HARRY POTTER KYSYMYSKETJU!!!

Talvikko

Tässä nyt uusi kysymysketju -Potter-aiheinen.
Kaikkihan toivon mukaan tietää, mikä kysymysketju on?
Mun kysymys:
Kuka oli James Potterin KAIKISTA PARAS ystävä?

43

2839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Potteristi.

V: Sirius Musta

K: Miksi Sirius Musta joutui Azkabanin velhovankilaan?

• emiliaon

V: Peter Piskuilan lavasti hänet syylliseksi joukkomurhasta.

K: Mikä Pimento on englanniksi?

• tytteli
        emiliaon kirjoitti:

V: Peter Piskuilan lavasti hänet syylliseksi joukkomurhasta.

K: Mikä Pimento on englanniksi?

V:Umbridge

K:Mitä Petunia Dursleylle tulleessa räyhääjässä sanottiin (Harry Potter ja Feeniksin kilta)?

• ...
        tytteli kirjoitti:

V:Umbridge

K:Mitä Petunia Dursleylle tulleessa räyhääjässä sanottiin (Harry Potter ja Feeniksin kilta)?

V: ´Remember my last, Petunia´ (englanninkielisessä ilmeisesti)

K: Minkä takia Viisasten kivessä, toisessa huispausottelussa, Snape/Kalkaros oli tuomarina?

• kuikku
        ... kirjoitti:

V: ´Remember my last, Petunia´ (englanninkielisessä ilmeisesti)

K: Minkä takia Viisasten kivessä, toisessa huispausottelussa, Snape/Kalkaros oli tuomarina?

V: ettei se pimeyden voimilta suojautumisen ope voinut. noitua haarya uudestaan

K: Mikä iseevioot -peili englanniksi

• ...
        kuikku kirjoitti:

V: ettei se pimeyden voimilta suojautumisen ope voinut. noitua haarya uudestaan

K: Mikä iseevioot -peili englanniksi

V: The Mirrow of Erised (erised kuitenkin)

K: Mikä on Devil`s Snare suomeksi?

• Happy Little Girl
        ... kirjoitti:

V: The Mirrow of Erised (erised kuitenkin)

K: Mikä on Devil`s Snare suomeksi?

Vastaus: Pirun-nuora
        Kysymys: Kuka osti Hedwigin Harrylle?

Olen muutes sama tytteli kuin -ChoChang- xD

• emiliaon
        Happy Little Girl kirjoitti:

Vastaus: Pirun-nuora
        Kysymys: Kuka osti Hedwigin Harrylle?

Olen muutes sama tytteli kuin -ChoChang- xD

V: Hagrid.

K: Minkä värinen on Poimittaislinja-bussi? (jos se noin kirjotettiin :D)

• bolbo
        emiliaon kirjoitti:

V: Hagrid.

K: Minkä värinen on Poimittaislinja-bussi? (jos se noin kirjotettiin :D)

V:violetti tai liila

K:mika on Punurmio englanniksi

• Muffinssi
        bolbo kirjoitti:

V:violetti tai liila

K:mika on Punurmio englanniksi

V: Sybil Trelawny

K: Mikä oli Fredin ehdotus AK:n nimeksi?

• ...
        Muffinssi kirjoitti:

V: Sybil Trelawny

K: Mikä oli Fredin ehdotus AK:n nimeksi?

V: the Ministry of Magic are Morons Group

K: Mitä Dobby antoi Harrylle joululahjaksi Liekehtivässä pikarissa?

• tytteli
        ... kirjoitti:

V: the Ministry of Magic are Morons Group

K: Mitä Dobby antoi Harrylle joululahjaksi Liekehtivässä pikarissa?

V: Sukat, toisessa siepin kuvia ja toisessa luudan.

K: Mistä tulevat lyhennökset V.I.P. ja S.U.P.E.R?

• ...
        tytteli kirjoitti:

V: V.I.P.=Velhomailman Ihmeisiin Perehdyttävät ja
        S.U.P.E.R.=Se Uskomattoman Paha Erittäin Raskas

K: Ketkä työskentelevät Poimittaislinjassa?

• Jahas
        tytteli kirjoitti:

V: V.I.P= Velhomaailman Ihmeisiin Perehdyttävä -tutkinto
        S.U.P.E.R = Se Uskomattoman Paha Erittäin Raskas -tutkinto

K: Kun Harry on jästien luona hän tekee kaikkea mitä ei suoranaisesti haluaisi, kun joutuu kiihdyksiin tai haluaa jotain erittäin pahasti (esimerkiksi paisutti tätinsä tai kasvatti hiuksensa takaisin). Siksi kysympä, miksei hän voi tehdä niin Tylypahkassa? Esimerkiksi paisuttaa Kalkkarosta ;)

(onko liika helppo kyssä? :D)

• tytteli
        ... kirjoitti:

V: V.I.P.=Velhomailman Ihmeisiin Perehdyttävät ja
        S.U.P.E.R.=Se Uskomattoman Paha Erittäin Raskas

K: Ketkä työskentelevät Poimittaislinjassa?

V: Stan Pikitie ja Ernie.

K: Mikä on rääkyvä röttelö englanniksi?

• ...
        Jahas kirjoitti:

K: Kun Harry on jästien luona hän tekee kaikkea mitä ei suoranaisesti haluaisi, kun joutuu kiihdyksiin tai haluaa jotain erittäin pahasti (esimerkiksi paisutti tätinsä tai kasvatti hiuksensa takaisin). Siksi kysympä, miksei hän voi tehdä niin Tylypahkassa? Esimerkiksi paisuttaa Kalkkarosta ;)

vastaappas mun kysymykseen ensin..
        mie vastasin ensin ´tyttlin´ kysymykseen..=)

• ...
        tytteli kirjoitti:

V: Stan Pikitie ja Ernie.

K: Mikä on rääkyvä röttelö englanniksi?

V: Shrieking Shack

Laitan tähän kysymykseksi ton ´Jahas´-tyypin kysymyksen: "Kun Harry on jästien luona hän tekee kaikkea mitä ei suoranaisesti haluaisi, kun joutuu kiihdyksiin tai haluaa jotain erittäin pahasti (esimerkiksi paisutti tätinsä tai kasvatti hiuksensa takaisin). Siksi kysympä, miksei hän voi tehdä niin Tylypahkassa? Esimerkiksi paisuttaa Kalkkarosta ;)"

• Jahas
        ... kirjoitti:

vastaappas mun kysymykseen ensin..
        mie vastasin ensin ´tyttlin´ kysymykseen..=)

Mä huomasin sen vasta kun olin lähettäny ton viestin. Mä nimittäin väkersin tota kyssää kauan enkä kahtonu oliko joku vastannu, vasta myöhemmin huomasin :D

• ...
        Jahas kirjoitti:

Mä huomasin sen vasta kun olin lähettäny ton viestin. Mä nimittäin väkersin tota kyssää kauan enkä kahtonu oliko joku vastannu, vasta myöhemmin huomasin :D

Nooh, sille ei voi mitään :D Ja tytteli kävi jo vastaamassa siihen, ja esitti uuden kysymyksen..joten mie vastasin siihen, ja laitoin sinun kysymyksen siihen, että tilanne "korjaantuisi"..kun meni nyt vähän sekaisin :D

• Jahas
        ... kirjoitti:

Nooh, sille ei voi mitään :D Ja tytteli kävi jo vastaamassa siihen, ja esitti uuden kysymyksen..joten mie vastasin siihen, ja laitoin sinun kysymyksen siihen, että tilanne "korjaantuisi"..kun meni nyt vähän sekaisin :D

Että korjasit. Anteeksi nyt kuitenkin, tarkistan aina ennenkuin lähetän mitään :D ja jos niin vastaan eka toisen kyssään ja laitan omani siihen (jos taas joku ei ehni ennen minua) ;D

• ...
        Jahas kirjoitti:

Että korjasit. Anteeksi nyt kuitenkin, tarkistan aina ennenkuin lähetän mitään :D ja jos niin vastaan eka toisen kyssään ja laitan omani siihen (jos taas joku ei ehni ennen minua) ;D

Eipä tässä mittään..virheitä sattuu kaikille (mulle on käynyt samoin) :D

• Jahas
        Jahas kirjoitti:

Tää nähtävästi jumittu joten pistän ton kyssän uudestaan:
        Kun Harry on jästien luona hän tekee kaikkea mitä ei suoranaisesti haluaisi, kun joutuu kiihdyksiin tai haluaa jotain erittäin pahasti (esimerkiksi paisutti tätinsä tai kasvatti hiuksensa takaisin). Siksi kysympä, miksei hän voi tehdä niin Tylypahkassa? Esimerkiksi paisuttaa Kalkkarosta ;)

• Talvikko
        Jahas kirjoitti:

Tää nähtävästi jumittu joten pistän ton kyssän uudestaan:
        Kun Harry on jästien luona hän tekee kaikkea mitä ei suoranaisesti haluaisi, kun joutuu kiihdyksiin tai haluaa jotain erittäin pahasti (esimerkiksi paisutti tätinsä tai kasvatti hiuksensa takaisin). Siksi kysympä, miksei hän voi tehdä niin Tylypahkassa? Esimerkiksi paisuttaa Kalkkarosta ;)

V: Ehkä Harry ei suutu niin pahasti Tylypahkassa, ja se kai tietää, ettei opettajien kanssa ole leikkimistä, ja osaa pitää itsensä (ainakin jotenkin) kurissa...
        K: Miksi eläimeksi James Potter osasi muuttua?

• tytteli
        Talvikko kirjoitti:

V: Ehkä Harry ei suutu niin pahasti Tylypahkassa, ja se kai tietää, ettei opettajien kanssa ole leikkimistä, ja osaa pitää itsensä (ainakin jotenkin) kurissa...

V: Hirveksi

K: Miten Tylypahkan keittiöön pääsee?

• Phantom
        tytteli kirjoitti:

V: Hirveksi

K: Miten Tylypahkan keittiöön pääsee?

V: eikös se ollut niin että jossakin päin tylypahkaa oli maalaus joka esitti hedelmäkulhoa ja siinä hedelmäkulhossa oli päärynä jota piti koskettaa sauvalla emt. korjatkaa jos olen väärässä
        K:mikä on bumbledoren koko nimi

• emiliaon
        Phantom kirjoitti:

V: eikös se ollut niin että jossakin päin tylypahkaa oli maalaus joka esitti hedelmäkulhoa ja siinä hedelmäkulhossa oli päärynä jota piti koskettaa sauvalla emt. korjatkaa jos olen väärässä
        K:mikä on bumbledoren koko nimi

Ps: Päärynää piti kutittaa.

V: Albus Percival Wulfric Brian

K: Mikä on Parvati Patilin kaksoissisaren nimi?

• Jahas
        Talvikko kirjoitti:

Mutta se on kyllä suuttunut erittäin paljon, esimerkiksi Pimennolle. Mun teoriani on että Tylypahkassa EI voi tehdä niin. Sillä onhan se kirjoitettu Tylypahkan historiaankin, että Tylypahkan yllä on loitsuja jotka estää kaikkoontumasta jne. Voisiko olla samanlainen loitsu, joka estää tekemästä taikoja ilman taikasauvaa?

• on se
        Jahas kirjoitti:

Mutta se on kyllä suuttunut erittäin paljon, esimerkiksi Pimennolle. Mun teoriani on että Tylypahkassa EI voi tehdä niin. Sillä onhan se kirjoitettu Tylypahkan historiaankin, että Tylypahkan yllä on loitsuja jotka estää kaikkoontumasta jne. Voisiko olla samanlainen loitsu, joka estää tekemästä taikoja ilman taikasauvaa?

että monet Harrylle tapahtuneet jutut, esim. tukan kasvaminen takaisin, eivät olleet Harryn tietoisesti tekemiä, kuten myös tädin paisuttaminen tapahtui raivonpuuskassa ja (ainakin osittain) tiedostamatta. Luulen, että kyllä hän Tylypahkassakin pystyisi samaan jos haluaisi ja tarvetta tulisi. Tylypahkassa ei voi ilmiintyä eikä kaikkoontua, mutta tukan kasvattaminen ei kai ole kiellettyä..?

• ...

V: Padma Patil

K: Kuka pelkäsi Harrya 2. kirjassa, kun hän oli paljastanut sukujuurensa(velho-taustansa) tälle?

• Talvikko

V: Eikös Harrya pelännyt aika monikin silloin siinä salaisuuksien kammiossa?...Kertokaa te muut tarkemmin, kun en muista kuka häntä erityisesti pelkäsi...
        K: Kuka muu osasi loihtia hirvenmuotoisen suojeliuksen kuin Harry?

• ...
        Talvikko kirjoitti:

V: Eikös Harrya pelännyt aika monikin silloin siinä salaisuuksien kammiossa?...Kertokaa te muut tarkemmin, kun en muista kuka häntä erityisesti pelkäsi...

Ps. Justin Flinch-F...(en osaa kirjoittaa nimeä)
        Mutta sehän oli todella peloissaan..

• ...
        Talvikko kirjoitti:

V: Olisikohan ollut James Potter

K: Mikä on Caput Draconis/Menköhön hirmustus? (1. kirja)

• Mixer
        ... kirjoitti:

V: Olisikohan ollut James Potter

K: Mikä on Caput Draconis/Menköhön hirmustus? (1. kirja)

Tulipas täällä lukion atk-tunnilla tylsää, niin vastailenpas tähänkin.

V. Rohkelikkojen tuvan tunnussana.

K. Mikä on jättiläisten kuninkaan nimitys?

• ...
        Mixer kirjoitti:

Tulipas täällä lukion atk-tunnilla tylsää, niin vastailenpas tähänkin.

V. Rohkelikkojen tuvan tunnussana.

K. Mikä on jättiläisten kuninkaan nimitys?

V: Gurg (engl.)

K: Mikä on Snapen pahin muisto?

• Pikitys.
        ... kirjoitti:

V: Gurg (engl.)

K: Mikä on Snapen pahin muisto?

V: Se, kun James Potter kavereineen riepotteli häntä ilmassa pää alaspäin Tylypahkan pihalla hänen opiskeluaikanaan.

K: Miten Rita Luodiko oli eräässä lehtijutussaan kuvaillut kerran Bill Weasleya Billin sanojen mukaan? :)

• Charlie Weasley
        Pikitys. kirjoitti:

V: Se, kun James Potter kavereineen riepotteli häntä ilmassa pää alaspäin Tylypahkan pihalla hänen opiskeluaikanaan.

K: Miten Rita Luodiko oli eräässä lehtijutussaan kuvaillut kerran Bill Weasleya Billin sanojen mukaan? :)

V: Jutussaan, jossa oli haastatellut Irvetan kirouksenmurtajia, Luodiko tituleerasi Billiä imartelevasti "pitkätukkaiseksi pölvästiksi".

K: Mitä pinnauspurtavien raaka-ainetta Fred & George ostivat salaa Mundungus Fletcheriltä?

• Talvikko
        Charlie Weasley kirjoitti:

V: Jutussaan, jossa oli haastatellut Irvetan kirouksenmurtajia, Luodiko tituleerasi Billiä imartelevasti "pitkätukkaiseksi pölvästiksi".

K: Mitä pinnauspurtavien raaka-ainetta Fred & George ostivat salaa Mundungus Fletcheriltä?

Täytyy tunnustaa, etten muista vastausta "Charlie Weasleyn" kysymykseen, mut jotta tää ketju etenis, niin laitan uuden kysymyksen: (vastatkaa myös ton "Charlie Weasleyn" kysymykseen) Missä James Potter oli hyvä?

• Lily
        Talvikko kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, etten muista vastausta "Charlie Weasleyn" kysymykseen, mut jotta tää ketju etenis, niin laitan uuden kysymyksen: (vastatkaa myös ton "Charlie Weasleyn" kysymykseen) Missä James Potter oli hyvä?

V: Huispauksessa
        K: Miksi Kelmit nimittivät Kalkarosta?

• ninzzu
        Lily kirjoitti:

V: Huispauksessa
        K: Miksi Kelmit nimittivät Kalkarosta?

V: Ruikuliksi
        K: Miten Narcissa Malfoy on sukua Sirius Mustalle?

• ...
        ninzzu kirjoitti:

V: Ruikuliksi
        K: Miten Narcissa Malfoy on sukua Sirius Mustalle?

V: Narcissa on Siriuksen serkku

K: Ketkä ovat Narcissan siskoja?

• Charlie Weasley
        Talvikko kirjoitti:

Koska kukaan ei ole jaksanut kaivella esiin vastausta (hömh... vähän kismittää, itse selasin vanhoja Potter-kirjoja toista iltaa löytääkseni vastauksen Pikityksen. kysymykseen...), niin vastaan siihen itse. Eli Fred ja George ostivat Mundungukselta myrkkylonkeroisen siemeniä. Episodi on kuvattu Feeniksin killassa, sivulla 213 (suomennos). Ajattelin, että vähän pähkinää purtavaksi, mutta ei ylivoimaista Potterinsa lukeneelle... Mundunguksen bisneksiä kun kuvaillaan em. opuksessa useampaan otteeseen.

• Talvikko
        ... kirjoitti:

V: Narcissa on Siriuksen serkku

K: Ketkä ovat Narcissan siskoja?

Vastaus: Narcissan sisaret ovat Bellatrix & Andromeda
        Kysymys: Mitä "Toujours pur" tarkoittaa?

• Talvikko
        Talvikko kirjoitti:

Vastaus: Narcissan sisaret ovat Bellatrix & Andromeda
        Kysymys: Mitä "Toujours pur" tarkoittaa?

No, kun ei kukaan vaivaudu enää jatkaan tätä kyssäketjua, niin vastaan kysymykseeni itse: Toujours Pur = Jalo ja ikivanha Mustan suku

Vastatkaa pliis tähän tää on nii helppo: Kuka on Harryn serkku?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5970
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5555
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3255
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1821
    Aihe