Lippalakkien pesu

Nimetön

Pojallani on useita lippiksiä, joita ei missään nimessä saisi pestä vedellä, sallittua on vain ja ainoastaan kostealla pyyhkiminen (sillä muuten lippis kuulemma menettää muotonsa). Millä keinolla esim. valkoisesta hatusta likatahrat sitten pitäisi poistaa,kun se on lähes kokonaan harmahtava? Pestä en uskalla kun ovat niin kalliita päähineitä ettei tohtisi mennä pilaamaan... Ja miten hajun saa pois sisäpuolelta,kun pelkkä tuletus ei enää auta?

12

7095

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehtoa:

Lätsät pestään tai hävitetään.
      Valitkoon kolli ihan itse.

Tämä on hyvä menetelmä, myös kasvatuksellisista syistä.

• sinäkin

vaatteesi, joita ei saa koneeseen laittaa koska voivat mennä pilalle? Hyvä periaate!

• voi viedä
        sinäkin kirjoitti:

vaatteesi, joita ei saa koneeseen laittaa koska voivat mennä pilalle? Hyvä periaate!

kemialliseen pesulaan?
        En sanonut, että vesipestään :)

• joopajoo
        sinäkin kirjoitti:

Eikös ne ole jo pilalla, jos niitä ei voi pitää?
        Mitä siis häviäisit?

• leila-mlä

Olen pessyt lippikseni hienopesuohjelmalla ilman linkoa, valuttanut ja muovaillut käsin. Laitoin päähäni sen kosteana ja hyvä tuli.
      Nahkaan tämä ei tietenkään päde.
      Pistä poika modistin pukiksi :)

• kynsiharjalla

Itse olen jo vuosia pessyt lippikset siten, että liotan niitä ensin vähän aikaa pesuainevedessä ja sen jälkeen pesen kynsiharjalla sekä sisältä ja päältä ja tietysti pitää huuhtoa. Sitä kovaa etukohtaa ei saa rutistella. Yksikään ei ole mennyt pilalle.

• pilalle
        kynsiharjalla kirjoitti:

Itse olen jo vuosia pessyt lippikset siten, että liotan niitä ensin vähän aikaa pesuainevedessä ja sen jälkeen pesen kynsiharjalla sekä sisältä ja päältä ja tietysti pitää huuhtoa. Sitä kovaa etukohtaa ei saa rutistella. Yksikään ei ole mennyt pilalle.

Näin minäkin olen tehnyt, eikä pesusta ole pilalle menneet. Viitseliäisyyttä siinä tietenkin tarvitaan, mutta nopeasti se sujuu. Sappi saippua oivana apuna.

• hele
        pilalle kirjoitti:

Näin minäkin olen tehnyt, eikä pesusta ole pilalle menneet. Viitseliäisyyttä siinä tietenkin tarvitaan, mutta nopeasti se sujuu. Sappi saippua oivana apuna.

minäkin olen onnistunut ihan hyvin.Hetken liotus ja kynsiharjalla hankaus ja vot,se on siinä.....kuivuukin ihan normaalisti ja normaalin muotoiseksi....

• pesukoneeseen

Pessyt 40 asteen kirjopesuohjelmalla ja lingonnut täysillä (1400 kierr/min)ja puhtaita ovat. Pilalle ei ole menneet.

• Lippalakkii

Itse ostan joko uuden lippiksen tai yritän varovasti harjata tahroja tai hien hajua pois

• Anonyymi

Pistä löylykepin päähän lippis pesun jälkeen.

• Anonyymi

Viileällä vedellä lavuaarissa, saippuaa ja kynsiharja, kuten edellä sanottiin. Lippaa voi varoa kastumiselta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kirja: Martina Aitolehti näki narkomaani-siskonsa piikitetyn käsivarren: "Sillä hetkellä tajusin..."

Hyvinvointiyrittäjä ja triatlonisti Martina Aitolehti avautuu rehellisesti mm. pikkusiskonsa-Steffin huumehöyryisestä elämästä uudessa elämäkertakirja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      4603
    2. Loiri on kuollut.

Poistui kuvioista.
      Maailman menoa
      187
      3738
    3. Martinan vastenmielinen menneisyys

Martinan kirjasta julkaistujen otteiden perusteella hän on vastenmielinen sarjapettäjä ja epävakaa persoona. Kukaan normaali ihminen ei huuda kuutta t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      2820
    4. Vesa-Matti Loirin some hiljeni pahaenteisesti - Nyt tuhansilla suomalaisilla vain tämä yksi viesti

Mikä on sinun suosikkimuistosi Vesa-Matti "Vesku" Loirista? Meneekö se Uuno Turhapuro osastolle, Eino Leinon tulkintaan vai onko se aivan jotain muuta
      Maailman menoa
      68
      2406
    5. Miksi Martina puhuu kirjassaan

…muunneltua totuutta. Hän ei ole ollut apuvalmentajana hevostallilla nuoruudessaan. Hän on ollut ihan tavallinen tallityttö muiden tallityttöjen jouko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1822
    6. Kiinasta taas uusi virus maailman iloksi

Kiinassa on tunnistettu uusi Langya henipavirus (LayV), johon on sairastunut jo kymmeniä ihmisiä. Tutkijoiden mukaan virus on todennäköisesti tarttun
      Maailman menoa
      78
      1803
    7. Loiri oli minusta vastenmielinen

Loirin kaikkea tekemistä leimaa hänen Uuno Turhapuro filminsä. Uuno filmit ovat olleet minulle aina todella vastenmielisiä. Tuo poru
      Maailman menoa
      215
      1317
    8. Parisuhdeodotukset

Ajattelin ohittaa tämän päiväisen palstahärdellin ja viedä keskustelua alueelle, joka kovasti mietityttää ja joka saa tuntemaan suurehkoa rakkauden va
      Sinkut
      168
      1017
    9. Martina - Taistelija (WSOY) on menestyskirja

Mukavaa luettavaa ja paljon kauniita kuvia Martinasta. Loppukesä menee tämän kirjan parissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      893
    Aihe