Biolan ei käynnisty

noviisi

Meille hankittiin kesäkuun alussa Biolan 220. Kompostori alkaa nyt olla puolillaan, mutta lämpötila ei vain nouse. Kuumimmillaan se on ollut 40, kylmimmillään alle 30. Missä mahtaa olla vika?

Olemme käyttäneet kompostorin mukana tulleita herätettä ja täyteainetta, ja lisäksi pikkaisen puutarhajätettä, esim. ruohoa. Kompostiaines tuoksuu "hyvältä" ja jätteet ovat hajonneet aika kivasti.

Missä mahtaa olla vika kun lämpötila ei nouse? Komposti ei ole liian kuiva tai kostea.

6

1744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pipsax

sinä hätäilet suotta.sehän on ihan normaalia ettei se ole vielä sen korkeammalla se lämpö. se menee ennemminkin yli puolen välin ennenkuin se nousee kunnolla.kyllä se toimii kunnolla kerran se tuoksuu"hyvältä"ja jätteet ovat hajonneetkin.täyttele vaan samaan malliin. hyvää jatkoa!

• Noviisi

Kiitti. Jatkan samaan tyyliin ja odottelen. Palaan asiaan sitten, jos se ei ala toimia kun on jo melkein täysi.

• pipsax
        Noviisi kirjoitti:

Kiitti. Jatkan samaan tyyliin ja odottelen. Palaan asiaan sitten, jos se ei ala toimia kun on jo melkein täysi.

hyvä vaan!!palaillaan!!!!

• biolan 220

mulla on biolan 220 kompostori joka kyllä toimii hyvin , mutta en osaa käyttää sitä mustaa tuuletusluukkkua jossa on niitä lukuja. Kuka osaisi vastata mikä luku pitää olla ylöspäin kesällä ja mikä talvella?

• isompi

lukema ja talvella pienempi.

• yuukghgh
        isompi kirjoitti:

lukema ja talvella pienempi.

Senkin vuoksi lämpötila pienempi kun
        lämpömittari on keskellä kompostia ja vain aineksen pintaosa osuu mittarin lähelle. Pinta voi olla aika haaleaa.
        Suurin lämpötila on kompostimassan keskiosassa noin suunnilleen.

Muista välillä myös sekoittaa kompostia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe