horoskoopit on humpuukia

Uskovainen

En ymmärrä miksi varsinkin naiset kysyy horoskooppimerkkiä.Jos horoskooppi ois totta niin ihminen ois vastuusta vapaa ennalta ohjelmoitu robotti.Alalla on huijareita ja myös pahojen henkien kanssa tekemisissä olevia.Olen hylännyt nämä ja uskon Jumalan Sanaan ja siihen,että Jeesus on Herra.Ei kannata antaa humpuukin ohjata elämää.

14

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nike

      Minusta on hienoa, että olet löytänyt uskon.
      Sanoit, että jos horoskooppi ois totta niin ihminen ois vastuusta vapaa ennalta ohjelmoitu robotti. Mistä olet tällaiseen astrologiseen tulkintaan päätynyt? Millä tavoin astrologia vapauttaa ihmisen vastuusta ja päätöksistä? Luuletko, että astrologialla voi ennustaa tai jotain? MInusta se on mahdotonta. Mutta olisi kiinnostavaa kuulla näkemyksiäsi, miten olet tullut juuri näihin ajatuksiin astrologiasta.

      • nikelle

        koska uesimmiten naiset kysyy sitä,vastaan jotain.oletko kuullut kun joku kailottaa,"kaikki on ennalta määrätty"?jos noin on niin ......toivotonta.ei tähdet merkkaa ihmisen luonnetta,silloinhan sitä ois hulluuteenkin syytön.vois laitta oman vastuun pois.lue mitä Raamattu kertoo tähdistäennustajista ja muutenkin sitä.


      • Nike
        nikelle kirjoitti:

        koska uesimmiten naiset kysyy sitä,vastaan jotain.oletko kuullut kun joku kailottaa,"kaikki on ennalta määrätty"?jos noin on niin ......toivotonta.ei tähdet merkkaa ihmisen luonnetta,silloinhan sitä ois hulluuteenkin syytön.vois laitta oman vastuun pois.lue mitä Raamattu kertoo tähdistäennustajista ja muutenkin sitä.

        Usko on todella tärkeä asia ja Raamattu antaa hyviä elämisen ohjeita. Sinun kannattaa ehdottomasti noudattaa sitä.
        Muutama lisähuomio astrologiasta ja kristinuskosta. Kristinusko määrittyi vasta 300-luvulla, kun Mithra vaihdettiin Jeesukseen. Muuten erilaiset juhlat yms säilyivät samoina kuin aiemminkin. Esim. joulu on vanhoja juhlia. Astrologia, filosofia ja muutamat muut aiheet olivat vahvasti esillä ajanlaskun molemmin puolin. Astrologiahan syntyi varsinaisesti silloin. Askendentti esimerkiksi opittiin laskemaan noin 4 eKr. Alkukirkon aikana kilpailu erilaisista näkökulmista oli kovaa. Välillä laitettiin astrologeja pannaan, välillä filosofeja. Astrologit laitettiin pannaan siksi, että kiellettiin kaikki muu profetioiminen kuin kristillinen. Jeesushan muuten ei kiellä astrologiaa evankeliumien mukaan. Hän on jopa saattanut itse opiskella sitä (silloin kun lähti itään n. 12-27 -vuotiaana). Tämä oli poliittinen päätös. Kristinuskosta tehtiin valtauskonto, ja tällaisena herkkänä hetkenä ei tietenkään kilpailevat näkökulmat tulleet kysymykseen. Usko ja politiikka ovat valitettavasti aina kuuluneet yhteen (kuten nyt vielä tänä päivänäkin voimme todeta, esim. uskon sodat), eikä alkukirkon aikana ollut poikkeusta.
        Ymmärrän myös kyllä huolesi. Median antama kuva astrologiasta ei aina ole kovinkaan asianmukainen, ja ensimmäinen tämän viestiketjun viesti (sinulta?) viittasi juuri näihin arkinäkemyksiin astrologiasta. Mutta en pyydä sinua tutustumaan aiheeseen tietenkään enempää, tämän kirjoitukseni tarkoitus ei missään nimessä ole yrittää vakuuttaa sinua astrologiasta. Olen vain kiinnostunut ajatuksistasi ja perusteluistasi, miten olet päätynyt juuri näihin näkemyksiin. Itse olen bittibiblian avulla käynyt astrologiaa koskevat kohdat läpi (englannin kielisessä versiossa vielä näkyvämmin esillä) ja mieluusti keskustelen aiheesta. Mutta jos haluat keskustella lisää, toivoisin muita perusteluita kuin että "lue Raamattua". Totta kai luen. Kulkija jo toi mielenkiintoisesti esille, etteivät nämä kaksi mitenkään välttämättä ole ristiriidassa keskenään.


    • Nike

      horoskooppipalstoja? Niistä on keskusteltu täällä paljon. Ne ovat aurinkomerkkiastrologiaa ja viihdettä. Mutta löydät hyviä kommentteja, kun kelaat alaspäin näitä keskusteluja. Moni on tuonut esille sen, että astrologia ja horoskoopit ovat kaksi eri asiaa. Horoskoopithan on vasta vajaa sata vuotta vanhoja. Astrologia useamman tuhannen vuotta. Siinäkin on iso ero.

    • Kulkija

      Nike jo vastasikin paljolti samoin kuin itsekin ajattelen. Kanssasi olen samaa mieltä siitä, että alalla on varmasti myös huijareita. Mutta niin on melkeinpä millä tahansa muullakin alalla. Ihmisen täytyy joka tapauksessa löytää itse oma tiensä, oma uskonsa, ja luottaa siihen mitä sisimpänsä sanoo oikeaksi, oli asia mikä hyvänsä.

      Minun kokemukseni mukaan ihmiset kysyvät horoskooppimerkkiä yleensä siksi, että he ovat kiinnostuneita siitä toisesta ihmisestä, jolta he merkkiä kysyvät. He haluavat myös tavallaan peilata itseään suhteessa siihen toiseen - he ovat kiinnostuneita myös itsestään. Tämä on ihmiselle varsin luontaista toimintaa, enkä itse näe mitään pahaa siinä, että apuvälineenä käytetään horoskooppimerkkejä. Jos ei ole niistä kiinnostunut, voi toki ilmaista sen kohteliaasti ja siten jättää asian omaan arvoonsa.

      En itsekään kysy horoskooppimerkkiä kovin herkästi uudelta tuttavuudelta juuri sen vuoksi, että kaikki eivät tunne astrologiaa, eivätkä suhtaudu horoskooppimerkkien kyselyyn kovin suopeasti. Yritän pikemminkin ensin jotain muuta kautta urkkia selville esim. syntymäkuukautta ja arvata merkin itse. Otan harrastukseni puheeksi vasta sitten, jos huomaan, että henkilö on edes jollain tasolla kiinnostunut astrologiasta.

      Jos ajattelen omaa uskoani ja astrologiaharrastustani, en koe niissä olevan mitään ristiriitaa. Ajattelen astrologian(kin) eräänlaiseksi Jumalan lahjaksi. Sitäpaitsi: Jeesuksenkin löysivät astrologit, mikseivät tähdet voisi meitä opastaa tänäänkin, lähemmäs itseämme ja lähemmäs Jumalaa?

      • Neiti Nokkonen

        olen aivan samaa mieltä. Myös minä uskon ja olen aina uskonut Jeesukeen ja Jumalaan, kuten myös sen pahan olemassaoloon, sekä ollut kiinnostunut horoskoopeista, tai pikemminkin astrologiasta, ja törmännyt monta kertaa asenteeseen, että horoskoopit ovat Saatanan "keksintöä", ja mustaa magiaa. Mene ja tiedä, ehkäpä niin onkin, mutta myös Raamattu käyttää symboleinaan esim. leijonaa, oinasta, kaurista, härkää, kotkaa (skorpionin merkin toinen symboli), ja totta tosiaan, tähdet johdattivat itämaan tietäjät myös Jeesuksen luokse. Ehkä enemmän riippuu asenteesta, kuinka orjallisesti ja fanaattisesti niihin suhtautuu, vaiko tervettä järkeänsä (ja huumoria)käyttäen. Ja siksi toisekseen, joka ikisestä tähän mennessä kohtaamastani ihmisestä olen kyllä löytänyt AINA jotakin hänen horoskooppimerkkiinsä sopivia luonteenpiirteitä, etenkin kun otetaan huomioon koko syntymäkartta nousevine merkkeineen yms.! Että ehkäpä ne voivat olla myös "Luojan lahja" meille vajavaisille ihmisille avuksi toinen toistemme ymmärtämiseksi...!?


      • Riinu

        .. kertakaikkiaan. Jeesuksenhan todellakin löysivät astrologit, jotka tähtiä tarkkailemalla päättelivät jotain suurta olevan tulossa ja lähtivät seuraamaan tähtikonjunktiota taivaalla.
        Ja.. mehän olemme "ohjelmoituja" - tavallaan; meissä on syntymämme hetkellä tietyt "idut"- mahdollisuudet, jotka me joko hukkaamme tai käytämme hyödyksi ja kehittyäksemme. Minä pidän astrologiaa lahjana jonka olen saanut, että ymmärtäisin itseäni ja muita kanssaihmisiä paremmin. Enkä tosiaan astrolgiaharrastukseni takia ole missään nimessä ateisti! Päinvastoin.
        Jumala on luonut meidät kaikki sellaisiksi kun olemme - joko tällaisiksi "huuhaiksi" tai "uskovaisiksi" samanarvoisia olemme.


    • netzu

      toi ku sä sanoit et horoskoopit ohjaa elämää,
      niin se ei tosiaankaan pidä paikkaansa kuin
      harvojen ihmisten kohdalla... horoskooppaja
      on hauska seurata ja niiden kautta voi tehdä
      kaikenlaisia testeja sun muita... sen takia
      ne ovat hauskoja ja ´monesti jopa paikkaansa
      pitäviä... jos lukisit horoskooppeja
      niin saattaisit huomata niiden joskus pitävän
      paikkaansa vaikka tietäisitkin niiden olevan
      keksittyjä juttuja.. miten sitä paitsi päädyit tänne sivuille jos et lukenut omaa horoskooppiasi??

      • vastaus

        tottakai tiedän mikä minun horoskooppimerkki on,mutta tuo kun seurasin niitä tapahtui ennen kun tulin uskoon.Raamattu kieltää tälläiset.Itämaan tietäjät seurasivat tähteä Jeesuksen syntymä paikkaan,mutta ei tämä ole horoskooppia.en vain osaa selittää ,sun on luettava Raamatusta.


      • netzu
        vastaus kirjoitti:

        tottakai tiedän mikä minun horoskooppimerkki on,mutta tuo kun seurasin niitä tapahtui ennen kun tulin uskoon.Raamattu kieltää tälläiset.Itämaan tietäjät seurasivat tähteä Jeesuksen syntymä paikkaan,mutta ei tämä ole horoskooppia.en vain osaa selittää ,sun on luettava Raamatusta.

        joo mä ymmärrän sun kantas että raamattu
        kieltää tämmöset asiat muttei nää nyt niin
        vakavii oo...


    • moonman

      näistä horoskooppijutuista mutta olin tukehtua pullaani kun luin viestistäsi "uskon Jumalan Sanaan ja siihen,että Jeesus on Herra.Ei kannata antaa humpuukin ohjata elämää"

      Eikös tuo ole aika ristiriitaista, vai oliko se tarkoitettu huumoriksi?

    • Riinu

      .. olisi tietää, mikä itse olet horoskoopissa ja mitä syntymäkarttasi kertoisi sinusta? Tietynlainen fanaattisuus, periaattellisuus ja mielipiteen ehdottomuus näkyvätkin melko selvinä syntymäkartalta. Sinun kannattaisikin teettää itsellesi syntymäkartta, ei se sinusta huonoa uskovaista tekisi, ehkäpä päinvastoin!

    • nahkatakkinentyttö

      oo sä vaan sitä mieltä mutta mä oon sua vastaan!
      mun horoskooppi pitää aina paikkansa (tai huomaan se myöhemmin että piti), mutta olen myös tiukasti uskossa kiinni ja käyn kirkossa!

    • PetriMustikka

      Moonman, väitätkö että Jumalan sana olisi taikauskoa? Horoskoopit kylläkin ovat HUMPUUKIA. Uskon että Jeesus on Herra ja Jumalan Poika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe