No niin. Olen ymmärtänyt, että kaikissa Volvon 400-sarjan autoissa olisi Renaultin kone. Pitääkö tämä paikkansa?
Esim. volvolandian sivuilla sanotaan, että osassa 400-sarjalaisia olisi käytetty Volvon "modifioimia" koneita. Onko kone silloin käytännössä Volvon oma vai ovatko kaikki koneet silti pohjimmiltaan Renaultin?
Renaultin vai Volvon kone?
12
5008
Vastaukset
- Olof
"Volvon modifioima" tarkoittaa Renaultin sävellystä, jonka Volvo on sovittanut omalle orkesterilleen.
Tämä Renaultin moottori onkin parasta 400-sarjan Volvoissa.- Eikka
Ei vikaa 320 tkm.
- Näin tänään...
Eikka kirjoitti:
Ei vikaa 320 tkm.
Itseltäni kilahti laatikko n. 250 tkm kohdalla, 500 eetua meni siihenkin.. Ja vaihteensiirtäjä hieman vittuilee, sieltä pitäis vissiin joku nivelsydeemi fiksata - ei jaksa. Oikeastaan muita ongelmia ei sitten oo ollukaan...
- relluisti
Kyllä ne 400 sarjan koneet on Rellun valmisteita koosta riippumatta ,lukee siinä venttiilikoneiston kannessa ihan mitä tahansa.
Eipä silti ihan kelpo kone siinä missä muutkin kunhan muistaa vaihdella öljyjä ajallaan niin kyllä varmasti yhtä pitkälle pääsee kuin millä tahansa saman kokoisella moottorilla - jannu
oulussa Wetterillä sanottiin huollossa kun kysyin asiasta : kaikki 1,6,1,7,1,8 ja 2,0 ovat renaultin koneita.
pörssissä ym. volvon myyjät sanovat 2,0 litran koneesta että volvon oma kone,höpö höpö - 460SE
kaikki 400-sarjan vulvan koneet eli 1.6,1.7,1.8 ja 2.0 ovat rellun valmistamia.
1.6, 1.7 ja 1.8 eroavat lohkon osalta vain sylinterin porauksella eli iskun pituus on sama
1.8 ja 2.0 puolestaan on porattu samaan halkaisijaan mutta iskun pituus on 2.0 koneessa suurempi.
1.6 konetta ei ilmeisesti valmistettu muualle kuin Suomeen (ja Italiaan?) koska perverssi autoverotus määräsi liisareille maksuluokat 1.6 ja 2.0 litraa joiden väliin 1.7 jäi ikävästi.
Totuutta vulvan osuudesta suunnitteluun on sen verran että 400-sarjan kireimmissä monipisteruiskuissa käytetty peltipakosarja oli ruotsalaisten suunnittelema (ja ehkä imusarjakin?)
Tämä höpinä Volvon omasta 2.0l koneesta pitää paikkansa takavetoisessa 300-sarjassa jossa suurin kone oli todella Amazonissa esitelty B20 mikä tarkoitti sitä että moottori ja vaihteisto olivat vasta sisäänajetut siinä vaiheessa kun koko muu auto oli lahonnut ympäriltä (mihin ei muuten mennyt kauan)- Olof
"takavetoisessa 300-sarjassa jossa suurin kone oli todella Amazonissa esitelty B20 mikä tarkoitti sitä että moottori ja vaihteisto olivat vasta sisäänajetut siinä vaiheessa kun koko muu auto oli lahonnut ympäriltä (mihin ei muuten mennyt kauan)"
Mulla on 88-mallisessa 360 GL:ssä vielä kori kovin hyvässä kunnossa. Samasta pellistähän se on tehty ja samalla lailla käsitelty kuin isommissakin Volvoissa, minkä lisäksi olen tämän kolme kertaa ruostesuojauttanut. Totta puhuen myös helmat on maalattu kerran uudelleen ja bensatankki vaihdettu, mutta kauankohan tätä konetta joutuu kärsimään, kun korikin on jo kestänyt 17 vuotta ja 330 000 km? - 2 x 360
Minulla on kaksi 300-sarjan Volvoa, toinen vm. -86 ja toinen vm. -89. Molemmat hyvässä käyttökunnossa, toisessa vähän pientä pintaruostetta. Ruostuminen riippuu kyllä ihan siitä, miten autoa on hoidettu.
Ja kummassakaan ei ole B20-moottori.
86:ssa on B200K (kaasarikone) ja 89:ssä B200F (ruiskukone katalysaattorilla) tältä väliltä on esim. v. 88 malleja, joissa voi olla B200E, joissa on ruisku, muttei katalysaattoria. Niin että turhaa provosoit meitä 300-sarjalaisten omistajia. - kaiken
omistin joskus 90 vm 460 volvon olikos jotain 5 v vanha silloin ja näin jälkeen on kaivellut mikähän malli oli putkisto 2.5t peltisarja erilainen imusarja 4 piste ruisku ja muutenkin aivan erilainen koneeltaan ja koriltaan ja takuulla alkuperänen mustilla takavaloilla tummalla etuoptiikalla muuten paras varustus mutta sähkölasit puuttuivat jonkin sortin tehdas madallus ja kori osat tossa oli vaan sen muistan kun polliisi pysäytti lukemalla 214kmh ja 7kk kuljettiin pussilla töihin mutta jäi rs turpo esco joten kyllä kannatti vapaasti hengittävälle volvolle ai että kun olisitte nähneet ilmeen kun volvo rutisti yli tuon 200kmh pylvään ja fordi rupesi putoamaan muistan sen aina
kone oli 1.8ikat - volvotietäjä
2 x 360 kirjoitti:
Minulla on kaksi 300-sarjan Volvoa, toinen vm. -86 ja toinen vm. -89. Molemmat hyvässä käyttökunnossa, toisessa vähän pientä pintaruostetta. Ruostuminen riippuu kyllä ihan siitä, miten autoa on hoidettu.
Ja kummassakaan ei ole B20-moottori.
86:ssa on B200K (kaasarikone) ja 89:ssä B200F (ruiskukone katalysaattorilla) tältä väliltä on esim. v. 88 malleja, joissa voi olla B200E, joissa on ruisku, muttei katalysaattoria. Niin että turhaa provosoit meitä 300-sarjalaisten omistajia.300 -sarjassa ei ikinä ollut b20 pystykoneita vaan ensimmäisissä isolohkoissa oli b19 vinokone.
Sen jälkeen tuli matalakitkamoottorit b200.
400 sarjan myötä tuli tarjontaan myös rellun 1.7 seiskat jotka saa heittämällä sopimaan kolmesataseen kunhan vaihtaa myös moottorinohjauksen. 4 piste ruiskulla aika äkäisiä pelejä siinä kopassa.
- passaiskohan
passaako renun 1.6 kansi 1.7 koneeseen heittämällä?
- kokemus3
passa ittelää ainaki ku pääsi oma kansi halkeehen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854918- 1643582
- 533169
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032056- 351871
- 301813
- 461803
- 571704
- 191633
- 191627