Mobic 15mg

+muita lääkkeitä?

Minulle on määrätty Mobic 15mg kerran päivässä tulehtuneisiin niveliin. Lääkkeessä kovasti varoitellaan muiden tulehduskipulääkkeiden käytöstä ja nyt mietin kuinka varovainen oikeasti pitää olla.

Saanko juoda juuri alkaneeseen flunssaan finrexiniä tai ottaa burana 400mg mahdollisiin kuukautiskipuihin?

Onko täällä kellään kokemusta ja tietoa asiasta?

11

20562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Itse koitan välttää esim. ibuprofeiinin ottamista Mobicin ohessa, mutta silloin tällöin tulee kuitenkin otettua esim. kovaan päänsärkyyn. Olen joskus tästä maininnut lääkärille, eikä hän kommentoinut asiaa mitenkään. Maksalle ja vatsalle monien eri tyyppisten tulehduskipu- ja kipulääkkeiden syöminen saattaa käydä, mutta satunnaisesta yhtäaikaisesta käytöstä en ole ollut vielä huolissani.

      • edellinen lääkkeiden käyttäjä

        Näin vähän ajattelinkin ettei ehkä yksittäiset särkylääkkeet tms. olisi vaaraksi.

        Silti olen hieman varuillaan...


      • syödä muita
        edellinen lääkkeiden käyttäjä kirjoitti:

        Näin vähän ajattelinkin ettei ehkä yksittäiset särkylääkkeet tms. olisi vaaraksi.

        Silti olen hieman varuillaan...

        särkylääkkeitä meloksikaamin kanssa. Meloksikaamista vielä sellainen varoitus, että minulla meni maha rikki viikon jälkeen, jouduin syömään kalliin Nexium -kuurin päälle. Eikä ole enää meloksikaamiin koskeminen. Nyt syön vain panacodia, josta ei ole mitään apua, paitsi että uni tulee helposti :-)


      • Manna
        syödä muita kirjoitti:

        särkylääkkeitä meloksikaamin kanssa. Meloksikaamista vielä sellainen varoitus, että minulla meni maha rikki viikon jälkeen, jouduin syömään kalliin Nexium -kuurin päälle. Eikä ole enää meloksikaamiin koskeminen. Nyt syön vain panacodia, josta ei ole mitään apua, paitsi että uni tulee helposti :-)

        tablettia meloksikaamia olet ottanut päivässä? Itselläni on arka vatsa ja olen syönyt melkosikaamia mutta se on niin tehokas lääke että olen tarvinnut vain n. 1-3 tablettia viikossa. Sillä määrällä en ole saanut vielä mahaani rikki. Feldenillä kylläkin monet kerrat.


      • eli 1
        Manna kirjoitti:

        tablettia meloksikaamia olet ottanut päivässä? Itselläni on arka vatsa ja olen syönyt melkosikaamia mutta se on niin tehokas lääke että olen tarvinnut vain n. 1-3 tablettia viikossa. Sillä määrällä en ole saanut vielä mahaani rikki. Feldenillä kylläkin monet kerrat.

        15 mg:n tabletti päivässä. En suosittele, mutta lääkäri käski syömään kuurina


      • syön
        eli 1 kirjoitti:

        15 mg:n tabletti päivässä. En suosittele, mutta lääkäri käski syömään kuurina

        puoli tablettia /pv Mobicia. On kyllä auttanut kipuihin. Välillä pidän taukoja, parempina aikoina en siis syö ollenkaan. Minäkin otan kuureittain, eli esim. viikko- pari yhtä soittoa.


      • ii/net
        syödä muita kirjoitti:

        särkylääkkeitä meloksikaamin kanssa. Meloksikaamista vielä sellainen varoitus, että minulla meni maha rikki viikon jälkeen, jouduin syömään kalliin Nexium -kuurin päälle. Eikä ole enää meloksikaamiin koskeminen. Nyt syön vain panacodia, josta ei ole mitään apua, paitsi että uni tulee helposti :-)

        Varoittaisin panacodin haitoista , pitkään syötynä maksa poksahtaa sitä saa käyttää ainoastaan lyhyinä kuureina .


    • Jokueräs

      Mulle on lääkäri joskus antanut luvan ottaa migreeniin 800 mg buranaa Mobicin kanssa, mutta senkin saa ottaa erittäin epäsäännöllisesti. Mielummin jos vaikutusta pitää tehostaa, niin Panadol on parempi vaihtoehto. Mitään flunssalääkkeitä en Mobicin kanssa ottaisi.

      Mulla kesti vatsa vuoden verran Mobicia lähes päivittäisessä käytössä. Sitten söin yhden viikon Arcoxia-kuurin, joka ärsytti vatsaani niin pahoin, etten enää edes Mobicia pysty syömään edes vatsasuojan kanssa. Nyt on menossa Zolt-kuuri (toimii mulla Nexiumia paremmin ja on pirusti halvempi) ja ainakin 1 kk tauko lähes kaikista kipulääkkeistä (Maksa-arvot muutenkin rajoilla, niin lääkäri ei suositellut Panadoliakaan kuin maks 1 g/vrk).

    • Kipuilija

      Sain lääkäriltä Mobic 15 mg reseptin toisen polven nivelrikkoon. Söin jo viikon opicalia ja kortisonipiikin polveen. Se auttoi muutaman päivän. Nyt ensin viikko Mobicia,,jos ei helpota syön toisenkin viikon. Saa nähdä auttaako. Seuraavaksi taitaa olla edessä keinonivel,,kääk.

      • Anonyymi

        Minulla on täys-proteesi; keino nivel sekä vasemmassa lonkassa etä polvessa ! Kivuton toimenpide selkäydinpuudutuksella , toipumisaika n. 2 - 4 kuukautta ! Kulumat luokitellaan 1 ... 4 röntgenkuvan perusteella ja nelonen (4) on toimenpide kypsä ! Suosittele ! Molemmat toimii moitteettomasti ja kivuttomasti! Suur kiitos Savonlinnan Keskussairaalaan osaavalle tiimille ortopedeineen ! Goolessa asiallista tietoa ! Lycka Till ! Terv. Pawe Bueno.


    • Kannattaa varmaan kysyä apteekista proviisorilta! Hän tietää tasan kaiken eri lääkkeistä ja myös mihin tauteihin niitä käytetään ja onko ongelmia jos käyttää erilaisia lääkkeitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe