Uimapuvun merkki

Anneli

Hei!

Olen nyt rintasyövän ja korjausleikkauksen jälkeen käynyt 4 kertaa kylpylässä ja uimahallissa. Jokaisen kerran jälkeen on ollut erittäin paha mieli vaikka laitoinkin uikkareihin heti sen merkin että uimapukua ei tarvitse riisua uimahallin saunassa yms. yleisellä paikalla.

En tiedä mistä johtuu mutta olen saanut erittäin ikäviä kommentteja muilta uimareilta uimapuvusta mihin olen vastannut että minulla on merkki / sairaus ja että minulla on lupa käyttää uimapukua.

Nyt olen tullut siihen tulokseen että en mene uimahalliin mikä on huono kun tuo uiminen tekisi hyvää ja lapsikin sinne usein pyytää.

Olisiko kenelläkään neuvoa mitä tehdä vai joudunko luopumaan uimisesta. Ilman uimapukua en mene koska TRAM-leikkauksesta jäänyt arpea yli 50cm joten en halua tuijotettavaksi.

Anneli

13

1565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö

      Ainoa neuvo varmaan on, ettet välitä niistä kyselyistä. Jos sulla on se merkki uikkareissa, niin sulla on kaikki oikeus pitää uikkarit päällä pesutilassa eikä se kenellekään kuulu miksi sulla ne uikkarit on päällä.

      Älä hyvä ihminen lopeta uimista tuon takia! Ihmiset osaa olla pönttöjä, mutta ei sun tarvitse antaa sen vaikuttaa sun tekemisiin.

      • Anonyymi

        Näitä huomauttelijoita on joka asiassa mikä ei heidän kalloonsa mahdu. Eivät raukat käsitä sen kummemmin asioita, ja tuntevat muka itsensä kovasti oikeiksi ihmisiksi kertomalla säännöistä mitä kaikkien on noudatettava, mutta eivät ole tietoisia että jokaisessa säännöissä on omat kohtansa ihmisille jotakin eivät voi sääntöä noudattaa. Mustavalkoisia ihmisiä joille huomauttelemiset on ainoa asia elämässä


    • tintti

      ei sille mitään voi, täytyy vaan yrittää kestää. (Vaikka kai niistä suurin osa on tietämättömiä eikä tyhmiä, toivottavasti ainakin!)

      Inhottavin mitä mulle sattui (tämä ennen rekonstruktiota) oli uimahallissa kun kerran suihkussa otin uikkarit pois, siellä oli äitinsä mukana noin 10-12 -vuotias pojankoltiainen (mitä ihmettä sellainen yleensä naisten puolella tekee???), joka tuijotti sen verran rankasti että kysäisin että mikä sua kaivelee. Silloin äitinsä alkoi huutaa että tuon näköisenä ei tarvitsisi ihmisten ilmoille tullakaan, viattomat lapset saavat painajaisia... Sen onneksi muut paikalla olleet panivat äkkiä järjestykseen.

      Älä ihmeessä lopeta uimista, sulla on yhtä iso oikeus olla saunassa uikkarien kanssa kuin niillä muilla ilman uikkareita. Itselläni on kolme vuotta leikkauksen jälkeen tramin arvet himmenneet sen verran että nykyään menen saunaan ilman uikkareita, tosin kyllä sitäkin joku tuijottaa mutta olen vuosien varrella karaistunut sen verran että tuijotan vaan takaisin, kyllä ne yleensä lakkaa ensin...

      Tsemppiä vaan, muista että tärkeintä on että olet parantunut!

      • huhhuh!

        "Silloin äitinsä alkoi huutaa että tuon näköisenä ei tarvitsisi ihmisten ilmoille tullakaan..."

        Voi jumalauta! USKOMATONTA!


      • maija
        huhhuh! kirjoitti:

        "Silloin äitinsä alkoi huutaa että tuon näköisenä ei tarvitsisi ihmisten ilmoille tullakaan..."

        Voi jumalauta! USKOMATONTA!

        poistettiin toinen rinta jo 16 vuotta sitten.(silloin ei siirrelty vatsanahkaa ja tehty uutta rintaa)Olin kova uimaan, mutta yhdellä rinnalla uimahalliin meneminen oli liian kova pala ja niin uiminen jäi vuosiksi.
        Nyt olen innostunut loppukesästä käymään uimahallissa (uimapuku päällä ja proteesi) ja minullakin on tuo merkki. Ei se helppoa ole mutta sisulla menen sinne aina vaan uudestaan.
        Minulle ei ole kukaan huomauttanut tuosta uimapuvusta, mutta katse kertoo tuhat sanaa. Pahimpia ovat vanhemmanpuoleiset naiset, nuoremmat eivät oikein kiinnitä asiaan mitään huomiota.
        Koita vaan rohkeasti mennä uimaan, kyllä ne vakituiset uimarit pian tottuvat siihen, että sinulla on uimapuku päällä sauna ja suihkutiloissa.
        Mukavia uintihetkiä vaan.


      • Anonyymi
        maija kirjoitti:

        poistettiin toinen rinta jo 16 vuotta sitten.(silloin ei siirrelty vatsanahkaa ja tehty uutta rintaa)Olin kova uimaan, mutta yhdellä rinnalla uimahalliin meneminen oli liian kova pala ja niin uiminen jäi vuosiksi.
        Nyt olen innostunut loppukesästä käymään uimahallissa (uimapuku päällä ja proteesi) ja minullakin on tuo merkki. Ei se helppoa ole mutta sisulla menen sinne aina vaan uudestaan.
        Minulle ei ole kukaan huomauttanut tuosta uimapuvusta, mutta katse kertoo tuhat sanaa. Pahimpia ovat vanhemmanpuoleiset naiset, nuoremmat eivät oikein kiinnitä asiaan mitään huomiota.
        Koita vaan rohkeasti mennä uimaan, kyllä ne vakituiset uimarit pian tottuvat siihen, että sinulla on uimapuku päällä sauna ja suihkutiloissa.
        Mukavia uintihetkiä vaan.

        Ihan totta vanhat katkera naiset elävät siinä uskossa että juuri he ovat kovasti niitä ns kunnollisia . Eivät pysty ajattelemaan nenäänsä pidemmälle vaan sotkevat asioita


    • Uinninvalvoja

      Hei, Anneli

      Itse olen työskennellyt sekä pienessä uimahallissa että suuressa kylpylässä. Jos siellä missä käyt, ei ole sellaista selvää kylttiä, jossa on selitys ko.merkille ja kuva (valmiskyltti, joka kuuluu olla kiinnitettynä suihkutilan seinään)olisi jopa hyvä, että kävisit sanomassa asiasta henkilökunnalle.

      Uimahalleissa näkee ihan kaikenlaisia ihmisiä, ja sen sanon kokemuksesta, että yleensä ne, jotka suurimman haloon nostavat siellä muista, ovat juuri niitä, jotka valvojille tuottavat eniten päänvaivaa.

      Reippaasti takaisin altaalle, suihkuun ja saunaan...Ylpeänä omasta voimakkuudestasi!

      • Anneli

        Hei

        Kiitos viesteistä. On hyvä todeta että meitä on muitakin jotka uskaltavat käydä uimassa uimahalleissa. Ajattelinkin että kohtalontovereita on paljon ja ihmisten tietämättömyys on suurta.

        Totta on myös se ketkä kaikkein hanakampia ovat asiasta huomauttelemaan mutta toisaalta meitähän on moneen junaan.

        Hyvää syksyn jatkoa...

        Uintiterveisin,

        Anneli


    • Anonyymi

      Sama juttu. Olen lopulta jättänyt uimisen. Onneksi on muitakin liikuntamuotoja. Sitä mulkoilua ja tuhahtelua en aio enää sietää eikä ole mun tehtäväni alkaa joka kerta valistaa ja perustella, mistä on kyse.

    • Anonyymi

      Olen kuullut merkistä, mutta en koskaan nähnyt taikka tunnistanut sitä.

      Tietoisuus tästä merkistä lienee yleisemminkin heikkoa.

      Mistä tuon voisi saada itselleen?

      • Anonyymi

        Käsittääkseni syöpäyhdistyksen toimipisteistä tuota uikkarimerkkiä on saatavilla.

        Täällä ainakin on pukkarin ja pesutilojen välisessä olevassa ovessa merkin kuva ja teksti että tällä merkillä uikkareissa saa mennä uikkarit päällä pesulle ja saunaan.

        Ei ole merkin käyttäjiä tullut vastaan juurikaan, vaikka meitä rintasyövän sairastaneita on paljon.

        Välillä kyllä joutuu huomauttamaan murrosikäisiä tyttöjä, jotka uikkarit päällä on menossa pesulle. Tuskinpa heillä on ollut rintasyöpää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni syöpäyhdistyksen toimipisteistä tuota uikkarimerkkiä on saatavilla.

        Täällä ainakin on pukkarin ja pesutilojen välisessä olevassa ovessa merkin kuva ja teksti että tällä merkillä uikkareissa saa mennä uikkarit päällä pesulle ja saunaan.

        Ei ole merkin käyttäjiä tullut vastaan juurikaan, vaikka meitä rintasyövän sairastaneita on paljon.

        Välillä kyllä joutuu huomauttamaan murrosikäisiä tyttöjä, jotka uikkarit päällä on menossa pesulle. Tuskinpa heillä on ollut rintasyöpää...

        Oman merkkini tilasin täältä: https://suh.fi/verkkokauppa/
        Käyttöoikeusmerkkiä on saatavilla nykyisin rannekkeenakin jos vaikka joutuisi muuten ompelemaan moneen uimapukuun merkin.

        Nuoret tytöt häpeilevät aikuiseksi tuloa ja siksi monet peittelevät vaikkapa alkavaa karvan- tai rintojen kasvua uimapuvulla saunassakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman merkkini tilasin täältä: https://suh.fi/verkkokauppa/
        Käyttöoikeusmerkkiä on saatavilla nykyisin rannekkeenakin jos vaikka joutuisi muuten ompelemaan moneen uimapukuun merkin.

        Nuoret tytöt häpeilevät aikuiseksi tuloa ja siksi monet peittelevät vaikkapa alkavaa karvan- tai rintojen kasvua uimapuvulla saunassakin.

        Höpeilisivät kotonaan, jos muuta oikeaa syytä ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2019
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1194
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 11
      994
    Aihe