Internet-liikeidean-Patentti??

Im on the way folks:D

Olen keksinyt uuden www-sivusto idean. Ja kun sen koodaus jne on nyt melko valmis niin ajattelin kysyä
voiko ns. internetsivusto-idean suojata patentilla tai mallisuojalla?
Yritin Patentti- ja rekisterihallinnon sivuilta löytää vastausta, muttei siellä puhuta netistä mitään.

Suojaus kopioijia vastaan tuntuisi mukavalta, kun olen aika pienillä panoksilla(rahalla) liikkeellä ja isot nettifirmat voisivat helposti kopioida ideani omakseen ja tehdä siitä nopeasti maailmanlaajuisen kultakaivoksen:(

Siis onko internetsivusto ideat ns. vapaata riistaa?

Kiitos asiallisista neuvoista.

7

1590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markus Di

Ei voi patentoida.

• ......

patentoiminen voipi olla aika kallista puuhaa joten jos ajattelit selviäväsi pienillä panoksilla niin patentin hakeminen ei sitä ole. Siksi juuri pienet firmat manasivat asiaa jos ohjelmistopatentit olisi hyväksytty, mitä ei onneksi tapahtunut. Se olisi ajanut monen pienen firman konkkaan.

Etkö voisi ajatella suojaavasi tekijänoikeuksin sivustoideoitasi? Ohjelmistothan on jo suojattu tekijänoikeuksin, siksi niille päälle lätkäisty patentointioikeus olisikin turha koska ohjelmat on jo kertaalleen suojattu.

Mutta jos haluat patentin niin kannattaisi nettisivujen lukemisen sijaan vaikka soittaa prh:lle ja kysyä asiaa.

• paralegal

jos pystyt osoittamaan että olet keksinyt jotain uutta niin ehkä sitten voit..

värit/leiskat/omalaatuinen myyntitarjous tuskin täyttää kriteereitä

amerikassa homman pitäisi olla helpompaa, ja markkinoillakin voisit oikeasti rikastua

helpoin tapa on esitellä homma keksintösäätiölle ja kuunnella kommentteja

• Verso

Liike-ideaa ei voi patentoida.

Katso prh.fi

• Joku vaan

Sanotko siis että "isot" voivat tehdä asian paremmin kuin sinä?

Jos voivat niin sitten sinä et ole hyvä vaan isot ovat.

Kuka tahansa voisi vääntää esim. uuden huuto.net:in koodillisesti. Kuitenkaan näin ei ole tapahtunut koska huuto.net on ainoa oikea.

• läpiluku kannattaa

lueppa toi uudelleen poju. se sano, että isot voisivat kopioida hänen ideansa.

• loudspeaker
        läpiluku kannattaa kirjoitti:

lueppa toi uudelleen poju. se sano, että isot voisivat kopioida hänen ideansa.

Helsingissä patentti-, ja rekisterihallituksen ovesta sisään, muutama rappu alaspäin ja tiskille. Sanot: "Haluan tavata patentti-insinöörin." Jos jollakin heistä on aikaa, saat lätkän rintaasi ja sinut ohjetaan hisseille kolme kerrosta ylöspäin ja jos on hyvä säkä pääset heti juttusille. Hän sitten osaa vastata mihin vain. Jos patentti-insinöreillä on kiire, voit varata ajan. Minä olen kylläkin päässyt monta kertaa suoraan puheille. Onnea projektille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2358
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      180
      2010
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      45
      1985
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      30
      1698
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1620
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      157
      1335
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      188
      1289
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      25
      1176
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      80
      991
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      982
    Aihe