Tosi tyhmä kysymys

Hölmö

Eli mitä siis tarkoittaa esim. lääkemerkintä 1 1 1 tai 1 1? Onko sillä sama merkitys kuin 1*3 tai 1*1? Valaiskaa hölmöä, kiitos.

8

18180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jesmina

jos tuo tähti on kertaa merkki ni on...
      1 1 1 on joku kertaa kolme elikkäs 1x3
      1 1 on joku kertaa 2 elikkäs 1x2
      1 on joku kerran elikäs 1x1

selkiskö?

• ex-hoitaja

Joo, 1 1 1 on joku kertaa kolme päivässä (1x3), mutta ero lienee siinä, että tarkoituksena on ottaa tabletti aamulla, päivällä ja illalla. Jos olisi ainoastaan merkintä 1x3, niin sen mukaan voisi napata vaikka kaikki kolme kerralla :)

• minä
        ex-hoitaja kirjoitti:

Joo, 1 1 1 on joku kertaa kolme päivässä (1x3), mutta ero lienee siinä, että tarkoituksena on ottaa tabletti aamulla, päivällä ja illalla. Jos olisi ainoastaan merkintä 1x3, niin sen mukaan voisi napata vaikka kaikki kolme kerralla :)

3x1 tarkoittaa kaikki 3 tabl.samalla kerralla, mut 1x3 tarkoittaa yksi tabl. kolme kertaa pv

• näin minä annostelua tulkitsen
        minä kirjoitti:

3x1 tarkoittaa kaikki 3 tabl.samalla kerralla, mut 1x3 tarkoittaa yksi tabl. kolme kertaa pv

1x3 tarkoittaa, että yhdellä kerralla otetaan 3 esim. tablettia ja 3x1 tarkoittaa, että otetaan kolmella eri kerralla 1 esim. tabletti.

• alalla
        näin minä annostelua tulkitsen kirjoitti:

1x3 tarkoittaa, että yhdellä kerralla otetaan 3 esim. tablettia ja 3x1 tarkoittaa, että otetaan kolmella eri kerralla 1 esim. tabletti.

1x3 = 1 tabletti 3 kertaa päivässä
        3x1 = 3 tablettia kerran päivässä.
        Voi hyvänen aika! Missä olet oikein opiskellut??? Toivottavasti et hoida minua tai läheisiäni koskaan noilla tiedoilla!!!!

• musikka
        alalla kirjoitti:

1x3 = 1 tabletti 3 kertaa päivässä
        3x1 = 3 tablettia kerran päivässä.
        Voi hyvänen aika! Missä olet oikein opiskellut??? Toivottavasti et hoida minua tai läheisiäni koskaan noilla tiedoilla!!!!

Nimimerkki "alalla" on oikeassa. Ennen kertomerkkiä oleva luku tarkoittaa tablettien määrää ja kertomerkin jälkeinen luku sitä, kuinka monta kertaa päivässä tabletti otetaan. Jos on merkintä 1 1, niin tabletit jaetaan aamuun ja iltaan (ellei lääkäri toisin määrää). 1 1 1 tarkottaa, että lääke jaetaan aamuun, päivään ja iltaan tasaisin väliajoin.
        Miten ihmeessä hoitoalan ammattilaisilla on näin eri tietoja siitä miten lääkkeet jaetaan? Onkohan koulutuksessa parantamisen varaa?

• Anonyymi
        musikka kirjoitti:

Nimimerkki "alalla" on oikeassa. Ennen kertomerkkiä oleva luku tarkoittaa tablettien määrää ja kertomerkin jälkeinen luku sitä, kuinka monta kertaa päivässä tabletti otetaan. Jos on merkintä 1 1, niin tabletit jaetaan aamuun ja iltaan (ellei lääkäri toisin määrää). 1 1 1 tarkottaa, että lääke jaetaan aamuun, päivään ja iltaan tasaisin väliajoin.
        Miten ihmeessä hoitoalan ammattilaisilla on näin eri tietoja siitä miten lääkkeet jaetaan? Onkohan koulutuksessa parantamisen varaa?

Anteeksi! En tiennyt, että tämä palsta on vain hoitohenkilöstölle.

• Anonyymi

Miten otan lääkkeen 1tap 2 kertaa vuorokaudessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      51
      1439
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      169
      1244
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1077
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      1012
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      208
      954
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      13
      915
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      54
      838
    8. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      29
      823
    9. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      802
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      775
    Aihe