Hei!
Minulla on ollut pari kertaa kipukohtaus silmässä (kestänyt kerrallaan n. vuorokauden). Kipu on ollut erittäin voimakasta parin tunnin ajan, sitten hiljalleen alkanut laantua.
Kovan kivun kanssa en ole nähnyt kipeällä silmällä kuin valoa ja lainekuviota. Kivun hävitessä on näkökin alkanut tulla takaisin.
Useammin (ehkä kerran viikossa) on outoa tunnetta silmässä, ikään kuin pientä tunnottomuutta. Aivan viime aikoina on tullut pientä rähmintää. Silmässä ei ole ollut punoitusta koskaan.
Silmälääkärikään ei tiennyt kuukausi sitten mistä johtuu. Silmänpaine oli aivan normaalin ylärajalla. Käytän kostuttavia silmätippoja, mutta en ole huomannut niistä olevan mitään apua. Oireita on kestänyt puolisen vuotta.
Ideoita että mitä tämä voisi olla?
Kiitos.
kipu silmässä ja valokuviot
5
2022
Vastaukset
- Herra Smith
Kyseeseen voisi ehkä tulla retinaalinen migreeni, ks. http://www.eyemdlink.com/Condition.asp?ConditionID=387
Retinaalinen migreeni pohjautuu ilmeisesti verenkiertohäiriöihin, ja kipu voi säteillä koko päähän. Kannattaa kuitenkin vielä kertaalleen tutkituttaa vaikka eri silmälääkärillä, ja migreeniepäilyssä kääntyä vaikkapa neurologin puoleen.- alkup.
Kiitos mielenkiintoisesta linkistä!
Täytyypä tuo migreenityyppi pitää mielessä ja hakea oireiden mahd. uusiessa vielä toisen lääkärin mielipide. - äitee 28v
alkup. kirjoitti:
Kiitos mielenkiintoisesta linkistä!
Täytyypä tuo migreenityyppi pitää mielessä ja hakea oireiden mahd. uusiessa vielä toisen lääkärin mielipide.Mulla on nyt ollut pari päivää ihan vastaavia oireita. Kipu kohtaus on ollut ensin toisessa silmässä ja sitten toisessa, kestänyt pahin piikki noin tunnin ja sitten hiipunut. Näkö on vähän huonontunut, ikinä ei ole siis ollut ongelmia näön kanssa mutta nyt ei jotenkin jaksa tarkentaa ja tuntuu silmissä oudolta. Mulla on migreeni mutta koskaan ei silmät ole reagoineet. Huomenna silmälääkäriin, tänään lekuri totes että ainakin silmänpohjat on ok, huomena katellaan paineet.
- valoja
Kummallista.
Minulle sanoi silmäpolin lääkäri, että silmämigreeni on täysin kivuton, että siinä vaan näkyy valoja. Lääkäri sanoi, että minulla on silmämigreeni.
(Minun valot kumminkin johtui verkkokalvosta, kun irtautuva lasiainen sitä venytteli, ja sitten tulikin reikä. Migreeniä ei ole ollut koskaan.) - 5 ja
Oliko siis lääkäri väärässä silmämigreenin kivuttomuudesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781