Silloin kun mennään synnyttämään eli odotellaan ponnistusvaihetta niin laitetaanko äidille vaipat? Entä synnytyksen jälkeen? Vaihdetaanko ne mahd. itse vai vaihtaako joku muu? Katsoin jotain dokumenttia synnytyksestä ja silllä äidillä oli ennen vauvan syntymää vaipat. Siis ei mitään sidettä vaan oikein vaipat.
Video
Häh?
103959
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
Vastaukset 10
Vanhimmat
Synnytyssalissa kätilö kehoitti ottamaan alkkaritkin kokonaan pois, ettei yhtenään tarttisi niitä riisua. Päällä oli siis pitkä sairaalan yöpaita. Synnytyksen jälkeen laitettiin yöside jälkivuodon takia. Suosittelen muuten ottamaan omia yösiteitä mukaan, kun ainakaan itse en todellakaan viihtynyt sairaalassa olleissa paksuissa siteissä.
Kyllä laitetaan. Ne ovat nimen omaan samoja suorakaidevaippoja joita käytettiin lapsilla. Yleensä kätilö vaihtaa jos äiti ei pysty käymään vessassa. Vaippa laitetaan siinä vaiheessa kun lapsivesi alkaa tulla. Ja niit vaippoja käytetään jonkun aikaa synnytyksen jälkeenkin koska verinen vuoto on niin runsasta ettei terveyssiteet anna riittävää suojaa.
Ei mulla ainakaan mitään vaippoja ollut, eikä myöskään pikkuhousuja.
kuinka paljon äiti pystyy liikkumaan suppareitten välillä. Niin kauan kun pystyy kävelemään, on kivempi liikkua sairaalan housuissa ja ehkä käyttää sidettä (joka tosiaan näyttää vaipalta!).
Itse vaihdetaan, niinkuin petivaatteetkin, muistaakseni ensimmäisenä aamuna henkilökunta vaihtoi poikkilakanan.
ole tarttenu itte vaihtaa lakanoita. Meillä sairaalahenkilökunta vaihtoi kyllä lakanat. Ei niitä siinä itte tarttenut alkaa vaihtaa. Tosin siitä on jo 7 vuotta aikaa, jos lie henkilökunta vähentynyt niin paljon että tarttee synnytyksen jälkeen alkaa sairaalassa töitä tekemään.
Positiivisena seikkana oli muuten se, että yhdessä huoneessa oli jääkaappi, josta sai itte käydä evästä hakemassa jos nälkä yllätti kesken lepäilyn.
mullaki aluks(olin sairaalassa ku synnytys alko) vaipat/side, siis mikä sitä lapsvettä imi. Synnytyssalissa otettin pois kaikki pöksyt. tyttö tuli tups. Sitte olikin edessä leikkaussalissa käynti. Loppujen lopuksi sairaalan jättisiteitä pöksyissä 3 ja poikkilakan vaihtoon n.2 x pvä. Vuosin vaan niin vähän.
Elikkä vastaus kysymykseesi, kyllä ne yleensä jotain pöksyyn änkee. ja valetettavasti sairaalamaailma ei ole vielä niin kehittynyt että olisi siistimpiä siteitä. (:
Mulla ei lapsivettä alkanut tulla ennen kuin vähän ennen ponnistusvaihetta, jolloin kalvot puhkaistiin, joten ei sen takia olisi tarvinnut mitään 'vaippoja'. Muistan kyllä, että heti sairaalaan mennessäni kävin vessassa ja laitoin sieltä itse alkkareihin sen paksun siteen. Sitten mua kehotettiin vaihtamaan sairaalan verkkopöksyt, joihin joku taas lykkäsi siteen. Luulen, että se on jokin säästökysymys, että sairaalassa käytetään sellaisia 'vaippoja'. Kaupassakin imukykyiset ohuet siteet ovat paksuja rättejä kalliimpia.
vaippoja yök.. kaikkee sitä kuulee. tulis tosi häpeällinen olo jos laitettais jotkut vaipat aikuiselle ihmiselle.
toivottavasti kuolet ennenku vanhaksi elät, nimittäin edessä voi hyvinkin olla laitospaikka vaippoineen ja syöttämisineen.
onnea.
ONo se normaalia et synnytyksen jälkeen laitetaan vaippa kaunko joutuu olemaan sairaalassa kaunko sitä vaipaa käytetään siten?