spoilauksesta

ärsyyntynyt

niin että voisitteko te kaikki ihanat ihmiset kertoa tuossa otsikossa aijotteko spoilata pottereita. ei ole kiva lukea jonkun juttu ja huomata että tietää nyt suurin piirtein koko kuutos kirjan perusjuonen. en usko spoilauksen imoittamisen olevan niin kauhean työläsät. kiitos!

9

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksette edes vaivaudu yrittäämään lukea sitä kirjaa englanniksi? Tarkoitan sen sijaan, että valitatte täällä, että ette ole niin hyviä englannissa. Haittaako se jotenkin teidän terveyttänne, että kokeilette? Minuun ei ainakaan ole vielä iskenyt salama, syöpä eikä sydänkohtaus, vaikka olen lopulta päättänyt tehdä jotain ala-arvoiselle ruotsin osaamiselleni ja alkanut kyylätä ruotsalaisia leffoja vailla tekstejä. En tiedä onko siitä apua, mutta eipä ainakaan ole haittaakaan.

      Tai miksi edes pyöritte tällä palstalla, jos tiedätte, että täällä voi spoilaantua?

      Älkääkä nyt taas ottako tätä jonain ilkeilynä, minusta tosiaan olisi hauska kuulla vastaukset.

      • .......

        samaa mieltä. vähän väliä tulee nuita viestejä siitä, että kaikki ei muista laittaa huomautusta spoilauksesta. mutta kun ei aina voi ees muistaa.... ja kannattaa kokeilla lukea enkuksi, jos vaan on vara ostaa kirja tai mahollisuus saaha se lainaan. sitte ei ainaskaan tarvi kitistä.


      • Nimetön

        minä luen kirjaa englanniksi tällä hetkllä, mutta koska englannin kielen taitoni ovat niin ja näin, en ole vielä pääsyt edes puoleen väliin. tästä johtuen en haluaisi spoilaantua. eihän se että pyytää varoittamaan spoilauksesta tarkoita ettei edes yritä lukea kirjaa. eihän..?


      • ......
        Nimetön kirjoitti:

        minä luen kirjaa englanniksi tällä hetkllä, mutta koska englannin kielen taitoni ovat niin ja näin, en ole vielä pääsyt edes puoleen väliin. tästä johtuen en haluaisi spoilaantua. eihän se että pyytää varoittamaan spoilauksesta tarkoita ettei edes yritä lukea kirjaa. eihän..?

        Ei kaikki kuitenkaan ilmota spoilauksesta, vaikka kuinka niin sovittais. Aina on joku kuka unohtaa tai jättää tahallaan merkin pois.


    • Tämä palsta on tarkoitettu keskustelemaan Harry Potter asioista. Kaikista sellaisista.
      Et voi vaatia keneltäkään sitä, että ilmoittaa otsikossa spoilaamisesta. Kirjan ilmestymisestäkin on mennyt sen verran kauan.

      • sheriffiltä

        Kirjan ilmestymisestä on jo niin kauan, ettei mistään salaisuuksista voi enää puhua. Eri asia olisi, jos teos ei vielä olisi ilmestynytkään, ja joku jotain kautta etukäteen asioita tietoonsa saanut (vrt. se ennakkoon myynyt kanadalaiskirjakauppa) kirjoittelisi täällä tapahtumia toisten jännitystä pilatakseen. Jos joku todella kuvittelee voivansa pitää puoli vuotta tai ylikin itseltään piilossa jo ilmestyneen kirjan tapahtumia, niin toivotan rutkasti onnea yritykseen. Ainakin kehotan pysymään poissa Potter-aiheisilta keskustelupalstoilta, kuten täällä muutama onkin kertonut tehneensä.


      • edellinen edelleen
        sheriffiltä kirjoitti:

        Kirjan ilmestymisestä on jo niin kauan, ettei mistään salaisuuksista voi enää puhua. Eri asia olisi, jos teos ei vielä olisi ilmestynytkään, ja joku jotain kautta etukäteen asioita tietoonsa saanut (vrt. se ennakkoon myynyt kanadalaiskirjakauppa) kirjoittelisi täällä tapahtumia toisten jännitystä pilatakseen. Jos joku todella kuvittelee voivansa pitää puoli vuotta tai ylikin itseltään piilossa jo ilmestyneen kirjan tapahtumia, niin toivotan rutkasti onnea yritykseen. Ainakin kehotan pysymään poissa Potter-aiheisilta keskustelupalstoilta, kuten täällä muutama onkin kertonut tehneensä.

        Tarkoitin viestilläni lähinnä niitä, jotka haluavat asettaa keskustelulle rajoituksia kunnes suomennos ilmestyy. Ilmestynyt kirja = julkista tietoa, näinhän se on.

        Pahoittelen niiden vuoksi, jotka sitkeästi tahkoavat kirjaa englanniksi, mutteivät vielä ole päässeet loppuun. Heillekin kuitenkin varmaan turvallisempaa olisi pysyä poissa kunnes kirja on luettu. (Tein, huom, näin itsekin!) Kaikkihan eivät suinkaan spoilaa tahallaan, keskustelun lomassa voi ihan vahingossa lipsauttaa jotain, ihan ilman ilkeilyn halua.


      • emiliaon
        sheriffiltä kirjoitti:

        Kirjan ilmestymisestä on jo niin kauan, ettei mistään salaisuuksista voi enää puhua. Eri asia olisi, jos teos ei vielä olisi ilmestynytkään, ja joku jotain kautta etukäteen asioita tietoonsa saanut (vrt. se ennakkoon myynyt kanadalaiskirjakauppa) kirjoittelisi täällä tapahtumia toisten jännitystä pilatakseen. Jos joku todella kuvittelee voivansa pitää puoli vuotta tai ylikin itseltään piilossa jo ilmestyneen kirjan tapahtumia, niin toivotan rutkasti onnea yritykseen. Ainakin kehotan pysymään poissa Potter-aiheisilta keskustelupalstoilta, kuten täällä muutama onkin kertonut tehneensä.

        Täällähän puhutaan lähes joka viestissä HBP:stä.
        Eikä sitä "spoilaa" voi aina muistaa.

        Ja olin elokuvateatterin vessassa ja ovessa luki : "Miks Rowlingin piti tappaa Dumbledore?"

        Niin että...

        Itse kun tämän kirjan luin, en ollut täällä kertaakaan ja se taisi ollakin oikein järkevää...:)


      • ...
        emiliaon kirjoitti:

        Täällähän puhutaan lähes joka viestissä HBP:stä.
        Eikä sitä "spoilaa" voi aina muistaa.

        Ja olin elokuvateatterin vessassa ja ovessa luki : "Miks Rowlingin piti tappaa Dumbledore?"

        Niin että...

        Itse kun tämän kirjan luin, en ollut täällä kertaakaan ja se taisi ollakin oikein järkevää...:)

        Itsekkin pysyin poissa täältä, kunnes olin saanut kirjan luettua..se venyikin vähän, mutta maltoin pysyä poissa. Ja olen iloinen että tein niin, koska olisin spoilaantunut todella pahasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe