Video

Häh?

Silloin kun mennään synnyttämään eli odotellaan ponnistusvaihetta niin laitetaanko äidille vaipat? Entä synnytyksen jälkeen? Vaihdetaanko ne mahd. itse vai vaihtaako joku muu? Katsoin jotain dokumenttia synnytyksestä ja silllä äidillä oli ennen vauvan syntymää vaipat. Siis ei mitään sidettä vaan oikein vaipat.

10

3957

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaipaton

Synnytyssalissa kätilö kehoitti ottamaan alkkaritkin kokonaan pois, ettei yhtenään tarttisi niitä riisua. Päällä oli siis pitkä sairaalan yöpaita. Synnytyksen jälkeen laitettiin yöside jälkivuodon takia. Suosittelen muuten ottamaan omia yösiteitä mukaan, kun ainakaan itse en todellakaan viihtynyt sairaalassa olleissa paksuissa siteissä.

• Äitsä

Kyllä laitetaan. Ne ovat nimen omaan samoja suorakaidevaippoja joita käytettiin lapsilla. Yleensä kätilö vaihtaa jos äiti ei pysty käymään vessassa. Vaippa laitetaan siinä vaiheessa kun lapsivesi alkaa tulla. Ja niit vaippoja käytetään jonkun aikaa synnytyksen jälkeenkin koska verinen vuoto on niin runsasta ettei terveyssiteet anna riittävää suojaa.

• pipsamami.

Ei mulla ainakaan mitään vaippoja ollut, eikä myöskään pikkuhousuja.

• kuinka paljon äiti pystyy liikkumaan suppareitten välillä. Niin kauan kun pystyy kävelemään, on kivempi liikkua sairaalan housuissa ja ehkä käyttää sidettä (joka tosiaan näyttää vaipalta!).

Itse vaihdetaan, niinkuin petivaatteetkin, muistaakseni ensimmäisenä aamuna henkilökunta vaihtoi poikkilakanan.

• cat70

ole tarttenu itte vaihtaa lakanoita. Meillä sairaalahenkilökunta vaihtoi kyllä lakanat. Ei niitä siinä itte tarttenut alkaa vaihtaa. Tosin siitä on jo 7 vuotta aikaa, jos lie henkilökunta vähentynyt niin paljon että tarttee synnytyksen jälkeen alkaa sairaalassa töitä tekemään.

Positiivisena seikkana oli muuten se, että yhdessä huoneessa oli jääkaappi, josta sai itte käydä evästä hakemassa jos nälkä yllätti kesken lepäilyn.

• Jesmina

mullaki aluks(olin sairaalassa ku synnytys alko) vaipat/side, siis mikä sitä lapsvettä imi. Synnytyssalissa otettin pois kaikki pöksyt. tyttö tuli tups. Sitte olikin edessä leikkaussalissa käynti. Loppujen lopuksi sairaalan jättisiteitä pöksyissä 3 ja poikkilakan vaihtoon n.2 x pvä. Vuosin vaan niin vähän.
      Elikkä vastaus kysymykseesi, kyllä ne yleensä jotain pöksyyn änkee. ja valetettavasti sairaalamaailma ei ole vielä niin kehittynyt että olisi siistimpiä siteitä. (:

• ven

Mulla ei lapsivettä alkanut tulla ennen kuin vähän ennen ponnistusvaihetta, jolloin kalvot puhkaistiin, joten ei sen takia olisi tarvinnut mitään 'vaippoja'. Muistan kyllä, että heti sairaalaan mennessäni kävin vessassa ja laitoin sieltä itse alkkareihin sen paksun siteen. Sitten mua kehotettiin vaihtamaan sairaalan verkkopöksyt, joihin joku taas lykkäsi siteen. Luulen, että se on jokin säästökysymys, että sairaalassa käytetään sellaisia 'vaippoja'. Kaupassakin imukykyiset ohuet siteet ovat paksuja rättejä kalliimpia.

• inhottavaa

vaippoja yök.. kaikkee sitä kuulee. tulis tosi häpeällinen olo jos laitettais jotkut vaipat aikuiselle ihmiselle.

• perästä kuuluu

toivottavasti kuolet ennenku vanhaksi elät, nimittäin edessä voi hyvinkin olla laitospaikka vaippoineen ja syöttämisineen.
        onnea.

• horseland

ONo se normaalia et synnytyksen jälkeen laitetaan vaippa kaunko joutuu olemaan sairaalassa kaunko sitä vaipaa käytetään siten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      1139
    2. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      162
      1008
    3. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      793
    4. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      61
      722
    5. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      64
      713
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      656
    7. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      618
    8. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      135
      616
    9. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      589
    10. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      568
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      537
    12. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      528
    13. 47
      488
    14. Mitä sä haluat vanhus?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      47
      485
    15. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      40
      473
    16. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      40
      463
    17. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      30
      463
    18. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      95
      454
    19. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      37
      448
    20. Kerro mies tarinasi

Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri
      Ikävä
      18
      440
    Aihe