean lopun ja valittaa näistä rakastavaisista? Rakkaushan nimenomaan käynnisti koko sarjan! Jos Harryn äiti ei olisi rakastanut häntä niin paljon, Harry ei olisi edes selvinnyt Voldemortin hyökkäyksestä ensimmäisellä kerralla ollenkaan!
        Minä ainekin toivon, että Harry ja Ginny menee yhteen ja kaikki muutkin "parit".

        "Suurin osa?"
        "Valittaa?"

        Sori, olen varmaan missannut tosi paljon keskustelusta, kun ei minulle ole tullut tällaista mielikuvaa.

        Rakkaus on tietenkin tärkeä teema HP-kirjoissa, ja tärkeää ihan muutenkin elämässä! Jos enemmän välittäisimme toisistamme ja vähemmän "ei-välittäisimme", maailma olisi ihan hiton paljon parempi paikka elää.

        En minä ainakaan "halua kirjasarjalle surkeaa loppua" vain siksi, että Tonks on minusta tarpeeton ja turhan päälleliimattu hahmo Rowlingilta, eikä tuollaisista teemoista keskusteleminen minusta ole mitenkään "rakkauden tärkeyden väheksymistä".

        Tai ehkä me puhumme aivan eri asioista..?


      • parvati.patil
        Asha kirjoitti:

        Olen tuossa rakkausasiassa ihan samaa mieltä. Miksi suurin osa täällä haluaa kirjasarjalle surkean lopun ja valittaa näistä rakastavaisista? Rakkaushan nimenomaan käynnisti koko sarjan! Jos Harryn äiti ei olisi rakastanut häntä niin paljon, Harry ei olisi edes selvinnyt Voldemortin hyökkäyksestä ensimmäisellä kerralla ollenkaan!
        Minä ainekin toivon, että Harry ja Ginny menee yhteen ja kaikki muutkin "parit".

        Puhummeko nyt rakkaudesta, vai Harryn ja Ginnyn ym välisistä ihastuksista? ns. snoggailu ja rakkaus eivät ole lähelläkään toisiaan.


      • MsA
        ... kirjoitti:

        Muuten, pikkuserkulle on olemassa ihan oma englanninkielinen vastine: second cousin.

        Ja mun mielestä cousin tarkoittaa vain serkkua. Katsoin jopa parista sanakirjasta, eikä niissä ollut mainittu mitään muista merkityksistä. Yleensäkkin sanakirjoissa mainitaan muitakin merkityksiä, mitä sanoille on, eikä vain yhtä (no joo, kyllä jokainen nyt ton tajuaa :D)..
        Eikä ´sukulainen´-sanakaan saanut yhtään ´cousin´ vastinetta. Jos sitä tarkoitit. Ellen ymmärtänyt ihan väärin.

        Tuota tuota, suosittelen hankkimaan hyvän sanakirjan sen koululaisversion tilalle. Tavalliset suomi-englanti-suomi sanakirjat keskittyvät etsimään suomennoksia ja hävittävät monesti sanojen monimerkityksellisyyden.

        Pyydän kiinnittämään huomiota erityisesti kohtaan 2)....

        Cousin 1) also called first cousin, full cousin: the child of one's aunt or uncle, 2) relative descended one of one's common ancestors 3) a title used by a sovereign when addressing another sovereign or a nobleman...

        Lähde: Collin's Concise Dictionary, 4th edition


      • ...
        MsA kirjoitti:

        Tuota tuota, suosittelen hankkimaan hyvän sanakirjan sen koululaisversion tilalle. Tavalliset suomi-englanti-suomi sanakirjat keskittyvät etsimään suomennoksia ja hävittävät monesti sanojen monimerkityksellisyyden.

        Pyydän kiinnittämään huomiota erityisesti kohtaan 2)....

        Cousin 1) also called first cousin, full cousin: the child of one's aunt or uncle, 2) relative descended one of one's common ancestors 3) a title used by a sovereign when addressing another sovereign or a nobleman...

        Lähde: Collin's Concise Dictionary, 4th edition

        Niin, ja heti oletetaan, että kyseessä on kuolulaisversio? Vaan eipä ole, ei.

        Niin, mitäpä siitä 2-kohdasta? Eipä se mitenkään liity sinun väitökseesi.


      • Asha
        parvati.patil kirjoitti:

        Puhummeko nyt rakkaudesta, vai Harryn ja Ginnyn ym välisistä ihastuksista? ns. snoggailu ja rakkaus eivät ole lähelläkään toisiaan.

        Siitä "snoggailustahan" se rakkaus alkaa.. I think so. :)

        Ja joo sori edelliselle kirjoittajalle. Ehkä se et ollut juuri sinä, joka täällä on valittanut, mutta kyllä sitä on aika paljon esiintynyt.


    • kuutamo

      Ehkä Rowling halusi tällä torpata kaikki ne miljoonat tarinat Lupinin ja Siriuksen suhteesta - sehän on kai netin yleisin slash-aihe nykyisin?

      • Pikitys.

        No juu, en nyt sitten tiedä oliko tuo Rowlingilla mielessä mutta tuo käyttämäsi sana "pelastusoperaatio" kyllä olisi paikallaan tuon asian suhteen. :D Alan aika pahasti kyllästyä Siriuksen ja Remuksen romanssiepäilyihin ja kaikkiin niihin (suurimmaksi osaksi surkeisiin) fanficceihin aiheesta. Siis minulle on ihan sama vaikka heillä olisi ollut vuosisadan romanssi, se nyt vaan ei liity minun mielestäni kirjoihin mitenkään olennaisesti ja siitä on mielestäni nostettu ihan turha meteli ja kaikki paikat tursuavat Mustaa ja Lupinia. Niin että jos Rowling tosiaan kirjoitti Lupinille romanssin estääkseen perättömät ja loputtomat Sirius Lupin-jutut, niin hyvähyvä! Vielä kun toimisikin :D


      • selitys!

        Olen miettinyt pääni puhki, miksi ihmeessä Rowling halusi luoda niin tarpeettoman hahmon kuin Tonks - kaikissa muissa hänen keksinnöissään on ollut joku tolkku, heillä on ollut joku selvä rooli kirjoissa ennemmin tai myöhemmin, mutta Tonks tuntui aina vain lähinnä siltä, että JKR oli jollekin kummitytölle luvannut kirjoittaa tämän alter egon kirjaan. Hirveää paskaa sitä netissä liikkuukin, mäkin olen törmännyt näihin Lupin & Sirius -sivustoihin ja alkanut epäillä että niitä tehtailee aika paljon sama ihminen / porukka. Ovat jotkut aika törkeitä...


      • kuutamo

        en oikein itse jaksa ylipäätään innostua koko fan fic -ideasta, mutta toisaalta, täytyy sanoa, että J.K. on kyllä myös luonut aika herkullisen slash-parivaljakon... muuttuvathan ne hyvänen aika vielä molemmat (lähes) saman lajin eläimiksi...


    • ÄÄäh..

      Sitä vain että eihän Sirius edes ollut Tonksin serkku!
      VAAN TOnks on Siriuksen serkun, Andromedan tytär.
      Tällehän sukulaisuudelle ei periaatteessa ole mitään nimitystä suomeksi ainakaan. Joten minusta cousin voi käsittää ihan hyvin tuon sukulaisuuden..

    • Anonyymi

      Uskoisin.....

    • Anonyymi

      Siis ne olisi aivan ihana pari.Sellainen pirteä nuori nainen,ja sellainen hieman vanhempi(35)mies joka tarvii vain rakkautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe