Rauhanturvaajat

Huomio r

Miten voin päästä rauhanturvaajaksi?Kertokaa kriteerit

24

10420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brode
      • Brode

        BC-ajokortti on myös eduksi.


      • kiitos
        Brode kirjoitti:

        BC-ajokortti on myös eduksi.

        oletko itse rauhanturvaaja


      • Brode
        kiitos kirjoitti:

        oletko itse rauhanturvaaja

        Reissussa,kotiuduin kaksi vuotta sitten ja taas tekee mieli uudestaan,oottelen Niksulasta kutsua koulutukseen =)


      • Anachrós
        Brode kirjoitti:

        Reissussa,kotiuduin kaksi vuotta sitten ja taas tekee mieli uudestaan,oottelen Niksulasta kutsua koulutukseen =)

        Mikä on syy ammatinvalintaasi?


      • Brode
        Anachrós kirjoitti:

        Mikä on syy ammatinvalintaasi?

        Tarkoitatko minun kohdallani tuota??Njaa,ei voida sanoa että tämä ois ammatti,koska mulla on vakityö/ammatti täällä koti-Suomessa(en ole kuitenkaan kapiainen).Jos tahtoo sanoa tämän pinnallisesti,mutta mulla ei ole syytä jäädä tänne kun tämä RT-homma kiinnostaa vielä minua ja olisi mahdollisuus lähteä vuodeksi taas pois.Lähinnä elämänkokemuksen kannalta nämä ovat ns."silmiä avaavia" kokemuksia niille joita rauhanturvaaminen kiinnostaa..


      • että
        Brode kirjoitti:

        Tarkoitatko minun kohdallani tuota??Njaa,ei voida sanoa että tämä ois ammatti,koska mulla on vakityö/ammatti täällä koti-Suomessa(en ole kuitenkaan kapiainen).Jos tahtoo sanoa tämän pinnallisesti,mutta mulla ei ole syytä jäädä tänne kun tämä RT-homma kiinnostaa vielä minua ja olisi mahdollisuus lähteä vuodeksi taas pois.Lähinnä elämänkokemuksen kannalta nämä ovat ns."silmiä avaavia" kokemuksia niille joita rauhanturvaaminen kiinnostaa..

        kuinka pitkä olet.paljon painat ja onko sinulla silmälasit.


      • Marja
        Brode kirjoitti:

        Tarkoitatko minun kohdallani tuota??Njaa,ei voida sanoa että tämä ois ammatti,koska mulla on vakityö/ammatti täällä koti-Suomessa(en ole kuitenkaan kapiainen).Jos tahtoo sanoa tämän pinnallisesti,mutta mulla ei ole syytä jäädä tänne kun tämä RT-homma kiinnostaa vielä minua ja olisi mahdollisuus lähteä vuodeksi taas pois.Lähinnä elämänkokemuksen kannalta nämä ovat ns."silmiä avaavia" kokemuksia niille joita rauhanturvaaminen kiinnostaa..

        itseänikin kiinnostaa kovasti rauhanturvaaminen armeijan jälkeen.. Varmaankin kokemuksena ikimuistoinen? Mikä oli "toimenkuvasi" rauhanturvajoukoissa? mitä teitte?


      • turre burre
        Marja kirjoitti:

        itseänikin kiinnostaa kovasti rauhanturvaaminen armeijan jälkeen.. Varmaankin kokemuksena ikimuistoinen? Mikä oli "toimenkuvasi" rauhanturvajoukoissa? mitä teitte?

        2 viestiä, joista toinen oli parempi ja "jännempi" kuin toinen. se on ihan keikasta kiinni , ja siitä mitä menee tekemään. itse olin ihan normi vartiojääkärinä siellä, eri vartiota riitti. mutta jos on hinkua mennä, niin suosittelen, sillä vanhana
        pappana/muorina harmittaa kun ei tullut lähdettyä.
        joskin varoitan, että ei se välttämättä niin romanttista ja jännittävää ole kuin yleisesti luullaan. jokainen kokee omalla tavallaan asiat..


      • turre burre
        turre burre kirjoitti:

        2 viestiä, joista toinen oli parempi ja "jännempi" kuin toinen. se on ihan keikasta kiinni , ja siitä mitä menee tekemään. itse olin ihan normi vartiojääkärinä siellä, eri vartiota riitti. mutta jos on hinkua mennä, niin suosittelen, sillä vanhana
        pappana/muorina harmittaa kun ei tullut lähdettyä.
        joskin varoitan, että ei se välttämättä niin romanttista ja jännittävää ole kuin yleisesti luullaan. jokainen kokee omalla tavallaan asiat..

        siis takana on 2 käytyä keikkaa :), 13.5 kk ja 6 kk kestivät. pahoittelen kirjoitusvirhettä :)


      • lankkumuna
        Marja kirjoitti:

        itseänikin kiinnostaa kovasti rauhanturvaaminen armeijan jälkeen.. Varmaankin kokemuksena ikimuistoinen? Mikä oli "toimenkuvasi" rauhanturvajoukoissa? mitä teitte?

        sotakoiranohjaajana,olen vieläkin mutta suomessa nyt.


      • Marja
        turre burre kirjoitti:

        2 viestiä, joista toinen oli parempi ja "jännempi" kuin toinen. se on ihan keikasta kiinni , ja siitä mitä menee tekemään. itse olin ihan normi vartiojääkärinä siellä, eri vartiota riitti. mutta jos on hinkua mennä, niin suosittelen, sillä vanhana
        pappana/muorina harmittaa kun ei tullut lähdettyä.
        joskin varoitan, että ei se välttämättä niin romanttista ja jännittävää ole kuin yleisesti luullaan. jokainen kokee omalla tavallaan asiat..

        En mä sieltä ehkä romantiikkaa lähtisi etsimäänkään...sitä luulisi löytyvän täältä suomestakin;) Mä tässä pohdiskelen vaihtoehtoja ja tuo kuulostaa parhaimmalta. Onko totta että taustan pitää olla täysin puhdas, ei rikkeitä?


      • Huntter
        Marja kirjoitti:

        En mä sieltä ehkä romantiikkaa lähtisi etsimäänkään...sitä luulisi löytyvän täältä suomestakin;) Mä tässä pohdiskelen vaihtoehtoja ja tuo kuulostaa parhaimmalta. Onko totta että taustan pitää olla täysin puhdas, ei rikkeitä?

        Vaikka ei tarvitsisikaan, niin kannattaa miettiä omaa itseänsä, onko sopiva mihinkään vastaaviin tehtäviin jos on rikkeitä - ei ole.


      • ReissuT heitetty
        Brode kirjoitti:

        Reissussa,kotiuduin kaksi vuotta sitten ja taas tekee mieli uudestaan,oottelen Niksulasta kutsua koulutukseen =)

        Jaa siis yletön ryyppäys ja rylläys poikaporkussa saunominen ja edellis reissuista tarinoita kerrotaan ja kehutaan kuinka vaarallisia ja vaikeita tehtäviä on ollutkaan.
        Paskaa hommaa mutta tulihan tehtyä.


      • Anachrós kirjoitti:

        Mikä on syy ammatinvalintaasi?

        Entisenä faitterina tiedän tasan tarkkaan, miksi sinne hakeudutaan uudestaan: Siellä saa myös ukkomiehet turvallisesti ryypätä ja huorata niin paljon kuin sielu sietää..! Eikä kotiväki saa koskaan tietää mitään suuren ja pahan maailman tapahtumista. Ja mikä parasta, saa kokea ilmiön "musta tuntuu hyvältä.." Että sellaista YK-tehtävissä... Naiset, ja YK-naisten miehet, ottakaa nämä seikat huomioon, kun siippaanne ajattelette "sotaleskenä" täällä peräpohjolassa. Good luck!


      • sotaleski
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Entisenä faitterina tiedän tasan tarkkaan, miksi sinne hakeudutaan uudestaan: Siellä saa myös ukkomiehet turvallisesti ryypätä ja huorata niin paljon kuin sielu sietää..! Eikä kotiväki saa koskaan tietää mitään suuren ja pahan maailman tapahtumista. Ja mikä parasta, saa kokea ilmiön "musta tuntuu hyvältä.." Että sellaista YK-tehtävissä... Naiset, ja YK-naisten miehet, ottakaa nämä seikat huomioon, kun siippaanne ajattelette "sotaleskenä" täällä peräpohjolassa. Good luck!

        mieheni ollut kolme kertaa yk-joukoissa. ja jos suhde toimii suomessa niin ei sitä yksi yk-komennus muuta miksikään. eivät kaikki miehet ole sikoja..jotkut ajattelevat omilla aivoillaan. joten neitoset olkaa ihan huoleti vaikka miehenne reissuun lähtevätkin. reissu avartaa ja syventää rakkauttanne,mutta asiat täytyy olla kunnossa jo kotimaassa.


      • sotaleski kirjoitti:

        mieheni ollut kolme kertaa yk-joukoissa. ja jos suhde toimii suomessa niin ei sitä yksi yk-komennus muuta miksikään. eivät kaikki miehet ole sikoja..jotkut ajattelevat omilla aivoillaan. joten neitoset olkaa ihan huoleti vaikka miehenne reissuun lähtevätkin. reissu avartaa ja syventää rakkauttanne,mutta asiat täytyy olla kunnossa jo kotimaassa.

        Kyllä naiset sitte jaksaa vielä nykyäänkin olla sinisilmäisiä..! No, kukin suojelee itseään omalla tavallaan pahalta ja kierolta maailmalta.. ja miehiltä. Uskollisuus... ja rakkaus..., mitä ne on..?!?


      • sinibaretti96
        turre burre kirjoitti:

        2 viestiä, joista toinen oli parempi ja "jännempi" kuin toinen. se on ihan keikasta kiinni , ja siitä mitä menee tekemään. itse olin ihan normi vartiojääkärinä siellä, eri vartiota riitti. mutta jos on hinkua mennä, niin suosittelen, sillä vanhana
        pappana/muorina harmittaa kun ei tullut lähdettyä.
        joskin varoitan, että ei se välttämättä niin romanttista ja jännittävää ole kuin yleisesti luullaan. jokainen kokee omalla tavallaan asiat..

        Itse olen ollut Libanonissa aikanaan ja siellä juuri sopivasti Israelilaisten suurhyökkäyksen aikana "operaatio vihanhedelmä".
        Tykkitulta, YK-asemiin osumia mm.kranaatinheittimillä, helikoptereiden/hävittäjien ohjusiskut, sissien raadot asemien vieressä, kun yrittivät suojaan ym.
        Eli, järjetöntä raakuuttakin voi joutua kohtaamaan aivan aitiopaikalta. Riippuu tietenkin ajankohdasta, maasta missä palvelee ja oman tukikohdan sijainnista.
        Kaikkeen täytyy varautua, jos koulutukseen pääsee. Aina ei YK-työ ole mitään glamouria.


      • fasupala
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Kyllä naiset sitte jaksaa vielä nykyäänkin olla sinisilmäisiä..! No, kukin suojelee itseään omalla tavallaan pahalta ja kierolta maailmalta.. ja miehiltä. Uskollisuus... ja rakkaus..., mitä ne on..?!?

        No on toi ehkä "pikkasen" yleistämistä jos väität, että kaikki panee huoria ja sikailee koko ajan. Itsekin reissussa olleena tiedän, että sitäkin tapahtuu, mutta ei tosiaan kaikki rauhanturvaajat sitä tee.


      • fasupala kirjoitti:

        No on toi ehkä "pikkasen" yleistämistä jos väität, että kaikki panee huoria ja sikailee koko ajan. Itsekin reissussa olleena tiedän, että sitäkin tapahtuu, mutta ei tosiaan kaikki rauhanturvaajat sitä tee.

        No ei todellakaan kaikki paneskele huoria..! Me kielitaitoiset fiksut faitterit seurustelimme (!?!) ns. perhetyttöjen kanssa..! Vai onko kaikki naiset huoria..?!?
        Joku on väittänyt kyllä niinkin...


      • Precioso
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Kyllä naiset sitte jaksaa vielä nykyäänkin olla sinisilmäisiä..! No, kukin suojelee itseään omalla tavallaan pahalta ja kierolta maailmalta.. ja miehiltä. Uskollisuus... ja rakkaus..., mitä ne on..?!?

        Uskollisuus ja rakkaus ei näemmä ole sinulle mitään, etkä niitä kyllä näköjään ansaitsekaan. Kukaan RT-miehen vaimo/tyttöystävä ei varmasti ole tietämätön mitä siellä VOISI tapahtua ja mitä joskus tapahtuukin. Mutta kysyn vaan mitä tulee suhteesta jossa ei luottamusta ole ollenkaan ja ajatellaan vaan pahinta toisesta? Mielestäni olet todella munaton idiootti kun tuollaisia tänne kirjoittelet ja vielä munattomampi idiootti jos kävit siellä viattomia perhetyttöjä kyntämässä - olisit käynyt rehellisesti huorissa jos niin teki naista mieli. Noh, tämä on vaan taas minun mielipiteeni, eikä sen tarvitse sinun tai muidenkaan elämää hetkauttaa. Toivonpa vaan että tuo kaamea yleistäminen edes joskus loppuu.


      • Precioso kirjoitti:

        Uskollisuus ja rakkaus ei näemmä ole sinulle mitään, etkä niitä kyllä näköjään ansaitsekaan. Kukaan RT-miehen vaimo/tyttöystävä ei varmasti ole tietämätön mitä siellä VOISI tapahtua ja mitä joskus tapahtuukin. Mutta kysyn vaan mitä tulee suhteesta jossa ei luottamusta ole ollenkaan ja ajatellaan vaan pahinta toisesta? Mielestäni olet todella munaton idiootti kun tuollaisia tänne kirjoittelet ja vielä munattomampi idiootti jos kävit siellä viattomia perhetyttöjä kyntämässä - olisit käynyt rehellisesti huorissa jos niin teki naista mieli. Noh, tämä on vaan taas minun mielipiteeni, eikä sen tarvitse sinun tai muidenkaan elämää hetkauttaa. Toivonpa vaan että tuo kaamea yleistäminen edes joskus loppuu.

        Mä en ole koskaan maksanut perseestä..! Enkä aio koskaan maksaakaan, se on nimittäin luontaisetu meille miehille (!). Ja ns. perhetytöt ei ole Israelissa todellakaan mitään pikkutyttöjä, mutta Precioso on itse sellainen vitun viaton pikkupillu, että kyllä menisi silmät solmuun, kun tällainen MIES panisi..! Voit tutustua minuun Treffeillä nimimerkillä Sartre62.


      • Precioso
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Mä en ole koskaan maksanut perseestä..! Enkä aio koskaan maksaakaan, se on nimittäin luontaisetu meille miehille (!). Ja ns. perhetytöt ei ole Israelissa todellakaan mitään pikkutyttöjä, mutta Precioso on itse sellainen vitun viaton pikkupillu, että kyllä menisi silmät solmuun, kun tällainen MIES panisi..! Voit tutustua minuun Treffeillä nimimerkillä Sartre62.

        Jos nyt kuitenkin sovitaan etten sinä tiedä mun viattomuudesta saatika sukuelimistäni MITÄÄN.. Ja pidetään se niin. Mulla on itsellä mies joka on sitä varmasti enemmän kuin sinä.. Noh, meidän viestiketjusta on tulossa niin negatiivinen että lopetan sen osaltani tähän.


    • netti

      Luehan puolustusvoimien sivuilta. Löydät myös hakulomakkeet kriteerit jne....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe