ISKUKYKYINEN SUOMEN ARMEIJA

III/88

Siis taas saa nauraa kun on lippujuhla ja paraati ja tv 2 taas hehkuttaa Yk joukoissa palvelleen toimittajan johdolla.

Suomen armeija on kansainvälisesti katsotuna täysi vitsi niin varustukseltaan, kooltaan kuin johdoltaankin. Strategiat ja taistelutaktiikat ovat alkeellisia ja amatöörimäisiä.

Suomalaiset on aina olleet huonosti varustettuja ja nykyään on vallalla tämä ostamme muiden romut politiikka.

Ja suomalaiset Yk-joukot. siinä meidän eliittijoukot. Ainoa asia mitä Suomen Yk sotilaat osaavat on viinan juonti. Totuus on että suomalaiset on aina sijoitettu helppoihin paikkoihin joissa ei ole muuta tekemistä kuin itsensätyydyttäminen ja alkoholin nauttiminen. Jopa suomalaisten paljon parjaamat ruotsalaiset ovat joutuneet ihan oikeasti pahoihin paikkoihin mm entisen Jugoslavian alueella puhumattakaan hollantilaisista, brittiläisitä tai raskalaisista joukoista joista viimeksi mainitut laittoivat tarrk'ampujia järjestykseen yksinkertaisesti poistamalla nämä muonavahvuudesta.

Pellejä on Suomen sotilaat.

20

3091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna

Muistathan että Suomen sotilaskulttuuri on huomattavasti nuorempi kuin esim. Brittien ja muiden valtioiden, ja että maassamme asuu vain vajaat 6 miljoona ihmistä joista ammattimiesten löytäminen on siis vaikeampaa kuin kymmenien ellei jopa satojen miljoonien asukkaiden maista. Nämä ovat muutamia pointteja joita tulee tarkastella avoimin ja kriittisen mielin..

• oscar

Vain moskova,lontoo ja helsinki jäivät valloittamatta toisessa maailmansodassa mukana olleista maista.Otappa selvää yk-joukkojen välisten sotilastaito kilpailujen tuloksista.

• III/88

Nuo sotilastaito kilpailut voi jättää ihan omaan "sarjaansa" näillä kisoilla ei ole mitään tekemistä sitten, kun todellista tehtävää suoritetaan. Leikit ja pelit on leikkejä ja pelejä, ammattitaito testataan sitten tositilanteessa.

Nykypäivää ei voi verrata 50 vuotta vanhoihin asioihin. Silloin oli tilanne täysin toinen ja Suomen pelasti sotilaiden sen hetkinen fyysinen ja psyykkinen toimintakyky ja muutaman johtajan melkein omavaltainen toiminta ja usko omiin kykyihin. Strategiahan oli välillä täysin hakoteillä ja varustut oli mitä oli.

Kaikki kunnia niille Suomen pelastaneille sotilaille MUTTA Suomen pelasti myösse että ensin vastaan heitettiin varusteiltaan, tiedoiltaan ja taidoiltaan täysin kykenemättömiä taistelijoita joiden taistelutahto oli olematonta. Myöhemmässä vaiheessa taisi isolla karhulla olla hiukan tärkeämpi ja vaikeampi vastustaja Saksassa, jonka lyömiseen Neuvostoliitto tarvitse armeijansa parhaimmiston.

Lukekaa, ottakaa selvää, älkääkä tyytykö latteuksiin vastauksissanne.

• Aijaa

Ai joko Helsinki julistautui itsenäiseksi valtioksi. No päästiinpähän siitäkin riippakivestä!

• Anonyymi
        Aijaa kirjoitti:

Ai joko Helsinki julistautui itsenäiseksi valtioksi. No päästiinpähän siitäkin riippakivestä!

Joku sekoilee taas kun kyse oli LIPPU LIPPU LIPPU LIPPU Juhlasta saatana. Menkää omiin maihinne ääliöt.

• ET

"Suomen armeija on kansainvälisesti katsottuna täysi vitsi niin varustukseltaan, kooltaan kuin johdoltaankin. Strategiat ja taistelutaktiikat ovat alkeellisia ja amatöörimäisiä."

Mihinkähän arvon asiantuntija perustaa kyseisen arvionsa? Jos muistelet tilannetta nimimerkkisi III/88 mukaisena aikana, niin voin vakuuttaa sinulle, että paljon on tapahtunut noista ajoista. Totta tietysti on, ettei Suomen armeija ole kooltaan tai varusteiltaan Yhdysvaltain, Saksan tai Britannian armeijan veronen, mutta ei Suomi ole väestöltään tai muilta resursseiltaan näiden maiden kaltainen.

Eli kerro nyt minulle ne viiden miljoonan asukkaan maat, joiden sotilaallinen kyky poikkeaa olennaisesti Suomesta. Keskustellaan asiasta sitten lisää.

Ettei vain sittenkään nimesi ollut jäänyt taas pois ylennettävien listalta, ja siitä tämä purkaus.

• III/88

Herra sotilasasiantuntija.

Olet selvästikin tyypillinen suomalainen mies joka ei ole elämässään päässyt juurikaan milloinkaan yhtään mihinkään. Vai oletko Suomen Sotilaan tilaaja ihan viran puolesta. Tyypillisyydellä tarkoitan sitä, että sinulla ei ole mitään vastaväitteitä tai perusteluja kerrottava, vain pelkkää epämääräistä hapuilevaa kyseenalaistamista ja savolaisittain katsottuna erittäin säälittävää piilovittuilua.

Olen käynyt kertaamassa. Olen res luutnantti.

• III/88

Anteeksi ET tämä unohtui:

Olihan sinulla perustelu verrataan toiseen samankokoiseen valtioon. No sitten kai pitää verrata Pohjois-Euroopan valtioon jossa asukastiheys on yhtä harva ja maasto-olosuhteet samat. Ja se on vielä entisen supervallan naapurissa siten, että naapureina on puolueeton maa ja Nato-maa. Hei arvaappa mitä? Ei pysty vertaamaan.

No sitten ET vetää tämän vanhan latteuden: Jokaisen maan armeija on paras armeija toimimaan sen omien rajojensa sisällä tuntien maaston yms seikkojen aiheuttamat erityisvaatimukset jne. jne.

Mutta mistä moinen purkaus? Kerro minulle toinen eurooppalinen valtio, jossa jokainen armeijan käynyt mies on omasta mielestään Rambojen Rambo ja jossa hehkutetaan niin hyvää maanpuolustus henkeä ja armeijan iskukykyä. Itsekkin olet näköjään yksi näistä neuvosto aikojen traumoista pikkuhiljaa parantuvia. Se on hienoa että jaksat uskoa...

Mutta mieti näitä: Ilmavoimilla kalustoa, jolla lennetään aivan liian vähän, jotta lentäjät pysyisivät ammattitaitoisina. Helikoptereista kun tehdään päätös, niin se on nahkapäätös, jolla ei saada kuin kuluja. Maavoimat satsasi romurautaan ja on nyt liisaamassa käytettyja länsipanssareita. Edelleen satsataan kenttätykistön kehittämiseen. Viesti yms rakenteen suunnitellaan isopja taisteluyhtymiä varten, silti edelleen maanpuolustuksen halutaan perustuvan paikallistason pienten yksiköiden sissisota tyyppisen toimintaan. Tehdään maailman huippuluokkaa oleva merikuuntelujärjestelmä; milläs vihollinen torjutaan, rannikkotykistöllä? Strategisisa ilmapuolustusjärjestelmiä ei hornetien lisäksi ole, ainakaan oikeasti toimivia.Niin ja tottakai Sotilaspoliiseja pitää kouluttaa niitä terroristeja nitistämään joka ikisessä varuskunnassa.

Keero että olen väärässä ja perustele niin minullakin on turvallisempi ole heti...

• II/99
        III/88 kirjoitti:

Olet selvästikin tyypillinen suomalainen mies joka ei ole elämässään päässyt juurikaan milloinkaan yhtään mihinkään. Vai oletko Suomen Sotilaan tilaaja ihan viran puolesta. Tyypillisyydellä tarkoitan sitä, että sinulla ei ole mitään vastaväitteitä tai perusteluja kerrottava, vain pelkkää epämääräistä hapuilevaa kyseenalaistamista ja savolaisittain katsottuna erittäin säälittävää piilovittuilua.

"Olen käynyt kertaamassa. Olen res luutnantti"

No herran jestas, herra luutnantti! Sehän sinusta tekeekin heti asiantuntijan, jos satut omimaan lutin jämät. Sehän avaa kaikki ovet ( tiedon), miten Suomi pärjäisi mahdollisia vihulaisia vastaan.

• ET
        III/88 kirjoitti:

Väittäisin, että minulla on Suomen sotaväestä pitemmän ajan kokemusta kuin nimimerkki III/88:llä. Mielestäni kehitys on koko ajan mennyt huomattavasti eteenpäin, mutta tietysti täytyy ottaa huomioon, ettei Suomi voi kilpailla sotilaallisten suurvaltojen kanssa sotilaallisessa voimassa tai viimeisen päälle viedyssä koulutuksessa.

Muistaakseni meillä ei ole myöskään tähtien sodan lasereihin pohjautuvaa avaruuspuolustusohjelmaa tai avaruuslentojakaan. Joten vertailu pitäisi tehdä vastaavanlaisten valtioiden kesken.

Niin, tuskin muistan aikaa, kun itse olin reservin luutnantti...

• Anonyymi
        ET kirjoitti:

Väittäisin, että minulla on Suomen sotaväestä pitemmän ajan kokemusta kuin nimimerkki III/88:llä. Mielestäni kehitys on koko ajan mennyt huomattavasti eteenpäin, mutta tietysti täytyy ottaa huomioon, ettei Suomi voi kilpailla sotilaallisten suurvaltojen kanssa sotilaallisessa voimassa tai viimeisen päälle viedyssä koulutuksessa.

Muistaakseni meillä ei ole myöskään tähtien sodan lasereihin pohjautuvaa avaruuspuolustusohjelmaa tai avaruuslentojakaan. Joten vertailu pitäisi tehdä vastaavanlaisten valtioiden kesken.

Niin, tuskin muistan aikaa, kun itse olin reservin luutnantti...

Muistaaksemme me kuulumme Euroopan unioniin missä on avaruusvoimat joten pidä nyt jo turpa kiinni .

• Kaisa

Yhä käynnissä olevassa suuressa valtakunnallisessa sotaharjoituksessa oli ulkomaalaisia tarkkailijoita, jotka totesivat Suomen puolustusvoimat erittäin iskukykyiseksi ja toimivaksi, vaikka he tarkkailivat vasta vähän aikaa puolustusvoimien rivissä palvelleita varusmiehiä. Ei kannata aliarvioida. Vaikka paraatit ja sotilaalliset menot Suomessa eivät ole samaa luokkaa kuin esim. Englannissa, asia ei vaikuta puolustusvalmiuteen.

• Anonyymi

Onneksi tilanne on parantunut kahdessa vuosikymmenessä ja aloittaja on siirtynyt nostoväkeen ellei peräti ukkokotiin.

Olisi ollut mielenkiintoista saada kuulla hänen kommenttinsa nykytilanteesta, kun 20 vuotta sittenkin joutui pistämään rankasti omiaan. Voi tuota valehtelun määrää! Suomen armeijalla oli tuolloin pulaa toimintamäärätahoista koska vallassa oli vielä Moskovaan kumartavat vanhat jäärät.

Nykyään maanpuolustus otetaan tosissaan ja Venäjä nähdään sellaisena uhkana, mikä se tosiasiassa aina on ollut.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pekka Toveri lienee fiktiivinen hahmo ..

"– _Huutonaurua_ … kyllä on puusäleitä lentänyt pitkin mäkiä…, Toveri kirjoittaa."

.. ihan siinä kuin Keijo Kaarisade tai sitten hölö on älyllisesti lapsen tasolla-

• Anonyymi

Helluntaiseurakunnan hermoheikko

• Anonyymi

Täällä taas aloitus spekuloi fiktiivisillä asioilla.Onko johtopäätöksesi siis että Suomen pitäisi heittää nykyinen puolustus romukoppaan?Ei siinä.Jos sSuomi on niin puolustuskyvytön maa niin muuta venäjälle Rotta.Täällä kun on kaikki perseestä niin mitä teet täällä.Luuletko ettei joka ikinen maa luo propagandaa ylivoimaisista voimistaan.Kuuluu asiaan pelle.

• Anonyymi

Kontulan Riihimäen luteita nämä venäläiset.

• Anonyymi

No mutta sehän nyt ei ollut mikään sotilasparaati vaan l i p p u juhla joten pysy nyt asiassa oli lippujuhla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe