nuohousmaksut ylikorkeita-

jos itte tekee

niin hyväksyykö se vakuutusyhtiö sen,kun kerran mitään virallista kuittia ei sitten ole näyttää.
Epäilen,että piippuja jää nuohoamatta juuri noiden kiskurihintojen takia.Se pitäisi pienituloisille tehdä jostain nimellisestä maksusta.

24

3802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä käy

taitaa olla kapunki,kuntakohtainen tuo nuhous et saako tehdä itse vai ei. jkl kaupungissa ja maalaiskunnassa, homman voi ainakin itse tehdä.onhan ne mahd,kattilat ym, puhdistettava useastikkin vuodessa.jos katolle uskaltaa kiivetä niin, vetelee piippurassilla hormit läpi,saa rautakaupoista rasseja.pitäähän sen hyväksyä itse nuhous jos kerta paikassa ei ole ns, nuhoojan pakkokäyttöä.

• Yks vaan

Eiks se mee niin että kesämökin hormit saa ite nuohota, mutta muuten se on aivan pakko käyttää ammattilaista? Todistettavuuden lisäksi etuna on myös se että ammattilainen kiinnittää puolueettomasti epäkohtiin huomiota. Ei autoakaan ite katsasteta, siinä menis muuten monta vaarallista viritelmää läpi.

Todennäköisesti vakuutusyhtiön kanssa tulee ongelmia vaikka todistettavasti olisitkin ite ne hormit nuohonnu. Juuri siksi koska ammattilaisen tehtäviin kuuluu muutakin kuin pelkkä nuohous.

Se on kyllä totta että nuohous on aivan liian kallista ja hinta vaan nousee vuosi vuodelta! Kyllä tuommonen pitäs olla edullisempaa!

Mutta nuohoomisen nyt vielä maksaa kun se on oikeasti hyödyllistä! Sitä ei kyllä mielellään maksa sitä per****** enerkiatodistusta! Siitä ei oo mitään hyötyä! Kaikki samat asiat on saavutettavissa ilman sitä per****** kallista lappua!

• kyllä käy

siihen saat kyllä aivan selvän vastauksen,käymällä palolaitoksella kysymässä.me olemme kysyneet ja sanoneet itse nuhoavamme,hormit. nokikolareiden tekemät muut hommat on lähinnä vitsi,kyllä ne tuhkat pitää ottaa saunan ja keskuskattilan pesästä, useastikkin vuodessa pois.ja kiukaan hormin pohjaltakin ne saa joko kiuasta siirtämällä tai muuten.nykyäänhän kolarit ovat yksityisyrittäjiä,pääsääntöisesti.myös vakkutusyhtiöltä saa tietysti vastauksen mites se menis , jos kunta antaa nuhota itse, vakuutusyhtiö ei antaisi.meillä ovat kyllä vakuutukset toimineet ilman kunnan nuhoustakin.kellari syttyi palamaan salaman iskusta ,korvaukset saatiin tulipalostakin.

• nuohonnut

omakotitaloani jo pari vuotta,ei ole kukaan valittanut.nuohooja kun kävi niin sanoin vaan että nuohottu on ja se oli siinä.
      tuosta energiatodistuksesta sen verran että ei kai sitä tarvii kun taloa myydessä?

• mahdollisessa

nokipalossa ei ole mitään todistusta siitä että on nuohottu, eli vakuutusyhtiö lukee sen laiminlyönniksi.

• Putkimiess

Ja miksi ihmeessä nuohoojan pitäisi tehdä palkatta töitä joillekkin kitupiikeille? Typerää puhetta! Nuohous on meidän kaikkien turvallisuutta ja ammattitaitoa vaativa toimenpide.

• kyllä käy

nuohoojat ei kyllä meiltä palkkaa saakkaan, koska osaamme homman itsekkin,tyhjästäkään ei viitsi maksaa.

• Putkimiess
        kyllä käy kirjoitti:

nuohoojat ei kyllä meiltä palkkaa saakkaan, koska osaamme homman itsekkin,tyhjästäkään ei viitsi maksaa.

Jaa että kukavaan muka osaisi homman johon tarvitaan ammattiosaamista? Noh, onnea matkaan.

• rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
        Putkimiess kirjoitti:

Jaa että kukavaan muka osaisi homman johon tarvitaan ammattiosaamista? Noh, onnea matkaan.

jaa eteikö kuka vaan osaa laskea rassia piippuun ja ottaa tuhkia pois?? siinä sitä ammattitaitoa
        kysytään.hahaa

• pieni

Kerran olen nähnyt nokivalkean talossa. Siitä on pitkä aika. Se oli öljylämmitystalo. Sehän nokeaa tai ainakin siihen aikaan nokesi eniten. Ei siihen taloon tiettävästi mitään vauriota tullut, nokivalkea paloi aikansa.
      Jos puulämmitteistä polttaa oikeaoppisesti hyvällä vedolla, ei nokivalkean olosuhteita synny.
      Kai se mahdollinen nokivalkea sammuu kun pistää pellin kiinni, jos piippu on jotenkin kunnossa. Ja ei kai nykyisissä rakenteissa aiheudu ongelmaa, jos muutama kilo hiiltä palaa piipussa. Palaahan sitä pesässäkin 5 kg puuta kerralla.
      "Nuohouspakko" pitäisi poistaa ainakin puulämmitteisistä. Vaikkei varsinaista nuohouspakkoa olekaan. Itse voi päättää, ottaako nuohoojan vai ei. Mitä hyötyä on , kun nuohooja raapii piipusta muutaman sata grammaa nokea.

• vaan

Varmaan 99% omakotitalojen hormeista on sellaisia jonka voi itse nuohota. Tuo 1% on niitä joilla on piipussa halkeamia yms. johon tarvitaan ammattilaista. Meillä ainakin nuohotaan 2 kertaa vuodessa itse. En edes tiedä paljonko nuohous täällä maksaa mutta ei paljoa kiinnostakkaan.

• todellinen kilpailuttaja

Joo, yritin kilpailuttaa paikallisia nuohoojia, joita on ainakin kolme tällä kulmakunnalla, niin ekalle kun soitin, niin sanoi ihan ekaksi että "juu, on sen toisen kaverin reviiriä, en mä sinne tuu". Toinen ei edes viittiny vastata usean yityksen jälkeen ja sitten se jonka reviirillä olen, niin sanoi ynseästi että "olen kesälomalla" vähän niin kuin tyyliin että piruako häirihet.

No ekalta vielä yritin kysellä, että mitä se voisi kahden piipun nuohous maksaa, niin tuli kyllä niin epämääräisen ylimielistä jorinaa vastaukseksi, että jo vaan alkoi v**uttaa.

Ja kun se vakio kävi vuosi sitten niin heitti tyyliin maanantaina lapun lootaan, että tulen huomenna klo se ja se, ja olin just keikalla useamman päivän ja saavuttuani sitten soitin sille, niin hiemanko oli v-mäinen soundi toisessa päässä, outoa käytöstä. Sitten kun yritn sopia uutta aikaa niin kaverille sopi tietenkin vain arkisin 8-15.30 ja tietysti olen itte töissä 7-16 niin se siitä sitten.

Että koita tässä sitten kilpailuttaa. Ja hinnathan on esillä, no on on! Koskee vissiin vain kauppoja tuo että tuotteet pitää olla hinnoiteltu näkyvästi, ei palveluntarjoajia. Tuo reviiri homma mua kyllä pani eniten vihaksi, mutta hommia kun on tarpeeksi eli kaikille riittää, niin voihan sitä tehdä noinkin. Mä oisin kyllä vaan halukas valitsemaan sen halvimman. Kai niillä kuitenkin on sovittu samat hinnat hommista.

• nokinenä

Mielestä ei ole olemassa määräyksiä että nuohous pitäisi teettää jollain tietyllä nuohoojalla.
        Sehän olisi monopoli asema nuohoojille.
        Olen kyllä ymmärtänut että nuohoojilla on vakiotaksat.
        Onko 30€ vuodessa paljon?????.
        Nuohoojan tarkistaa huohouksen yhteydessä myös hormin ja tulisijan kunnon.
        Varminnin asia selviää kun soittaa oman kunnan palopäällikölle.

• paljon
        nokinenä kirjoitti:

Mielestä ei ole olemassa määräyksiä että nuohous pitäisi teettää jollain tietyllä nuohoojalla.
        Sehän olisi monopoli asema nuohoojille.
        Olen kyllä ymmärtänut että nuohoojilla on vakiotaksat.
        Onko 30€ vuodessa paljon?????.
        Nuohoojan tarkistaa huohouksen yhteydessä myös hormin ja tulisijan kunnon.
        Varminnin asia selviää kun soittaa oman kunnan palopäällikölle.

30€ vuodessa nuohoukseen on todella paljon. Minä rupean heti nuohoojaksi jos tuollaisen summan saan vaikka siitä vähennettäisiin kaikki sivukulut. Kävelee katolle, tiputtaa rassin alas ja nostaa ylös, imuroi tuhkat (ehkä). 30€ on tuosta aivan liikaa. Jos tuo olisi halpa niin miksi niin harva sitten tilaa nuohoojan???

• mää
        paljon kirjoitti:

30€ vuodessa nuohoukseen on todella paljon. Minä rupean heti nuohoojaksi jos tuollaisen summan saan vaikka siitä vähennettäisiin kaikki sivukulut. Kävelee katolle, tiputtaa rassin alas ja nostaa ylös, imuroi tuhkat (ehkä). 30€ on tuosta aivan liikaa. Jos tuo olisi halpa niin miksi niin harva sitten tilaa nuohoojan???

Senkus rupeat vaan. Luuletko että nuohoojille riittää hommia ympärivuoden? Montakonhan hormia
        nuohooja päivässä nuohoaa?

• että silleen
        mää kirjoitti:

Senkus rupeat vaan. Luuletko että nuohoojille riittää hommia ympärivuoden? Montakonhan hormia
        nuohooja päivässä nuohoaa?

Ei mua kiinnosta yhtään onko jollain hormin rassaajalla montakin keikkaa päivässä. Mua kiinnostaa hinta jolla se mulle tekee rassauksen, jos tee. Pidän kyllä omasta uudesta hormista huolen että itse rassaan sen riittävän usein.

• sulle
        paljon kirjoitti:

http://www.edu.fi/julkaisut/maaraykset/naytot/nuohoojamest_eat.pdf

Nähdään Tampereella. Tuollaiset tiedot ku hankit, ja sitten ei muuta kuin naama nokisena, ja hikisenä kiertelemään kitupiikkien taloja, ja kärttyisten mummojen haukuttavana.

• usko vaan

Nuohous on lakisääteistä toimintaa, joka tulee pelastuslain mukaan tehdä kerran vuodessa puulämmitteisissä tulisijoissa. Joka estää nuohoojaa nuohoamasta, syyllistyy pelastusrikkomukseen, josta voidaan tuomita sakkoihin.

• ole lakisääteistä

Kuntien viranomaiset voivat hyväksyä omankin nuohouksen, mutta eivät uskalla ja halua.

Ovat nuohoojien kanssa vähän kompuksessa.

Nuohoojan palkkio on suurempi kuin hammaslääkärin, jos vertaa käytettyä aikaa (5 mi=30 e).

• kiskominen

Olen pannut merkille hintojen hurjan nousun euron myötä. Oliskohan noin sama euroissa, kuin ennen
      markoissa. Tuntuu, että nuohoustoiminta on jäänyt
      suojeltuna toimintana viime vuosituhannelle. Tietääkseni kunnat valitsee omien kriteeriensä perusteella nuohoojan ja lystin maksaa savupiipun omistaja. Nyt pitäisi homma pistää nykytasolle
      ja vapauttaa asiakas valitsemaan (kilpailuttamaan)
      nuohoojansa tai hoitaa homma itse. En voi päästää
      nuohoojaa hommiin, olematta itse paikalla. Niin sottaista jälkeä jää jälkeen ilman paimentamista
      ilman hormin alipaineistusta.

• vsl

Jo se kerta on niin helppo ammatti hoitaa ja "kallis" niin miksi kukaan nuori miksei vanhempiki lähde nuohoojaksi???? tulie valittaja edes päiväksi nnuohoojaksi niin huomaat miksi nuohooja maksuttaa noin 50€ minimi taksaa...... lahot puiset tikkaat joihin ei ole koskettu viime nuohoojan käynnin jälkeen.... kuka lähtee riskeeraamaan henkeänsä 5€ tuntipalkkaa vastaa???

• pahh

Mukamas noin 200 grammaa nokea.... itse nuohoojan ammatissa ollut noin 10v ja pahin mikä nokipalo hommissa ollut nii "palavaa" nokea poistettu hormista noin 500 LITRAA.... Muutama gramma ja vitut

• 500 litraa, justjust

Olen aina tiennyt että nuohoojat ovat yksinkertaista väkeä ja tuo viestisi vahvistaa käsitykseni oikeaksi ja todistaa sen muillekin.

• et silleen
        500 litraa, justjust kirjoitti:

Olen aina tiennyt että nuohoojat ovat yksinkertaista väkeä ja tuo viestisi vahvistaa käsitykseni oikeaksi ja todistaa sen muillekin.

muuallakin kuin omakotitaloissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe