Kertokaas kun olen uusi kerrostalossa asuja,että kelle se valitus laitetaan, jos halutaan tehdä jostain naapurin elämöinnistä valitus. Isännöitsijälle?
Millä perusteilla sen voi tehdä? Musiikin huuatus ja biletys puolen yön aikaan? Pitääkö muistaa päivämäärät ja kellonajat?
Kaikki kun ei ymmärrä että talossa voi asua vuorotyötä tekeviä!
Kokeneet valittajat kertokaa!
Kelle valitus?
30
16667
Vastaukset
- mutta vielä pahempi
koska häirikkö naapuri isännöitsijän sukulainen.Yöllä paiskivat ovea niin kovaa kuin lähtee,ja juoksuttavat vettä läpi yön.Metelöinti alkaa klo 20.30 ja loppuu klo 6 aamulla.Nukkuvat päivät.
- Pirunkuri
hahaa, teeppäs näin...oletan et olet koittanut puhua heille ns. järkeä ja se ei ole tepsinyt. No, seuraavan tapauksen jälkeen alat itse pitään jonkinlaista melua ja vielä päiväsaikaan kun arvon "herrasväki" nukkuu...täysin laillista ym.
Eli jos omistat porakoneen/rälläkän, ei muuta ku alat remontoimaan. Keinoja on monia, mielikuvitus käyttöön...jos vaikka ottaisivat onkeensa kun saavat maistaa omaa lääkettänsä.
Eikä isännöitsijä voi sulle mitään ku teet kaiken päiväsaikaan ja sääntöjen puitteissa. Toimintaa kehiin!!! Mistähän tollasia tyyppejä oikein sikiää, onko ne päässy avohoitoon? S-tana, otan osaa sun kärsimykseesi. - Muut naapurit
Pirunkuri kirjoitti:
hahaa, teeppäs näin...oletan et olet koittanut puhua heille ns. järkeä ja se ei ole tepsinyt. No, seuraavan tapauksen jälkeen alat itse pitään jonkinlaista melua ja vielä päiväsaikaan kun arvon "herrasväki" nukkuu...täysin laillista ym.
Eli jos omistat porakoneen/rälläkän, ei muuta ku alat remontoimaan. Keinoja on monia, mielikuvitus käyttöön...jos vaikka ottaisivat onkeensa kun saavat maistaa omaa lääkettänsä.
Eikä isännöitsijä voi sulle mitään ku teet kaiken päiväsaikaan ja sääntöjen puitteissa. Toimintaa kehiin!!! Mistähän tollasia tyyppejä oikein sikiää, onko ne päässy avohoitoon? S-tana, otan osaa sun kärsimykseesi.Vasara vois olla tehokkaampi. Mutta asiassa on aina kaksi puolta, eli ne muut naapurit jotka ei metelöi saa sitten kuunnella kaksin verroin möykkää.
- valituksen meuhkaavasta
naapurista, isännöitsijä pyysi valituksen kirjallisena, siihen piti merkitä, että millaisesta häiriöstä oli kyse, ja päivämäärät ja kellonajat milloin häiriötä oli tapahtunut. Mielestäni sinun kannataa myös mainita tuo vuorotyössä käynti, mutta et tietenkään voi vaatia, että muut asukkaat ovat hiiren hiljaa jos päiväsaikaa nukut, mutta yöllä hiljaisuuden pitäisi olla jokaisen oikeus.
Kannattaa varmaan kysyä isännöitsijältä valituskäytännöstä, mutta merkitse häiriöajat muistiin heti kun sitä tapahtuu.
Eri asia on sitten, onko valituksesta hyötyä. Täällä oli, ainakin jonkun aikaa. - vuorotyöläinen
Jospa vaikka rimpautat sitä naapurin ovikelloa ja kerrot, että heidän metelöintinsä häiritsee. Oiskohan tämmönen reilu, suora toiminta mahdollista mitenkään?
Itse tein sen, kun lyhyen ajan sisällä heräsin komatta kertaa naapurin biletykseen. Tulos: biletys loppui ja meistä tuli naapurin kassa kavereita. Hel***tin mukavia tyyppejä.- Kerrostaloasukki
Joo, samaa mieltä. Ensin naapurille kertomaan että häiritsee.
Jos ei auta niin kovemmat otteet käyttöön, eli isännöitsijälle kirjallisena. Ja just niinkuin tuolla aiemmin tarinoitiin, niin kellonajat ja päivämäärät talteen ja häirinnän tapa (musaa, pauketta, pieksentää tms).
Edelleen kannattaa kysellä muilta naapureilta häiriintyvätkö he, ja edelleen tulisivatko kanssa-valittajiksi, eli siis nimi papruun. Muista että ääritapauksessa allekirjoittaneet saattavat saada kutsun asunto-oikeuteen todistamaan häätökeissiä. Kyse siis ei ole ihan pikkujutusta, eikä kevyin perustein kannata liikkeelle lähteä. - Teiniangstien alakertalainen
Yläkerrassani asustaa pari vähän itseäni nuorempaa ehkä 18v kundia jotka ei kävele muulla osalla jalkaa kuin kantapäillään (24/7 tum tum tum yläkerrasta) sekä huudattavat musaa/itseään ja pitävät kemuja. Olen seurustelukumppanin kanssa käynyt 3 kertaa jätkien ovella kertomassa että me käymme töissä ja arkisin kello 1 yöllä ei sovi soittaa musiikkia bassot täysillä. 2 kerralla sanoivat että anteeks ja joo, ollaan hiljempaa, mutta kolmannella kerralla kun siellä oli jotku kemut ja meteli aika railakas eivät avanneet ees ovea. En tahtois olla nalkuttava akka, mutta joku roti, en halua valvoa sen takia että ne prkleen teinit voi tömistää ja elää ku apinat. Seuraavaks isännöitsijän puheille! Että se ovella käyminen EI todellakaan aina auta..
- tapio
kannattaa ottaa vähän selvää minkälainen ihminen naapurissa asuu jos ei tunne ollenkaan. menin omalle naapurilleni joskus sanomaan että vois olla hiljempaa ja minut uhattiin ampua ja melkein tuli tappelu kun naapurini oli käymässä käsiksi. tappelun esti vaan yksi rappukäytävään osunut naapurini tuttu joka sai hänet rauhoittumaan.
jos ei ole varma, niin mieluummin suoraan isännöitsijälle valitus. - Naapuri minäkin
uskalla mennä yhdellekään naapurille sanomaan mitään. Meidän talossa kahden nuoren lapsen äiti uhkasi tappaa minut, koska sanoin hänelle jotakin liittyen hänen toimintaansa. Ulospäin tämä äiti on erittäin mairea ihmisille. Jos vaan erehdyt sanomaan jotakin hänen tai hänen lastensa toiminnoista, tulee itse "narttu" esiin.
Toisen naapurin avomies? kuristi yhtä talon asukasta, kun uskallettiin metelistä mainita.
Minun neuvoni on, että laitat ystävällisen lapun (nimettömänä) häiriötä tuottavan naapurin luukusta sisään. Mikäli lappu ei tuota tulosta, laitat ylös ajat sekä metelit ja sitten isännöisijälle ilmoitus. - tappaa
Menin tuosta stereoiden huudatuksesta naapurille puhumaan, kun sattui olemaan siinä pihalla.
Löi turpaan ja uhkasi tappaa, jos vielä menen valittamaan.
Että silleen. - omalla pihalla
Kerrostaloasukki kirjoitti:
Joo, samaa mieltä. Ensin naapurille kertomaan että häiritsee.
Jos ei auta niin kovemmat otteet käyttöön, eli isännöitsijälle kirjallisena. Ja just niinkuin tuolla aiemmin tarinoitiin, niin kellonajat ja päivämäärät talteen ja häirinnän tapa (musaa, pauketta, pieksentää tms).
Edelleen kannattaa kysellä muilta naapureilta häiriintyvätkö he, ja edelleen tulisivatko kanssa-valittajiksi, eli siis nimi papruun. Muista että ääritapauksessa allekirjoittaneet saattavat saada kutsun asunto-oikeuteen todistamaan häätökeissiä. Kyse siis ei ole ihan pikkujutusta, eikä kevyin perustein kannata liikkeelle lähteä.Kerrostalossa asutaan ja meidän omalle pihalle on alkanut ilmestymään tumppeja (yläkerran parvekeelta snepattuna). Taitaa olla ne samat teinit, jotka kesällä muratautui kellariin. Pitäiskö poliisille ilmoittaa jo tai jos vielä häiriköi niin sitten poliisille menen antamaan tarkemmat tiedot. Ei muuten, mutta käytöstavat pitää hallita jo nuorenakin, ettei ihan dorkaksi jää.
- minä vain
Menisin kyllä henkilökohtaisesti valittamaan, jos vaan arvon naapurit osais suomea.
- Jenkku87
Eli mielestäni kannattaa ensin mennä naapuriin sanomaan asiasta ja mikäli ei sillä tokenen niin sitten vielä kirjallinen lappu isännöitsijälle ja voipihan sitä sille naapurillekin laittaa kirjeen niin osaa varautua. Toiset kun eivät ihan oikeasti osaa ja tiedä mikä ääni sinne naapuriin kuuluu ja mikä ei.
Koska minä en ainakaan tahdo tahallani ketään yöllä valvottaa mutta toisilla on eri ynirytmi kuin toisilla.
- asiaan perehtynyt
Keltaiset "vaahtomuoviset"on ihan käyttökelpoiset,mutta sitten löytyy silikonisia, jotka on siitä hyviä, että ne voi pestä ja kestävät pidempään.
"Korvakitti" sen sijaan on siitä huonoa, että se tarttuu pitkiin hiuksiin ja on vaikea irroittaa, mutta sen hyvä puoli on se, että eristää ääntä melkeinpä parhaiten.
Lisäksi on saatavilla esim. Instruista tulppia, jotka tehdään omien korvanmittojen mukaisesti ja ovat tosi mukavat käytössä.
...Ja katkeamaton päivä-/yöuni on taattu!- Taattu mitään
Sori, mutta nimenomaan se basson jytke kuuluu niistä korvatulpistakin läpi.
Kokeiltu on. - Korvamato
Mutta kaikki ei voi käyttää korvatulppia! Käyttäsin kyllä jos voisin, mutta helvetti kun alkaa tinnittämään korvat niin että tuntuu että pää räjähtää. Eikä minusta edes pitäisi tarvita käyttää korvatulppia kenenkään hiljaisuusaikana, kun se on jo järjestyssäännöissä selvästi sanottu, että yöllä on oltava hiljaisuus. Toiset on vaan niin ilmeisesti niin kouluttamattomia, etteivät osaa lukea.
- valitin
suoraan häiriön aiheuttajalle.
Ilmoitin alakerran juipille ,että seuraavalla kerrella kun minut yöllä mekkaloinnillaan herättää
niin tulen heittämään hänet kämpästään ulos ja annoin sanojeni vakuudeksi pienen selkäsaunan.
Kerrostaloasujan on syytä varautua myös minunkaltaisiini naapureihin jotka eivät fyysisen ylivoimansa takia suostu elämään rauhanhäiritsijän ehdoilla.
Ei muuten ole kuulunut pariin kuukauteen risaustakaan.- ----
sinun taas kannattaa varautua ihmisiin joilla on aivot.
- Höyrypäinen kukko
Minkälainen tuo pieni selkäsauna mahtoi olla? Meidänkin naapurissa yksi ruipelo ryyppää ja mekastaa, joten olen ajatellut ottaa jätkän isälliseen puhutteluun ja antaa lopuksi perinteisen ison selkäsaunan.Tuskinpa tuo kehtaa mennä poliisille takapuoltaan näyttämään.
Häätö näissä tapauksissa ei mitään auta, koska kaksi samanlaist vaihtaa keskenään asuntoa ja meteli jatkuu. - Anonyymi
Et kumminkaan uskalla tehä kuin jurnuttaa somessa tai keskustelupalstoilla. Kyllä sitä uhotaan mutta mitään ei tapahdu, onko sinulla muniakaan
- kokenut valittaja
Meidän vuokratalossamme valitukset tehdään kirjallisina isännöitsijälle. Lappuja voi tulostaa netistä (ko. yhtiön sivuilta). Lappuun merkitään tarkkaan päivämäärät, kellonajat ja häiriön laatu. Meillä isännöitsijä vaatii, että valitus tulee väh. kahdelta eri osoitteessa asuvalta naapurilta, jotta asiasta menisi valituskirje häiriön aiheuttajalle. Ollaan avokkini kanssa jo täytetty naapuristamme about 5 häiriöilmoitusta, mutta mistään ei ole näemmä ollut hyötyä. Taitaapi muut talossamme olla sellaista sorttia, ettei ole kiinnostusta valitella. Meitä kuitenkin pännii ja valvottaa naapurin öinen riitely, paiskominen, karaoke - mitä milloinkin. Viikonloppusin ei viihti niin polttaa päreitään, mutta kyllä pitemmän päälle on alkanut V****aa su-ke öinen riehuntajuopottelu.
- Autookin kävit potkii
Sinäkö se saatanan vitun sähköapina olit, joka kävi potkimassa väärän miehen autoa? -Meinasit käydä mun kimppuunkin 3 kertaa, potkit mun oven paskaksi ja meuhkasit rappukäytävässä. Se möly tuli 2 kerroksesta, olen tehnyt sinusta rikosilmoituksen ja isännöistsijälle 2 valitusta.
- Asukas Oulu
Bassokaiutin on kerrostalossa turha naapurin riesa. Ilmoittakaa isäinnöitsijälle.
- siinde
kerrostalossa oon asunu vasta reilun kuukauden, mutta naapurin häiriöistä yöaikaan olen saanut jo tarpeekseni! viimeviikolla 3 yönä poliisit ja ambulanssit kaarti pihaan.. tälläviikolla kahesti.. enkä ole ainut joka on kyrsiintynyt tähän jatkuvaan mekkalaan ja ovien hakkaamiseen. isännöitsijälle aion ilmoittaa.
- iceman90
mitä tehdä kun ollaan isännöitsijälle valitettu ja isännöitsijä on soittanut yläkerran naapurille niistä ,ja ne on ruvenneet kahta kauheemin paukkaa eilenkin kun pelasin avovaimoni kanssa xboxin kinectillä dance central peliä nii meidän yläkerran naapurit ja jos minä pelaan yksinään formulaa xboxilla nii yläkerran naapurit paukkuu vastaan ja kummallakaan kertaa ei ole ollut äänet edes täysillä
- tässä neuvo
runkkaa munaas naapurin kädellä!
- Tietäjä
eipä sulla hätää ole kunhan et muita häiritse. tarvitaan aina vähintään kahden eri asunnon asukaan ilmoitus ennenkuin mitään tapahtuu. Siinähän naauri kiukkuaa ;D
- Valotpäälle
Siis kui vitun idiootteja te oikee oootte ei se mee nii että päiväsaikaan voi tehä mitä vaan...On kyllä niin tyhmä neuvo että huhhei neuvon antaja varmaa joku ville 5v...
- Anonyymi
Yksi Hiltunen häiriköi savonlinnassa, sillä on tien vieressä ukkoloita ne näyttää ihan sotilailta ja se on tyonu tykin tienvarteen, minusta se ei ole sopivaa nyt kun on Ukrainan sota ja Venäjä uhkaa suomea, muutenkin saa pelätä milloin sota tulee. Tämä Hiltunen on hieman jälkeen jäänyt asuu äitinsä kanssa tämän kustannuksella, laittaisivat sen töihin niin unohtuu kaikki ilveily. Meinattiin tässä miehissä mennä sanomaan tälle kylähullulle vähän järjen sanoin
- Anonyymi
Valitettavasti suojatyöllistetyt isännöitsijät eivät välitä paskan vertaa häiriöilmoituksista vaan kaikki mahdollinen on "normaalia elämän ääniä"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039