Sampaanala, ei kiitos!

Kauan asunut

...ja pois vihdoin päässyt. Tässä omakohtaisia kokemuksia kyseisestä "asuinalueesta"

1. Haisee sellu melkein jokapäivä. Sijaitsee tehdasalueen naapurissa mm. sellu-,paperi,mäntyöljytehtaita lisäksi vieressä oikein vanhojen tehtaiden slummi jossa mm. valimoita, kuljetus-, betoni, jäte-, romu- yms. yrityksiä yli 20kpl. ei mitään kivaa ulkoilualuetta(haittavaikutuksina pahaolo, oksetusta, ripulia, silmien kirvelyä yms.
2. Rauhatonta seutua. (Alkoholisteilla hoitola siellä, kaupungin vuokra-asuntoja, omakotitaloalue ei kauheasti rauhallisempaa kun narkit/pulsut kuljeskelevat sen läpi jne...)
3. Rumannäköinen slummintapainen lähiö
4. Asunnot todella huonokuntoisia ja rauman halvimpi. (Myydyksi ei omaa saa ja jos ihme käy niin 20-40% halvemmalla joudut myymään edellämainittujen seikkojen takia)
5. Ei mitään kunnon palveluja lähellä.
6. Sampaanalaan johtava tie aina suolattu talvella rekkojen takia. Kauhea liikenne ja auto kärsii.

jne.... en jaksa kaikkea nyt tähän kirjoittaa

17

4642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinen samppuslainen

      Kannattaa käydä tutustumassa seutuun niin jokainen voi itse tehdä omat johtopäätöksensä...Itse olen tyytyväinen alueeseen, on päiväkoti, koulu, mukava metsä sienestykseen ja marjametsään, kerrostaloalueen rauhattomuus ei tänne ainakaan vaikuta. Naapurit ovat ystävällisiä ja auttavaisia sekä mitä selluun tulee niin täällä haisee saman verran kuin muuallakin, useimmiten vähemmän koska tuuli vie hajut yli, koska olemme täällä "kuopassa". Miinuksena pidän itsekin teollisuus- ja romuttamoaluetta, mutta se on onneksi lähempänä Kortelan puskia, joten ei suuntaa lenkkipolkujani sinne :)

    • -minä-

      Kaikillahan meillä on tosiaan mielipiteemme,
      itse en ole kirjottajan kanssa täysin samaa
      mieltä. Hyvin olen itse viihtynyt Sampaanalan
      alueella. Tietenkin on huonojakin puolia, mutta
      on myös niitä positiivisia. Ja mistäpä paikasta ei löytyisi myös jotain huonoa?

    • myös siellä asunut

      On tainnut kirjoittajalla olla menkat ku noin ahdisti;) Itse en kyseisiä väitteitä allekirjoita!

    • Goatzied*

      Täyttä paskaa. Sampaanalassa ei pulsut liikuskele muualla kuin kerrostaloalueella, jossa ei sielläkään tapahdu mitään pelottavaa tai vittumaista.

      Olen asunut Samppusissa kaksikymmentäkolme vuotta kahdestakymmenenstäviidestä ( ja joista kaksi ulkomailla). Lapsuuteni asuin omakotitaloalueella, ja nyt kerrostaloalueella. Sellu haisee hyvin harvoin, ja niin se on ollut aikaisemminkin. Rantaan on päälle kaksi kilometriä, lähistöllä metsää ja loistavia reittejä läpi Kortelan metsien vaikka Kivirantaan saakka.

      Lapsena muistan kavreita olleen paljon, koska Sampaanala on lapsiperheille hyvä paikka (ja etenkin pojille, jos metsissä samoilu kiinnostaa).

      Kotikulmiani en vaihtaisi mihinkään! Ketjun aloittaja ei tiedä slummeista hevonv***uakaan. Näkisitpä Sydneyn Blacktownin tai Aucklandin syrjäseudut...

      • exsamp

        Samppunen,paikka josta ei ole paluuta.Ken sinne joutuu,suapi kaiken toivon heittää.Paikka,joka on kaukana kaikesta,tiet samppusissa eivät johda minnekkään.Lähiö vailla palveluita,vailla omaa rauhaa.Parasta samppusissa olisi,jos se häviäisi kartalta,pois,kokonaan,ikuisiksi ajoiksi.


      • Arvuutellaan
        exsamp kirjoitti:

        Samppunen,paikka josta ei ole paluuta.Ken sinne joutuu,suapi kaiken toivon heittää.Paikka,joka on kaukana kaikesta,tiet samppusissa eivät johda minnekkään.Lähiö vailla palveluita,vailla omaa rauhaa.Parasta samppusissa olisi,jos se häviäisi kartalta,pois,kokonaan,ikuisiksi ajoiksi.

        Kuppa, tippuri, kaksio Sampaanalassa. Mikä ei kuulu joukkoon?


    • Qsi

      Ap väittää, ettei asuntoaan saa myydyksi ja jos saakin, jopa 40% normaalihintaa halvemmalla. Aika kova väite.

      Kuinka muuten tulit itse ostaneeksi asunnon sieltä?

      • Alan mieskö?

        Kuka grillattiin Samppusissa eilen?


    • tub

      samaa mieltä,yli vuoden ollu asuntojonossa.kerrostaloalue pursuaa baltialaisia,jopa päiväkodin tila on niitä täynnä!

    • Pk-seudulta_muuttanut

      Olen juuri tänne kerrostaloon muuttanut. Ensivaikutelma ihan siedettävä, alueen kerrostalot toki kamalan näköisiä ja väritykseltäänkin ajalleen tyypillisiä 1970-luvun alkupuolen halvimman kaavan mukaan kyhättyjä ja vielä julkisivuremontoimattomia suorakaiteen muotoisia betonielementtilaatikoita; Kolme kerrosta ja monta rappua riviin ilman hissejä, ulkonevat betonielementtiparvekkeet, tasakatto päälle ja ruiskumaali pintaan. Mitään aaltopeltiä kummempia somisteita tai yksilöllisyyttä näistä on turha hakea. Täsmälleen samanlaisia duunareiden asunnoiksi rakennettuja laatikoita, joita pystytettiin urakalla 70-luvun alussa ympäri Suomen. Ilmastointikin toimii kuten näissä yleensä, eli ei lainkaan, paitsi paukkupakkasilla, jolloin koko kämppä on vetoinen. Muun ajan vuodesta kylppärin seinät valuvat kondenssivettä vielä kolme tuntia suihkussa käynnin jälkeen ja ruoankäryt, tupakansavut ym. joutuu tuulettamaan ikkunan avaamalla rappukäytävään.

      Pulsuja tai narkkeja ei ole pihalla tai ympäristössä näkynyt. Naapurit ovat olleet asiallisesti, tosin eihän tämä yksilö vuokratalo olekaan. Parvekkeelta avautuu näkymä alas laaksoon pientaloalueelle ja sen yli etäällä maisemaa komistavat teollisuuslaitokset piippuineen. Tunnusomainen sellutehtaan (lue: paskan) haju ei täällä erotu juuri lainkaan tai sitten tuulet vain ovat olleet suotuisat. Alue on väljästi rakennettua, joten metsäistä ulkoilumaastoa löytyy pihan laidalta alkaen.

      Lähiön omat palvelut ovat näivettyneet ja kuihtuneet täysin, joten edes lähikauppaa ei ole, ja lähimpään kauppaan saa laahustaa puolentoista kilometrin matkan. Tämä ottaa päähän, kun kerrostaloissa ikänsä asuneena on tottunut, että maitopurkin saa edes jostakin kioskista kävelyetäisyydeltä. Täällä oma auto on välttämättömyyshyödyke.

    • Paratiisisaari

      Huikee paikka toi sampaanala..

    • dhskdj

      Millamen paikka nykyisin? Onko paljon opiskelijoita? Miten menee vuokrakämpät kaupan?7384619

    • RaumanUkko

      Kyll vaa kaikk Rauma puliveivarit ja narkkarit siel assuu.
      Ei ol kunno ihmise paikk.

    • Kappe_Linluhta

      Onko Sam Paanala vielä elossa? Kirjoitteli joskus kärkeviä mielipiteitä asiasta kuin asiasta tälle palstalle.

    • Shutit

      Tuomolanmäessä ne densot asuu ja aluetta ei lasketa sampaanalaan.

    • Anonyymi

      Millaista aluetta on vuonna 2022 ?

    • Anonyymi

      Kylmälä on tuomolanmäen kingi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe