Miksi ylävatsa pömpöttää???

rimppa

Olen aina ollut suht littanavatsainen ja nyt kun raskausviikkoja on 12 niin vatsa kyllä pömpöttää jo mutta paljon enemmän on ylävatsa pömpöllä. eli ylävatsa on paljon isompi kuin alavatsa. Mistä johtuu? Onko mitään järkevää syytä?

11

6780

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pömppöliini

Mulla alkoi kyllä pömpöttämään myöhemmin ehkä viikosta 16 eteenpäin.Arvelin ainakin silloin että kasvava kohtu alkaa puskea elimiä tieltään ensin ylöspäin ja sitten taaksepäin loppuvaiheessa olo tuntuu jopa tukalalta onhan siellä vatsan sisällä aika ahdasta niin vauvalla kuin sinun sisäelimilläkin.Tämä oli mun teoriani.

• rimppa

mulla näkyi esikoisesta vatsa jo viikolla 13 joten en ihmettele että nyt näkyy aikaisemmin. Ehkä tämä teoria tosiaan pitäisi paikkaansa. tyhmän näköistä vaan kun kukaan ei oikein tiedä että odotan ja sitten kun maha pömpöttää tuolla tavalla, kaikki ajattelevat vaan että voi kun tuokin on lihonnut =)

• minä vain
        rimppa kirjoitti:

mulla näkyi esikoisesta vatsa jo viikolla 13 joten en ihmettele että nyt näkyy aikaisemmin. Ehkä tämä teoria tosiaan pitäisi paikkaansa. tyhmän näköistä vaan kun kukaan ei oikein tiedä että odotan ja sitten kun maha pömpöttää tuolla tavalla, kaikki ajattelevat vaan että voi kun tuokin on lihonnut =)

mä en kyllä usko että vielä 12 viikolla olisi kohtu nostanut sisäelimiä ylöspäin, tai mitään muutakaan kohdun tai vauvan aiheuttamasta pömpötystä. Uskoisin että tuo pömpötys on enemmänkin jonkin sorttista turvotusta tms.

• rimppa
        minä vain kirjoitti:

mä en kyllä usko että vielä 12 viikolla olisi kohtu nostanut sisäelimiä ylöspäin, tai mitään muutakaan kohdun tai vauvan aiheuttamasta pömpötystä. Uskoisin että tuo pömpötys on enemmänkin jonkin sorttista turvotusta tms.

eikä se ollut pelkkää turvotusta. olen aika pienikokoinen ja kohtuni on kuulemma "eteenpäin" joten lääkäri sanoi että tässäkin raskaudessa voi näkyä jo todella aikaisin

• minä vain
        rimppa kirjoitti:

eikä se ollut pelkkää turvotusta. olen aika pienikokoinen ja kohtuni on kuulemma "eteenpäin" joten lääkäri sanoi että tässäkin raskaudessa voi näkyä jo todella aikaisin

kyse olikin tässä YLÄVATSAN pömpöttämisestä, millä ei ole tekemistä juuri noilla viikoilla kohdun kasvun kanssa.. kyllä se kumpu sinne alavatsalle tulee. Kyllähän joillakin näkyy jo rv 10 (kuten siskollani)raskaus pienenä kumpuna, usein kyllä tosi hoikilla paremmin.

• se mullakin

tuo ylävatsa ainakin aina kun olen jotain saanut syötyä. En ole oikein saattanut syödä muuta kuin salattia nyt muutaman viikon ja tuntuu ettei mahaan sovikkaan ruokaa enään juuri mitään ja sitten kun on syönyt niin ihan kivistää joskus tuota ylävatsaa (vatsalaukkua?) ja se on kova ja ulkoneva. Olen rv10.

• rimppa

ja yleensä jos on lihonnut tms. niin luulisi että se olisi "löysää" =). onneksi muillakin on samoja "ongelmia", luulin että olen ainut =)

• vaaaltava

Just saunasta astelin tähän koneelle, siellä jälleen tovin vietin tuijottaen peilistä ja muutenkin mun ylämahaa! Rv 17 4, mut ylämaha ollut liki alusta asti tollane kauhea. Alhaal vauvapömppö ja oikein töyssyllä lähtee tää ylämaha kohoomaan. Kai alavatta pian kuroo kiinni, siihen vielä luotan. Ei ole kiva olla kropaltaan ku vanha pulieukko...Yleensä ei näin ihan oo.

• rv 21+5

Ja töissä sanovat, että ei näy raskaus, ei näy... Kieltämättä se itsestäkin näyttää enemmän keskivartalolihavuudelta, kun kyllä se ylävatsa valitettavasti pömpöttää ja on pömpöttänyt siitä asti, kun se kumpu alkoi kasvaan.

• tässä on se
        rv 21+5 kirjoitti:

Ja töissä sanovat, että ei näy raskaus, ei näy... Kieltämättä se itsestäkin näyttää enemmän keskivartalolihavuudelta, kun kyllä se ylävatsa valitettavasti pömpöttää ja on pömpöttänyt siitä asti, kun se kumpu alkoi kasvaan.

kun se pömppö alkaa ahdistaan kumarrellessa, varsinkin syönnin jälkeen, vaikka kiloja ei ole kertynyt enempää kuin normaalia.

• -kirsikka-

mulla on ollut kans ihmetystä ylävatsapömpön kanssa... vastaus selvisi neuvolassa!

neuvolatäti kohtua painellessaa etsiskeli sitä ensin ihan vika kohdasta sillä hämmästyi itsekkin kuinka ylhäällä ja kookas kohtuni oli..! totesi vaan että ei ole mikään ihmekkään jos ylävatsakin pömpöttää jos kohtu on niin korkeella! syy kuulema on että raskaus on joko pidemmällä tai sitten ruumiinrakenne on sellainen että kohtu mahtuu kasvamaan paremmin ylempänä!(tai sitten siellä asustelee yhtä useampi asukki)

mulla vastaus saadaan perjantain ultrassa, mutta onhan se todella outoa kun ihmiset alkavat vihjailla jo rv 10 että taitaa naikkonen olla pieniin päin tai ollut ruoka-aikaan kotona!!

nooh, ei häiriinnytä yläpömpötyksistä... mulle on ainakin kaikkein tärkeintä että mahan asukilla on kaikki hyvin!!!

t: rv12 0

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6808
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe