Meille hankittiin kesäkuun alussa Biolan 220. Kompostori alkaa nyt olla puolillaan, mutta lämpötila ei vain nouse. Kuumimmillaan se on ollut 40, kylmimmillään alle 30. Missä mahtaa olla vika?
Olemme käyttäneet kompostorin mukana tulleita herätettä ja täyteainetta, ja lisäksi pikkaisen puutarhajätettä, esim. ruohoa. Kompostiaines tuoksuu "hyvältä" ja jätteet ovat hajonneet aika kivasti.
Missä mahtaa olla vika kun lämpötila ei nouse? Komposti ei ole liian kuiva tai kostea.
Biolan ei käynnisty
6
1744
Vastaukset
- pipsax
sinä hätäilet suotta.sehän on ihan normaalia ettei se ole vielä sen korkeammalla se lämpö. se menee ennemminkin yli puolen välin ennenkuin se nousee kunnolla.kyllä se toimii kunnolla kerran se tuoksuu"hyvältä"ja jätteet ovat hajonneetkin.täyttele vaan samaan malliin. hyvää jatkoa!
- Noviisi
Kiitti. Jatkan samaan tyyliin ja odottelen. Palaan asiaan sitten, jos se ei ala toimia kun on jo melkein täysi.
- pipsax
Noviisi kirjoitti:
Kiitti. Jatkan samaan tyyliin ja odottelen. Palaan asiaan sitten, jos se ei ala toimia kun on jo melkein täysi.
hyvä vaan!!palaillaan!!!!
- biolan 220
mulla on biolan 220 kompostori joka kyllä toimii hyvin , mutta en osaa käyttää sitä mustaa tuuletusluukkkua jossa on niitä lukuja. Kuka osaisi vastata mikä luku pitää olla ylöspäin kesällä ja mikä talvella?
- isompi
lukema ja talvella pienempi.
- yuukghgh
isompi kirjoitti:
lukema ja talvella pienempi.
Senkin vuoksi lämpötila pienempi kun
lämpömittari on keskellä kompostia ja vain aineksen pintaosa osuu mittarin lähelle. Pinta voi olla aika haaleaa.
Suurin lämpötila on kompostimassan keskiosassa noin suunnilleen.
Muista välillä myös sekoittaa kompostia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579