Eli mitä siis tarkoittaa esim. lääkemerkintä 1 1 1 tai 1 1? Onko sillä sama merkitys kuin 1*3 tai 1*1? Valaiskaa hölmöä, kiitos.
Tosi tyhmä kysymys
8
16492
Vastaukset
- Jesmina
jos tuo tähti on kertaa merkki ni on...
1 1 1 on joku kertaa kolme elikkäs 1x3
1 1 on joku kertaa 2 elikkäs 1x2
1 on joku kerran elikäs 1x1
selkiskö?- ex-hoitaja
Joo, 1 1 1 on joku kertaa kolme päivässä (1x3), mutta ero lienee siinä, että tarkoituksena on ottaa tabletti aamulla, päivällä ja illalla. Jos olisi ainoastaan merkintä 1x3, niin sen mukaan voisi napata vaikka kaikki kolme kerralla :)
- minä
ex-hoitaja kirjoitti:
Joo, 1 1 1 on joku kertaa kolme päivässä (1x3), mutta ero lienee siinä, että tarkoituksena on ottaa tabletti aamulla, päivällä ja illalla. Jos olisi ainoastaan merkintä 1x3, niin sen mukaan voisi napata vaikka kaikki kolme kerralla :)
3x1 tarkoittaa kaikki 3 tabl.samalla kerralla, mut 1x3 tarkoittaa yksi tabl. kolme kertaa pv
- näin minä annostelua tulkitsen
minä kirjoitti:
3x1 tarkoittaa kaikki 3 tabl.samalla kerralla, mut 1x3 tarkoittaa yksi tabl. kolme kertaa pv
1x3 tarkoittaa, että yhdellä kerralla otetaan 3 esim. tablettia ja 3x1 tarkoittaa, että otetaan kolmella eri kerralla 1 esim. tabletti.
- alalla
näin minä annostelua tulkitsen kirjoitti:
1x3 tarkoittaa, että yhdellä kerralla otetaan 3 esim. tablettia ja 3x1 tarkoittaa, että otetaan kolmella eri kerralla 1 esim. tabletti.
1x3 = 1 tabletti 3 kertaa päivässä
3x1 = 3 tablettia kerran päivässä.
Voi hyvänen aika! Missä olet oikein opiskellut??? Toivottavasti et hoida minua tai läheisiäni koskaan noilla tiedoilla!!!! - musikka
alalla kirjoitti:
1x3 = 1 tabletti 3 kertaa päivässä
3x1 = 3 tablettia kerran päivässä.
Voi hyvänen aika! Missä olet oikein opiskellut??? Toivottavasti et hoida minua tai läheisiäni koskaan noilla tiedoilla!!!!Nimimerkki "alalla" on oikeassa. Ennen kertomerkkiä oleva luku tarkoittaa tablettien määrää ja kertomerkin jälkeinen luku sitä, kuinka monta kertaa päivässä tabletti otetaan. Jos on merkintä 1 1, niin tabletit jaetaan aamuun ja iltaan (ellei lääkäri toisin määrää). 1 1 1 tarkottaa, että lääke jaetaan aamuun, päivään ja iltaan tasaisin väliajoin.
Miten ihmeessä hoitoalan ammattilaisilla on näin eri tietoja siitä miten lääkkeet jaetaan? Onkohan koulutuksessa parantamisen varaa? - Anonyymi
musikka kirjoitti:
Nimimerkki "alalla" on oikeassa. Ennen kertomerkkiä oleva luku tarkoittaa tablettien määrää ja kertomerkin jälkeinen luku sitä, kuinka monta kertaa päivässä tabletti otetaan. Jos on merkintä 1 1, niin tabletit jaetaan aamuun ja iltaan (ellei lääkäri toisin määrää). 1 1 1 tarkottaa, että lääke jaetaan aamuun, päivään ja iltaan tasaisin väliajoin.
Miten ihmeessä hoitoalan ammattilaisilla on näin eri tietoja siitä miten lääkkeet jaetaan? Onkohan koulutuksessa parantamisen varaa?Anteeksi! En tiennyt, että tämä palsta on vain hoitohenkilöstölle.
- Anonyymi
Miten otan lääkkeen 1tap 2 kertaa vuorokaudessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup272754Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1202652Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua342161Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592043Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4081595- 601123
- 2591049
- 541047
- 151966
- 45938