rullilla ei perinteistä?!

harrastelija#2

kuulin eräältä huippuhiihtäjältä että rullasuksilla ei kannata hiihtää perinteisellä tyylillä eikä valmentajat enää sitä suosittele tehtäväksi, koska pito on aivan erilainen kuin talvella ja tekniikka kärsii. tasatyöntöä tietenkin voi ja pitääkin työnnellä ja sehän onnistuu luikkareillakin. Onko muut kuullut samaa??

Itellä onneks onkin vaan luikkarit.

4

1147

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ne asiantuntijat ovat kyllä puhuneet p*skaa (kuten usein tekevät).Minoon hiihtäny perinteisen rullilla jo ainakin viis vuotta ja tekniikka on handussa. Täytyy tosin myöntää, että parin ensimmäisen kesän jälkeen oli talvella vaikeuksia, mutta se on totuttelukysymys.

• asd

kyllä ne huiputkin hiihtävät perinteistä rullilla.
      osa syy miksi sitä ei suositella on juuri tuo pito, jonka takia lantio tahtoo tippua kovin herkästi alas/taakse ja jota sitten koetetaan korjata pahimmassa tapauksessa koko talvi.

ps. kyllä Lallukka hiihteli pertsaa viime viikolla vuokatin vaaralle.

• isä kuntoilija, lapsi kilpa...

Poikani innostui hiihtämään perinteisen rullasuksillani nyt kesällä. Kannattaako antaa lapsen hiihdellä, jos se kerran vaikuttaa tekniikkaan, jota ei lapsilla vielä häävisti ole, on vasta 9 vuotias. Poika hiihtelee lähinnä hiljaista vauhtia ja ilman sauvoja.

• .....

Minä sanoisin, että anna poikasi ihan huoletta vain pertsaa hiihdellä, mikäli siitä tykkää; tekniikka tulee muokkautumaan vielä tulevina vuosina niin paljon, että tuskinpa siitä ainakaan haittaa on..

Tuon ikäisenä pitäisi kyllä keskittyä ennen kaikkea tasapaino- ja ketteryysasioihin, sikäli mikäli ehdottomasti haluaa rullasuksien päällä olla. Isolle asfalttikentälle (tyhjälle parkkipaikallle?) siis vaan luistelemaan kahdeksikkoja, pujottelemaan, tasapainottelemaan yhdellä suksella jne jne.

Ja kypärä päähän tietenkin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      832
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      830
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      615
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      605
    6. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      540
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      537
    10. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      115
      534
    Aihe