Hei!
Onko mitään tapaa saada maahumalaa kuriin? On pian vallannut koko nurmikon ja syrjäyttänyt heinät.
maahumala
9
4505
Vastaukset
- maahumalanvihaaja
Ei taida olla olemassa keinoa päästä eroon ryöstäytyneestä maahumalasta, kun ei kukaan ole vastannut. Itselläni sama ongelma, maahumala vallannut ison alan nurmikkoa, ryömii joka kesä lähemmaksi kukkapenkkejä ja pensaita, iik, kamala tuholainen?
- kuriin
sakset? revi irti?
- multakynsi mummeli
Olen periaatteessa luomuilija, mutta pitääkseni maahumalan poissa juurikasvimaaltani ruiskutan sen reuna-alueen pari kertaa kesässä Roundapilla tai vastaavalla myrkyllä. Muina aikoina kyttään rönsyjä ja revin ne pois.
Kasvi pitäisi ehdottomasti kieltää ; Monissa taimimyymälöissä sitä on edelleen tarjolla, jopa hinnakkaasti!
Esim Kymenlaaksossa, erään ystäväperheen omenatarha on kokonaan maahumalan valloittama - no eipähän muut rikat kasva!!
Luultavasti mininkin puutarhani on maahumalan peitossa sitten, kun aikani jättää - eipähän tarvitse lastenlasten ruohoa leikata! - maaetana
Maahumalasta voi olla hyötyäkin. Minä istutin n. viiden neliön alalle sitä keväällä ja olen huomannut, että sillä kohdalla ei ole yhtään etanaa näkynyt. Kumpi lienee huonompi vaihtoehto?
- myyd. ruohonleikkuri
KIITOS vinkistä:) Ensi keväänä aion kokeilla tuota maahumalaa koko piha-alueelleni, sillä olen kyllästynyt nurmikonhoitoon ihan totaalisesti. Pihamme varjoisemmalle alueelle, jossa on suuria kivenlohkareita - olen onnistuneesti saanut sammaleet viihtymään, kun kastelen niitä piimävedellä. Talvikuukausina voiskin opetella maahumalan kasvatusta, että sais sen viihtymään.
Oiskohan kellään tiedossa jotain muutakin maanpoittokasvia, joka tuhoisi nurmikon? - Anonyymi
Miksi maahumala pitäisi saada kuriin, sehän on mitä parhain puutarhakasvi. Minulla on nurmikossani valkoapilaa, maahumalaa, ynnä muita kukkivia kasveja, joita "pörriäinen" tarvitsee. Maahumala kukkiin vielä aikaisin keväällä, jolloin muùt kasvit eivät vielä kuki, kauniina tummansinisenä mattona, kestää hyvin nurmikolla kulkemista, syksyllä lehdet saavat maaperästä riippuen kauniin punaisen värin, mutta ovat lumien sulettua taas vihreitä.
Entäs sitten tämä niin vainottu lupiini, niitähän on hyvin paljon eri lajeja monet niistä kelpaavat karjan rehuksi, jotkut jopa ihmisen ruuaksi. Suurin hyöty niistä on maanteiden penkkojen tukemiseen, sen juuret jopa metrin pituiset sitovat maata suurienkin sateiden aikana. Lupiini parantaa maan laatua, joten ei pidä uskoa kaikkea mitä "ylhäältä" annetaan käskyjä. - Anonyymi
Nurmikko on nurmikko
- Anonyymi
Tosi outo kysymys. Piha on aina parempi mitä vähemmän siinä kasvaa heinää. Minullakin on laajat alueet valkoapilalla. Sitä ei tarvitse leikata kuin pari kertaa kesässä.
- Anonyymi
Olen nytkin humalassa ja maata myöden ryömin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999