mitkä merkit tarjoaa tämän uuden suorasuihkutustekniikan koneita Suomessa ? onko E-tec on tällainen mutta onko Yamahan HPDI myös ruiskukone ? Onko muita ?
tämä ruisku 2-tahti tuntuu paremmalta kuin neluri...
Ruisku 2-tahtikoneet ?
15
5714
Vastaukset
- Make
"tämä ruisku 2-tahti tuntuu paremmalta kuin neluri"
Jaa, miksi?- Ei tietoa
niin eikös 2-tahti ole kevyempi, ärhäkämpi, helpommin huollettavissa jos ei kohta jopa huoltovapaa...siinä niitä etuja nyt vähän alkuun.niin ja edullisempikin.
- Make
Ei tietoa kirjoitti:
niin eikös 2-tahti ole kevyempi, ärhäkämpi, helpommin huollettavissa jos ei kohta jopa huoltovapaa...siinä niitä etuja nyt vähän alkuun.niin ja edullisempikin.
Aina ei tuo painoerokaan ole merkittävä verrattaessa 2- ja 4t koneita.
Esim.
Honda 4t 50hv 97.5 kg (pitkä riki)
Yamaha 2t 50hv 102 kg
Honda 4t 150hv 220 kg
Yamaha 2t 150hv 216 kg
Jokin painoarvo lienee myös sillä millaisia saasteita kone lykkää ilmakehään tai veteen? - ihmettelijä
Make kirjoitti:
Aina ei tuo painoerokaan ole merkittävä verrattaessa 2- ja 4t koneita.
Esim.
Honda 4t 50hv 97.5 kg (pitkä riki)
Yamaha 2t 50hv 102 kg
Honda 4t 150hv 220 kg
Yamaha 2t 150hv 216 kg
Jokin painoarvo lienee myös sillä millaisia saasteita kone lykkää ilmakehään tai veteen?Optimax 150hv-201 kg
- Anonyymi
No 2 tahti yleensä leipoo helpommin kuin 4 tahti koska 2 tahti kaasari vaatii tarkempia säätöjä kesällä ja talvella. 4 tahdissa säätöjen ei tarvitse olla ihan kohillaan, että se toimii ja pelittää. 2 tahti kiihtyy nopemapaa ja jos siihen pistää ruiskun niin ei tarvitse huolehtia säädöistä ja sen kulutus on pienempi ja se kiihtyy vielä nopeammin joten se on mukava ajaa ja se pelaa, että jos 2 tahti ruiskussa tulee ongelmia niin yleensä se ei ole ruiskussa niinku kaasareissa kun jotkut ei laita säätöihin ja sitten se leipasee vaikka itse omistan 4 tahti kaasarin hyvin on pelittänyt ku osaan laittaa säätöihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No 2 tahti yleensä leipoo helpommin kuin 4 tahti koska 2 tahti kaasari vaatii tarkempia säätöjä kesällä ja talvella. 4 tahdissa säätöjen ei tarvitse olla ihan kohillaan, että se toimii ja pelittää. 2 tahti kiihtyy nopemapaa ja jos siihen pistää ruiskun niin ei tarvitse huolehtia säädöistä ja sen kulutus on pienempi ja se kiihtyy vielä nopeammin joten se on mukava ajaa ja se pelaa, että jos 2 tahti ruiskussa tulee ongelmia niin yleensä se ei ole ruiskussa niinku kaasareissa kun jotkut ei laita säätöihin ja sitten se leipasee vaikka itse omistan 4 tahti kaasarin hyvin on pelittänyt ku osaan laittaa säätöihin.
???
- erilaisia ruiskuja
2-t ruisku taitaa olla vain Tohatsulla.. 2 ja 4-tahtisista voi "vääntää" se on makuasia. Yamahalla on 4t korkeapaineruisku, Evikalla Susukin systeemit. Niin mitenhän se 2t ruisku vois tuntua paremmalle... ehkä periaatteessa 2t moottori kiihtyy nopeammin, jos siitä nyt muuta hyötyä on, kuin kilpailussa.
- Ei oo
Susukin systeemit,vaan aivan oma suihkutus systeemi.
Susuki tekee nelitahti koneet joita myydään Johnssonin nimellä,ja Evikka on kaksitahti ruisku moottori jonka tekniikan valmistaa Bombardier. - Pölhis
Jos ollaan oikean tarkkoja niin nopeampi kiihtyvyys johtaa pienempään kulutukseen..
Tosin en usko että se vaikuttaa paljoakaan bensabudgettiin :)
No toisaalta mökkiveneessä kiityvyys saattaa olla tärkein ominaisuus -ajetaanhan sillä pääsääntöisesti lyhyitä matkoja eli kiihdytysten määrä on korkea! - omistaja
Kakstahti ruisku syö vähemmän,saastuttaa vähemmän,on kepeämpi,kiihtyy paremmin,on kevyempi,pienempikokoinen kuin nelari,huollon tarve vähäisempi,nopeassa ajossa hiljaisempi.
-Joutokäynillä aavistuksen verran äänekkäämpi kuin nelari.
- Ykä
Kysymiäsi koneita on Evarilla E-tec, jonka tehoalue 40-250hv, Yamahalla HPDI, 150-250hv, Mercury-Marinerilla Optimax, tehoalue 75-250hv, Selvalla 40-90hv?, hyvin erikoinen rakenne jossa erillinen huuhteluventtiili kannessa jota käytää nokkakseli. Ruiskutekniikka on autoissa käytettyä teknologiaa. Vielä Tohatsu jonka alue 40-90hv. Tohatsu ja Mercury/Mariner käytää sovellettua Orbital tekniikkaa, jossa polttoine ruiskutetaan paineilma-avusteisesti sylinteriin, Evarin ruisku on kokonaan sähkökäyttöinen pumppusuutin, omaa kehitelmää. Jammu taas käyttää Mitsun autoissakin käyttämiä korkeapaineruiskuja.
- Ei tietoa
juu kiitti vaan kattavasta tietopaketista. nyt kun vielä tietäis mikä ois se oikea valinta...? onko E-tecistä oikeasti mitään kokemuksia ? yksikin kilpailevan tuotteen myyjä haukkui ko. moottorin oikein kunnolla...samoin kuulemma Optimax oli jo susi syntyessään...miksiköhän ?
- Myyjä
Ei tietoa kirjoitti:
juu kiitti vaan kattavasta tietopaketista. nyt kun vielä tietäis mikä ois se oikea valinta...? onko E-tecistä oikeasti mitään kokemuksia ? yksikin kilpailevan tuotteen myyjä haukkui ko. moottorin oikein kunnolla...samoin kuulemma Optimax oli jo susi syntyessään...miksiköhän ?
Pitäisi laittaa myymään niitä Evareita ja Merkkureita,niin se haukkuisi ne aikaisemmin kehumansa moottorit suon silmäkkeeseen.
Huonon myyjän merkki.ja vastenmielinen semmonen. - kuru
Ei tietoa kirjoitti:
juu kiitti vaan kattavasta tietopaketista. nyt kun vielä tietäis mikä ois se oikea valinta...? onko E-tecistä oikeasti mitään kokemuksia ? yksikin kilpailevan tuotteen myyjä haukkui ko. moottorin oikein kunnolla...samoin kuulemma Optimax oli jo susi syntyessään...miksiköhän ?
Anna mä arvaan; kaveri myy Hondaa?
- toimii se
Katselin uutta (halpaa) alle 5000e mooottoria keväällä ja kaasari koneita oli tarjolla muutamia merkkejä tohon hintaan.
Törmäsin tähän itselleni uuteen merkkiin ja myyjä teki mielestäni tosi edullisen tarjouksen koneesta 4900e.
Evinrude olisi ollut lähes 2000e kalliiimpi.Raha ratkaisee ja ostin Selvan.
Koneessa on 3v takuu. Onhan se muotoilultaan isokokoinen,aika karu (muna) malli. koneen tekniikasta en oikein tiedä mitään.mutta tuskinpa minun tarvii 3 vuoteen siitä kauhasti tietääkään. 2t öljyä se vaatii tuorevoitelu säiliöön.
Nyt on 48 tuntia ajoa takana ja hyvin on pelannut. käynnistyy todella hyvin. Ääni on ihan tavallisen 2syl 2t ääni ja tyypillisen kova. kone kyllä käy tasaisemmin ja savuttaa aika vähän. Kone on Foxin perässä ja kyllä se paremmin vauhtia antaa kuin entinen 40hv mariner-95.Mutta toi kulutus on sitten ollut Uskomattoman pieni. 6-8l/h matka ajossa ja aina lähes alle 10l/h on kulutus. Kone vie 1/3 osan vähemmän kuin Mariner ja tollaisen eron jo todella huomaa.
Ensimmäinen 10h huolto oli 97e ja syyshuolto hinta on n.130e.
Olisihan se 4t ollut hieno,mutta halvin 50hv olisi ironnut 6000e.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 498140
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1326878Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka593889Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu933874- 1033660
- 553253
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod743235Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint372623IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk2392511- 531754