Internet-liikeidean-Patentti??

Im on the way folks:D

Olen keksinyt uuden www-sivusto idean. Ja kun sen koodaus jne on nyt melko valmis niin ajattelin kysyä
voiko ns. internetsivusto-idean suojata patentilla tai mallisuojalla?
Yritin Patentti- ja rekisterihallinnon sivuilta löytää vastausta, muttei siellä puhuta netistä mitään.

Suojaus kopioijia vastaan tuntuisi mukavalta, kun olen aika pienillä panoksilla(rahalla) liikkeellä ja isot nettifirmat voisivat helposti kopioida ideani omakseen ja tehdä siitä nopeasti maailmanlaajuisen kultakaivoksen:(

Siis onko internetsivusto ideat ns. vapaata riistaa?

Kiitos asiallisista neuvoista.

7

1530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markus Di

Ei voi patentoida.

• ......

patentoiminen voipi olla aika kallista puuhaa joten jos ajattelit selviäväsi pienillä panoksilla niin patentin hakeminen ei sitä ole. Siksi juuri pienet firmat manasivat asiaa jos ohjelmistopatentit olisi hyväksytty, mitä ei onneksi tapahtunut. Se olisi ajanut monen pienen firman konkkaan.

Etkö voisi ajatella suojaavasi tekijänoikeuksin sivustoideoitasi? Ohjelmistothan on jo suojattu tekijänoikeuksin, siksi niille päälle lätkäisty patentointioikeus olisikin turha koska ohjelmat on jo kertaalleen suojattu.

Mutta jos haluat patentin niin kannattaisi nettisivujen lukemisen sijaan vaikka soittaa prh:lle ja kysyä asiaa.

• paralegal

jos pystyt osoittamaan että olet keksinyt jotain uutta niin ehkä sitten voit..

värit/leiskat/omalaatuinen myyntitarjous tuskin täyttää kriteereitä

amerikassa homman pitäisi olla helpompaa, ja markkinoillakin voisit oikeasti rikastua

helpoin tapa on esitellä homma keksintösäätiölle ja kuunnella kommentteja

• Verso

Liike-ideaa ei voi patentoida.

Katso prh.fi

• Joku vaan

Sanotko siis että "isot" voivat tehdä asian paremmin kuin sinä?

Jos voivat niin sitten sinä et ole hyvä vaan isot ovat.

Kuka tahansa voisi vääntää esim. uuden huuto.net:in koodillisesti. Kuitenkaan näin ei ole tapahtunut koska huuto.net on ainoa oikea.

• läpiluku kannattaa

lueppa toi uudelleen poju. se sano, että isot voisivat kopioida hänen ideansa.

• loudspeaker
        läpiluku kannattaa kirjoitti:

lueppa toi uudelleen poju. se sano, että isot voisivat kopioida hänen ideansa.

Helsingissä patentti-, ja rekisterihallituksen ovesta sisään, muutama rappu alaspäin ja tiskille. Sanot: "Haluan tavata patentti-insinöörin." Jos jollakin heistä on aikaa, saat lätkän rintaasi ja sinut ohjetaan hisseille kolme kerrosta ylöspäin ja jos on hyvä säkä pääset heti juttusille. Hän sitten osaa vastata mihin vain. Jos patentti-insinöreillä on kiire, voit varata ajan. Minä olen kylläkin päässyt monta kertaa suoraan puheille. Onnea projektille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6476
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2029
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1235
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1153
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1126
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      52
      1015
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe