närästykseen helpotus?

nui

onko kenelläkään kokemusta ruokasoodan käytöstä, hoidettaessa närästystä tilapäisesti? mikä on sekoitussuhde veteen? otetaanko ennen ruokailua vai vasta kun oireet alkavat? ja auttaako oikeasti?

8

2018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei soodaa.

Suosittelen mieluummin Rennietä.

Ruokasoodahan on aika myrkkyä kuitenkin, ei sitä kannata käyttää jatkuvasti, vaikka se ensin toimii. Ruokasoodallahan voi pestä liedetkin, niin tujua ainetta se on, ei tee hyvää sisuskaluille.

Rennie on halpaa ja hyvää. Ruokasoodaa ota vaan, jos ei rennietä ole kotona ja olo kurja.

Ja jos vaiva on krooninen, pepsid tai ranitid on parempi, kuin rennie.

• edellinen

Rennietä otetaan oireiden ilmaantuessa, kun happoa on liikaa. Sitä ei kannata ottaa ennen ateriaa, eikä ihan heti aterian jälkeen, vasta parin tunnin päästä. Luulen, että ruokasoodassa on sama juttu.

En ole itse koettanut soodaa.

• lasilliseen vettä
        edellinen kirjoitti:

Rennietä otetaan oireiden ilmaantuessa, kun happoa on liikaa. Sitä ei kannata ottaa ennen ateriaa, eikä ihan heti aterian jälkeen, vasta parin tunnin päästä. Luulen, että ruokasoodassa on sama juttu.

En ole itse koettanut soodaa.

1-2 tl juodaan heti.Itse vuosilymmenet käyttänyt kaikkia markkinoilla olevia lääkkeitä,ei apua kuin soodasta.Paljon paloi rahaa tosi kallisiin lääkkeihin vuosien kuluessa.

• piim

Aloitin Gefiluspiimän käytön useita vuosia sitten. Sen jälkeen en ole närästyslääkkeitä tarvinnut. Kulaus silloin tällöin kun närästää, ja menoksi. Ei polta, ei röyhtäytä enää.

• Elämäntavat

Älä stressaa itseäsi! Tingi tavoitteistasi! Vaihda surat housut farkkuihin ja jätä kravatti pois!
      Minulla auttoi tämä, pysyvästi!
      Mutta jos ei niin luovu viinistä, oluesta, savustetuista ja käristetyistä ruuista ym. Menee osa elämäniloa.
      Itse temppuilin ruokavaliolla ja lääkkeillä.
      Sitten havahduin siihen, että muutaman lomapäivän jälkeen vatsa kesti mitä vain.
      Vastaus ilmiöön löytyi peilistä.
      Tingin tavoitteistani ( olin 30 vuotias )enkä enää liiemmin piitannut siitä mitä mieltä kuvittelin toisten olevan minusta.
      Aineelliset puitteet mitoitin todellisten tarpeitteni mukaan.
      Elämä on ollut mukavaa ilman vatsanpuruja viimeiset 31 vuotta. Muistan hyvin muutoksen ajankohdan.
      Toimi minulla, en tiedä onko yleispätevä "lääke".
      Vaatii pirun itsekästä sekä muiden mielipiteistä ja arvomaailmasta riippumatonta asennetta.
      Kannattaa yrittää!

• P. Veli

Teelusikallinen soodaa ja lasillinen vettä perään. Närästys katoaa saman tien.

• nui

vaan neuvoista! oli ihan kamala olo, ja kun ei täällä maaseudulla enää ole apteekit kuuden jälkeen auki, niin jotain muuta piti keksiä kuin lääkkeet. olin vaan sivukorvalla kuullut tuosta soodan käytöstä, enkä uskaltanut omin päin lähteä kokeilemaan kun en varmaksi tiennyt, mutta nyt on parempi olla!!

• pöhölökustaa

Parasta närästykseen on oikea lehmänmaito ja
      se tehoaa hyvin myöskin krapulaan.
      Mutta ellei sitä ole saatavilla niin sitten
      kaupan punainen maito, mutta jos vatsa ei
      kestä kaupan maitoa, niin sitten laktoositon
      kevytmaitojuoma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163