Pitäisi asunto hankkia kun opiskelupaikka löytyi Turusta, ja tollasessa välitystoimistossa olis yks sopiva tarjolla.
Onko kokemusta em. paikasta?
Millainen palvelu?
Eräs tuttu kertoi, että maksattavat välityspalkkion vuokralaisella: ensimmäisen vuoden korotettu vuokra määräaikainen sopimus. Onko totta?
Kannattaako kiertää kaukaa?
Hiukan epäilyttävältä vaikutti tuon puljun ilmeisesti päänilkin käytös...mikä viisainta?
Kokemuksia? Millaisia? Kertokaa, please!!!
TSVV???
16
2732
Vastaukset
- neiti X
Ensin oma kokemukseni:
Sivuillaan oli ilmoitus edullisesta vuokra-asunnosta ja jokaisessa ilmoituksessa on kohdat "lisätietoja" ja "erityisehtoja". Soitin toimistolle sille "päänilkille", kuten osuvasti ilmaisit, ja tämä ilmoittaa, että asuntoon on 25 vuoden alaikäraja. Kysyin, että eikö riitä, että mieheni on yli ja mä alle? Ei kuuulemma, rakennuksen omistava vakuutusyhtiö on asettanut tiukat ehdot. Kysyin, eikö hän voisi kuitenkin tarkistaa, voisiko tehdä poikkeuksen? Ei taas. Sitte ihmettelin, miksi heidän ilmoituksessaan ollut mainintaa ko. ehdosta. "Ei joka asunnosta voi kaikkia yksityiskohtia laittaa." Tuolle tiedolle (joka on mielestäni erittäin oleellinen) oli varattu ilmoituksesta kohta, mutta oli päätetty jättää se tyhjäksi!
Ja sitte veljeni kokemus:
Mun veli kävi kauppiksen datanomilinjan ja niillä oli luokan kanssa oma firma (mun veli toimitusjohtajana), jota mainostivat tyyliin "ATK-apua alan ammattiin opiskelevilta". Tämä päänilkki tilasi tietokonejärjestelmänsä kaaduttua apua ko. firman hintaan 8€/h, kun ammattimiehet pyytävät kuulemma alkaen 20€/h. Kaksi mun veljen luokkakaveria meni apuun eikä osanneet korjata vikaa kahden tunnin aikana. Ne soitti mun veljen apuun ja se korjasi vian yksin kahdessa tunnissa (se on sitte taitava ;o)). Lasku oli siis 4hx8€/h=32€, josta tämä päänilkki maksoi vaan 16€. Ensimmäisestä kahdesta tunnista kun ei ollut mitään apua hänelle! Jos hän olisi tilannut ammattilaisen, lasku olisi ollut alkaen 40€. Eihän se voi olettaa että 17-18-vuotiaat ammattikoululaiset osaavatkaan kaikkea, mitä ammattilainen!
Tuosta välityspalkkion siirtämisestä vuokralaiselle sen verran, että näkyi heidän ilmoituksissa olevan aika yleisesti tuo "ensimmäisen vuoden korotettu vuokra määräaikainen sopimus" -periaate (tai ainakin vuoden asumispakko jatkuvalla sopimuksella). Sitä harrastetaan kai muissakin firmoissa, mutta ei se tee siitä yhtään sen laillisempaa... - kun...
löysin useankin "sopivan" kämpän sieltä ja lähetin aina asunnosta mailia. kun seuraavana päivänä menin katsomaan, asunto oli hävinnyt netistä ja ei minkäänlaista yhteydenottoa tsvv:ltä. näin tapahtui siis kolmen asunnon kanssa.
oli vaikea saada myös puhelinyhteys heihin, saati sitten asianmukaista palvelua. loppujen lopuksi siirryin toisen vuokravälitystoimiston asiakkaaksi. se toimi!- opiskelija
Sen verran negatiivisia kokemuksia firmasta, että taidan päätyä jonkun toisen välittäjän asiakkaaksi.
Kieltämättä tämä päänilkki ei välttämättä sovellu parhaiten asiakaspalveluun...
No, onneksi näyttää olevan useita muitakin välittäjiä tarjolla.
- Huonoja kokemuksia
Muutin jokunen vuosi sitten Turkuun, ja kun hain asuntoa, kävelin ensimmäiseen vastaan tulleeseen välitystoimistoon, joka oli kyseinen pulju.
Listalta löytyi heti keskusta-yksiö. Vaikka pulju näyttää mainostavan nettisivuillaan, että esittelevät kohteet ITSE, ei pidä paikkansa. Päänilkki soitti silloiselle asukkaalle, ja kertoi, että täällä olisi katsoja tulossa. Antoi osoitteen, ja that´s it!!! Kävin katsomassa asunnon, ja olin siihen tyytyväinen, joten täytin "hakemuksen". Välittäjä lupasi soittaa omistajalle, ja sitten mulle, jos sopisin omistajalle. Seuraavana päivänä asia oli kunnossa.
Vuokrasopimuksesta tehtiin vuoden määräaikainen, ja vuokra oli 30E korkeampi. Vuoden jälkeen vuokra laski tuon 30E, mutta silloinkin sai itse asiaa hoitaa omistajan kanssa. Ja toimisto korjasi sopimusta KIRJOITUSKONEELLA!!! Vähän menin asioiden edelle.
Kun muuttopäivä vihdoin koitti; edellinen asukas ei meinannut saada tavaroitaan ulos määräaikaan mennessä. "Niillä on aikaa tyhjentää asunto kello 24:n asti"- kertoi firman päänilkki, kun sinne asiasta soitin. Kun vihdoin sain avaimen; välittäjän kiinnostus loppui välittömästi. Kämppä oli edelliseltä jäänyt siivoamatta, kommentti kun asiasta huomautin; "niillä oli kova kiire muuttaa pois, eivät ehtineet siivota!!" Asenne oli siinä vaiheessa jo tosi tympeää!!!
Muutaman kuukauden asuttuani tää kyseinen päänilkki soitti, ja kertoi että "toukokuun vuokra maksamatta"!!! Tiesin tasan tarkkaan maksaneeni vuokran, ja kuittikin oli tallessa. Ja kun menin kuitin kanssa toimistoon, "neuvoi" päänilkki selvittämään asian omistajan kanssa. Joka on kuulemma toimiston pitkäaikainen asiakas, aika vaikea kuvitella. Soitin omistajalle, ja tämä huomasia katsoneensa VÄÄRÄSTÄ tiliotteesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja päänilkki jo melkein meinasi uhata puhelimessa häädöllä, ei nyt ihan mutta melkein!!!
Siinä vaiheessa kun irtisanoin sopimuksen ongelmat jatkuivat. Sama käytäntö esittelyjen suhteen; soitto sinulle; "katsoja tulossa", jos et ollut kotona; menivät avaimella!!! Muuttopäivän lähetessä soittivat useasti perään, ja kyselivät todellista muuttopäivää. Avaimen luovutuksella tuntui olevan kova kiire, vaikka kuukausi oli vasta vähän päälle 20:n päivän. Vein avaimen toimistoon, ja kysyin milloin saan vakuuden takaisin; päänilkki: "heti kun saan pankkikirjan omistajalta". Sopimusta tehtäessä päänilkin salkussa oli vino pino vuokravakuustilien pankkikirjoja; vähintään epäilyttävä käytäntö.
2kk:n vuokraa vastaavan vakuuden palauttamiseen meni kaikkiaan 10 päivää, ja pari kertaa piti soittaa peräänkin.
Että tämmöinen kokemus!!! Ei mitenkään miellyttävä!!!
Hyvä neuvo: KIERRÄ FIRMA KAUKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - ...jukka
..välittäjiä. Itse käytän Vuokra-Arena nimistä toimistoa....olen siis vuokranantaja ja maksan aina välittäjälle palkkion joten heillä ei hakija joudu koskaan maksamaan mitään ja itse käyvät näyttämässä asunnot hakijoille.
- ava
ko. putiikki on niin päin helvettiä kuin vain voi olla.... näkyy aika monella muulla itseni lisäksi
olleen huonoja kokemuksia ko. lafkasta.
Tossa yks kirjottaja kertoikin jo sopimuskorjaamisesta kirjoituskoneella. Mun kohdallani oli sopparissa virheellisiä tietoja niin se päänilkki korjas kanssa skriivarilla virheet ja vain toiseen kappaleeseen.
Todella asiallinen korjaus kun on 2 eriävää
sopimusta.
Äijä (päänilkki,kaljupäinen , agressiivinen otus) oli muutenkin epäkohtelias ja suorastaan päällekäyvän agressiivinen/töykeä.
Kehotan kaikkia sekä vuokranantajia että vuokra-asujia välttämään tukemasta tällaista firmaa.
Meillä on kuluttajina mahdollisuus onneksi valita parempaakin vapaassa markkinataloudessa.. - Jari -
TSVV:stä on tehty useita kanteluita Länsi-Suomen Lääninhallitukseen joten päätelkää siitä onko pulju käyttämisen arvoinen.
Toimiston pomo on erittäin agressiivinen jos et ole hänen kiemuroittensa kanssa samaa mieltä asioista. Minulle hän on huutanut puhelimessa suoraa huutoa, ja tapana on käyttää alapään termejä.
ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ TSVV:N PALVELUITA; SUOSITTELEN! - Minna.
Miten pulkun vuokranmaksun turvatakuu käytännössä toimii? Tuleeko pari bodaria ovelle velkomaan?
- opiskelija
Iso kiitos kaikille vastanneille, nyt se on ainakin 100% varmaa, etten hanki KOSKAAN asuntoa tsvv:n kautta. Oli sen verran negatiivisia kokemuksia kyseisestä puljusta, menettelytavoista ja tästä kaljupäisestä päänilkistä.
Onneksi kämppä taitaa löytyä toisen, luotettavan ja ystävällisesti palvelevan, välitystoimiston kautta. Ilman mitään ekan vuoden korotettuja vuokria/asumispakkoja...
Kiitos vielä kerran!!!- JeJeK
Omalla kohdallani ko. firmassa kaikki meni hyvin siihen asti kun olin maksanut väliyspalkkion. Tämän jälkeen olin vain vaivaksi firmassa. Seuraavan kerran jouduin firman kanssa tekemisiin kun sanoin vuokrasopimuksen irti ja tsvv alkoi näytätyttämään kämppää uusille ehdokkaille. Tyyli oli se, että 10 minuuttia ennen tuloa soitettiin ja mikäli et ollut paikalla, sapiskaa tuli. Paikalla tuli olla 24 h vuorokaudessa ja näytöissä olisi haluttu käyttää yleisavainta mikäli en ollut kotona. Mitään käytöstapoja herralla ei ollut, mikäli soitto tuli lauantaina enkä ollut 10 minuutin sisällä kotona, olin yhteistyökyvytön joka myös vuokraisännälle kerrottiin.
Firmassa on puitteet ok (nettisivut/toimisto), mutta valitettavasti huonolla käytöksen takia puljuun ei moni toista kertaa mene. Turku on valitettavasti niin iso kaupunki että asiakkaita näyttää kuitenkin riittävän vuodesta toiseen herran elättämiseksi.
- Vuokranantaja
TSVV hoitaa hommat ryhdikkäästi. Omistaja on aika tiukka kaveri. Olen erittäin tyytyväinen kyseisen firman palveluun.
Välityspalkkion maksaa muuten aina vuokranantaja, eikä kukaan tee enää alle vuoden soppareita, ainakaan toimistojen kautta.- ava
asianhoitoa se ettei suostu tekemään töitään
kunnolla ja v*ttuilee ihmisille kympillä?
Tai se ettei omaa käytöstapoja ja on hyökkäävän agressiivinen ?
Se,että asiat hoidetaan ryhdikkäästi ei automaattisesti tarkoita sitä että ei välitetä
ihmisten asumisrauhasta yms.pätkääkään just esim. mitä noihin näyttöihin tulee . Saatikka se että korjaillaan sopimuksia miten sattuu ei myöskään mielestäni ole ryhdikästä vaan päinvastoin.
Ryhdikästä asianhoitoa on se kun tehdään työt kunnolla ja palvellaan asiakkaita.
Palkkiot on kuitenkin aika isot mielestäni tehtyyn työmäärään nähden ko. alalla. niin
voisi siihen hintaan edes hoitaa pari minuuttia vievät jutut asiallisesti.
Onneksi ko. lafkalla ei ole monopolia ja palveluita voi ostaa muualtakin. Vapaassa markkinataloudessa kun eletään.
Henk. koht. en voi suositella kellekkään ko. paikkaa missään nimessä. - entinen asiakas
Kuinka joku kehtaa kehua kyseisen lafkan palveluja, taitaa olla feikki koko viesti!!! Tää firman päänilkki vaikuttaa täydeltä roistolta, jolla ei ole asiakaspalvelun alkeistakaan mitään tietoa. Asiakashan hänenkin palkkansa viime kädessä maksaa...
Onneksi Turunkin kokoisessa kaupungissa on PALJON asiakaspalvelutaitosia välitystoimistoja, joihin kyseinen pulju EI TODELLAKAAN KUULU!!!
KIERTÄKÄÄ KAUKAA ELLETTE HALUA ONGELMIA!
Kyseinen pulju maksattaa vuokranantajan maksaman välityspalkkion tälle takaisin tekemällä sopimukset vuodeksi määräaikaiseksi; korotetun vuokran kera.
Tutustukaan ehtoihin TARKASTI ENNEN KUIN LAITATTE NIMEÄNNE MIHINKÄÄN!!! PÄÄNILKKI ON TÄYSI ROISTO!!!
- Vuokralainen
Kaipa täytyy kommentoida välillä positiiviseenkin sävyyn kun itse olen ihan tyytyväinen saamaani palveluun (siis vuokralaisena). Vähän yllättää tuo kielteisten viestien määrä, tulee mieleen että noinkohan niiden takana on yhtä monta kirjoittajaa kuin on viestejä.
Olen kuullut juttua että TSVV:n kaveri osaa olla tiukka, mutta tuskin äijä niin tyhmä on että kunnollisia vuokralaisia pois ajaisi. Kyllä Turun kokoisessa kaupungissa asiakkaat ennen pitkää loppuisivat jos linja tosiaan olisi tuollainen kuin aikaisemmista kirjoituksista voi päätellä. Ymmärrän senkin että vuokranantajat asettavat usein tiukat kriteerit asukkaille ja vuokravälittäjän on näitä sitten noudatettava. Tosiasia kuitenkin on että halukkaita ottajia on enemmän kuin asunnon tarjoajia, ehkä TSVV:llä on sitten kovemmat vaatimukset vuokralaisille.
Niin, ja itse päädyin hakemaan asuntoa TSVV:n kautta kaverini suosituksesta.- Entinen asiakas
EI TODELLAKAAN MUSTAMAALAUSTA!!! Ainakin minä sain kyseisestä puljusta TODELLA ALA-ARVOISTA PALVELUA!!! Ja tää päänilkki saa kyllä kaiken kyseisen alaisen "kunnian" asiasta.
Voit ihan itse lukea puljun nettisivuilla olevista ilmoituksista minkälaisia ehtoja asunnoista on.
Välityspalkkio maksatetaan vuokralaisella vähintäänkin "kyseenalaisella" tavalla, vuoden määräaikainen sopimus, jolloin itselläni ainakin oli 30 E korkeampi vuokra kuin vuoden jälkeen. Tosin se aika ei kovin pitkä ollut, siis se jonka kämpässä vuoden yli asuin. Vaihdoin mukavampaan, ja sellainen toimiston kautta, josta SAIN ASIALLISTA PALVELUA!!!
Vakuuden palauttaminen kesti LÄHES KAKSI VIIKKOA!!!
Itselläni ei todellakaan ole puljusta muita kuin huonoja kokemuksia, vuokralaisena myöskin!!! Ja päänilkki ei todellakaan sovi asiakaspalvelutehtäviin!!!
- Anonyymi00016
TSVV on sanoinkuvaamattoman epäinhimillinen asunnonvälittäjä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen
Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.1862840Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin222364kukaan ei pakota kasteeseen..
Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot4001095Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!
Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!1561087- 681014
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4171002- 67928
- 111851
Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni
Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure48774Euroviisuhuitelua
En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka36711