Onko vanhentunut Alprazolam(Xanor) kelvollista?

kurz

Minulla on vanhentuneita Alprazolam tabletteja, joiden parasta ennen-päiväys on 10/2000. Ovatko ne jotenkin vaarallisia vai ovatko vain menettäneet tehoaan? En halua että tänne tulee muuta huumekeskustelua tai kyselyitä "mikset hanki uusia" tai vastaavaa, ainakaan ennenkuin jollain on vastaus.

7

3942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsopvm

Vanhentuneet lääkkeet tulee viedä apteekkiin koska ne ovat ongelmajätettä. Sitä kautta ne toimitetaan tuhottavaksi. Missään tapauksessa niitä ei saa heittää talon/taloyhtiön roskiseen. Jos näin teette ja jos lääkepaketissa on vielä nimi näkyvissä voivat ne ajautua huumekäyttöön. Tiedoksi vain, noita lääkkeitä käytetään myös huumeena joka on paha asia.

• kurz

Kysymys oli että mitä vaikuttavalle aineelle Alpratsolaamille tapahtuu kun parasta ennen-päivä menee ohi.

• hohhohh

Sun kysymykses kuuluis ennemmin Lääkkeet-osioon, ei Xanor-pillerit oikein eli ohjeen mukaan käytettyinä oo sen enempää huumausainetta ku vaikkapa särkylääke Tramal, jota sitäkin otetaan päihtymistarkotuksessa, ketkä ottaa eli vedetään hirvee määrä pillereitä kerralla naamariin.
      V-tuttaa nää pillereiden väärinkäyttäjät jotka on saanu aikaseks sen et monet hyvät lääkkeet alkaa oleen tiskin alla kaikenmaailman huumeilijoiden takia, en nyt sua välttämättä tarkota.
      Ei Xanor oo menny mitenkää myrkylliseks tossa kysymässäs tapauksessa, teho on ehkä vähän heikentyny.

• kurz

Joo, kiitos vastauksesta. Minun käsittääkseni Xanor aiheuttaa euforiaa ym. jos sitä otetaan hieman isompana annoksena kuin määrätty. Tarkoitus ei tosiaankaan ole mitään älyttömiä vetää eikä usein ainakaan, sillä Xanoriinhan voi tulla hengenvaarallinen riippuvuus.
        Minusta tuo termi "oikein käytettynä" on ärsyttävä, koska nykyään se yhdistetään vain lääkinnälliseen käyttöön. Mielestäni päihteitä voi käyttää oikein viihdekäyttöönkin, eikä sanan "lääke" pitäisi tehdä siitä sen vähempää moraalisesti hyväksyttävää, vaikka semmoinen mielikuva heti tuleekin.

• kristalli

eivät ole menneet miksikään tai sitten ovat menettäneet tehoa, kokeilemallahan se selviää ;) Ei ne vaarallisia ainakaan ole.

• Vähän uppia tähän ketjuun. Eli itellä kerenny mennä 5 listaa Xanor 1mg vanhaksi 3/2023 eli vähän reilu 3,5kk vanhoja. Otin käyttöön ne ja ei ole tullut mitään sivuoireita/vaikutuksia ja lääke toimii ihan normaalisti tehoiltaankin.
      Eli ainakin ton verran vanhaa Xanoria voi käyttää vielä ihan huoleti.
      Kyseessä on tavallinen tablettimuoto ei Depot

• Anonyymi

3,5 kuukautta sitten vanhentunut lääke onkin ihan eri asia kuin 5 vuotta aiemmin vanhentunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8573
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4698
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4208
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3752
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2117
    Aihe