Niin, onko isosta aitauksesta jotakin haittaa koiralle, ja jos on niin mitä?
Tarkoitan aitauksella ns. ulkotarhaa, jossa koira voisi elää ympäri vuoden.
Onko liian isosta aitauksesta haittaa?
7
1535
Vastaukset
- paradisi_90
Ei siitä mitää haittaa ole..se on vaan hyvä jos sillä on tilaa leikkiä ja juosta..mutta mua jäi ihmetyttämään eräs asia..et kai pidä koiraasi siellä ympärivuotisesti yötä päivää? eli kai otat sen sisälle öisin ja jos on kylmä..? Ja sadepäivinäkin on hyvä jos siinä olisi joku leikkimökki esim missä koira voi syödä kun tulee nälkä ja juoda kun tulee jano ja olla sadetta ja kylmääkin suojassa..
- koira kaivoi
nurmikkoa niin, että laitoimme viiran, ja sen alle hiekkaa. Todella hyvä ja pehmeä alusta. Vesi menee heti viiran läpi ja kuivuu nopeasti. Ja reunat käännettiin ja naulattiin alalautoihin, koska on sellainen kaivuri. Mutta vaikka on koiralla on lämmitettävä koppi, ja iso kuin mikä (itsekin sinne mahdun), niin sisällä se koiruus viettää aikaansa melkein aina, kun me itsekin.
- Jos minä saisin päättää...
... Minun koirani saisivat juoksennella niin isossa aitauksessa kuin haluaisivat... Mutta eipä onnistu kun pihaakin on rajatusti... Toinen vaihtoehto olisi antaa olla irti, mutta kun on nuo tiet ja autot.
Mutta olen sitä mieltä, et et varmastikaan voi tarjota koirallesi ikinä kyllin isoa aitausta. Meillä on koiranhäkki kokoa 80 neliötä, iso se on, mutta soisin koiralleni vieläkin isomman.
Ja ei sen koiran tarvitsekaan päästä sisälle jos koiralla on tarvittavan iso koppi ja tarvittavat lämmitykset.
Vielä tuosta pohjasta, itselläni on hiekkapohja, jotta sieltä olisi mahdollisimman helppo kerätä kaikki kakat ja muutkin roskat.
Vaikka rakastan ajokoiria, varsinkin suomenajokoiria, en silti huolisi niin isoa karvakasaa sisälleni asuntooni. ;) Jokaisella on omat mielipiteet ja tämä oli nyt minun.
Iloisia hetkiä koirallesi aitauksessa!- ei koskaan
edes myydä pentua ainoastaan häkkikoiraksi, pihan perälle ikävystymään......
- taatusti
ei koskaan kirjoitti:
edes myydä pentua ainoastaan häkkikoiraksi, pihan perälle ikävystymään......
Oikein.
Koiran pitää oppia elämään ihmisten seassa,silloin se on myös laumansa kanssa.
Ne,jotka pitää koiran erillään perheen touhuista,eivät käsitä koirien päälle vielä mitään.
Koira saa mennä häkkiin,kun se tahtoo,mutta väkisellä sitä ei sinne pidä vangita,kun se pyytää saada olla touhuissa mukana.
Sitä pitää harjata,ja jutella paljon,silloin koiran naama loistaa,eikä se karkaile.
- eläinlääkäri
sanoi osuvasti: häkki on silloin tarpeeksi iso, kun koira(t) ei(vät) juokse sitä mullalle. Itsellä on niin iso, ja poikaystäväkin laittoi. On koirilla tilaa juosta! Mutta eivät koirat koko aikaa siellä sittenkään ole, sisäkoiria.
- tarha asiaa
kertokaa hieman tuosta tarhauksesta, meillä on norjan harmaa pentu, onko parempi laitaa naru ja koppi vaiko ihan tarha ja miten se sopii ns uuudisalueelle omakotitalo alueelle.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192572Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262414Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592003Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301833Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3391399- 601093
- 2591039
- 541027
- 146933
- 45918