Gallup: lehtileikekansiot

him_goddess

Kaverini tekee tutkielmaa lehtileikekansioista, joten pieni apu olisi paikallaan. =)

1.Kuinka sait innostuksen aloittaa lehtileikkeiden keräilyn(sekä kuinka kauan sitten)?
2.Kuinka suuri kansionne on?(sivumäärä...)
3.Kuinka arkistoit ne(vihkoon vai kansioon muovitaskuihin)?
4.Kuinka monta tuntia panostat kansioosi (per päivä/per viikko)?
5.Miten saat kaikki leikkeesi?
Omia tuntemuksia saa laittaa myös mielellään ( sana vapaa eli saa avautua)

9

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • him-fani

      1. Rakastuin HIMin musiikkiin noin kolme vuotta sitten ja kansiota aloitin tehdä vuosi sitten.

      2. Tarkan laskun jälkeen 233 sivua.

      3. Tommonen isomappikansio ja muovitaskuja(saa kuolata ihan vapaasti...)

      4. ÖÖ, varmaankin 2h per viikko

      5. Kun ei paljoa rahaa ole, niin sukulaiset ja ystävät säilyttävät ja antavat jutut minulle. Myös harrastan sitä "dyykkausta", sillälailla löytyy joskus tosi paljonkin juttuja.

      Kun kaverit ja sukulaiset keräävät noita juttuj minulle olen tosi tarkka, että juttuihin tulee laitettua se päiväys!! Pistää vihaksi jos ei saa juttua arkistoitua oikeaan kohtaan. ...tuota kansiota on kiva tahdä kun sataa tai muuten ahdistaa, saa mieleni virkoamaan...
      Toivottavasti olin avuksi.
      Terv. HIM-fani 15v.

    • 1.Kuinka sait innostuksen aloittaa lehtileikkeiden keräilyn(sekä kuinka kauan sitten)?
      -Aloitin ensimmäisen lehtileikevihkoni tekemisen n. 13-14-vuotiaana, jos ei ihan metsään mene. Ja se ihka ensimmäinen vihkoni oli tietenkin Michael Jacksonista (olen vannoutunut fani). Eli aloitin lehtileikevihkojen tekemisen n. 10 vuotta sitten. HIMin lehtileikevihkon tekemisen aloitin n. vuosi sitten.

      2.Kuinka suuri kansionne on?(sivumäärä...)
      -Jaahas... Vaikea sanoa kun en ole koskaan laskenut... Jacksonin vihkot on sellaisia A4-kokoisia, aloitin juuri kolmannen tekemisen. Ehkä niitä sivuja on n. 100-200. HIMin vihkoja on 2, toinen sellainen pieni kouluvihko johon liimailen kaikki pienemmät lehtijutut, ja toinen on sitten isompi vihko (reilu A4-kokoa). Sivumäärät (täytetyt) HIMin vihkoissa on kait jotain 50:n luokkaa.

      3.Kuinka arkistoit ne(vihkoon vai kansioon muovitaskuihin)?
      -Kuten on jo tullut esille, liimailen kaikki artikkelit isoihin vihkoihin. Isoimmat artikkelit ei aina mahdu sivuille, joten taittelen ne huolellisesti etukansien väliin.

      4.Kuinka monta tuntia panostat kansioosi (per päivä/per viikko)?
      -En täyttele vihkojani mitenkään "2 kertaa viikossa"-tyyliin, vaan aina silloin kun on reilusti luppoaikaa. Joskus voi mennä jopa pari kuukautta ennen kuin jaksan kunnolla paneutua arkistointiin. Silloin yleensä on iso pino lehtiä/printattuja kuvia odottamassa... Sen kerran kun aloitan juttujen lajittelun ja liimailun, voi siinä helposti vierähtää 3-4 tuntia, enkä välttämättä silloinkaan saa kaikkea valmiiksi.

      5.Miten saat kaikki leikkeesi?
      -Pääosin leikkelen artikkelit iltapäivälehdistä, printtailen kuvia netistä, muutama HIM-juttu on saatu joistakin ilmaisjakelulehdistä jne.

      Sellainen juttu vielä, että olen TODELLA tarkka Michael Jackson ja HIM-lehtileikkeistäni. Ei väliä onko joku kuva tai artikkeli todella piskuinen, otan kaiken talteen. Ja jos joku on vaikkakin vahingossa laittanut lehdet pois, joissa on HIMistä tai MJ:stä juttua, nostan hirveän metelin. En myöskään anna kenenkään muun koskea artikkeleihini/lehtiini, ettei niille vaan käy mitään. Jos muut eivät vielä ole lukeneet lehtiä joissa on joitakin MJ- tai HIM-juttuja, patistan heitä lukemaan ne mahdollisimman nopeasti.

      • Niin sellaista vielä, että tietysti merkitsen jokaiseen artikkeliin päiväyksen. Mitään aikajärjestystä ei vihkoissani ole. Liimailen artikkelit sitä mukaa miten ne parhaiten mahtuvat vihkoon, etteivät veisi turhaan ylimääräistä tilaa.


    • ...

      myös itse vastata?? T:utelias

    • lavs

      1.Samoihin aikoihin kun aloin kuuntelemaan HIMiä, elikkäs 1999
      2.Kansioita jotain 3, sivumäärä, huhhuh, en osaa sanoa enkä jaksa laskea nyt.
      3.Kansioihin mutta joitakin myös muovitaskuissa
      4.No tuotanoinniin... riippuu onko HIMistä juttuja. aina kun on niin ostan ja lisäilen kansioon.
      5.Yleensä ostan kys.lehden mutta ystäväni ovat myös avuliaita:)

    • him_goddess

      ..kun kerran pyydettiin.

      1.Tykästyin n. kymmenen vuotta sitten HIMin musiikkiin. Jäi lehtijuttuja sitten pyörimään pitkin nurkkia ja ne oli sitten laitettava johonkin säilöön. Siitä se alkoi.. (kansiota aloitin n. kahdeksan vuotta sitten)

      2.tuota noin... 4 kansiollista lehtileikkeitä 11 kansiollista kokonaisia lehtiä, sivuja yhteensä 1450

      3. kansioihin muovitaskuihin, pienet jutut kansioon menee liimattuna vaaleanpunaiselle paperille...=)

      4. varmaankin joka päivä puolituntia(olen aina metsästämässä uusia juttuja)

      5. Ostan itse kaupasta tai netistä(ebay ja huuto.net) ystävät ja sukulaiset keräävät kaikki HIM jutut minulle. Ja käyn dyykkaamassa roskiksista( kurkkaan melkein joka päivä johonkin lootaan, siitä tullut jo pakko mielle.) Eli on kertynyt paljon vaihtareita joita vaihtelen ympärimaailmaa olevien ystävien kanssa.

      Minulla oli tai on ne vieläkin tallella, Mika Häkkisen lehtileike vihkot(2kpl). Ne oli vihkoja ja niin täynnä juttuja että ne näytti tosi koomisilta "haitareilta"...
      Laittelen kaikki jutut tarkasti päiväyksen mukaan, harvinaisemmat ja vanhemmat lehdet säilytän kokonaisina yli suuret. Tarvisi isommat muovitaskut, mutta suomesta niitä ei taida löytyä. (Lidl sai halpoja muovitaskuja 100kpl:een paketti 2e, hamstraaja kun olen...)

      • ...

        ...kun jaksoit vastata. itsellä vasta niin pieni alku, ettei kehtaa siitä tarinaa heittää. Ja iso kiitos tuosta muovitasku vinkistä, sain ostettua itselleni ison nipun taskuja kansiooni! =)
        T:Utelias


      • him_goddess

        Ostin parin HIM keräilijän lehtileike-ja lehti kokoelmat. Nyt mulla on ihan helvetisti juttuja... =)


      • him_goddess
        him_goddess kirjoitti:

        Ostin parin HIM keräilijän lehtileike-ja lehti kokoelmat. Nyt mulla on ihan helvetisti juttuja... =)

        kiitos kaikille vastanneille, täältä tuli pieni apu... muualta vähän isompi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe