sit-on-top

han solo

Mistäpä voi noita mainion näköisiä vehkeitä ostaa? Uudessa-Seelannissa ei muita paljon käytetäkkään. Myös extreme seikkailuohjelmissa näkee moisia. Toivottavasti joku suomalainen ottaa myyntiohjelmaansa ko. vehkeet!

16

6483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jani
      • han solo

        Tere!
        Hyvältähän tuo näyttää. En vain löytänyt Bear & Waterin sivuilta mitään sit on top malleista. Kehtaanko kysyä Sinulta mitä kajakkisi maksoi? Oliko heillä varastossa myös yksiköitä?


      • jani
        han solo kirjoitti:

        Tere!
        Hyvältähän tuo näyttää. En vain löytänyt Bear & Waterin sivuilta mitään sit on top malleista. Kehtaanko kysyä Sinulta mitä kajakkisi maksoi? Oliko heillä varastossa myös yksiköitä?

        Hei

        2004 myyntikatalogin etusivulla oli hyvä kuva Tarpon
        120T mallista...
        130T mallin "listahinta" oli 610 ekee, josta sitten antoivat alennusta, kun ostin samalla toisen retkikajakin. Nää Tarponit on sellaisia kajakkeja, jotka pitää tilata erikseen ja ainoastaan yksiköita on ollut jotakin kappaleita Bear&Waterin varastossa.

        jani


      • Fiskare
        jani kirjoitti:

        Hei

        2004 myyntikatalogin etusivulla oli hyvä kuva Tarpon
        120T mallista...
        130T mallin "listahinta" oli 610 ekee, josta sitten antoivat alennusta, kun ostin samalla toisen retkikajakin. Nää Tarponit on sellaisia kajakkeja, jotka pitää tilata erikseen ja ainoastaan yksiköita on ollut jotakin kappaleita Bear&Waterin varastossa.

        jani

        On vähän lyhyt, haluaisin sellaisen, joka sopii retkeilyyn ja joka kulkee sen 5-6 km/h kohtalaisella yrityksellä-


      • melojatar
        Fiskare kirjoitti:

        On vähän lyhyt, haluaisin sellaisen, joka sopii retkeilyyn ja joka kulkee sen 5-6 km/h kohtalaisella yrityksellä-

        Jos sinulla on mahd. laittaa autoon kattoteline,niin osta mieluummin merikajakki!
        Tuollaiset vehkeet on mielestäni tarkoitettu vähän niinku tyrsky-yms touhuiluleluiksi.Tähän kun ei mahdu mitään matkatavaraa.ja kuitenkin ennemmin tai myöhemmin alkaa kiinnostaa vkl-reissut ja sitten pidemmät...


      • Sepe

        Hei Jani,
        mitä lisävarusteita hankit Tarpon 13:sta (istuin, peräsin, mela, etc.? Käytätkö Yakiä merellä, joissa vai järvillä? Mikä on sen matkavauhti? Kertoisitko ystävällisesti lisää kokemuksistasi.
        Sepe


      • Jan
        Sepe kirjoitti:

        Hei Jani,
        mitä lisävarusteita hankit Tarpon 13:sta (istuin, peräsin, mela, etc.? Käytätkö Yakiä merellä, joissa vai järvillä? Mikä on sen matkavauhti? Kertoisitko ystävällisesti lisää kokemuksistasi.
        Sepe

        Hei

        Hankin kahdet melat (pituus 222) istuinpehmusteet
        ja liimasin selkänojaan Etolasta hankkimani muovipehmusteet.
        Melontakokemukset merellä(Porvoossa) joessa ja järvillä tosi positiiviset. Kannattaa hankkia pitemmät melat,niin saisi hyödynnettyä paremmin melontavetoja. Edessä ja takana vesitiiviit melontapussit naruissa ja menoksi.
        Jos kiinnostaa, niin ensikesänä voidaan ottaa tyypit tuusulanjärvellä, tai vaikkapa Porvoossa;=)

        jani


      • Sepe
        Jan kirjoitti:

        Hei

        Hankin kahdet melat (pituus 222) istuinpehmusteet
        ja liimasin selkänojaan Etolasta hankkimani muovipehmusteet.
        Melontakokemukset merellä(Porvoossa) joessa ja järvillä tosi positiiviset. Kannattaa hankkia pitemmät melat,niin saisi hyödynnettyä paremmin melontavetoja. Edessä ja takana vesitiiviit melontapussit naruissa ja menoksi.
        Jos kiinnostaa, niin ensikesänä voidaan ottaa tyypit tuusulanjärvellä, tai vaikkapa Porvoossa;=)

        jani

        Hei Jani,
        kiitokset tiedoista. Pohdiskelen kalastuskajakin hankintaa, mutta en tiedä ostaisinko tandemin vai kaksi yhden hengen kajakkia. Suurimman osan ajasta käyttäisin ao. alusta yksin. Tarpon 120 on hyvin suosittu yhden hengen kalastuskajakki anglosaksisessa maailmassa.
        Kalastelen nyt kelluntarenkaalla, mikä on muten tosi kätevä "alus", mutta kulku on niin hidasta, ettei sillä voi lähteä ulkoluodoille.
        Miten sinun kajakkisi toimii yksin melottuna? Pitääkö keulaan panna lisäpaino? Oletko tyytyväinen kajakin suuntavakauteen? Entä nopeus?
        Terv. Sepe


      • jan
        Sepe kirjoitti:

        Hei Jani,
        kiitokset tiedoista. Pohdiskelen kalastuskajakin hankintaa, mutta en tiedä ostaisinko tandemin vai kaksi yhden hengen kajakkia. Suurimman osan ajasta käyttäisin ao. alusta yksin. Tarpon 120 on hyvin suosittu yhden hengen kalastuskajakki anglosaksisessa maailmassa.
        Kalastelen nyt kelluntarenkaalla, mikä on muten tosi kätevä "alus", mutta kulku on niin hidasta, ettei sillä voi lähteä ulkoluodoille.
        Miten sinun kajakkisi toimii yksin melottuna? Pitääkö keulaan panna lisäpaino? Oletko tyytyväinen kajakin suuntavakauteen? Entä nopeus?
        Terv. Sepe

        Hei

        Yksinmelonta toimii tosi hyvin ilman mitään tarvetta lisätä painoja etee.....

        tietenkin se riippuu painostasi...itse olen sadankilon painoinen pikkumies, eikä ole mitään probleemia.

        Nopeudesta senverran, että kaksinmelottaessa pärjää suhtkoht hyvin perinteiselle meri/retkikajakille;=)


        PS: melottaessa ei kannata kiirehtiä.....tarkoitus on nauttia Suomen upeista vesistä ja luonnosta!

        jani


      • Sepe
        jan kirjoitti:

        Hei

        Yksinmelonta toimii tosi hyvin ilman mitään tarvetta lisätä painoja etee.....

        tietenkin se riippuu painostasi...itse olen sadankilon painoinen pikkumies, eikä ole mitään probleemia.

        Nopeudesta senverran, että kaksinmelottaessa pärjää suhtkoht hyvin perinteiselle meri/retkikajakille;=)


        PS: melottaessa ei kannata kiirehtiä.....tarkoitus on nauttia Suomen upeista vesistä ja luonnosta!

        jani

        Hei Jani,
        melottavuus kuullostaa hyvältä, vaikka kajakki on leveä. Tilaa siinä mallissa näyttää olevan vaikka millä mitalla ja leveytensä ansiosta lienee vakaa.
        Olen itse 60-kiloinen ja yli-ikämies, joten minua kiinnostaa miten helppoa on kajakin nosto auton katolle. Mallissahan näkyy olevan laidoilla kädensijat, mitkä helpottanevat kantamista selässä.
        Kalastuksessa kajakin äänettömyys olisi hyvä ominaisuus. Miten voimakasta on laineiden liplatus kylkiä vastaan?
        Terveisin,
        Sepe


      • jan
        Sepe kirjoitti:

        Hei Jani,
        melottavuus kuullostaa hyvältä, vaikka kajakki on leveä. Tilaa siinä mallissa näyttää olevan vaikka millä mitalla ja leveytensä ansiosta lienee vakaa.
        Olen itse 60-kiloinen ja yli-ikämies, joten minua kiinnostaa miten helppoa on kajakin nosto auton katolle. Mallissahan näkyy olevan laidoilla kädensijat, mitkä helpottanevat kantamista selässä.
        Kalastuksessa kajakin äänettömyys olisi hyvä ominaisuus. Miten voimakasta on laineiden liplatus kylkiä vastaan?
        Terveisin,
        Sepe

        Hei

        Kajakki painaa 26 kg, joten hauksessä pitää löytyä;=)...Olen aika usen nostanut yksin kajakin katolle ja katolta poies, mutta suosittelen kyllä
        kahdestaan nostoa. Kajakissa on hyvät kantohihnat ja ne on tasapainoitettu hyvin.

        Kajakin hiljausuus on mielestäni ihan samanlainen, kuin muissakin kajakeissa.

        jani


      • Sepe
        jan kirjoitti:

        Hei

        Kajakki painaa 26 kg, joten hauksessä pitää löytyä;=)...Olen aika usen nostanut yksin kajakin katolle ja katolta poies, mutta suosittelen kyllä
        kahdestaan nostoa. Kajakissa on hyvät kantohihnat ja ne on tasapainoitettu hyvin.

        Kajakin hiljausuus on mielestäni ihan samanlainen, kuin muissakin kajakeissa.

        jani

        Hei Jani,
        litokset taas tiedoistasi. Jos haluat varustella kajakkisi kalastusta ja retkeilyä varten, katso seuraavaa osoitetta: http://kayakfishingstuff.com/gallery_kayak_fishing.php?menu=2
        Osoitteen avulla löytyy tosi paljon SOT kajakeista ja niiden käytöstä.
        Terv. Seppo


      • **'**
        melojatar kirjoitti:

        Jos sinulla on mahd. laittaa autoon kattoteline,niin osta mieluummin merikajakki!
        Tuollaiset vehkeet on mielestäni tarkoitettu vähän niinku tyrsky-yms touhuiluleluiksi.Tähän kun ei mahdu mitään matkatavaraa.ja kuitenkin ennemmin tai myöhemmin alkaa kiinnostaa vkl-reissut ja sitten pidemmät...

        "Jos sinulla on mahd. laittaa autoon kattoteline,niin osta mieluummin merikajakki!"

        Minulla on jo sellainen, mutta siitä on hankala kalastaa eikä siinä montaa tuntia ilman rantautumista viihdy. Käytän mieluummin gorehousuja kuin sählään aukkopeitteen kanssa ja pelkään kylmissä vesissä kaatumista.

        "Tuollaiset vehkeet on mielestäni tarkoitettu vähän niinku tyrsky-yms touhuiluleluiksi.Tähän kun ei mahdu mitään matkatavaraa.ja kuitenkin ennemmin tai myöhemmin alkaa kiinnostaa vkl-reissut ja sitten pidemmät..."

        Kyllä niillä ihan kunnon retkiä tehdään. Täytyy vain ostaa retkimalli. Niillä myös melotaan kylmissäkin vesissä, mm. Alaskassa.

        Kulkee kuulemma sellaisen 6 km/h suht kevyesti. Se riittää minulle.

        http://www.wildernesssystems.com/kayaks/sot/tarpon160.php


      • kalastuskajakit
        melojatar kirjoitti:

        Jos sinulla on mahd. laittaa autoon kattoteline,niin osta mieluummin merikajakki!
        Tuollaiset vehkeet on mielestäni tarkoitettu vähän niinku tyrsky-yms touhuiluleluiksi.Tähän kun ei mahdu mitään matkatavaraa.ja kuitenkin ennemmin tai myöhemmin alkaa kiinnostaa vkl-reissut ja sitten pidemmät...

        Mitä minä kajakilla kun on jo sellainen!
        Reissuja teen jatkuvasti, mutta suuret ja kolhot retkivehkeet eivät sovellu lyhyeen ja mukavaan kalastusreissuun.

        Retkilelut ovat erikseen, ja kalastuskajakit erikseen.


    • avokajakki
    • kajakfishing

      Kannattaa seurailla Welhonpesän ja Bear&Waterin sivuja. Uutuuksia tulee
      välillä.
      Itse olen kiinnostunut Hobie-kajakista,jolla voi myös polkemalla edetä.
      On yllättävän nopea!
      Ja yleensähän melottavankin kajakin nopeus riittää uisteluun.

      Olen kalastellut haukia ihan tavallisella peruskajakilla. Käytin kelluvia vaappuja,jotta jos joutuu pysähtymään,ei pyynnöt painu pohjaan.
      Kevättulvilla kajakki onkin oiva peli! Pääsee kalalle vaikka omille
      rantapelloilleen! Tai naapurin...

      Yksi keino on käyttää ajelehtimista. Annetaan kajakin ajelehtia tuulen mukana
      sopivan matkan päässä rannasta ja heitellään.
      Jos tärppää niin eikun ylös... Olen käyttänyt matalissa vesissä ankkurina ihan
      kassiin laitettuja kiviä narun jatkona.

      Hauskaa hommaa on kajakkikalastus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      368
      3491
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2499
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1775
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1117
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1053
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      904
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe