kipu silmässä ja valokuviot

Reeta

Hei!

Minulla on ollut pari kertaa kipukohtaus silmässä (kestänyt kerrallaan n. vuorokauden). Kipu on ollut erittäin voimakasta parin tunnin ajan, sitten hiljalleen alkanut laantua.

Kovan kivun kanssa en ole nähnyt kipeällä silmällä kuin valoa ja lainekuviota. Kivun hävitessä on näkökin alkanut tulla takaisin.

Useammin (ehkä kerran viikossa) on outoa tunnetta silmässä, ikään kuin pientä tunnottomuutta. Aivan viime aikoina on tullut pientä rähmintää. Silmässä ei ole ollut punoitusta koskaan.

Silmälääkärikään ei tiennyt kuukausi sitten mistä johtuu. Silmänpaine oli aivan normaalin ylärajalla. Käytän kostuttavia silmätippoja, mutta en ole huomannut niistä olevan mitään apua. Oireita on kestänyt puolisen vuotta.

Ideoita että mitä tämä voisi olla?
Kiitos.

5

2047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herra Smith

Kyseeseen voisi ehkä tulla retinaalinen migreeni, ks. http://www.eyemdlink.com/Condition.asp?ConditionID=387

Retinaalinen migreeni pohjautuu ilmeisesti verenkiertohäiriöihin, ja kipu voi säteillä koko päähän. Kannattaa kuitenkin vielä kertaalleen tutkituttaa vaikka eri silmälääkärillä, ja migreeniepäilyssä kääntyä vaikkapa neurologin puoleen.

• alkup.

Kiitos mielenkiintoisesta linkistä!

Täytyypä tuo migreenityyppi pitää mielessä ja hakea oireiden mahd. uusiessa vielä toisen lääkärin mielipide.

• äitee 28v
        alkup. kirjoitti:

Kiitos mielenkiintoisesta linkistä!

Täytyypä tuo migreenityyppi pitää mielessä ja hakea oireiden mahd. uusiessa vielä toisen lääkärin mielipide.

Mulla on nyt ollut pari päivää ihan vastaavia oireita. Kipu kohtaus on ollut ensin toisessa silmässä ja sitten toisessa, kestänyt pahin piikki noin tunnin ja sitten hiipunut. Näkö on vähän huonontunut, ikinä ei ole siis ollut ongelmia näön kanssa mutta nyt ei jotenkin jaksa tarkentaa ja tuntuu silmissä oudolta. Mulla on migreeni mutta koskaan ei silmät ole reagoineet. Huomenna silmälääkäriin, tänään lekuri totes että ainakin silmänpohjat on ok, huomena katellaan paineet.

• valoja

Kummallista.
      Minulle sanoi silmäpolin lääkäri, että silmämigreeni on täysin kivuton, että siinä vaan näkyy valoja. Lääkäri sanoi, että minulla on silmämigreeni.
      (Minun valot kumminkin johtui verkkokalvosta, kun irtautuva lasiainen sitä venytteli, ja sitten tulikin reikä. Migreeniä ei ole ollut koskaan.)

• 5 ja

Oliko siis lääkäri väärässä silmämigreenin kivuttomuudesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe