kuulin eräältä huippuhiihtäjältä että rullasuksilla ei kannata hiihtää perinteisellä tyylillä eikä valmentajat enää sitä suosittele tehtäväksi, koska pito on aivan erilainen kuin talvella ja tekniikka kärsii. tasatyöntöä tietenkin voi ja pitääkin työnnellä ja sehän onnistuu luikkareillakin. Onko muut kuullut samaa??
Itellä onneks onkin vaan luikkarit.
rullilla ei perinteistä?!
4
1147
Vastaukset 4
Ne asiantuntijat ovat kyllä puhuneet p*skaa (kuten usein tekevät).Minoon hiihtäny perinteisen rullilla jo ainakin viis vuotta ja tekniikka on handussa. Täytyy tosin myöntää, että parin ensimmäisen kesän jälkeen oli talvella vaikeuksia, mutta se on totuttelukysymys.
- asd
kyllä ne huiputkin hiihtävät perinteistä rullilla.
osa syy miksi sitä ei suositella on juuri tuo pito, jonka takia lantio tahtoo tippua kovin herkästi alas/taakse ja jota sitten koetetaan korjata pahimmassa tapauksessa koko talvi.
ps. kyllä Lallukka hiihteli pertsaa viime viikolla vuokatin vaaralle. - isä kuntoilija, lapsi kilpa...
Poikani innostui hiihtämään perinteisen rullasuksillani nyt kesällä. Kannattaako antaa lapsen hiihdellä, jos se kerran vaikuttaa tekniikkaan, jota ei lapsilla vielä häävisti ole, on vasta 9 vuotias. Poika hiihtelee lähinnä hiljaista vauhtia ja ilman sauvoja.
- .....
Minä sanoisin, että anna poikasi ihan huoletta vain pertsaa hiihdellä, mikäli siitä tykkää; tekniikka tulee muokkautumaan vielä tulevina vuosina niin paljon, että tuskinpa siitä ainakaan haittaa on..
Tuon ikäisenä pitäisi kyllä keskittyä ennen kaikkea tasapaino- ja ketteryysasioihin, sikäli mikäli ehdottomasti haluaa rullasuksien päällä olla. Isolle asfalttikentälle (tyhjälle parkkipaikallle?) siis vaan luistelemaan kahdeksikkoja, pujottelemaan, tasapainottelemaan yhdellä suksella jne jne.
Ja kypärä päähän tietenkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1492175Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja210964Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91917Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37868- 60850
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49814Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat53753- 73731
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö288719Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "181677